Ruokavalioni koostuu pitkälti kasviksista ja lihasta (kana ja nauta). Päivän aikana syön n.1000-1500g kasviksia. Lihaa n.500-600g (kananmunilla/valkuaisilla välillä korvaan tota lihan määrää). Kananmunia/valkuaisia menee muutenkin kyllä lihan lisäksi, ei pelkästään korvaavana.
Pyrin pitämään ateriavälit n. 2h mittaisina ja saamaan joka aterialla n.20g proteiinia, tai enemmän.
Kouluun en jaksa eväskippoja kantaa, vaan siellä otan protskun herasta ja välillä leaderin protskupatukasta jossa muistaakseni joku 20g hiilaria joista joku 4g sokeria ja loput polyoleja (makeutusaine). Perus safkan lisäksi tankkailen ennen salia heraa ja salin jälkeen palkkaria. Salin jälkeen kotona tietty taas lihaa ja vähän hiilaria mm. riisistä.
Rasvat otan kylmäpuristetusta oliiviöljystä, pähkinöistä, avocadosta ja puuron sekaan menee useesti margariinia (tästä en osaa luopua). Lisäksi tietty omega3 jo pelkästään sen takii etten kalaa syö.
C ja D vitamiinei, magnesiumii, BCAA, creatiinii, jne tietty kans pitkin päivää.
Salilla käyn 5 kertaa viikossa nojailemassa jalkaprässiin. Teen toistaiseksi 4-jakoisella ohjelmalla seuraavanlaisesti: jalat ja vatsat, rinta ja hauis, välipäivä, olkapää, ojentaja ja vatsat, selkä ja hauis, välipäivä. Treeneissä olen pyrkinyt pitämään viimeaikoina n. 30-60sek palautuksia ja useasti pääliikkeen perään tekemään samalle lihakselle heti pumppaavia toistoja jne. Tämä sen takia, että hiki virtais reenin aikana enemmän, kun olen vähän laiska lähtemään millekkään aamulenkeille. Pyöräilyä tosin tulee jonkunverran harrastettuu, riippuen miten jalkatreeneistä on palauduttu. Polkupyörällä teen myös siirtymät salille, kouluun ja jne.
Ruokavalio on siis tuonlainen ja viikonloppuisin sallin ittelleni vapaammin syömistä aina yhtenä päivänä. Lisäravinteitani en kavereille esittele, mutta normi safkasta(luonnolliset keinot??) varmasti voisin tietää enemmänkin(niinkun kaikesta muustakin). Tämä on toiminut ihan hyvin ittelläni, läskiä on lähtenyt, mutta lihaa mielestäni ei, tai sitä on tullut jopa lisää. Olen mies, 190cm ja 100kg. Muutama kuukausi sitten inbody mittauksessa rasvaprosentti oli 13,8 ja fitness indeksi 96 (100 ei ole täydet). Tän hetkisestä rasvaprosentista tai fitness indeksistä en tiedä, mutta kehitystä on tapahtunut.
Homma lähti täysin OT:ksi, mutta nyt tiedät suuntaa-antavasti miten minä syön/ treenaan ja seuraavaksi voitkin ottaa verenpainelääkkeesi ja rauhottua.