Mini cut - välidieetti - suunnittelu ja toteuttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lolwtf
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
34
Kaupunki
Turku
Eli keskustelua ns. "mini cutista", eli välidiietistä, joka siis tarkoittaa lyhyehköä dieettiä kunnon siistimiseksi massakauden ollessa päällä.

Aihe on itselleni ajankohtainen, koska ajattelin tällaisen lähiaikoina toteuttaa. Painoa pudotettavana max 5 kiloa, mutta ehkä kolme realistisemmin.

Eli miten olette toteuttaneet? Miten suosittelisitte toteutettavan, mikä on järkevää? Tällä hetkellä bulkkaan hitaasti 3900 kcal, niin aloittako dieetin 3000 kcal, on siinä muutaman viikon ja katsoo mitä tapahtuu? Suosittelisitteko juuri rajumpia ja lyhyempiä dieettejä vai rauhallisempia? Entä miten olette lopettaneet tuon kunnon siistimisen? Nostitteko kalorit heti samoihin missä ne olivat aiemmin?

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse suosin tuollaisissa rajumpia miinuksia ja lyhempiä jaksoja. Siinä rasva palaa iloisesti ja aineenvaihdunta ei kuitenkaan ehdi hidastua lyhyessä ajassa.

Minäkin olen rajumpien ja lyhyempien jaksojen kannalla. Ja lopuksi voisi ehkä viikon vetää maintenance-kaloreilla ennen kuin jatkaa bulkkia.

Itse vetäisin n. 700-800 kaloria miinukselle saman tien ja pitäisin siinä muutaman viikon. Ja omalla kohdalla tähtäisin kyllä siihen viiteen kiloon, koska kolme kiloa tiputtaessa siinä ei varmaan paljon muuta lähtis kuin glykogeenit ja nesteet.

Moro olen tässä vähän harkinnut tälläistä välidieettiä ja olis kiva saada vähän neuvoa. Rasvat on nyt arviolta jossain 15-17% välillä ja ihanne ois n. 12%. Kysymykset ois

- Millainen kalorivaje kannattaa ottaa?
- Pitääkö treenaamista muuttaa jotenkin ja jos pitää niin miten? Treenaan tällä hetkellä perus yksjakosella 3 kertaa viikossa. Ja kannattaisko toistomääriä nostaa? Teen yleensä vitosia pääliikkeissä ja eristävisä vähän enemmän
- Kuinka pitkään kannattaisi dieetata? Mieluiten dieettaan mahollisimman nopeasti että sais sen pois alta, mutta en tietenkään mitään hullua näännytysdieettiä halua.

Moro olen tässä vähän harkinnut tälläistä välidieettiä ja olis kiva saada vähän neuvoa. Rasvat on nyt arviolta jossain 15-17% välillä ja ihanne ois n. 12%. Kysymykset ois

- Millainen kalorivaje kannattaa ottaa?
- Pitääkö treenaamista muuttaa jotenkin ja jos pitää niin miten? Treenaan tällä hetkellä perus yksjakosella 3 kertaa viikossa. Ja kannattaisko toistomääriä nostaa? Teen yleensä vitosia pääliikkeissä ja eristävisä vähän enemmän
- Kuinka pitkään kannattaisi dieetata? Mieluiten dieettaan mahollisimman nopeasti että sais sen pois alta, mutta en tietenkään mitään hullua näännytysdieettiä halua.
- kalorivajeeksi vähintään 500 ja maksimissaan 1000 kaloria.
- en muuttais treeniä mitenkään. Kätevää ja myös helppo seurata voimatasojen säilymistä.
- niin pitkään että pääset siihen 12%:iin. :)

^ juuri näin. Jos sitä rasvaa kropassa on ja dieetin jälkeen jääkin (ei vedetä alle 10% rasvoihin), niin dieetataan niin kauan, kun on tarve tavoitteen saavuttamiseksi. Tommonen minicut on fiksua silloin, kun ollaan alhaisilla rasvoilla, bulkataan vähän ja siistitään taas eli syklitellen edetään siinä ravitsemuksessa. Muutoinhan "välidieetti" on ihan vaan dieetti riippumatta kuinka paljon kukin haluaa rasvojaan polttaa. Itse vedin 18 viikon dieetillä kireäksi ja nyt olisi tarkoitus syklitellen edetä jatkossa (niin kauan kuin motivaatiota riittää) ja pysyä näin suht tiukkana koko ajan. Ero voi off vs. dieetti olla hyvinkin yli 1000 kcal (offin isoimmat - dieetin pienimmät) ja esim. 10vk off / 2-4vk dieetti, mutta katotaan ny.

Suositut

Back
Ylös Bottom