Minkälaista diettiohjelmaa 8 viikolle?

Hei! Olen 25v mies, 170cm pituutta ja 78kg painoa. Sen verran löytyy rasvaa, että ainakin 8 kiloa haluaisin pois, onkohan liikaa vaadittu 8 viikon dietiltä..?

Salitaustaa on 5-7 vuotta välillä säännöllisesti, välillä ei niin säännöllisesti. Viimeiset lähes 2 vuotta olen lähinnä syönyt epäterveellisesti, ryypännyt ja maannut sohvalla, sen seurauksena paino on lähes 10 kiloa noussut. Nyt olen reilun kuukauden käynyt 6 kertaa viikossa salilla pitkän tauon jälkeen.

Ideana olisi siis saada mahaa pois, paino noin 8 kiloa alas ja samalla treenata 6 kertaa viikossa salilla, ehkä lenkkeillä tms. myös pari kertaa viikossa. Oikeanlaisesta ruokavaliosta en tiedä paljonkaan, siihen kaipaisin apua. Miinuskaloreilla siis ilmeisesti, mutta kuinka paljon ja mitä kannattaisi syödä?

Kaikki vinkit ja neuvot ovat arvokkaita, kiitos!

Jos mahaa ja rasvaa on reilusti on 8 viikkoa lyhyt aika. Hyvä rasvanpolttovauhti opiskelemani ja kokemukseni perusteella tunruu olevan n. 0,5kg viikossa. Painoa voi aluksi lähteä nopeasti nesteenä, mutta rasvanpolttoon 8 viikkoa on aika vähän.

Jos oikeasti on kiire, niin kalorit vaan niin alas kun kehtaa. Kyllä se rasva palaa jos sitä reippaasti on. Lihaskato on kuitenkin melkoinen myytti, jos paljon yli 10% rasvoissa pyöritään, eikä ''ammattinatikkabodarin'' massoissa ole. Syö kuitenkin proteiinia n. 130-160g päivässä ja rasvoja n. 50-70g päivässä. Säädä loput kalorit hiilareista, jos niitä edes yhtään jää. Jos oikeasti heikottaa/ei jaksa mitään, niin lisää hiilareita.

Viimeksi muokattu:
Jos oikeasti on kiire, niin kalorit vaan niin alas kun kehtaa. Kyllä se rasva palaa jos sitä reippaasti on. Lihaskato on kuitenkin melkoinen myytti, jos paljon yli 10% rasvoissa pyöritään, eikä ''ammattinatikkabodarin'' massoissa ole.
Juu ei muuten ole mikään myytti. Pari kertaa olen sen virheen tehnyt ja siinä lähti lihakset ja voimat. Ei kerrasta oppinut, mutta nyt kyllä muistaa. Kalorit oli tyyliin 1000-1500 ja siinä tapahtui kyllä todella pahoja asioita.

Back
Ylös Bottom