Minkä kokoiset hanskat sparraukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuutti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

tuutti

Banned
Ikä
26
Tarkoitus olisi aloittaa syksyllä omassa seurassa kulkemaan ns. vapaissa harjoituksisa ja ostaa sitä varten nyrkkeilyhanskat hyvissä ajoin. Minkä kokoluokan/painoisia hanskoja näissä sparraushommissa käytetään?

16oz on jees

Jissen sanoi:
Mitä pienemmät, sitä enempi vastustajan nekkuun sattuu. ;)

Onko tuo nyt sitten sparrauksessa se jutun ydin :eek:

Riippuu sparraajien painosta, taidosta, sukupuolesta. 14-16 oz. on ihan yes, ne vaimentaa sitä iskua sopivasti.

Mä treenasin ekan vuoden 12ozisilla ja toisesta vuodesta eteen päin 16oz nyt kolmatta vuotta.

Chd sanoi:
Onko tuo nyt sitten sparrauksessa se jutun ydin :eek:

Siinä nyt oli hymiö perässä, mutta informaatiopointti oli silti sama. Isommilla ei satu niin paljoa ja pystyy treenaamaan enempi.

Pienemmillä taas oppii esim. torjumaan luottamatta niin paljoa hanskan kokoon. Kisoissa säännöt määrää mitä kokoa tulee käyttää, joten jos on kisoihin menossa kannattaa totuttautua niissä käytettävään hanskakokoon.

tuutti sanoi:
Tarkoitus olisi aloittaa syksyllä omassa seurassa kulkemaan ns. vapaissa harjoituksisa ja ostaa sitä varten nyrkkeilyhanskat hyvissä ajoin. Minkä kokoluokan/painoisia hanskoja näissä sparraushommissa käytetään?

10oz :)
Varsinkin silloin kun sparrivastustajilta ei löydy isompia hanskoja.

12-14oz

12-16oz on varmaan sopivat. Kannattaa ehkä vähän katsoa millaisia muilla treenaajilla on... turha miettiä miten paljon toisiin sattuu, jos heillä on itselläänkin pienet haskat... ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysele seurassasi minkälaisia hanskoja siellä käytetään. Mielestäni 16oz on hyvä, mutta kehoitan ostamaan samanlaiset kuin muillakin seurassasi. Hyviä sparreja!!!

Paino on yksi asia, toinen on se että hanskat tosiaan ovat laadukkaat. Hyvä potta kannattaa myös hankkia. Ja alasuojat jos sparri kovempaa. Hammassuojia ei varmaan ketään tartte kehottaa hankkimaan.

Jos ostat hanskat, ostat myös hammassuojat. Jos ostat jalkasuojat, ostat myös alasuojat. Kaverillakin on mukavampaa reenata kun olet oikein varustautunut.

Jos talous on kunnossa niin osta top tenin tai green hillin viralliset 10oz matsitumput. Hintaa tulee muistaakseni n.100€, green hillit jonkun verran halvemmat. Mutta ne "maksaa" itsensä takaisin, omat ahkerassa käytössä olleet top tenit on kohta 2v vanhat ja vielä hyvässä kunnossa. Rystysten kohdalla oleva pehmuste ei ole mennyt littaan niinkuin halvempien hanskojen kanssa käy yleensä nopeasti.
16ozin hanskoista ei ole mitään hyvää sanottavaa. Isothan ne on, leveyttä ja painoa löytyy, mutta rystysillä pehmustetta ei ole sen enempää mitä useimmissa 12ozin hanskoissa. Eli mikä järki treenata hanskoilla millä on "liian" helppo suojata ja vaikea osua. Kilpailuhanskat ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät. Mitä päällä torjumiseen tulee niin ainakin itse otan tällejä paljon mieluummin vastaan "pehmeistä" 10ozin kilpahanskoista kuin 16ozin rantapalloista missä pehmustetta ei rystysillä niin paljoa ole.

Ja osta säkkihanskat erikseen, jos salilta niitä ei löydy.
_

Bungle sanoi:
Jos ostat hanskat, ostat myös hammassuojat. Jos ostat jalkasuojat, ostat myös alasuojat. Kaverillakin on mukavampaa reenata kun olet oikein varustautunut.

Outo arvojarjestys, itse ostaisin ensiksi alasuojat. Oktaavit aanessa eivat anna kovinkaan miehista kuvaa.

Alkuperainen kirjoittaja ei tainnut mainita lajista mitaan mutta yleisena ohjeena: osta samanlaiset kuin muillakin sinun painoisilla on.

taisto sanoi:
Outo arvojarjestys, itse ostaisin ensiksi alasuojat. Oktaavit aanessa eivat anna kovinkaan miehista kuvaa.

Alkuperainen kirjoittaja ei tainnut mainita lajista mitaan mutta yleisena ohjeena: osta samanlaiset kuin muillakin sinun painoisilla on.
mikä perkele toi mötti tos taiston kuvas on... ei se hauis voi olla... vai :rolleyes:

taisto sanoi:
Outo arvojarjestys, itse ostaisin ensiksi alasuojat. Oktaavit aanessa eivat anna kovinkaan miehista kuvaa. QUOTE]

Ei se ollut mikään arvojärjestys. Ihan sama missä järjestyksessä suojat ostaa, kunhan ne kaikki ovat seuraavissa sparrireeneissä mukana. Itse en ainakaan viitsisi kuunnella mitään:" Varo sit vähän, mulla ei oo alasuojia/ hammassuojia" :jahas:

Hanskojen koon kriteerinä ei kannata käyttää sitä mitä muilla treenaajilla on, koska kyse on oman käden ja voiman koosta/suhteesta. Painavampi hanska isomman/vahvemman kaverin käteen ja päinvastoin kevyemmät pienelle heikolle kaverille. Jos olet pieni mies, 12 oz, jos keskikokoinen, 14 oz, jos iso mies 16 oz. Tuo sellaisena karkeana lähtökohtana, josta lähdet liikkeelle kun arvioit. Testaa liikkeessä hanskoja käteen ja vältä liian kevyttä ja liian raskasta niin tulee hyvä.

Back
Ylös Bottom