Millaset varenpaineet immeisilla on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Implant
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aijjoo, tää olikin vaan niille jotka on kuuritellut... No joo oon mä hei vetäny kreatiinii!!!!11

EDIT: tämä unohtui: :david:

130 / 90 viimeksi mitattu,alapaine tahtoo aina nousta tohon 90 parina ajankohtana vuodesta, jostain syystä...:D

Normaali 130 / 85.

Pari kuukautta takaperin mittautin ja oli

120/80 <--- suoraan oppikirjasta :D joskin mulla ei nähtävästi voinut olla ns. valkotakkilisää noissa luvuissa (mutta eihän sitä kaikilla ole muutenkaan).

Ja loppuun tietysti jo legendaarikseksi muodostunut :david: :lol2:

Originally posted by Anssi
Kannattaisi varmaan tehdä asialle jotain...? :eek:

Samaa mieltä. jotenkin tuntuu, ettei ihmiset oikein miellä korkeaa verenpainetta ja kohonneita kolesteroli -arvoja kovinkaan vakaviksi oireiksi.

En ole mikään lääkäri, mutta olen ymmärtänyt, että juuri nämä arvot jos mitkä kannattaisi pitää suht kunnossa, jos haluaa välttää sydän-ja verenkiertoelinten sairauksia.

Jotain 145/80. Riippuu mittaako terveydenhoitsu, vai koti-Omron. Kotona tulee aina ihan passeleita alapaineita, 70 paikkeilla, mutta perinteisellä elohopeamittarilla yläpaine on monesti lähempänä 90. Taitaa olla valkotakkiefekti parhaimmillaan.

Yksi lääkärituttuni sanoi että tavoitearvo ihan oikeasti olisi joku 120/60. Tuo 80 alapaine on vähän enemmän myönnytys sille, että lähes kaikilla paineet ovat ylempänä kuin tuo 120/60, ja samalla se raja missä ihan tosissaan haittoja alkaa näkymään.

Tasainen 90 alapaine kyllä huolestuttaisi mua, varsinkin kun on tuota sukurasitetta. Jos on painetta niin muutaman kilon painonpudotus saattaa auttaa, jos ei ole jo valmiiksi 10% rasvoissa.

Lekuri ei kyllä pitänyt noita kovin pahoina. Tuo 177/92 oli piristetyn treenin jälkeinen suolaisella ja alkoholipitoisella viikonlopulla vahvistettu hetkellinen nousu. Olokin oli sen mukainen.

Kolmessa päivässä sitten laskivat tuohon 152/90 ja tarkkailua jatketaan.

Offilla paineet liikkuvat väleillä ylä 120-140 ja ala 80-90. Optimaalisin mittaus omalla kohdalla oli 120/70. Joskin alapaine laskee aniharvoin alle tuon 80. Tietenkään en elä koko aikaa mittari kädessä.

Ja kolesteroli on alle 5.

Missä menee raja sitten toisessa päässä, eli kuinka matala verenpaine saa olla? Vai onko matalampi aina parempi?

Oma yläpaineeni (101/70) on kovin matala, vaikka päivän aikana nautitun kahvin määrää mitataan litroissa... Voiko matala yläpaine olla merkki siitä, että veren tilavuus on liian pieni?

...kyselee maallikko ;)

kai syot myos monipuolisesti tuoreita vihanneksia ja tuoreita hedelmia (ei sailykkeita) etka pure pelkkia verisia piffeja !
Kas kun kysyitkin tuota, vielä pari kuukautta sitten asenne vihanneksiin oli: rehut jätetään suosiolla pupuille.
Nyt oon kuitenkin lisännyt reilusti vihanneksia päivän ruokailujen yhteyteen.

alaka ota vitskuja heti ruokailun yhteydessa ainakaan jos sisaltaa C-vit
Pitäskö mun sitten lopettaa multivitamiinin käyttö kun siinä on paljon c-vitamiinejä?
Tai no voihan se vitamiinit ottaa muulloinkin kun ruokailun yhteydessä..:rolleyes:

129/71 , pulssi 66. Kuulemma vaikuttaa sekin että kummasta kädestä mittaa ? lekurit mittaa ainakin oikeasta, ja niin mittasin minäkin.

Originally posted by riesa
Missä menee raja sitten toisessa päässä, eli kuinka matala verenpaine saa olla? Vai onko matalampi aina parempi?

Oma yläpaineeni (101/70) on kovin matala, vaikka päivän aikana nautitun kahvin määrää mitataan litroissa... Voiko matala yläpaine olla merkki siitä, että veren tilavuus on liian pieni?

...kyselee maallikko ;)

Verenpaineeni 103/57 ei saanut ammattilaista huolestumaan. Hoitajatäti vain hieman pyöritteli silmiään, kun vannoin ja vakuutin kärsiväni suunnattomasta stressistä. Tuskin siis sinullakaan vielä on aihetta hätääntyä.

Sitä en tiedä, mikä moisen aiheuttaa. Itse päätin tuon johtuvan siitä, että olen niiiin tasainen ja rauhallinen luonne (NOT). :rolleyes:

Pahimmillaan kerran kun mitattiin 170/130, mutta oli mitä luultavammin sattumaa. Vipaksi kun työterveys tarkastuksessa mitattiin oli 145/?? eli alapainetta en muista enää.

140/90, Onko totta että pidemmillä ihmisillä on korkeampi verenpaine? Jostain luin näin.

Itellä näytti toisessa paikassa 120/80 ja toisessa paikassa 140/85.

Laitteet olivat kyllä erit. Toinen hieno elektrooninen ja toinen sellainen vanhempi "koulumalli".

152/101 !!! Toivotaan, että mittari oli väärässä... Mittasin viime lauantaina, joku digitaalinen laite joka puristu ranteen ympärille. Kai ne voi vähän heittää.. ? ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom