Minkälainen auto työmatkoille, max 10k€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja myrsky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Golfissa ja Corollassa jo luonnollisesti hieman isommat ja mukavammat penkit ihan pikkuautoihin verrattuna. Tosin itsellä kyllä tuppaa selkä uupumaan hiemankin pidemmällä matkalla tuolla toiseksi uusimmalla Corollalla ajellessa. Vastaavasti Golfin ja Astran penkeissä on tullut viihdyttyä pidempiäkin taipaleita vaikkeivat ehkä erityistä nautintoa tarjoakaan. Kaikista noista mukavasti dieseleitä tarjolla. Golf ja Corolla pitävät kyllä arvoaan sitten paremmin.

JOS jostain syystä kuitenkin bensarosvo vielä menisi lähinnä sillä olettamuksella, että kohta molemmat polttoaineet maksavat saman verran saattaisin katsella vuosituhannen taitteen 9-3 saabeja 2 litran turbolla joka kulkee 80 tasaista vauhtia jopa alle 7 litran...kaupungissa sitten menee kyllä kymppi.

Hyvät puolia noissa ainakin mukavat penkit joissa pitkä reisituki ja ristiseläntuen säätö, lähes kaikissa automaattinen ilmastointi ja vakionopeudensäädin, reilu tavaratila ja hyvä ajettavuus. Jos moiseen päätyisi niin juuri 110 tkm isoimman huollon ylittäneet yksilöt, jossa iskarit vaihdettu vois olla ok ja kymppitonnin molemmin puolin löytyy.

Oikestaan vaihtoehtoja on valitettavan paljon ja kaikki omalla tapaa aina huonoja:dance:
 
Osta ihmeessä joku parisataatuhatta rullailtu c- tai E-mallin diesel-mercedes, automaattilootalla ja vakionopeudensäätimellä. Kokemuksesta voin kertoa, että on kyllä huolettomia kilometrejä. Itsellä c-mallin c220d farmarina, ja automaatilla. Öljyt ja dieselin ja pesunesteen lisäämiset on oikeastaan ainoat toimenpiteet mitä autolle tarttee tehdä.:dance:
 
Osta ihmeessä joku parisataatuhatta rullailtu c- tai E-mallin diesel-mercedes, automaattilootalla ja vakionopeudensäätimellä. Kokemuksesta voin kertoa, että on kyllä huolettomia kilometrejä. Itsellä c-mallin c220d farmarina, ja automaatilla. Öljyt ja dieselin ja pesunesteen lisäämiset on oikeastaan ainoat toimenpiteet mitä autolle tarttee tehdä.:dance:
Komppaan tätä kyllä täysillä, tai sit joku muu "isompi" auto. Pidemmän päälle sua alkaa vituttaa jyrää jollain 1.4l vessalla missä istuimen virkaa suorittaa 2 vanerin palaa.
 
Mesestä tulee pakolla mieleen Kummelin Jackpot, mutta nyt se on kuitenkin yksi uusi vaihtoehto. Tästä ostamisesta koituukin vaikea ratkaisu, mutta ihan hyvä vain, että ei tule hätäiltyä.

Kiitoksii tosi paljon asiallisesta keskustelusta, saitte avaamaan silmät, että tosiaan noita auton jakkaroita kannattaa miettii jonkun verran kun siellä autossa päivän aikana se pari tuntia istutaan. Jatketaan keskustelua!
 
Osta ihmeessä joku parisataatuhatta rullailtu c- tai E-mallin diesel-mercedes, automaattilootalla ja vakionopeudensäätimellä. Kokemuksesta voin kertoa, että on kyllä huolettomia kilometrejä. Itsellä c-mallin c220d farmarina, ja automaatilla. Öljyt ja dieselin ja pesunesteen lisäämiset on oikeastaan ainoat toimenpiteet mitä autolle tarttee tehdä.:dance:

Minkä vuoden mersu sulla on? Ja minkä ikäisiä mersuja tässä kannattaa katsella, ilman että korista löytyy ruostetta tai maali kuplisi?
 
Herää taas kysymyksiä ja ajatuksia. Polon / Corollan saa "uutena" (lue. vm.02-04), +/- 10k€:lla. Ja sitten noi mersut rupeaakin olemaan jo 95-96 vuodesta sen 10k euroa. Jo ikä ero autoilla on se 7-8-vuotta ja kilometri eroja on n. 150-200t. Tulee mieleen kysymys, miksi, ostaisin noin paljon vanhemman ja enemmän ajetun, kori alkaa olemaan jo huonommassa kunnossa kaikin puolin ja muutenkin. Taitaa tässä tapauksessa olla mersu liian kallis, koska halajan vm. 00 uudempaa autoa kuitenkin alleni.
 
Herää taas kysymyksiä ja ajatuksia. Polon / Corollan saa "uutena" (lue. vm.02-04), +/- 10k€:lla. Ja sitten noi mersut rupeaakin olemaan jo 95-96 vuodesta sen 10k euroa. Jo ikä ero autoilla on se 7-8-vuotta ja kilometri eroja on n. 150-200t. Tulee mieleen kysymys, miksi, ostaisin noin paljon vanhemman ja enemmän ajetun, kori alkaa olemaan jo huonommassa kunnossa kaikin puolin ja muutenkin. Taitaa tässä tapauksessa olla mersu liian kallis, koska halajan vm. 00 uudempaa autoa kuitenkin alleni.
Jos löydät hyvällä pidolla olleen mersun niin ei ne kilometrit siinä korissa välttämättä sen kummemmin näy. Itsekin kohta Avensiksen omistajana voin myös myöntää että jopa -89 vuosimallin mersu on maantiellä parempi ajettava. Mutta kääntöpuolena taas turvallisuus on mitä on ja muutenkin tekniikka on sitä mitä siihen aikaan on ollut. Ja paljon helpompaa on löytää hyvä 8-vuotias yksilö kuin vastaavasti samalla hinnalla tuplasti vanhempi mersu.
 
^ Totta.

Sittenhän olisi myös bemarin e46 vm.00-02. Vähän menee yli budjetin mutta, omasta kokemuksesta noilla on mukava ja hyvä ajaa.
 
Muista hyvä mies sitten että joku 2 tonnin budjetinylitys ei ehkä ole paha vaihtoehto.
Mieti jos ostat jonkun halvan paskan ja sitten tunnet perseessäsi joka päivä 200 kilometrin ajan sen tonnin säästön:D Eli ei tule paljon ylimääräistä per kilometri...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bemaria harkitessa kannattaa samantien sitten käydä tekemässä vakuutusyhtiöiden sivuilla pientä hintavertailua bmw vs mikä tahansa muu merkki
 
Minunkin mielestäni kannattaa ehdottomasti katsella hieman isompaa, muutaman vuoden vanhempaa autoa. Noilla kilometreillä turvallisuus ja ajomukavuus ovat merkittäviä tekijöitä. Tarkasti valitsemalla (jos ei itse osaa, kokenut kaveri mukaan tai auton käyttäminen autotohtorilla ennen ostoa) saat itsellesi kunnon auton tuolla 10:llä tonnilla. Korimallissa joudut tinkimään, eli menee tuonne vuosituhannen vaihteeseen tai jopa hieman vanhempaan.

En ota vahvaa kantaa merkkiin, se riippuu niin monesta asiasta. Makuasioitahan ne osittain ovat, itselläni vaakakupissa painaa paljon myös se, että on kontakteja erään merkin (erittäin) edulliseen huollattamiseen. Silloin voi jopa luopua siitä lempimerkistä. Hyviä ehdokkaita ovat vaikkapa Mersu, Audi, BMW, Volvo, Toyota, VW ja Saab. Kokoluokkaehdotukseni siis vastaavasti vähintään C-sarja, A4, 3-sarja, 70/60-sarja, Avensis, Passat ja 9-3.
 
Zone-sarja -42%
Nicho: Polon lukon huollosta, en 100% varmaa keinoa anna, mutta itsellä (ja monella muulla) ainakin toiminut. Avaa ovi, sisäkarmissa lukon kohdalla on kolme kuusiokoloruuvia. Avaa yksitellen ja ruiskuta reippaasti sisälle kosteudenpoistoainetta (en muista nyt nimeä, sorry) Ja ruuvi takaisin kiinni. Samaa ainetta voi ruiskuttaa myös lukkopesään. Lukkopesää voi myös paineilmalla putsata tarvittaessa. Lisätietoa löytyy Volkkaripalstalta, toivottavasti näistä ohjeista saa selvää...
 
Tarkasti valitsemalla (jos ei itse osaa, kokenut kaveri mukaan tai auton käyttäminen autotohtorilla ennen ostoa) saat itsellesi kunnon auton tuolla 10:llä tonnilla. Korimallissa joudut tinkimään, eli menee tuonne vuosituhannen vaihteeseen tai jopa hieman vanhempaan.

Ehdottomasti kannattaa tämän hintaluokan käytetty auto käyttää autotohtorilla ennen kauppojen tekemistä (vaikka olisi kokenutkin kaveri sen jo tarkastanut). Tohtori tekee kuitenkin todella laajan kuntotutkimuksen autolle, eikä sen tarkastuksen hinnalla teetä autoon juurikaan muuta huoltoa kuin korkeintaan öljynvaihdon.
 
Ehdottomasti kannattaa tämän hintaluokan käytetty auto käyttää autotohtorilla ennen kauppojen tekemistä (vaikka olisi kokenutkin kaveri sen jo tarkastanut). Tohtori tekee kuitenkin todella laajan kuntotutkimuksen autolle, eikä sen tarkastuksen hinnalla teetä autoon juurikaan muuta huoltoa kuin korkeintaan öljynvaihdon.

Samaa mieltä hänen kanssaan. Eikä sillä merkillä ole väliä, nykyään kyllä löytyy melkein, joka merkiltä hyviä vaihtoehtoja.
 
Kiitos vastanneille. Selventäkääs tätä "autotohtori" nimitystä? Mistä siis moisen löydän ja sillä varmaan on joku virallinen nimi?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom