Minkä tyylisesti treenaatte - kehonrakennus/fitness/voima/jne. ?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Faidra sanoi:
Hmm, tarkoitatteko nyt likat tuolla fitnesstyylillä että treeniin kuuluu myös fitnessiin liittyvät harjoitukset - loikat, venyvyys yms.? ZannaZ ainakin varmana noista osaisi valaista, nimittäin nimenomaan FITNESStyylinen treenaus ei pelkästään painotu lihasmassan hankintaan....

Juu, Faidra puhuu totta että FITNESS-treenaaminen pitää sisällään paaaaaaaaljon muutakin kun salilla riehumista ja lihasmassan kasvatusta. Lupaan kirjotella vähän enemmän nimeenomaan fitnesspainotteisesta treenaamisesta tässä lähiaikoina. Puhutaan siis tästä perusfitneistä, jossa on vapaaohjelma. Pitäisiköhöhän sille tehdä ihan oma thread tänne mimmipuolelle, vai laitetaanko tähän jatkoksi vaan? Mielipiteitä?

Mutta tässä hät hätään linkki tohon loikkatreeniin http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22141&page=2&highlight=loikkatreeni. Tai yhen laiseen treeniin. Aikanani tuon threadin tein.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
MerZi sanoi:
Tää tuli nyt jo toiseen kertaa tässä threadissa, minäkin nimittäin muistin ko. linkin ja laitoin sen jo tossa aiemmin oman postini päätteeksi. :) Mut ei se mitä, kertaus on opintojen äiti! :)

Hoho, joo sorry my bad :lol2: en näemmä lukenut tarpeeksi tarkkaavaisesti. Ainakin nyt pitäis toi ohjelma löytyä.

:offtopic:
Mutta mitä mieltä mimmit on juttua vaparillisen fitneksen treenauksesta tähän threadiin vai teenkö ihan oman? Jos siis haluatte että kertoilen mitä kaikkea tähän kuuluu, puntin kolistelun ohella?:

Loikkatreeneistä sen verran, että mä olen aina tykännyt niistä. Aikoinaan ne oli todella tärkeä osa treeniä. Nyt teen niitä aina, kun hallissa on vähän porukkaa ja sekaan mahtuu. Ja kesällä sit käyn silloin tällöin urheilukentällä loikkimassa. Suosittelen. :)
Ihmeen tehokastakin (riippuu tosin mitä loikkia tekee ja miten tekee). Taidankin huomenna käydä pitkästä aikaa loikkimassa. ;)

kysymys aiheesta ..

Tuossa, kun ketjussa onkin kommentoitu sitä miten moni "luulee" treenaavansa fitness tyylisesti, mutta treenaakin kehonrakennustyylisesti ..Uskoisin ainakin näin alottelevien kesken paljonkin sekaannusta ja vääriä mielikuvia noiden käsitteiden kesken.Miten te jotka esim. kisaatte tai ainakin tavoitteellisesti treenaatte johonkin lajiin (kehonrakennus, fitness, bodyfitness), olette tähän lajiin päätyneet?Onko jokin edeltävä laji vaikuttanut, onko joku todennut erikoisesti taipumuksenne tähän lajiin tms? Itse, kun olen totaalinen keltanokka ja innoissani pakkista kahlannut olen törmännyt "tieto lisää tuskaa" ilmiöön joten olen pahoillani jos tulee tarpeetonta toistoa. Miten siis aloitteleva urheilija tietäisi mihin suuntaan kannattaisi tähdätä vai olisiko parempi treenaata aluksi n. vuosi esim. perustreeniä sen kummemmin miettimättä ja "arvioituttaa" itsensä mihin sopisi parhaiten. Olen vaan tässä miettinyt, että ikävää olisi hirveällä vimmalla alkaa treenata ja kuulla sitten parin vuoden päästä, että olisi kannattanut heti suoraan alusta jo ryhtyä treenaamaan esim. fitness tyylisesti (lue: loikkahommelit sun muut).
Kiitos taas jo etukäteen punttimimmeille :).Vai meneekö sitä sinne minne nenä näyttää ja lyö laudalta kaikki luonnon lakien säätelemät rajoitukset omassa kropassa:lol2: ...tv.tyhmiä kysymyksiä vuodesta 78

Mun mielestä tuo Body Fitness on ainakin todella mielenkiintoinen aihe ja olisi mukavaa saada lisää infoa siitä niinkuin ZannaZ ehdotti!Innolla odotan, jos saisi vielä koottua siihen kaikki aiemmat thredit jos on ollut. Ihan niin, että aloittelevat sais siitä infoa ja treeniapua. :)

tanjaxxx sanoi:
Mun mielestä tuo Body Fitness on ainakin todella mielenkiintoinen aihe ja olisi mukavaa saada lisää infoa siitä niinkuin ZannaZ ehdotti!Innolla odotan, jos saisi vielä koottua siihen kaikki aiemmat thredit jos on ollut. Ihan niin, että aloittelevat sais siitä infoa ja treeniapua. :)

Hmm... Puhut tuossa Body Fitnesistä mutta silti puhuit aiemmin myös loikkatreeneistä, jotka taas kuuluvat Fitness-treenaukseen. Halajatko siis lisää tietoa juuri BODY Fitnesistä vai perus Fitnesistä? Body Fitnesissähän ei ole vaparia ja tavallisessa (pelkässä) Fitnesissä on. Vapaaohjelman harjotteluun siis kuuluu loikkatreenit ja muut oheissälät. BF:ssä on vaan kaksi fysiikkakierrosta, koko uimapuku ja bikini-kierros + finaali, kun taas Fitnesissä on bikinikierros, vapaaohjelma + finaali.

Tuosta vaparillisesta fitnesistä voin vaikka kyhätä jonkun erillisen threadin kun joudan, jos se tosiaan mimmejä kiinnostaa. (???)

ZannaZ sanoi:
Tuosta vaparillisesta fitnesistä voin vaikka kyhätä jonkun erillisen threadin kun joudan, jos se tosiaan mimmejä kiinnostaa. (???)

Kerää ja kirjoita vaan! Tieto ei ole koskaan pahasta :D Ja mä ainakin haluisin tietää mitä muuta te kisaavat mimmit oikein teette kuin nostatte rautaa.

Mä treenaan itse lähinnä kehonrakennustyylisesti, ainakin tällä hetkellä. Tosin itselläkin tekis mieli kisaamaan, mut lajin valinta ei ole helppoa. Toisaalta tekisi mieli lähteä kokeilemaan fitneksen maailmaa, mutta voimanostokin vetäisi puoleensa. Ja niissähän treenit eroaa tosi paljon toisistaan. Toistaiseksi vain haaveillaan ja katsotaan mihin se maailma kuljettaa. ;)

Treenaan varmaan bodytyylisesti, vaikka en nyt oikein tiedä mitä sillä tässä tarkoitetaan. Harjoituskaudet jakautuvat niin, että toisinaan harjottelu painottuu ihan maksimivoimaharjoituksiin ja toisinaan mennään puhtaasti hypertrofiapainotuksella, myöskään muut voiman osa-alueet eivät jää täysin hyödyntämättä. Myös pitkät sarjat kuuluvat osana harjoituskiertoa sekä erikoistekniikat. Kehonrakennus ei tarkoita sitä että aerobista pitäisi varoa tai ettei sitä voi lainkaan tehdä. Itselläni tuo 2-3 kertaa viikossa tehtynä on toiminut oikein hyvin, eikä ole ollut lainkaan kehityksestä pois. Itse uskon että pelkkä hypertrofinen harjoittelu ei ole riittävän monipuolista, vaikka tähdätäänkin lihaskasvuun, myös muun tyyppisillä harjoitusärsykkeillä on sijansa kokonaisuudessa. :)

juu tuosta vapari fitneksestä vois munki puolesta tehä oman threadin, haaveissa ku on joskus nousta itsekin lavalle eli kaikki kokemukset on tervetullutta tietoa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hehee kiitos korjauksesta, tässä se taas nähtiin sekoilua termeissä. Siis fitness puolen vapaa-ohjelmasta ja sen harjoittelusta jos tietoa saisi kiitos:). Oletteko itse tehneet ohjelmianne vai tekeekö joku muu teille?

Luokittele sitten tämäkin touhu? No, massaa ja voimaahan minä salilta haen.

Ei ole minusta uitenkaan bodariksi, ei (body)fitnessinkään harrastajaksi, ainakaan ulkonäköni/ikäni perusteella. Voimanostajaksikin olen aika heikko. Mutta helevata, treenaaminen on kivaa (siis salihevihippi-tyyppistä treeniä???).

Zone-sarja -42%
hmm...aika mielenkiintoinen kysymyskin tämä "millä tyylillä" :D Jospa vastaisin kovaa,ja tyylillä joka vie toivottavasti bf/fitness kisoihoin joskus tulevaisuudessa. :rolleyes: Tosin,aika ajoin treeneihin kuuluu loikka,venyvyys jne. treenejä...eli ehkä sit hieman "fitness" mutta kuitenkin lihasmassan lisäys tavoitteena..joten...
Noh :lol2: kuitenki...

Menee ehdottomasti Fitness tyylisen treenauksen puolelle.Salilla oon käynyt jo useita vuosia,joista vasta muutama on ollut BF kisoihin tähtäämistä.Lihasmassaa tarvitaan vielä paljon ennen ku voi edes alkaa miettimään mikä vuosi voisi osallistua kisoihin,mutta hiljaa hyvä tulee:D

Tyylillä treenataan! Kyllä se touhu tuonne kehonrakennuspuolelle kallistuu.
Olisi muuten hauska nähdä itsensä noissa loikkaharjoituksissa, olen meinaan ketterä kuin kameli :D

Kun puhutte siitä massan kasvatuksesta (fit. ja kehis) niin yritetäänkö niissä lajeissa saada mahd. iso pepa? Ja lisäyksenä tähän systeemiin onko tarkoituksena, että vyötärö on mahd. pieni(ainakin kisakunnossa) ja rinnan ja lantion ympäryys suunnilleen sama?

Loikkaharjoitukset ovat minulle tuttuja yleisurheilusta ja sanoisin, että tuskinpa ne kenellekkään pahitteeks olis...

Massaa! Voimaa!:whip:

Kehonrakennustyyppisesti treenaan ihan puhtaasti. Joskus harvoin teen räjähtävää voimaa esim. pomppimalla 60kg levytanko niskassa. Mutta periaatteessa keskityn massan hankintaan ja mallin parantamiseen. Se osa-alue mitä treenaa, se pääsääntöisesti kehittyy.:)

Juu taitaa se itelläkin ihan kehonrakennustyylistä treeniä olla. Musta on tullut tän talven aikana ns. laiska bodari :D Mahdollisimman vähän mitään aerobista, kovaa treeniä rokin soidessa :rock: ja ruokaa naamaan. Lisää lihasta, lisää mallia. Muuten kyllä tunnustan olevani ihan puhtaasti fitnesshenkinen tytteli, eli EHKÄ joskus vielä sinne bf-lavalle kapuan... ehkä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom