Mimmien superfoodit?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Nyt on paljon ollut esillä ja tapetilla nää "superfoodit". Mitäs näistä löytyy teidän kaapeista?

Mulla on tällä hetkellä:
Vehnänorasjauhe
Spirulina
Raakakaakaojauhe
Gojimarjoja
Mulpereita

Hampunsiemenet ja Maca loppuivat justiinsa..
Ja tietty pakkanen täynnä äitin keräämiä kotimaisia marjoja; maiskis!!

Lisäksi makeutukseen vihreä stevia ja koivusokeri ja suolana himalajan suola.
Eihän nää kaikki ny kaiketi kulje statuksella "superfood", mutta kuitenkin :)
Mulla aina vähän lähtee lapasesta esim Punnitse&Säästä -kaupassa, samoin ku noissa nettikaupoissa. Haluaisin aina tilata kaiken..
Onko noista sitten hyötyä -jaa-a!

Tällä hetkellä kaapissa taitaa olla:

Kylmäpuristettua Virilo-kookosöljyä
Spirulinapuristeita
Raakakaakaota (jauho + voi)
Nokkosrouhetta
Lucuma-jauhetta
Pellavarouhetta
Ruususuolaa

ja pakkasessa isän keräämiä mustikoita ja puolukoita :)

Taatusti on hyötyä, meinaan.

Tällä hetkellä taitaa olla vaan hampun siemeniä ja chia-siemeniä, jos huomioidaan vaan tällaiset perinteisesti superruokiin liitettävät tuotteet.

Minun elimistöni ei kestä ollenkaan Goji-marjoja. Saan pienestäkin määrästä järkyttävät vatsakivut ja ripulin. Ei mene ohi ilman Imodiumia ja kipukin on niin voimakas, että Litalginia on pakko ottaa. Olen suosiolla jättänyt muiden vastaavien testaamisen väliin.

Uskon, että todelliset superfoodin lähteet löytyvät Suomen luonnosta, kotimaisista marjoista ja muista luonnon antimista.
Omia suosikkejani ovat nokkonen ja tyrni. Itse kasvatettua pinaattia ja alkukesästä kerättyä nokkosta minulla on ryöpättynä pakastimessa. Samoin olen haalinut kaikkia mahdollisia marjoja. Vehnänorasta kasvattelen satunnaisesti (yleensä keväisin) ja teen vihermehua hedelmien/marjojen kanssa. <- Siinäpä ne minun (ja perheeni) "superfoodit".

Tällä hetkellä käytössä:
Pakurikääpä,
Ashwagandha,
Goji-marjat,
Mulperit,
Kylmäpuristettu kookosöljy(ehdoton suosikki!),
Ruususuola,
Kaakaonibsit,
Hamppujauho,
ja paljon muita.. ;)

Macaa, hamppua, lucumaa ja raakakaakaojauhetta(->tehnyt suklaata) ollut käytössä, mutta juuri nyt loppu..
Uteliaisuuttani otan usein kokeiluun itselle uusia tuotteita.. :)

Ja miekin haluan muistuttaa vielä suomalaisen luonnon superfoodeista! ;)

Mää haluaisin syödä tyrnejä, mutta meidän pensaiden tuotanto on kymmenisen marjaa vuodessa ja äiti meni ja söi neki. :itku:

Tällä hetkellä en syö mitään superfoodia säännöllisesti, mutta kaapista löytyy ainakin macaa, spirulinaa, chlorellaa ja venhänorasjauhetta. Ashwagandhaa haluaisin kokeilla seuraavaksi.

Oonkohan mä ainoa nainen joka saa lähinnä vastenmielisiä puistatuksia kaikenlaisista superfood-hömpötyksistä? :D Ehkä jotain järkyttävintä mitä äkkiä mieleen tulee, mä olen aina kammonnut kaikenlaista "hurahtamista" ja sellaistan ylenpalttista hyvinvoinnin hehkuttamista.

Kyllä mä varmaan voisin jotain näistä paljon mainostetuista superfoodeista ottaakin käyttööni, mutta eipä ole ollut tarpeen.

Oonkohan mä ainoa nainen joka saa lähinnä vastenmielisiä puistatuksia kaikenlaisista superfood-hömpötyksistä? :D Ehkä jotain järkyttävintä mitä äkkiä mieleen tulee, mä olen aina kammonnut kaikenlaista "hurahtamista" ja sellaistan ylenpalttista hyvinvoinnin hehkuttamista.

Kyllä mä varmaan voisin jotain näistä paljon mainostetuista superfoodeista ottaakin käyttööni, mutta eipä ole ollut tarpeen.

Kai mä tännekin keskusteluun sitten tuppaudun :D mutta joo et ole ainoa! Mä uskon ihan perus terveelliseen ruokaan ja kovaa treenaamiseen. En myöskään ymmärrä näihin hurahtamista mutta varmasti toimii jollekin.

Kerran muuten vedin jonkun semmoisen gojimarjoista tehdyn proteiinipirtelön kun kaikki sitä hehkutti. Kokemus oli :urjo: :D

Inkku kehui kylmäpuristettu kookosöljyä. Mihin käytät sitä?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Perus puhtaaseen ruokaan täälläkin panostetaan. Joskus innostun kokeilemaan jotain esim. puuroon sekoitettavia pellavarouheita, marjajauheita ym. mutta ne on lähinnä sellaista piristävää vaihtelua vaan.
Helsingissä vieraillessa tulee usein käytyä Jungle juice barissa välipalalla ostosten lomassa, nehän sekoittelee smoothieihin just macaa, gojia, spirulinaa, hamppuprodea ym. ja ne on kyllä hyviä ja parempia välipaloja kuin jotkut majoneesileivät :kuola:

Inkku kehui kylmäpuristettu kookosöljyä. Mihin käytät sitä?

Käytän ihan rasvan lähteenä eli oliivi-/rypsiöljyn ja välillä soijalesitiinin sijasta. Sopii paistamiseen, puuroon, smoothieihin tai sellasenaan syötäväksi.. Jos kookoksen mausta tykkää (kuten minä) niin on vieläpä hyvän makuista! :D

edit. Kyllähän sitä joku huulirasvana ja ihorasvanakin käyttää.. Minä en.

Meillä ei syödä maailman toisesta laidasta lentokoneella raahattuja superfoodeja vaan suomalaista metsämustikkaa, puolukkaa, lakkaa, karpaloa ja sieniä. Kanterelleja ja suppilovahveroita on kuivattu kymmniä litroja ja aerobista harrastettu mustikkamättäällä pakastin täyteen.

Jos nyt jotain, niin hierontaöljynä meillä käytetään kylmäpuristettua kookosöljyä. Se on hyvää iholle ja limakalvoille. Tuoksuukin miellyttävälle.

Minusta on ihan hullua, miten ihmiset ovat nykyään niin hurahtaneita kaiken maailman lisäravinteisiin, piristeisiin, superfoodeihin yms. ja laittavat noihin satoja euroja. Minun ainoat superfoodit taitaa olla raakakaakaojauhe (kaakaoon ja jos joskus leivon jotain suklaakakkua esim.) ja spirulina (jota en ikinä edes käytä, koska on aika pahaa). Tykkään kyllä vihreästä teestä, mutta en tiedä lasketaanko sitä superfoodiksi.

Itse hurahdin tässä taannoin tuohon pakurikääpään :) keittelen siitä teetä tai heitän vesipulloon desin verran mixeriksi. Piristää kivasti :)
ja kyllä, hain ihan itte omin pikkukätösin metsästä ja valmistin ja kuivasin!

Hei unohdin pakurin, sitä löytyy myös multa, tosin ihan ostotavarana. En ole havainnut sillä olevan mitään vaikutusta, mutta voihan sitä juoda illemmalla, kun kahvi ei enää ole fiksu valinta yöunia ajatellen...

Minusta on ihan hullua, miten ihmiset ovat nykyään niin hurahtaneita kaiken maailman lisäravinteisiin, piristeisiin, superfoodeihin yms. ja laittavat noihin satoja euroja.

Ja ongelma oli?

Harrastukset maksavat. Toiset käyttävät satoja tai tuhansia euroja ravintolailtoihin, salimaksuihin, vaatteisiin, koiriin, ratsastustunteihin, levykauppaan tai autoihin.

Ja ongelma oli?

Harrastukset maksavat. Toiset käyttävät satoja tai tuhansia euroja ravintolailtoihin, salimaksuihin, vaatteisiin, koiriin, ratsastustunteihin, levykauppaan tai autoihin.

Ei se ole minulle mikään ongelma, jos jotkut haluavat rahansa tuhlata tuolla tavalla. Kerroin vain oman mielipiteeni kyseisestä "harrastuksesta".

Säännöllisesti en käytä oikein mitään. Macaa löytyy kaapista, mut viime aikoina en oo sitäkään hirveesti käyttänyt. Raakakaakaonibsejä tulee mutusteltua satunnaisesti ja kookosöljyä löytyy kans kaapista. Kookosöljyä käytän tosin enemmän ulkoisesti kuin sisäisesti. Eniten ja useimmiten käytän ihan tuota perisuomalaista superfoodia eli mustikkaa. :D

edit. Ai niin ja kuorittuja hampunsiemeniä käytän kans satunnaisesti. Hamppuproteiiniakin löytyy kaapista, mut sen maku on niin hirvee, et on jäänyt käyttö vähemmälle...

Oon ollu aina vähän sitä mieltä, että jos ainoa ajatukseni jonkun ihmisen harrastuksesta, elämäntavasta tai vaikka autosta on, että toi varmaan maksaa ihan hitosti, niin en tiedä asiasta kovin paljoa ja silloin kannattaa olla jakamatta näitä ns. näkemyksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom