Mimmien kesäthread

Ikä
44
Huhuu, kaikki kesäpimut!

Jäätelöstä on jo avauduttu, mutta mitä muuta kuuluu mimmien kesään? Kuinkas esimerkiksi sujuu treeni hellekauden aikana? Entäpä maistuuko ruoka yhtä hyvin kuin pitäisi? Mikä on kesässä (jäätelön ohella) kaikkein parasta vai pitäisikö koko vuodenaika jättää kokonaan välistä? Joko olet polttanut nahkasi auringossa? :D

Vannoutuneena kesäihmisenä olen koittanut nauttia auringon lämmöstä ja rantaelämästä siitäkin huolimatta, että peilikuva ei pienentyneiden lihasten (piiiiiiitkä treenitauko loukkaantumisen seurauksena) takia miellytä laisinkaan. Yksi huipuimmista asioista kesässä on kyllä rusketusraitojen seuraaminen ja frisbeen heittely rantavedessä.

Ruokailu sen sijaan on vähän hankalaa. Kuumalla ilmalla ei meinaa sapuska maistua, paitsi kylmä jäätelö ja salaatit. Grillailu iltaisin on taas asia erikseen, ja meilläkin on pallogrilli kuumentunut lähes joka toinen päivä kuukauden aikana. No ei nyt ihan, mutta melkein. Mikään ei voita itse marinoituja vihannes- ja kanatikkuja, ilta-auringossa nautiskeltuna :kuola:

Tämä mimmi :worship: aurinkoa ja lämpöä!

No juu, tässä vielä pitäisi töissä kärvistellä 2,5vkoa ja sitten kutsuu Turkin aurinko. Eli hellettä tän kotimaisen helteen päälle, mikäs sen mukavampaa :hyper:
Itselläni tuo lämpö ei juuri ruokahalua pilaa, grillissä tehdään meillä ruoka ainakin kerran päivässä, joten kuihtumisen vaaraa ei ole :D Aika noin muuten menee lasten kanssa takapihalla pulikoidessa ja fillaroimaankin ollaan koko porukalla muutaman vuoden tauon jälkeen päästy, eli pojat alkaa olla sen verran isoja, että jaksavat/pystyvät istua pyöräillessä turvaistuimessa.
Meillä on kesät yleensä olleet todella kuntoilupainotteisia, samaten ulkomaanmatkat menee kävellessä, fillaroidessa ja salillakin käydään ahkerasti. Ja tietysti rannalla heitellään frisbeeta, petankkia tai jotain muuta kivaa. Eli mitään löhöilykesiä ei olla pahemmin vietelty, ihan kiva näin.

Kyllähän sitä kesää aina odottaa pitkän ja kylmän talven jälkeen. Parasta kesässä: voi pukeutua kevyesti kesähepeniin ja kivoihin kesäkenkiin; saunoa rantasaunassa ja pulahtaa välillä rantavesiin; harrastaa monenlaista aktiviteettia rannoilla ja luonnossa... :hyper: ; grillailu hyvässä seurassa ja yleensä vaan kesästä nauttiminen sekä ne festarit (Ilosaari tulevana viikonloppuna :rock: ). Tämä kesä menee kylläkin työharjoittelussa, kun joskus sekin on alta pois saatava opintojen edetessä niin uhrataan nyt sitten kesäkuukaudet siihen. Viikonloppuna täytyy sitten ottaa kaikki irti ja silloin on päästävä, jos vaan säät sallii, rantalentistä pelailemaan. Se kuuluu ehdottomasti myös kesään! Auringonotosta kun en muuten hirveesti välitä niin ruskettuu sitten siinä samalla. Ja jos haluaa enempi rusketusta, niin purkista...sanoo näin paljon luomia omaava ja vähän sitä ultraviolettisäteilyä ehkä pelkäävä.

Ja mitä tulee treeniin ja ruokailuun niin kesällä treenaan ihan normaalisti, saatan ehkä pitää palauttavan viikon just helteisempään aikaan ja eihän sitä ruokaa tahdo mennä yhtä paljon alas kuin talvella. Olen tässä valitellutkin iltaruoan aikaan poikaystävälle miten ne makaronit ja jauheliha ei tahdo upota millään. Viikonloppuna tulee sitten herkuteltua.

Mutta onhan se aina vaihteeksi kivaa syksyn saapuessa, kun saa taas kaivaa ne lämpimät vaatteet esille...

ma_ria sanoi:
Mutta onhan se aina vaihteeksi kivaa syksyn saapuessa, kun saa taas kaivaa ne lämpimät vaatteet esille...

Toi on muuten joo jännä fiilis. Itsellänikin on nyt helteitä pidellessä käynyt mielessä ihan sama ajatus, että on siinä syksyn saapumisessakin jotain hohtoa. Liekö johtuu sitten siitä, että olen marraslapsi, mut tykkään kans tosi paljon syksyn pikkuhiljaa saapuvasta pimeydestä ja viileällä ilmalla villasukkien ja kynttilöiden esiin kaivamisesta. Salillakin on kivempi rehkiä, kun ei hikoile litraa tunnissa. Syksyllä mulle tulee myös edelleen "uuden alku"-fiilis, ehkä koska vuosikaudet aiemmin opiskelleena se merkitsi aina uuden lukuvuoden alkua.

Mut ei lämminkään luita riko, sano! Alkuperäiseen kyssäriin palatakseni: Kesässä parasta on kesälomalla myöhään illalla tehdyt iltakävelyt oman kullan kainalossa :haart:

Tämä vähän :offtopic: mutta itse olen syntynyt lokakuussa ja tykkään kyllä syksystäkin kuin hullu puurosta. Ihana kirpeitä syysaamuja, sateisia iltoja, jolloin voi laittaa takkaan tulen ja lueskella sohvalla, sieni- ja marjaretkiä ja lapin ruska:siinäpä jotain upeaa katsottavaa!

Kesäpäivät menee töissä sisätiloissa niin ei kerkeä kun viikonloppuisin kesiä elää... mutta kyllä aamu-uinnit meressä on aika kiva tapa aloittaa työpäivä, nyt kun tarkenee! Töistä salille ja salilta nukkumaan, ei pääse oikein nauttimaan kesistä. Jätskiä en syö, mutta kesähedelmät ja -marjat maistuvat viikonloppuisin! Biitsillekin voisi vielä eksyä muutakin kuin aamulla kiireesti. Dieetillä ollessa ei viitsi mennä terasseillekaan... tuntuu vähän sille kuin kesäelämä menisi ohi eikä mua ole kutsuttu. No, joku kesä pidän lomaa vielä. :)

En saa pidettyä kesälomaa tänä kesänä ollenkaan, mutta aina viikonloppuisin melkein pääsee siihen kesälomafiilikseen :) Parhaimpia asioita kesässä on kyllä aurinko ja rusketusrajat, ohuet kesävaatteet ja tuoreet vihannekset ja hedelmät. Juuri söin aamupalaksi tuoreita herneitä ja mansikoita suoraan torilta ostettuna :kuola:
Treeni tuntuu kulkevan yllättävän hyvin ottaen huomioon että salilla on ilmastointi kaputt, ja vielä tällaiset helteet... Ja tuleehan sitä harrastettua sellaisia liikuntalajeja joita ei talvella tule tehtyä, esim. uinti(en oikein koskaan käy uimahalleissa), matkapyöräily, rullaluistelu ja terassilta toiselle kävely :lol2:

Kesässä kaikista parasta on aurinko ja lämpö ja valoisuus. Meikäläinen on niin kesäihminen kuin olla ja osaa. Kaikki muut vuodenajat vois jättää välistä, kesää vain ympäri vuoden. Tai niin, on kevätkin kivaa kun luonto herää ja syksyllä kun puut "menee nukkumaan" ja lehdet tippuu puista. Mutta sateet ja räntä ja kylmyys, ja varsinkin talvi :curs: ^10.000.

Nahka otti vähä punaisuutta viimeviikonloppuna kiihdytyskisoja katsellessa, koko päivä auringossa vaikka olikin aurinkorasvaa... Rusketusraidatkin on jo näkyvissä, jos pääsis taas viikonloppuna rannalle. Näin viikolla kun on sisätöissä päivät pitkät, aurinkoa ei juuri näe kuin ikkunasta ja iltaisin.

Treeni on sujunut hienosti vaikka kuuma on ollutkin. Litratolkulla hiottu salilla vaikka käynytkin 7-8 aikaan illalla että olis vähän viileämpi. Kesälomalla epsanjassa käydessä sain vielä hirmuhelteessä penkkiäkin väännettyä oikein kunnolla.

Ruokahaluun ei tää lämpö ole tuntunut vaikuttavan, maha muistuttaa tasaisin väliajoin että nyt taas jotain tännekin suuntaan. Eilenillalla tosin piti melkein väkisten iltapalarahka ahtaa kupuunsa, mutta sekin vain ylenmääräisen lounaan takia.

Jäätelöä en ole syönyt koko kesänä kuin 2 tötteröä torilla, pehmiksen espanjassa ja tikkujäätelön pakastimesta. Mehua ja vettä sitten senkin edestä viilennykseen. Salaatteja on puputettu meilläkin ahkeraan, kotijuustoa tai fetaa suolapalaksi siihen ja ai että kun on hjuvaa. Ja tuoreita kylmiä mansikoita jääkaapista päälle :kuola: .

Pukeutumisen kannaltakin tykkään kesästä paljon enemmän kuin mistään muusta vuodenajasta. Talvella kun pitää muurautua paksuihin vaatteisiin ulos lähtiessä, hyvä jos nenänpää vähän pilkahtaa. Ohuet ja kevyemmät kesävaatteet on paljon mukavempia, töissä vaan pitää olla pitkäthousut ja meinaa olla kuuma. Tuuletin puhaltaa vieressä koko 8h, ja vapaalla vaihtuu hame ja hihaton paita ylle välittömästi.

Kesä on paras vuodenaika!! Ollaan tyttöni kanssa oltu juhannuksesta asti kotona ja ollaan kyllä tosissaan nautittu auringosta. Rannalla on tullut "maattua" ihan kyllästymiseen asti. Ei siihen muuta lisäksi tarvita kuin muutamat saunomiset anopin mökillä ja illalla pitkät kävelylenkit. Niin ja onhan kiva pukeutua kevyisiin kesävaatteisiin ja kenkiin, niitä nimittäin tuolta kaapista löytyy.. En ymmärrä miks niitä haalin aina aivan liikaa :nolo:

Noh salillakin on tullut käytyä se perus neljä kertaa viikossa. Eihän siellä oikein mikään kulje, mut ku ei osaa olla menemättäkään. Ruoka ei maistu sitten yhtään, ei edes grillaus.. Painokin varmaan tippunu aika lailla.. Se näitä kesän huonoja puolia. Mut niistä murehdin sit syksyllä ja nyt nautin kesästä!!

Kesä on paras vuodenaika! :rock: Tää hellejakso etenkin on tehnyt musta erittäin pirteän ja jaksavan. Toiset valittaa, kun tuossa kuumuudessa ei voi tehdä mtn, mut mä kyllä ainakin nautin tästä ja vedän pitkiä kävelylenkkejä, rullaluistelen, pelaan frisbeeta ja käyn salilla. Hikihän siinä tulee, mutta niin pitääkin. :thumbs: Auringossa on tullut kyllä löhöiltyä ja järvessä uitua. Rusketus alkaa olla upea! :hyper: Ja bikineistä tulleet rajat näkyy tosi selvästi. Vielä jatkan kuitenkin nahkani kärventämistä, jotta rusketus säilyisi sitten pitkälle talveen. Kertaakaan en muuten ole palanut vaikka aurinkorasvoja en ole käyttänytkään! ;) Auringonotto on taitolaji. Mutta myönnän, että on tyhmää ottaa aurinkoa ilman aurinkorasvaa. Ei ole tullut vain kaupasta sitä ostettua.. Mitähän muuta kivaa kesässä vielä olis.. Niin KESÄLOMA! :hyper: Suurimman osan lomastani olen jo pitänyt, mutta vielä on viikko jäljellä. Enää pari päivää töissä ja sit tää tyttö ottaa rennosti.
Avon kanssa olleet riidatkin on nyt suunnilleen selvitetty ja elämä hymyilee jälleen meillekin. :love:
Terassilla olen käynyt vain kerran. :eek: Pitänee korjata asia tuossa loman aikana. :kippis1:
Hehkutan lisää sitten, jos vielä tulee jotain mieleen, mut nyt mä taidan valmistautua lenkille ja sit järveen! :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Parasta kesässä on tietysti aurinko ja helteet (taisivat juuri loppua, varpaita paleltaa!). Olen ensimmäistä kesääni töissä (edelliset kesät olen elänyt opintotuilla kirjat hyllyssä ja seuraava tentti takaraivossa...), joten sisätiloissa on tullut istuskeltua lounastaukoa lukuunottamatta. Ei mua silti harmita, tykkään ihan kauheasti olla töissä! Kesäisin täällä on näköjään ihan parasta kun kaikki ovat lomalla eikä minun tarvitse opettaa.

Parhaani mukaan olen myös käynyt kaupungilla melko usein - kiitos joustavan vuosityöajan. Töiden jälkeen puntille ja kotiin. Illat on menneet uutta yhteistä kotia laittaessa. Huomenna alkaa loma, kun lähden pariksi viikoksi reissuun!!! Junia junia junia!!!

Jäätelöä syön aina enemmän kuin laki sallii, joten lähinnä joka toinen viikko olen ollut jädelakossa. Valion kolme pallon tötteröt on aika sopivia. :) Inhoan makeutusaineita, joten sokeria tulee ihan kivasti. Mä voisin elää jäätelöllä, vuoden ympäri, eikä mulla ole mitään rajoja kun näen jäätelöä jossain. Jätski on kuitenkin ainoa todellinen paheeni, joten olkoon - elämästä pitää nauttia!

Treeni on kulkenut hyvin ja ruokakin maistuu. Kerrostaloasukkina olen syönyt grilliherkkuja vain juhannuksena. Aurinko tekee arjestakin juhlaa!

Olen kesäihminen, ehdottomasti. Tästä(kään) kesästä ei vain ole ehtinyt nauttimaan juuri nimeksikään, aurinko ei tuonne työpaikalle juuri paista. Juuri missään en ole ehtinyt käymään, paitsi särkänniemessä alkukesästä! :rock: Aurinkoa ja uintiakin vain rajallisissa määrin, tänään on tosin vapaapäivä - ei epäilystäkään, missä sen vietän! Treenit ovat menneet lähestulkoon penkin alle, ruoka ei maistu ja paino pudonnut neljä kiloa. En ole syönyt päiväkausiin muuta kuin salaattia ja vettä, kohta varmaan kuolen pois. :(

Mie kun olen kesän lapsi - synttärit mänj just, 12.7. - niin mie olen naattinut täysin siemauksin tästä helteestä. Eilen tosin oli veto pois täysin.Johtui varmaan siitäkin,että 10 hlön kesävierasskaara piti vipinää tiistaina mökillä. Mökinomistaja kun saa joka kesä varautua sukulaisvieraisiin. Eipä silti, me oltiin ite kutsuttu ne vieraat, ja ensi viikoinloppuna tulee toinen porukka, tosin pienempi. Siis kyllä kesämökki on ihana asia.

Kahdesti olen ottamalla ottanut aurinkoa, en juuri enää välitä rusketuksen hankkimisesta. Pakolliset olemiset auringossa antavat kesäihoa ihan kotitarpeiksi. Eli en ole polttanut nahkaani. Viime viikonlopun Herättäjäjuhlilla meinasi kyllä, mutta hakeuduimme varjoon aina kun mahdollista.

Kesässä on ihanaa nimenomaan se pukeutuminen: shortsit (ilman alkkareita) ja hihaton/T-paita mökkivaatetuksena. Treenit ovat luistaneet niin kuin yleensä kesällä: kerta viikossa salilla,paljon kävelyä metässä ja paljon palautusta löhöillessä. Viime maanantaina oli kyllä hurja helle, mutta ei häirinnyt salitreeniä. Sujui loistavasti, painot olivat myös ihan talven tasoa. Syksyllä pääsee melkoisesta alkutasosta lisäämään rasitusta. Kerta viikkoon on riittänyt, no, metässä nostelee kiviä ja juoksentelee treeniksi, sitten työnnän kuulaa mökin ringissä.

Heinäkuun alussa on ollut nyt vapaapäiviä ja tehokkaasti olen yrittänyt käyttää ne rannalla. Kesän aikana ei ole tullut kun kerran käytyä viihteellä. Muuten ruokahalu on kyllä ollut hyvä ja jätskiä on tietysti myös kulunut. Treenatakin jaksais vaikka kuinka paljon kestollisesti, mutta salilla loppuun asti liikkeitten viemimiseseen ei meinaa riittää tehoja. Kyllä tää kesä on kivaa aikaa! Harmittaa vaan kun ei ole ollut oikeeta lomaa ja vapaapäivinä töistä pitää tehdä koulutehtäviä. Elokuun loppupuolella sunny beachille kaverin kanssa niin sitten pääsee oikeesti vaihtamaan vapaalle, vaikka on tämä Suomenkin kesä kauniilta näyttänyt.

Mulle ei yleensä ruoka kesäisin maistu, mut tämä kesä on poikkeus. On nimittäin ruokaa mennyt massuun ihan urakalla. Ja siinähän se painokin on varmaan noussu. En ole kyllä vaa'alla käynyt ihan äsken. Pitäisi kai käydä ja järkyttyä. :eek:
Mä tulin just uimasta. Tunti meni järvessä loikoillessa ja uidessa. Ja pienen treeninkin siinä vedin. Vanhempieni ihanat koiratkin kävin hakemassa mukaani, niin saivat nekin viilennystä siinä samalla. On nää vapaapäivät vaan mukavia. :D Vielä kun tulis se loma.. :hyper:

Tänä kesänä on pidetty avokin kanssa ekaa kertaa vuosiin ihan rehellistä taukoa salitreenistä. Nyt on taukoa takana kolme viikkoa ja olo on kyllä mitä mainioin! Toki on jonkinlaisia treenitaukoja ollut ennenkin, mutta usein niihin on liittynyt joku syy, minkä vuoksi ei ole muutenkaan voinut juuri liikkua. Nyt tauko on mennyt tenniksen, sulkapallon, rullaluistelun ja lenkkeilyn parissa ja on kyllä ollut erityisesti pääkopalle aika terveellistä nautiskella näistä kesälajeista ihan ilman mitään pakkomiellettä päästä välillä salille. TOKI ohjelmaan on kuulunut myös paljon lepoa ja rentoilua :)

Olen kyllä kesäihminen, mutta täytyy myöntää, että ihan hiukkasen viileämpää voisi olla (en kuitenkaan valita). Pidän eniten keväästä ja siitä, kun valo alkaa lisääntyä ja ilma alkaa lämmetä, mutta erilaiset ötökät ja elukat eivät vielä kiusaa. Mutta onhan tämäkin tosi hienoa aikaa ja aurinko antaa kyllä mielettömästi energiaa - näillä helteillä pysyttelen kuitenkin mieluiten varjossa, sillä liika auringonpaahde uuvuttaa ja ihokaan ei oikein siedä aurinkoa.

Salitauon myötä olen myös miettinyt punttitreeniä ja tavoitteitani. Kovasti tekisi mieleni saada lisää voimaa ja luulenpa, että kun palaan taas salille, aloitan treenit jonkinlaisella voimaohjelmalla. Ongelmana on vain se, että pitäisi vähän perehtyä asiaan, jotta osaisi tehdä edes jotain oikein. Tuolta voimaosiosta löytyy varmasti paljon hyvää tietoa, mutta tunnen itseni ihan avuttomaksi kaiken sen tiedon keskellä... täytyisi ajan kanssa lueskella ohjelmista ynnä muusta, mutta ei tämä hellejakso kauheasti inspiroi tässä koneen ääressä istumsiseenkaan. Pitäisi varmaan laittaa tuonne sellainen aloittelijan posti anovaan tyyliin "tehkää mulle ohjelma, pliis" :D

Kyllä se vain on niin ihanaa, että muutaman viikon ajan tarkenee olla paljon ulkona, missä tosin melkolailla lusmuilen varjoissa kun en halua näyttää pystyyn nostetulta keitetyltä ravulta. Remeksen kirjoja on tullut tänä kesänä luettua aika pino, suosittelen.

Tänään vain +22c, mikä tuntui jo hieman syksyisen viileältä. Treeni maistui, salilla kun oli paljon viileämpää kuin kotona (yli 30 C!). Ruokahalukin on suorastaan käsittämätön, kaikki tämän vuodenajan herkut (vaikka mansikoita melkeinpä inhoan) - taidanpa tästä lähteä kotiin syömään (illalla vielä toiset treenit).

AAAH ihana kesä. Mun puolesta sais olla vaikka aina ja mieluiten se 25 astetta lämmintä ja mukava tuulenvire päälle :haart:

Kesällä on ihanaa lenkkeillä ja tehdä kaikkea mukavaa ulkona, kun kerrankin ei palele!! Olen nimittäin sellainen vilukissa nykyisin että ei mitään rajaa. Pentuna asia oli päinvastoin, mutta vanhemmiten on tuo kylmänsietokyky huonontunut vuosi vuodelta. Varmasti johtuu siitäkin etten ole enää ulkona kylmällä ilmalla kuin pakon sanelemana, ja silloinkin hyvä että se nenänpää näkyy pipon ja kaulahuivin välistä :D

Kesällä maistuu uusi pottu (muulloin en syö oikeestaan ollenkaan perunaa) ja lohi... jäätelökin jopa nyt kun dieettikin on ohi. Mansikat ja kirsikat :kuola: Uijui kun alkaa miettimään niin kyllä Suomen kesä on aivan ihana. Monesti sitä haaveilee ulkomaista ja lämmöstä, mutta mun mielestä tässä Suomen kesässä on ihan oma viehätyksensä. Koivuja ja kukkaniittyjä, järviä ja aurinko (ja ne perrr... hyttyset :curs: ). Kuumassa ilmassa on ainut huono puoli se, ettei ruoka oikein maistu (niin.. minullekkaan) ja treeneissä tulee helposti paha olo kun hikoilee kaikki mahdolliset suolot ym. kropasta pois. Varsinkin jalkatreenien kans on näitä ongelmia. Muuten kyllä jatkan treenejä samaan tapaan kuin talvellakin. Rannalle en ole vielä tänä kesänä kertaakaan päässyt, mutta asia korjataan kyllä mahdollisimman pian, heti kun vain seuraavan kerran on mahdollisuus. Uimaankin pitäis mennä kun en ole vieläkään talviturkkia heittänyt. Terassillakin on tullut käytyä vain kaksi kertaa, mutta sen ei olekaan niin väliksi..

Kyllä, tämäkin tyttö tykkää kun on lämmin! Ja vesikin on lämmintä, meressäkin jo 24 (kohta alkaa olla LIIAN lämmintä vettä), ja uinti sujuu! :) Tällä viikolla oon kerinnyt vaan pariin otteeseen ottamaan aurinkoa, mutta rusketusraidat alkaa silti näkymään jo. Vielä kerkee.. Eilen söin jäätelöä ihan liikaa, mutta niinhän sitä kesällä kuuluukin tehdä. Valoisat ja lämpimät kesäillat ovat myös :haart: , siiderillä tai ilman. Unohtamatta tietenkään mökkireissuja, joko avon/iskän ja systerin/kavereiden kanssa, ja grillailua + saunomista.
Salitreeni kulkee entiseen malliin (muutamat enkatkin on tullut tehtyä tällä helteellä), vaikka hikoilun määrä on käsittämätön :curs: Tosin jos tekee sen "virheen", että paistattelee auringossa ensin useita tunteja, tarkoituksena mennä iltapäivällä/illalla treenaamaan, voi olla, että treenit jää.. :lol2: Mut suhtkoht normirytmin oon saanut kyllä pidettyä, lepoa tietenkään unohtamatta.
Ja ens viikolla keräämään mansikoita! :kuola:

Täällä ilmoittautuu eräsKesän ja Meren Lapsi, joka mainiosti eläisi bikineissä 24/7 tukka märkänä. Kesällä on itse asiassa välillä aivan stressaavaa, kun pitäisi kaikkea ihanaa ehtiä kokea ja näkeä ja tehdä ja nukkuakin pitäisi. Seuraa pienoisromaani aiheesta SannaK:n kesä.

TREENI: Asenteella. Avainsana on psyykkinen kestävyys. Sen verran olen antanut periksi että treenijako on hajoitettu viidestä kuuteen: 2 treeniä, lepo, 2 treeniä, lepo, 2 treeniä ja 1-2 lepoa. Tästä oudolta vaikuttavasta jaosta on selkeästi hyötyä: treeniteho 120%; kuumuus ja siihen liittyvät ilmiöt tai voimanpuute ei ehdi haitata; salilla ei tarvitse olla kauaa eli ehtii muutakin elämää elää; lihakset palautuvat ja toisaalta saavat täyden hyödyn sekä suorasta että epäsuorasta rasituksesta.

TYÖ: Muuten ei olisi niin tarkkaa treeninkään (palautumisen) suhteen, mutta kun edelleen jaan Hesaria ma-pe klo 5.30-7.30 eli laukkaan hullun lailla rapuissa ja kaahaan polkupyörällä sata lasissa. Onneksi lehtiä on n. puolet siitä määrästä mitä talvella, eli kevennystä hieman tässäkin suhteessa. Talvella pidin yhden hissipäivän viikossa, nyt ei ole jaksanut hissiä odotella vaan joka päivä juostaan ylimpiin kerroksiin saakka. Kesäduuniksi voin suositella, kesäaamut ovat parasta maailmassa. :5: (Löytänyt oman sisäisen aamuihmisensä.... :evil: )

AEROBINEN: Ei tarvitse muuta. Näinhän se olisi mutta hullu mikä hullu. Rullaluistelin viime kesänä jopa 3 tunnin lenkkejä mutta eipäs riitä puhti enää. (Eikä aika.) Muutenkin tuo kestävyyspuoli on vähän rempsahtanut nopeusvoiman kustannuksella. Kerran viikkoon suunnilleen olen rullaillut, 1-3 kertaa sauvakävellyt 30-90 minsan lenkkejä. Ehdottomasti fiiliksellä, sillä enemmän turhasta husomisesta ja hölkkäämisestä on haittaa kuin hyötyä tässä tilanteessa. Sitäpaitsi kiduttavan kuumaa hommaa keskipäivällä ja illalla ei jaksa eikä pääsisikään kun mies on töissä illat.

LEPO: Niin mikä? Vertailun vuoksi, talvella saatoin lasten kanssa kömpiä iltasadulle jo klo 18. Nyt ysin kieppeillä... eli unta on suunnilleen tullut kello 22-04. Pakko herätä aikaisin että ehtii laittaa tiskejä, pyykkiä tai vaikka vessan siivota ettei päivällä tarvitse. Tilapäisesti saattaa väsymys jossain vaiheessa kasaantua ja sitten vaikkapa nukutaan viikonloppuna (tässä aina vaarana että rytmi heilahtaa ja ei saa unta ja taas on seuraavana viikkona väsynyt jne.) Kyllähän noista kesäilloista ja öistäkin mieluusti nauttisi mutta jotain rajaa sentään...

RUOKA vaihtelee. Pitkästä aikaa ei tarvitse kitua millään dieetillä mutta kunniallisesti elellään (eli ilman sokeria ja vehnää, lähinnä). Eli puhtaasti ja paljon, on minun mottoni. Tuntemuksien mukaan low carb - high carb ja kaikkea siltä väliltä. Ja jos ei haluta niin ei sitten, pärjää sitä välillä vähemmälläkin. Suola- ja nestetasapainosta huolehtimininen on ensiarvoista, jotta treeni kulkee. TOP3-listalla tällä hetkellä tuoreet mansikat, Vaasan täysruisleipä ja rasvaton luomumaito. Jäätelöäkin olen syönyt noin litran mutta kun ei minun mahalleni sopivaa kamaa meinaa löytyä.

MERI ja RANTA.... Oulussa on mistä valita ja kaikki pyöräilyetäisyydellä Heinäpäästä. Nallikari sopii kokopäiväretkeilyyn ja yleiseen chillailuun (oliko oikea sanavalinta? :wanha: ) Tuirassa tykkään enemmän uida itse kun on myös sitä vettä ja myös kaikki "palvelut" lähellä. Ei tarvitse kilometrejä hiekassa puskea, jos ei huvita. Vanha sananlasku sanoo: ei niin pahaa mieltä etteikö se uimalla lähtisi.

HAILUOTO - MARJANIEMI: Käyty jo kerran tälle kesälle, varmaan vielä elokuulla uudelleen, kun lauttajonot lyhenevät. Sellainen paikka että sielu lepää ja mieli herkistyy. Meri on niin aavaa ja ilma raikasta ja vesi kirkasta...

MELOMINEN: Lapsista tylsää ja vaarallista mutta rakastan olla myös vetten päällä. Ehkä ainoa harrastus, josta minä ja mieheni molemmat olemme kiinnostuneita. Tarpeeksi urheilua ja merta minun makuuni, tarpeeksi erähenkistä JariK:n makuun.

SADE ja KYLMÄ: Innoittavat siivoamaan ja rappaamaan helteellä rempalleen jäänyttä kotia. (Ehtii myös sairastaa pois montaki vikoa ja kivuliaisuutta, kuten mahataudit, särkevät hampaat, olkapäät ja pienet haavat). Ehtii käydä ruokakaupassa ja valmistella taas seuraavat rantsueväät. Jopa alennusmyynneissä on pikapikaa käyty törsäämässä. Vielä kun ehtisi lukea kirjoja kun meinaa sänkyyn sammahtaa iltaisin liian pian. Ja Pakkiksellekin pitää kirjoittaa kaikki rästiin jääneet mielipiteet. Kyllä kesä on ihmisen parasta aikaa.

LOMA: Vasta tulossa elokuun alussa :hyper: . Mutka Kalajoella ja toinen Ruotsin ja Suomen Tornionjokilaaksossa. Tarkoitus tappaa toiset tylsyyteen jaarittelemalla loputtomiin "Wanhoista Ajoista" ja kertomalla ihmisistä joita kukaan ei tunne ja tapahtumista jotka eivät kiinnosta ketään. Itseäni kyllä naurattaa jo etukäteen.

Ja täten on SannaK:n perjantai-ilta saavuttanut huipennuksensa. :zzzz:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom