Minäkö kisoihin? (bikinifitness)

No en ole vielä lähtenyt, ajatus on mielessä silti lähes päivittäin.
Kokeilin kiristelydieettiä omin päin ajatuksena hyvä rantakunto kesäksi. Tähän pääsin, rasvat oli lopussa 16.6% ja silmää näkymä miellytti.
Sitten alkoi tulla kommentteja että oon liian "laiha" ja kun rasvat oli vähissä, näin itsekin että minne haluan lisää pattia.
Olis tosi mielenkiintoista nähdä kuvaa nykykunnosta, kun tuo lähtökin oli jo tosi hyvä. Paljos siinä ennen-kuvassa on rasvat suurinpiirtein? Ja onko mittaus tehty Tanitalla vai Inbodyllä? Vai ihan jollain pihtimittauksella?

Kaksi mittausta tehty Inbody 720 vehkeellä. Tuossa kuvassa kai jotain 20%? Meinasin mennä parin viikon päästä taas mittaukseen,
toiveissa ois että nyt olis tullu sitä "pattia" lisää ees vähän 3 kk:n aikana. Minäpäs katon jos tuosta puhelimesta saisin siirrettyy jonkun kuvan tänne.
Tuollasta samanlaisissa asennoissa ei ole, harmi kun ei ole tullut otettua järjestelmällisesti mitään kehityskuvia.

^Hyvältä näyttää! Etenkin käsiin ja ylävartaloon on pattia tullut. Jalka/pakara-osasto näyttää myös todella hyvältä, toki jos lavalle aikoo niin sinne osastolle tarvii vielä lihaa. Hyvä suoritus!!

Edit: Tuolla vihreän topin kuvalla mentäs jo body-fitness -puolelle :rock:

Tuo alaosasto on mulla hankalampi, yläosa taas vastaa treeniin aika helposti. Olen panostanut alakertaan enemmän juuri sen takia ja saanutkin siihen kehitystä
aika lyhyessä ajassa.
Harmillisesti polvet eivätkuitenkaan kestä. En pysty normikyykkyä tekemään edes omalla painolla ilman että tuntuu inhottavalta.
Polvet narisee/natisee ja joskus levossa tuntuvat jotenkin "väljiltä". Treenistä ne menevät aroiksi tai puutuneiksi. Joskus niihin saattaa kyykätessä
pistää. Olen joutunut siis varioimaan melkoisesti jalkatreenissä.
Mistähän vois olla kyse ja olisiko hyvä vinkkejä treeniin polvia säästäen?

^Ootko tehnyt / kokeillu sumo-mavee ja box-kyykkyä? Ne on toiminut itselläni hyvin, kun polvet on heikot ja rustoittuneet.

En kumpaakaan oo kokeillu, tuota boxia on ollut kyllä tarkoitus. Maven tekniikkaa en osaa, oon tehny ainoastaan suorinjaloin, sillä saankin hyvä tuntuman yleensä
takareisiin+perseeseen. Sumo-asennossa olen tehnyt kyllä käyttäen isoa käsipainoa, sekin tuntuu pahalta polvissa useimmiten :/ hankalaa..

Ja jos erilaisissa askelkyykkyvariaatioissa ei tunnu polvi liian pahalta, niin niissä kehittyvät samalla muun treenin ohessa myös polvien tukilihakset, jolloin polvi luultavasti kestää joka tapauksessa paremmin jatkossa.

Kaikki vaan kisoihin, sehän on hienoa jos löytää tavoitteen :) Mulle ja meille muille sadoille bikini fitneksestä innostuneille omalta valmentajalta hyvänä muistutuksena, että bikini on näistä keholajeista varmaankin armottomin, sillä omat kehon mittasuhteet ja tasapaino ovat niin suuressa roolissa.

Kaikki vaan kisoihin, sehän on hienoa jos löytää tavoitteen :)
Jos pää kestää eikä ole niin "väliä" meneekö elimistö ja mm. hormoonitoiminta sekaisin tiukkojen dieettien ja kovien treenien takia. Tämä kannattaa tosiaan ottaa huomioon ja miettiä mikä on minkäkin arvoista. Tiedostaminen, niin omien vahvuuksien kuin heikkouksien osalta sekä lajin vaatimusten osalta on äärimmäisen tärkeää. Ei kannata ottaa sikaa säkissä tässäkään asiassa vaan perehtyä kunnolla myös niihin turjiin puoliin.

Mun tavoite on timmiytyä mahdollisimman paljon - mutta ei ikinä terveyden eikä edes hedonistisen mutta jotenkin kohtuullisen herkuttelun kustannuksella - joten jäävät kyllä kisat kisaamatta :D

(enkä voisi kisata muutenkaan, näillä tisseillä)

Jos pää kestää eikä ole niin "väliä" meneekö elimistö ja mm. hormoonitoiminta sekaisin tiukkojen dieettien ja kovien treenien takia. Tämä kannattaa tosiaan ottaa huomioon ja miettiä mikä on minkäkin arvoista. Tiedostaminen, niin omien vahvuuksien kuin heikkouksien osalta sekä lajin vaatimusten osalta on äärimmäisen tärkeää. Ei kannata ottaa sikaa säkissä tässäkään asiassa vaan perehtyä kunnolla myös niihin turjiin puoliin.

Juu, täsmälleen samaa mieltä. Pikku ripaus ironiaakin tuossa kommentissani oli - kyllä sitä kisaamaan lähtemistä kannattaa harkita mieluummin enemmän kuin vähemmän, ja suunnitella treenit ja ruokavalio järkevästi omaa kroppaa kuunnellen. Musta on hienoa, että terve ja urheilullinen naisvartalo on nykyään "muodissa". Sanoisin silti, että koska kisaamisessa on kyse urheilusta, se vie koko homman seuraavalle levelille...eikä siihen kisakuntoon silloin tarvi tai kannata pyrkiä kaikissa tilanteissa. Semmosta fiksua otetta tähän hommaan! Eli hienoa että kisaaminen kiinnostaa, mutta vielä hienompaa jos mahdollisimman moni omaksuu TERVEET ja fiksut elämäntavat - inspiroitui siihen sitten kisaajien kuvien katselemisesta tai ihan mistä vaan muusta. ;)

Piti vielä sanoa, että jos ja kun monella kisahaaveet tuntuvat lähtevän tietynlaisen ulkonäön tavoittelusta, niin kyllä ainakin omasta mielestä terve, EI kisakunnossa oleva treenattu nainen on kauniimpi kuin ihan kisakireä. :) Ja kyllä sellaiseen kuntoon voi itsensä treenailla vaikkei kisaamaan tavoittelisikaan!

Toivottavasti en sohi muurahaispesää, mutta ihan mielenkiinnosta olisi jännä tietää, miten paljon rahaa tuo fitnesskisailu vaatii esim. vuodessa? Jos lasketaan kaikki mahdollinen salimaksuista aina lisäravinteisiin ja kisaväreihin jne... Toki tiedostan, että jollain on sponsoria sun muuta, mutta jos ei ole, ja lähtökohdat ovat miltei nolla. Opiskelijana tuntuu, että tuohon palaa ihan pirusti rahaa.

Olisikohan jollakin heittää osoitteita sellaisiin blogeihin, joissa on kuvia kisaajista ennenkuin täysipainoiset hommat on aloitettu (alkuajan kuvia)? Mikäli on sallittua laittaa.. :) itse löysin vain kauhean kasan blogeja, jotka on ihan vasta aloitettu ja kiinnostaisi nimenomaan sellaiset, jotka on lavoilla jo ollut :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom