Täällä ilmoittautuu eräs
Kesän ja
Meren Lapsi, joka mainiosti eläisi bikineissä 24/7 tukka märkänä. Kesällä on itse asiassa välillä aivan stressaavaa, kun pitäisi kaikkea ihanaa ehtiä kokea ja näkeä ja tehdä ja nukkuakin pitäisi. Seuraa pienoisromaani aiheesta SannaK:n kesä.
TREENI: Asenteella. Avainsana on
psyykkinen kestävyys. Sen verran olen antanut periksi että treenijako on hajoitettu viidestä kuuteen: 2 treeniä, lepo, 2 treeniä, lepo, 2 treeniä ja 1-2 lepoa. Tästä oudolta vaikuttavasta jaosta on selkeästi hyötyä: treeniteho 120%; kuumuus ja siihen liittyvät ilmiöt tai voimanpuute ei ehdi haitata; salilla ei tarvitse olla kauaa eli ehtii muutakin elämää elää; lihakset palautuvat ja toisaalta saavat täyden hyödyn sekä suorasta että epäsuorasta rasituksesta.
TYÖ: Muuten ei olisi niin tarkkaa treeninkään (palautumisen) suhteen, mutta kun edelleen jaan Hesaria ma-pe klo 5.30-7.30 eli laukkaan hullun lailla rapuissa ja kaahaan polkupyörällä sata lasissa. Onneksi lehtiä on n. puolet siitä määrästä mitä talvella, eli kevennystä hieman tässäkin suhteessa. Talvella pidin yhden hissipäivän viikossa, nyt ei ole jaksanut hissiä odotella vaan joka päivä juostaan ylimpiin kerroksiin saakka. Kesäduuniksi voin suositella, kesäaamut ovat parasta maailmassa. :5: (Löytänyt oman sisäisen aamuihmisensä.... :evil: )
AEROBINEN: Ei tarvitse muuta. Näinhän se
olisi mutta hullu mikä hullu. Rullaluistelin viime kesänä jopa 3 tunnin lenkkejä mutta eipäs riitä puhti enää. (Eikä aika.) Muutenkin tuo kestävyyspuoli on vähän rempsahtanut nopeusvoiman kustannuksella. Kerran viikkoon suunnilleen olen rullaillut, 1-3 kertaa sauvakävellyt 30-90 minsan lenkkejä. Ehdottomasti fiiliksellä, sillä enemmän turhasta husomisesta ja hölkkäämisestä on haittaa kuin hyötyä tässä tilanteessa. Sitäpaitsi kiduttavan kuumaa hommaa keskipäivällä ja illalla ei jaksa eikä pääsisikään kun mies on töissä illat.
LEPO: Niin mikä? Vertailun vuoksi, talvella saatoin lasten kanssa kömpiä iltasadulle jo klo 18. Nyt ysin kieppeillä... eli unta on suunnilleen tullut kello 22-04. Pakko herätä aikaisin että ehtii laittaa tiskejä, pyykkiä tai vaikka vessan siivota ettei päivällä tarvitse. Tilapäisesti saattaa väsymys jossain vaiheessa kasaantua ja sitten vaikkapa nukutaan viikonloppuna (tässä aina vaarana että rytmi heilahtaa ja ei saa unta ja taas on seuraavana viikkona väsynyt jne.) Kyllähän noista kesäilloista ja öistäkin mieluusti nauttisi mutta jotain rajaa sentään...
RUOKA vaihtelee. Pitkästä aikaa ei tarvitse kitua millään dieetillä mutta kunniallisesti elellään (eli ilman sokeria ja vehnää, lähinnä). Eli puhtaasti ja paljon, on minun mottoni. Tuntemuksien mukaan low carb - high carb ja kaikkea siltä väliltä. Ja jos ei haluta niin ei sitten, pärjää sitä välillä vähemmälläkin. Suola- ja nestetasapainosta huolehtimininen on ensiarvoista, jotta treeni kulkee. TOP3-listalla tällä hetkellä
tuoreet mansikat, Vaasan täysruisleipä ja rasvaton luomumaito. Jäätelöäkin olen syönyt noin litran mutta kun ei minun mahalleni sopivaa kamaa meinaa löytyä.
MERI ja RANTA.... Oulussa on mistä valita ja kaikki pyöräilyetäisyydellä Heinäpäästä. Nallikari sopii kokopäiväretkeilyyn ja yleiseen
chillailuun (oliko oikea sanavalinta? :wanha: ) Tuirassa tykkään enemmän uida itse kun on myös sitä vettä ja myös kaikki "palvelut" lähellä. Ei tarvitse kilometrejä hiekassa puskea, jos ei huvita. Vanha sananlasku sanoo: ei niin pahaa mieltä etteikö se uimalla lähtisi.
HAILUOTO - MARJANIEMI: Käyty jo kerran tälle kesälle, varmaan vielä elokuulla uudelleen, kun lauttajonot lyhenevät. Sellainen paikka että sielu lepää ja mieli herkistyy. Meri on niin aavaa ja ilma raikasta ja vesi kirkasta...
MELOMINEN: Lapsista tylsää ja vaarallista mutta rakastan olla myös vetten päällä. Ehkä ainoa harrastus, josta minä ja mieheni molemmat olemme kiinnostuneita. Tarpeeksi urheilua ja merta minun makuuni, tarpeeksi erähenkistä JariK:n makuun.
SADE ja KYLMÄ: Innoittavat siivoamaan ja rappaamaan helteellä rempalleen jäänyttä kotia. (Ehtii myös sairastaa pois montaki vikoa ja kivuliaisuutta, kuten mahataudit, särkevät hampaat, olkapäät ja pienet haavat). Ehtii käydä ruokakaupassa ja valmistella taas seuraavat rantsueväät. Jopa alennusmyynneissä on pikapikaa käyty törsäämässä. Vielä kun ehtisi lukea kirjoja kun meinaa sänkyyn sammahtaa iltaisin liian pian. Ja Pakkiksellekin pitää kirjoittaa kaikki rästiin jääneet mielipiteet. Kyllä kesä on ihmisen parasta aikaa.
LOMA: Vasta tulossa elokuun alussa
. Mutka Kalajoella ja toinen Ruotsin ja Suomen Tornionjokilaaksossa. Tarkoitus tappaa toiset tylsyyteen jaarittelemalla loputtomiin
"Wanhoista Ajoista" ja kertomalla ihmisistä joita kukaan ei tunne ja tapahtumista jotka eivät kiinnosta ketään. Itseäni kyllä naurattaa jo etukäteen.
Ja täten on SannaK:n perjantai-ilta saavuttanut huipennuksensa.