Milloin OMXH lävistää 10000 rajan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
1.4.2006
Viestejä
750
Elikkä tällainen pienimuotoinen ennustuskilpailu/spekulaatioketju.

Eli veikkauksia, milloin OMXH puhkaisee 10000 pistettä.

Jos uskoisin laskun/hermoilun jatkuvan, sanoisin että kohta.
Jos uskoisin laskun olleen väliaikainen korjausliike, sanoisin että ehkä ei ikinä. :rolleyes:

Oma veikkaukseni on kuitenkin 5.9.2007.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä veikkaan 21.8.2007

Ja takaisin toiseen suuntaan (oikeaan suuntaan) sitten 5.9.2007 :-)
 
26.8.2007 menee alle kymppitonnin. Paniikki tuntuu tarttuvan kuin kuppa bordellissa, joten jos tätä menoa mennään niin kohta on kaikki tyhjentämässä salkkujaan.
 
26.8.2007 menee alle kymppitonnin. Paniikki tuntuu tarttuvan kuin kuppa bordellissa, joten jos tätä menoa mennään niin kohta on kaikki tyhjentämässä salkkujaan.

Ei varmasti mene. 26.8. on sunnuntai.

No joo takaisin asiaan. Ensi viikolla painuu alle kymppitonnin. Veikataan perjantai 24.8.
 
Ei varmasti mene. 26.8. on sunnuntai.

No joo takaisin asiaan. Ensi viikolla painuu alle kymppitonnin. Veikataan perjantai 24.8.

Nonni, hyvin taas katsoin kalenteria. 27.8 sitten kosahtaa.
 
Eli veikkauksia, milloin OMXH puhkaisee 10000 pistettä.


Oma veikkaukseni on kuitenkin 5.9.2007.

Nonni, nostetaanpa vanha keskustelunavaus ylös. Kaikki ennustukset menivät muutamalla kuukaudella pieleen, mutta omani oli lähimpänä :dance:

Tänäänhän se sitten tapahtui...

Nyt sitten on mietittävä tosissaan, missähän kohtaa se pohja löytyy, tekisi mieli jo ostelemaan osakkeita. (nyt kaikki pitkässä korossa)
 
No jos yleisindeksissä mennään alle 8000, niin kurssit ovat sen verran alhaalla että voisi tankata ainakin Suomi-indeksirahastoa :)
 
Alkaa veri oikein todenteolla virrata kaduilla.

OMX Helsinki.....9681.65......-3.52%

Isot pojat myyvät nyt pitkin Eurooppaa laajalla rintamalla Jenkkipörssin lomaillessa tänään.
 
No jos yleisindeksissä mennään alle 8000, niin kurssit ovat sen verran alhaalla että voisi tankata ainakin Suomi-indeksirahastoa :)

Oma Suomi indexirahasto (Seligson) näyttää tällä hetkellä -17 %. Toivon mukaan nousee jossain vaiheessa. Ostin vissiin sitten kalliimmalla hetkellä.... Alamäen jälkeen tulee toivon mukaan ylämäki :)

E: Olen ihan rookie indexien kanssa. Mitä käytänössä tarkoittaa/merkitsee jos esim yleisindexi menee kohti 8000. Rautalanka malli, kiitos.
 
Käyrä näyttää tulevan alas. Ei paljon kyllä auta mun kysymykseen. Kiitos kuitenkin loistavasta vastauksesta. :worship:

Tarkennetaanpa sitten vielä :rolleyes: Eli yleisindeksi, tässä tapauksessa OMX Helsinki, kuvaa suomalaisten osakkeiden keskimääräistä kehitystä (OMXH:ssa tämä toteutuu painotettuna osakkeen vaihdon volyymillä, eli Nokia on suhteessa hyvin merkittävä). Kun (yleis)indeksi menee kohti 8000:tta, sanotaan nyt vaikka 10000:sta, se laskee, ja kun se on 8000:ssa, ovat osakkeet laskeneet keskimäärin 20 %.
 
Tarkennetaanpa sitten vielä :rolleyes: Eli yleisindeksi, tässä tapauksessa OMX Helsinki, kuvaa suomalaisten osakkeiden keskimääräistä kehitystä (OMXH:ssa tämä toteutuu painotettuna osakkeen vaihdon volyymillä, eli Nokia on suhteessa hyvin merkittävä). Kun (yleis)indeksi menee kohti 8000:tta, sanotaan nyt vaikka 10000:sta, se laskee, ja kun se on 8000:ssa, ovat osakkeet laskeneet keskimäärin 20 %.

Kiitos. Nyt tämä tyhmä matti meikäläinen tajusi missä mennään.
 
Ei voi muuta kuin surkutella niiden puolesta jotka ovat jälleen lähteneet velkarahalla sijoittamaan, jos alamäki jatkuu reippaasti.

Teknokuplan puhkeamisesta on suunnilleen se seitsemän vuotta.
 
Onhan noita "vitusti velkaa ja all in" tapauksia varmasti paljon. Mitenköhän muuten Islantilaisilla menee? Nehän osti pää märkänä kokonaisia yrityksiä ulos pörssistä? Jos ei ole hommat kunnossa, niin kohta tulee siltäkin saralta halpaa tavaraa myyntiin, jos ei ole jo tullut.

Itsekin olen velkasijoittaja, sillä minulla on asuntovelkaa. Mutta olen sijoittanut pörssiin rahaa, jotka olisin muutama vuosi sitten tuhlannut johonkin turhuuteen, en mä niillä velkaa ois maksanut kuitenkaan. Velka lyhenee alkuperäisessä aikataulussaan ja autolainan osalta hommaa viimevuonna nopeutettiin ja se saatiinkin jaloista pois kokonaan.

Ei velkasijoittaminen mikään peikko ole, laskevillakaan markkinoilla, kuhan se velan määrän suhteessa salkun kokoon pysyy järkevänä, jottei tule pakkorealisoinnin tarvetta. Velka pitää olla mahdollista lyhentää ilman sentinkään tuottoa osakkeista, silloin ollaan vielä järkevillä tasoilla.
 
Back
Ylös Bottom