Minäkö kisoihin? (bikinifitness)

No ny alko polttelemaan. Ajatus, oisko minusta kisaamaan. Ja poltteleekin kovin, koska pissisiässä ei enää olla.

Treenitaustaa on, tietämystä ravinnosta, lisäravinteista jne, mutta tokko ilman jonkilaista valmentajaa
onnistuisin kuitenkaan kisakuntoon.

Mistä tiedän kannattaako edes haaveilla? Mahtaneeko ruuminrakenne alkuunkaan soveltua moiseen?
Mistä valmentaja?
Yhdestä paikkaa kysyin jo, mutta ah, niin kallista.

Hyvät neuvot ja vinkit olisi nyt tarpeen.

Toki se valmentajan hankkiminen maksaa, mutta kannattaa panostaa siihen viimeistään kisadieetin tullessa ajankohtaiseksi. Oletko tutustunut IFBB:n sivuihin? Sieltä löytyy liiton leirit, joille osallistuminen voisi olla sulle ihan fiksu juttu. Saisit sieltä varmasti kaipaamiasi vastauksia. :)

Niin no voithan tietenkin jahkailla tai sitten meet tekemään sen, minkä haluat, niillä edellytyksillä kuin sinulla on. Rakenteestakaan on nyt vaikea sanoa ilman kuvia mitään, mutta oli rakenne millainen tahansa, eihän se kilpailemista estä. Ja kaiken kaikkiaan on vain yksi arvostelukriteeri, joskin mielestäni tärkeä sellainen.

Jos sinulla on kunnon tietämys, niin kuin ilmaisit, em asioista ja omasta kropastasi, niin ei se kisaprojekti ihan mahdoton ole itsekseenkään, toki edellyttää sitä, että pystyt objektiivisesti arvoimaan toimintaasi, kuntoasi, kehoasi dieetin edetessä. Jos tunnet tarvitsevasi valmentajaa, niin niitäkin tietenkin löytyy monen hintaluokan kapistusta, varmasti kisadieetti (pelkkä dieetti, ei edeltävää kautta) maksanee 600-1200 e tässä maassa, riippuen tietenkin dieetin pituudesta ja tarpeistasi. Mutta edelleen priorisointikysymys, mihin haluaa elämässään rahavaransa käyttää =)

Kiitos kommenteista. En usko että tietämys kisadieetin vetämiseen ilman jonkinlaisia neuvoja riittäisi (kaikenmaailman tankkaus, nesteenpoisto ym asiat)
Osaisitteko vinkata valmentajaehdokkaita?
Hirviäsiköhän tänne jonkin kuvan laittaa.

Laitan pari kuvaa.
d7e71f90.jpg

706dc18d.jpg

No kyllä sun kuvista huomaa, ettet aloittaisi treeniä nollasta. Ota ihmeessä haaste vastaan. Kyllähän se valmentaja maksaa, mutta suosittelen, että otat samantien yhteyttä johonkin valkkuun, joka sua kiinnostaa ja keskustelet tavoitteistasi. Kyllä sä kisalavalle kelpaat hyvinkin, go ahead girl!!

Viimeisimmissä Lahden kisoissa kaikilla näytti olevan silikonit. Pärjääkö bikini fitneksessä ilman silikoneja? Kiinnostaa mua. Eihän niitä tietenkään virallisesti vaadita, mutta ymmärsitte varmaan...

Tissien koko tuskin kuuluu arvostelukriteereihin. Olis kiva, jos tääkin ala alkais siirtyä kohti luonnollisuutta.

Tämä on mun mielestä vähän ristiriitainen asia. Jos etsitään treenattua, sopusuhtaista ja naisellista kokonaisuutta, niin ilman rintoja sitä pakettia ei saa kokoon. Henkilökohtaisesti suosisin myös täysin luonnollista.

Mä luulen että ne bikinikisaajat on suurin osa hankkinut silikoonit ihan sen takia että näyttää naisellisemmalta lavalla kun siellä ollaan kuitenkin rasvattomammassa kunnossa kuin normaalisti.

Laitan pari kuvaa.
Mun mielestä sulla on tosi hyvät edelliytykset ko. lajiin fysiikan osalta. Näytät oikein sopusuhtaiselta ja sulla on hyvä lähtötilanne päästä jo syksyllä 2013 lavalle. Oon seurannut vierestä joidenkin kisaajien valmistautumista ja he ovat lähteneet vähälihaisammasta kunnosta valmistautumaan n. 7-8 kk ennen kisoja, kuin sinä, joten periaatteessa olisit keväällä jo lavalla jos nyt heti aloitat. Rohkeasti vaan matkaan!! Ei se ota jos ei annakaan.

Yhden vinkin annan joka saattaa jäädä alussa huomaamatta: Liikkuvuuteen ja lantion irtoavuuteen kannattaa ko. lajissa panostaa ;) Ja koska lavaesiintyminen on niin oleellista ko. lajissa, palkkaisin valmentajan jonka avulla koko paketti saadaan hiottua kuntoon.

Topatut rintsikat on varmaan sallittuja? Niilla saa aikaan kauniimman efektin kuin silikoneilla, kun rasvat on matalalla.

Ja tosiaan, Lahden videoista nakee kuinka tarkeaa korkokenkakavelyn harjoittelu on.

Nostan vanhaa ketjua.

Itseänikin on alkanut kiinnostaa kisalavoille nousu. Olen huomannut, että varsinkin täällä, Pakkotoistolla, Bikini fitness on hyvin aliarvostettu laji ja helpoin vaihtoehto. Miksi menisin kisaamaan sarjaan, jota ei arvosteta?

Entä mistä minä tiedän, että sopeutuuko vartaloni esimerkiksi Body fitnessiin konsultoimatta ulkopuolisia?

Entä mistä minä tiedän, että sopeutuuko vartaloni esimerkiksi Body fitnessiin konsultoimatta ulkopuolisia?
Mun mielestä yks keino voisi olla ihan se, että lukisit body fitness -blogeja ja katsoisit erityisen tarkasti just ne "ennen"-kuvat. Siinä kohtaa jo varmaan "kellot lyö" että on susta :D Lähes kaikista saa taiottua kropan puolesta kisaajan, kunhan pää on kunnossa. Toinen vaihtoehto on iskee tänne kuvat niin arvioidaan tilannetta yhdessä.

En kyllä hyväksy ajatusta, että tissit on olennainen osa naisellista kokonaisuutta.. onhan monella naisella todella pienet/olemattomat rinnat, vaikka rasvaprosentti olis 30. Siinä mielessä on vaan (mies?)tuomareiden mieltymyksistä kyse.

Kiva kroppa joka tapauksessa vaikka et lähtiskään kisaamaan :D

^ehkä pallotissit ovat osa naisellista kokonaisuutta, erottuvat lihakset taas usein eivät - paitsi juuri naisten bodylajeissa, joissa kaiken kaikkiaan on hyvin kapea liikkumavara olla yksilöllisen näköinen ja taatusti on miesten määtittelemät ne sallitut raamit :(

^ehkä pallotissit ovat osa naisellista kokonaisuutta, erottuvat lihakset taas usein eivät - paitsi juuri naisten bodylajeissa, joissa kaiken kaikkiaan on hyvin kapea liikkumavara olla yksilöllisen näköinen ja taatusti on miesten määtittelemät ne sallitut raamit :(

Tätä mäkin oon miettinyt! Että tosi vähän liikkumavaraa on naisten fitnesslajeissa. Ja muutenkin meno kisoissa on paaaaljon tiukkapipoisemman ja vakavamman tuntuista kuin miesten osalla.

Kyllä se on niin, että lähestulkoon meistä kaikista saadaan ihan lihaksikkaan näköisiä, kunha riivitään päältä rasvat pois, jos nyt on jonkinverran kuntosalia taustalla. Laji onkin siis enimmäkseen kiinni päänupista. Kuka kestää dietin ja ne sadat treenit, kuka ei. Mitä itse olen offseasonilla oleviin fitnesskilpailijoihin törmännyt, niin useimmat heistä ovat vain vähän normaaleja ihmisiä sporttisemmassa kunnossa. Toki sitten on niitäkin, jotka näyttää offillakin kehoilijoilta, niinkuin vaikkapa pro-kilpailijat.

Olisi kiva kuulla miten aloittajalla menee, lähtikö kisaamaan.

No en ole vielä lähtenyt, ajatus on mielessä silti lähes päivittäin.
Kokeilin kiristelydieettiä omin päin ajatuksena hyvä rantakunto kesäksi. Tähän pääsin, rasvat oli lopussa 16.6% ja silmää näkymä miellytti.
Sitten alkoi tulla kommentteja että oon liian "laiha" ja kun rasvat oli vähissä, näin itsekin että minne haluan lisää pattia.
Joten nostin hieman kaloreita ja treenit jatkuu edelleen kovina.
Uskoisin että tuohon bikiniin ainakin "patti" riittäisi.
Intoa on sen suhteen laskenut ko.lajin älytön suosio, tuntuu että kuka vain bimbo joka on keksiny alkaa käydä puntilla 4 kk sitten, one menossa jo syksyllä kisoihin.
Ko.lajia ei taideta muutenkaan enää arvostaa, ehkä kisaajatkin ajattelee että se on "helppo".

Valmentajahan mun pitäisi tietenkin hommata ensin jos tosissaan meinaisin.
Tällä hetkellä "rantakunto" on sellainen että ilkiää kyllä mennä pienissä bikineissä, mutta pihvin hankkiminen on etusijalla eli syön vapaammin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom