Mimmien kesäthread

Minun kesäni... (SannaK:n tyyliä käyttäen :) )

Treeneistä:

Salilla ei ole kunnon ilmastointia, joten reenaaminen on kaameaa, mutta kun hörppii dexal lightia treenin aikana, pysyy suola- ja nestetasapaino kunnossa, joten jaksaa vääntää ainakin melkein yhtä kovasti kuin talvisaikaan. Haluan kesälläkin reenata säännöllisesti. Ensi tiistaina lähden Bulgariaan ja hotellissamme on onneksi sali. Jos se on siedettävä, aion käydä lomaviikon aikana vetämässä läpi ainakin kerran kolmeen jaetun ohjelmani :)

Aerobinen on jäänyt vähemmälle, vaikka lupasin itselleni, että pidän kuntoa yllä tekemällä joka viikko jotain aerobista...

Muuta urheilua

Täällä meillä Kuopiossa on ollut hieno viikko. Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestettävät rullakiekon MM-kisat järjestettiin täällä ja mukana on 16 eri maata. Finaalipelit pelataan tänään - kunnon Suomi-Ruotsi ottelu!!! :D

Minusta on yllättäen tullut kiekkofani. Oli se sitten rullakiekkoa tai jäkistä. Olen kiitollinen, että olen saanut olla mukana tapahtumassa erilaisissa tehtävissä jaolen nähnyt hienoja pelejä. Viikon aikana on tullut käytyä läpi koko tunneskaala, on tämä vain sen verran erihieno kokemus ollut :D Olen tavannut paljon uusia ihmisiä ja saanut puhua kieliä.

Syöminen
Syön edelleen yhtä paljon, vaikka vähän väkisin! Huomaan sen heti treeneissä jos ruokailut ovat olleet pielessä. Harvoin ne tosin ovat... Paitsi hieman on tullut maisteltua jäätelöä ja sen sellaista :nolo:

Opiskelu
Olin mahtavalla espanjan suggestopedisellä kurssilla alkukesästä! Nyt pitäisi vaan alkaa kertailemaan asioita.

Lukiolaisella on myös kesäläksyjä, ja eritoten matikalle pitäisi antaa aikaa ja tehdä kaikki muutkin annetut tehtävät ajoissa. Niin se vaan aika menee aina johonkin muuhun...

Mökkeily

Olen todellakin mökki-ihminen, mutta harmikseni en ole ehtinyt viettää mökillä paljoakaan aikaa tänä kesänä. Nyt illalla saatan kuitenkin mennä mökille huomiseen asti kaverini koirien kanssa, joita hoidan tämän viikonlopun.

Aurinko
Nykyään viihdyn huonommin auringossa kuin ennen, vaikka en pala helposti enkä juuri tule huonovointiseksikaan. Liika lämpö vaan tuntuu tukalalta. Uiminen tosin on mahtavaa! Rakastan uida järvessä ja lähteä uimapatjalla vähän seikkailulle :)

Kesän lapsonen täältäkin ilmottautuu! Ihanista helteistä on saatu nauttia yllättävän pitkään ja en ihan muistakkaan milloin viimeksi näin kuumia ilmoja on ollut! Kesää saisi olla 8kk vuodesta [+25 vähintään, aurinkoista ja pieni tuulenvire], syksyä 1kk, kevättä 1kk ja talvea 2kk [kaunis jouluinen maisema, lumisade, takkatuli, pla pla pla ihanaa :) ]

Treenit todella vähäisellä jamalla näin kesällä, nyt ei salia ole ollut laisinkaan, ainoastaan lenkkeilyä ja sitäkin kyllä todella nihkeästi. Kävelylenkit eivät suju kuumuuden takia ja liikunta pitäisikin ajoittaa joko aikaiseen aamuun tai myöhäiseen iltaan. Noh, syksyllä ja talvella sitten petrataan! :whip:

Jäätelöä en syö enkä muutenkaan ole perso makealle mutta yhden viipaleen pannukakkua mansikkahillolla olen makeannälkääni syönyt. Muuten ruokavalio on koostunut pitkälle kanasta/kalasta/jauhelihasta, salaatista, kurkusta, tomaatista, fetasta ja litroittain ja litroittain pepsi maxia, light colajuomia ja persikkajääteetä :kuola: :kippis1: . Varsinaisen lämpimän ruoan syöminen on hieman nihkeää, iltaisin on tullut grillattua ja ne ovat kyllä maistuneet mutta riisit, pastat sun muut lisukkeet ja raskaammat ateriat eivät oikein uppoa.

Kesälomaa saan viettää täysin omaan tahtiini, sillä työni on sellaista että voin tehdä sitä silloin kun itselleni parhaiten sopii. Elämäni ei siis pyöri työn ympärillä vaan töitä tehdään sen mukaan kun muut menot ja nautinnot antavat periksi. :thumbs:

Kesäisiä puuhailuja on ollut jos jonkinlaisia, tosin aika tavallisia mutta uudehko parisuhde ja rakastava mies niin kaikki tavistelukin tuntuu niin ihanalle :haart: :love: Olemme käyneet useasti läheisellä Ankkalammella ruokkimassa sorsia, autoajeluilla ja Tykkimäen pieneläinpuistossa ihmettelemässä eläimiä. Syöty melkein joka päivä parvekkeella ja ihmetelty elämää... Tässä olimme juuri useamman päivän mökillä jossa saunoimme joka päivä, uida pulikoimme ihan mahdottoman paljon järvessä [joka muuten oli todella lämmintä!], minä soutelin pari tuntia päivittäin miehen uistellessa [saalis pari isoa heinää ja vesikasveja], ja poltimme ihomme ja PAHASTI! Aurinkorasvaa käytettiin ja suurilla suojakertoimilla mutta kun olen valkoinen kuin lakana niin tietäähän siinä miten käy.

Mökkielämä oli oikein ihanaa, kesäkeittiössä kokkailua ja grillailua ja iltaisin Animal Planetin ja Travelin katselua sen minkä saunomisen ja uimisen jälkeen jaksoi ennenkuin silmät alkoivat pahasti luppaamaan... :lol2: Hauskinta mökkeilyssä oli lähistöllä sijaitseva villisikafarmi jossa kävimme joka päivä pällistelemässä ja seisoskelemassa aitauksen reunalla ihmetellen isoja karjuja, emakkoja ja pienenpieniä porsaitakin. Se jos mikä oli erilaista hauskaa! :D

Anoppilassa on tullut myös oltua täysihoidossa useampanakin kertana tämän kesän aikana ja kertoja varmasti on vielä joitakin. Muita kesäsuunnitelmia en tarkalleen tiedä, kai sitä frendeillä tulee käväistyä, grillailtua, vielä hieman mökkeiltyäkin ja ehkä käytyä Kotkan Meripäivillä katsomassa meininkiä jos ilmat ovat sopivat.

Sinne mennään minne tuuli kuljettaa, fiiliksen mukaan! :piis:

Kesä on aivan upeaa aikaa, samoin on tosin Missukan mielestä niin syksy, talvi kuin kevätkin, jokaisessa vuodenajassa on oma hohtonsa.

Tämän kesän olen töissä. Eli aamu alkaa fillarointiretkellä töihin aamuauringon mukavasti lämmittäessä viileän tuulen hytisyttämään Missua. Töissä vierähtää sitten lähes koko päivä (noh, se 8 tuntia). Viikonloput on ainoa loma jonka näen. Ehkä.

Treenaan parhaani mukaan n. 3-4 kertaa viikossa. Ihan täysiä treenailen vaikka ei tuota ilmastointia tuolla vitnesillä oikein ole... Solkussa tulee öllötettyä kun duunissa vietän parhaat auringonottoajat...

Ruokakin maistuu. Ja sen kyllä huomaa. Syksystä sitten pienoista laihista kuvioihin...

Vapaa-ajan sitten vietän biitsillä bikineissä avokin kanssa, lenkkeilen koiruliinin kanssa (pikkulenkkejä, ei toi jaksa näin kuumalla!) Siivoilen paljon, kesämökillä nautin olosta...

Kesäloma alkoi juuri ja olisi niin kamalasti tekemistä. Mua ei juurikaan kelit haittaa vaikka taivaalta sataisi marsuja... Treeni ei kulkenut ennen lomaa, kiitos huonon ilmastoinnin ja ihan tolkuttoman väsymyksen, joten olen jättänyt salin väliin muutamaa paikkojen kuntoutusta lukuunottamatta. Mä en ole löytänyt kahdessa vuodessa sisäistä aamuihmistäni, eli sitä ei taida löytyä. Liikun sitten koiran kanssa enemmän.
Aurinkoakaan en jaksa ottaa, koska en juurikaan rusketu vaikka viettäisin auringossa aikaa kuinka paljon tahansa. Rusketusta tulee riittävästi sitten ulkotöiden ohessa.

Kuka haluaisi tulla siivoamaan meidän autotallin?

Vielä olisi viikko töitä ja sitten alkaa kesäloma, ensimmäinen laatuaan noin ihan virallisesti. Töissä on siis tämä alkukesä mennyt, mutta se nyt ei hirveästi ole haitannut, kun on voinut olla lasten kanssa ulkona ja ulkona ja taas ulkona. Syömässä ollaan vaan sisällä käyty, muuten on päiväkodin lapset (ja tädit) saanu tehokkasti ulkoilua ja aurinkoa. Eli aurinkoa ei ole tarvinnut ottamalla ottaa, vaikka on tuolla rantsussa tullu maattuakin muutamana päivänä.
Treeni on painottunu aika hyvin tuohon aerobiseen puoleen, piitkiä kävely- ja luistelulenkkejä, fillarointi joka aamu duuniin jne. Puntilla oon koittanu käydä ainakin sen kaksi kertaa viikossa, tosin työvuorot ja saikut on sen välillä tehny hieman hankalaksi. Syömisistä ei varmaan muuten tulisi mitään, mutta onneks töissä saa sen valmiin ruuan eteen joka päivä, se onkin sitten melkeen jääny ainoaksi kunnon ateriaksi päivässä. Hyvin on tosin pärjänny, noilla vararenkailla vissiin :)
Muut sitä lomaa ja reissua odotellessa alkaa kamala "kituviikko" töissä..... miksi ei voi olla jo viikko eteenpäin..... :D

Mmm, kesa kesa kesa!! Taalla kesaa tosiaan piisaa. Lampoa on +45c, oman kodin pihalla uima-allas palmujen ja mantyjen (niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin...) katveessa. Keskipaivalla aurinko paistaa ihan keskelta taivasta joten varjopaikkoja on aika turha hakea. Onneksi ilma on kuitenkin kuiva, joten taalla on vaan paahtavan kuumaa mutta hiki ei valu.

Treenaaminen sujuu loistavasti kun uusi sali loytyi nopsasti. Sali on niin suuri, etten ole viela edes saanut kaveltya koko paikkaa lapi. Mm. cardiovempeleita loytyy monesta kerroksesta monia satoja. Hyva puoli taalla treenaamisessa on myos se, etta tuntuu kuin tekisi isoillakin painoilla kun saa tempaista kasipainot kateen joissa lukee 45... hyvaa itsetunnon kohotusta :)

Ruokahalu on onneksi paikallaan kun pitaisikin opetella syomaan enemman. Terveellisesti syominen on tosi helppoa kun kaupoista loytyy ties mita terveysruokia. Ihmeellisen paljon on myos outoja "calorie free" ruokia! Jell-oa ja sokerittomia mehujaita olen jonkin verran popsinut. Hedelmat, kasvikset ja liha on halpoja joten niita on jaakaappi taynna.

Faidra :haart: kesa!!

Faidra sanoi:
Mmm, kesa kesa kesa!! Taalla kesaa tosiaan piisaa. Lampoa on +45c, oman kodin pihalla uima-allas palmujen ja mantyjen (niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin...) katveessa. Keskipaivalla aurinko paistaa ihan keskelta taivasta joten varjopaikkoja on aika turha hakea. Onneksi ilma on kuitenkin kuiva, joten taalla on vaan paahtavan kuumaa mutta hiki ei valu.

Treenaaminen sujuu loistavasti kun uusi sali loytyi nopsasti. Sali on niin suuri, etten ole viela edes saanut kaveltya koko paikkaa lapi. Mm. cardiovempeleita loytyy monesta kerroksesta monia satoja. Hyva puoli taalla treenaamisessa on myos se, etta tuntuu kuin tekisi isoillakin painoilla kun saa tempaista kasipainot kateen joissa lukee 45... hyvaa itsetunnon kohotusta :)

Ruokahalu on onneksi paikallaan kun pitaisikin opetella syomaan enemman. Terveellisesti syominen on tosi helppoa kun kaupoista loytyy ties mita terveysruokia. Ihmeellisen paljon on myos outoja "calorie free" ruokia! Jell-oa ja sokerittomia mehujaita olen jonkin verran popsinut. Hedelmat, kasvikset ja liha on halpoja joten niita on jaakaappi taynna.

Faidra :haart: kesa!!

Nyt on jäänyt seuraamatta, että missäpäin maailmaa Faidra olet? Tai siis kuulostaa hyvin pitkälti siltä, että pitäisi kysyä missä päin jenkkilää? No tuo 45, jellot etc. vain kuulostavat erehdyttävästi siltä. Itse siellä olleena :) Aurinkoisia päiviä sinne!

Stalwart sanoi:
Nyt on jäänyt seuraamatta, että missäpäin maailmaa Faidra olet? Tai siis kuulostaa hyvin pitkälti siltä, että pitäisi kysyä missä päin jenkkilää? No tuo 45, jellot etc. vain kuulostavat erehdyttävästi siltä. Itse siellä olleena :) Aurinkoisia päiviä sinne!

Phoenixin liepeilla Arizonassa, oleskellaan taalla Pullan kanssa seuraavat 5kk. Diplomityota pitais varmaan tassa aloitella, mut uima-altaalla hengailu ja shoppailu on vaan niin paljon kivempaa :D Tanaan lampotila oli muuten huimaavat +47C!

Nyt treenaamaan! Toivottavasti loydan salilta ulos kun se on niin hemmetin iso ;) Taalla todellakin kaikki on suurempaa...

Täällä ilmoittautuu ensimmäinen, joka ei helteestä perusta. Kesä on muuten tietenkin ihanaa, mutta jos on yli 24 lämmintä, olen ihan veto pois. Migreeni alkaa kolkutella ja yleinen huonovointisuus. Käytännöllisesti katsoen mitään ei pysty tekemään, paitsi jos on pakko.

Rusketusrajat kyllä löytyy, rannalla on tullut miehen kanssa oltua (itsekseni en sellaista ikinä tekisi), vaikka minun rusketukseni on samaa tasoa kuin monien muiden kalpeus (nimim. kalkkilaivan kapteeni.) Rannalla sentään pääsee uimaan.

Reenit ja syömiset -no, molemmat on menneet kohta puoli vuotta päin hemmettiä jumittaneen selän takia. Lihasta ei ole peilin mukaan lähtenyt, se hyvin hyvin vähäinen, mitä on aikojen saatossa tarttunut, tuntuu pysyneen.

Olen päättänyt olla armollinen itselleni ja kuunnella, mitä kroppani haluaa -liikkua se kyllä haluaa, mutta ellei se halua mennä salille, ei sitten mennä. (selkäni meni niin huonoksi siksikin, että jumitin sitä aina lisää menemällä huonosta olosta huolimatta salille. Tyhmä mikä tyhmä. Ja tein tuota siis kuukausia.) Eli liikunta on ollut lähinnä pilatesta, venyttelyä ja kävelyä. Jee.

Lisäksi olen joutunut pilkkomaan lomani viikon pätkiin, joten ei se tunnu lomalta ollenkaan. Viimeiset 2vko saan ehkä pitää putkeen.

EDIT: minua inhottaa olla tällainen inkuvinku, jolla milloin mikäkin paikka prakaa, kroppa ei kestä kuumuutta eikä nykyään edes ryyppäämistä tai epäsäännöllisiä aterioita! PRKL. Haluaisin olla sellainen maatilanemäntä-amatsoni, enkä mikään hento liljankukka, joka ei jaksa mitään. :wanha:

Viimeksi muokattu:
Koko kesä menee töissä mutta aivan loistavia paikkoja on ollu. :D Oon purkanu kuormia (pääsee antamaan voimailunäytöksiä;)) ja ollu kassan tätinä, sen lisäksi Sport-Heavyssa ja nyt vielä oikein kuukauden pesti vähän oman alaan liittyvissä hommissa. Dieettiä oon aloitellu ja ihan hyvin kulkee vaikka ikinä ei pitäis kehua kun sitten tulee takapakkia... yleensä.
Treenannut oon kovaa ja aika usein tullu kärsittyä nestehukasta kun kelit on ollu aika trooppisia. Aurinkoo tullu otettua silloin kun kerkee ja väri on tällä hetkellä hehkee;)
Kavereita on ollu mukava nähdä myös ajan salliessa, vanhalla kotipaikkakunnalla.
Kuitenkin sitä toivoo että edes joskus olisi niitä "vapaa-ajan ongelmia"... :nolo:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
reinhardt sanoi:
EDIT: minua inhottaa olla tällainen inkuvinku, jolla milloin mikäkin paikka prakaa, kroppa ei kestä kuumuutta eikä nykyään edes ryyppäämistä tai epäsäännöllisiä aterioita! PRKL.

:lol2: Samoja oireita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom