SUPERCARB 1kg -40%

Mimmit ja hikoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karzu
  • Aloitettu Aloitettu
Heippahei!

Täällä yksi treenaileva mimmi tarvisi toisten apua. Itse hikoilen todella paljon treenin aikana (kasvot, selkä yms.), mutta inhottavin ongelma on takapuolen+reisien hikoilu :D Tarkoitan tällä siis sitä, että kun erehtyy tekemään vähän jollakin laitteella taikka istumaan penkillä salilla, niin alustalle jää hikiviivat. Onko muilla mimmeillä samanlaista ongelmaa? Millaisia treenivaatteita käytätte? Itse käytän trikoita ja urheilualusvaatteita, mutta mikään ei tunnu auttavan. Aina vain tuntuu hikijäljet jäävän.. Kiitos suuresti, jos joku viitisi vinkkejä antaa :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Voi, et ole yksin! Mulla on sama ongelma ja mä ratkaisen sillä, että laitan pikkuhousun suojan pöksyihin, ettei tule sitä hikiviivaa penkkiin. Toisaalta jos ei ole suojaa, saatan laittaa mun hikipyyhkeen siihen alustaan, mutta kiva hieroa sillä naamaa myöhemmin.. Viime aikoina olen päättänyt olla välittämättä, kyllä ne huurteet haihtuu siitä parissa sekunnissa.

Käytän ihan normi "fitness" trikoita ja urheilualusvaatteita. Ehkä se ongelma onkin juuri siinä, että ne siirtää kosteutta pois iholta ja kun peffa kohtaa hiostavan nahkapenkin... :)

Mulla on ihan normi treenitoppi ja polviin saakka ulottuvat juoksutrikoot. Hikoilen kuin sika ja eniten päästä (hikipisaroita ihan tippuu) sekä selästä. Kannan mukanani hikipyyhettä, jonka levitän toisinaan selän ja pään alla. Tai sitten vaan pyyhien hien pois niistä penkeistä. Loppuvaiheessa treeniä pidän hikipyyhettä välillä käärittynä kaulan ympärillä siten, että laitan sen päät treenitopin alle, niin pysyy paikoillaan. Semmoinen kankainen hiuspanta on myös hyvä, kun se imee vähän sitä pahinta hikeä päästä.

Treenatessa en pidä hikoilua niin kovin kuisallisena, koska se kuuluu asiaan. Tosin mulla on joka treenin jälkeen hiukset niskasta täysin läpimärät ja hikipisaroita valuu.

Hikoilemisen takia en tykkää juurikaan tanssia esim.ravintoloissa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tiesin, että kohtalotovereita löytyy :) Ei siis tunnu olevan muuta keinoa estää hikijäljet kuin käyttää pyyhettä istuma-alustana. Itseänikään ei hikoilu sinäänsä haittaa, kun tietää sen kuuluvan asiaan. Lähinnä tämä alakropan hikoilu on itseäni häiritsevää :D

Täällä kans hikoillaan kuin pieni sika. Mä oon jo pidemmän aikaa päättänyt olla välittämättä siitä pätkääkään. Tosin ikävää on just se, et esim baarissa ei voi tanssia kun heti hikipisarat lentelee kuin mitkäkin lastit...

Hikoilen kuin sika ja eniten päästä (hikipisaroita ihan tippuu) sekä selästä.

Treenatessa en pidä hikoilua niin kovin kuisallisena, koska se kuuluu asiaan. Tosin mulla on joka treenin jälkeen hiukset niskasta täysin läpimärät ja hikipisaroita valuu.

Hikoilemisen takia en tykkää juurikaan tanssia esim.ravintoloissa.

Aahh, miten ihanan lohdullista! Mulla on tää sama ongelma. Kun muut jumppailee ja saleilee eteerisinä, minätyttö se valun hikeä hiussuortuvien kautta niin, että hypätessä hiki roiskuu mahtavasti hiuksia pitkin ympäristöön :rock: Ihan järkkyä, oikeesti. Hiusongelma ratkee osittain sillä, että muistan survoa hiukset tiukalle sykerön tapaiselle, ettei niihin päihin pääse se hiki valuun niin helposti... Mutta joo, näyttääpä ainakin siltä, että meitsi treenailee tosissaan - no tosin niinhän mä teenkin :)

Täälläkin kunnolla hikoilija! Kuuluu asiaan ja "tykkään" hiestä, jotenkin kunnon hikitreeni avaa kroppaa ja rentouttaa jne. Joskus lenkkeillyt itseäni selkeästi lyhyemmän ihmisen kanssa, jolloin juoksuaskel oli lyhyt ja hän on enempi sellainen maratoonari, eli mentiin hiljaa ja pitkä lenkki. Olin ihan jumissa kun piti tikata lyhyellä askeleella ja hikipisara ei irronnut kunnolla, huh.

Salilla ja aerobisessa mukana pyyhe tai joku puuvillainen vaate, jolla pyyhkäistä. Keinokuituiset jopa vähän ärsyttää kun eivät "ime" hikeä, noin niinkuin pyyhittäessä.

Aineenvaihdunta on siitä hauska, että treenasin vuosia, niin että lämmittely alkoi kahdeksan maissa ja varsinainen treeni ysiltä. Eli ysiltä alettiin töihin ja hikoilemaan. Lepopäivinä huomasi, että kroppa alkoi ysin pintaan hikoilemaan enempi, vaikka ei olisi edes treenannut.

Ei nyt tämä kysymys suoranaisesti tähän keskustelun jatkoksi kai mene, mutten parempaakaan paikkaan keksinyt laittaa ja sentään liittyy hikoiluun kai tavallaan :) Jos joku tietää paremman alueen niin heitetään sitten sinne.

Mulla on nyt kasvojen iho alkanut jotenkin kärsiä ainaisesta salihikoilusta ja vedellä läträämisestä; punaista länttiä ja epätasaista ihoa siellä sun täällä etenkin kasvoissa. Muutos tuli tosiaan siinä reilun kuukauden päästä aloittamisesta eli kyllä se tähän saleiluun yhdistän. Nyt piti jo perinteisen kolmen kuukauden kosmetologin puhdistuskäyntiväliä tiivistää kahteen.

Kysymys kuuluukin, että mitenköhän ihoa voisi suojata enempi, ettei aivan piloille menisi? Olen jo jättänyt pesemättä esim. meikkivoiteen salille mennessäni, jotta vähän suojaisi paremmin siinä hikoillessa ihoparkaa.

Millaista meikkiä käytät? Minulla on lähes pelkästään mineraalimeikkejä ja ne estävät hikinäppyjen ja epäpuhtauksien syntyä hyvin. Myös kasvojen pesu treenin jälkeen auttaa puhdistamaan ihoa. Ja kuorinta kerran viikossa tms.

Kysymys kuuluukin, että mitenköhän ihoa voisi suojata enempi, ettei aivan piloille menisi?

Onko sulla joku hyvä kosteusvoide jo säännöllisessä käytössä (aina ihon kastelun jälkeen)? Apteekin reilusti kosteuttava perusrasva tms.. Kuulostaa nimittäin ihon kuivumiselta minusta, varsinkin talvisin monilla ongelmana :) ja riittävä kosteus suojaa joka tapauksessa, vaikkei siinä varsinainen ongelma olisikaan.

^ On mineraalimeikit ja kaikki mahdolliset rahalla ostettavissa olevat vermeet. Sikasäännöllinen ihopuhdistus kommervenkkeineen on ollut osa rituaalejani jo viimeiset 10 vuotta, vaan ei auta näköjään - julmaa jälkeä :( Iho rauhoittuu aina, kun on parin kolmen pv tauko eli jokin ei nyt vaan täsmää. No, se on kai pieni hinta (sniisk) niistä muista salituloksista sitten. Kaikkea ei voi saada.

Ei nyt tämä kysymys suoranaisesti tähän keskustelun jatkoksi kai mene, mutten parempaakaan paikkaan keksinyt laittaa ja sentään liittyy hikoiluun kai tavallaan :) Jos joku tietää paremman alueen niin heitetään sitten sinne.

Mulla on nyt kasvojen iho alkanut jotenkin kärsiä ainaisesta salihikoilusta ja vedellä läträämisestä; punaista länttiä ja epätasaista ihoa siellä sun täällä etenkin kasvoissa. Muutos tuli tosiaan siinä reilun kuukauden päästä aloittamisesta eli kyllä se tähän saleiluun yhdistän. Nyt piti jo perinteisen kolmen kuukauden kosmetologin puhdistuskäyntiväliä tiivistää kahteen.

Kysymys kuuluukin, että mitenköhän ihoa voisi suojata enempi, ettei aivan piloille menisi? Olen jo jättänyt pesemättä esim. meikkivoiteen salille mennessäni, jotta vähän suojaisi paremmin siinä hikoillessa ihoparkaa.

Suosittelen kuitenkin poistamaan meikin ennen treeniä, iho tykkää vielä enemmän kyttyrää, jos hikoilet meikkivoide kasvoilla. Eli puhdas iho ja kosteutusta, kostetutusta, kosteutusta. Kosmetologin lisäksi voisit käydä ihotautilääkärillä!

Suositut

Back
Ylös Bottom