Millasen koneen omistat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Egee 87
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän lähti nyt päivitysrumba lapasesta. 250gb ssd, 2tb western digital black, (2 x 4GB) Vulcan Series Red Dual-Channel kit, Noctua NH-D14 prossujäähy ja Super Flower 650w virta. Hieman myöhemmin sitten GTX 780Ti.

Samalla lähti tilaukseen Etelä-Koreasta: http://www.overclockmonitor.com/qnix/qnix-qx2710-led-evolution-2-oc-m-pf.html

Emo+prossu menee vielä kevyeen, ei jaksa uusia ostella. Kellotan vaan tuon i5 2500k niin pitkälle kun menee.

PS: 27" näytöt (2560x1440) - MuroBBS ketjussa on paljonkin puhetta noista Qnix monitoreista, ketjun ja arvostelujen perusteella uskalsin tilata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On kyllä niin makuasia kumpaa arvostaa, korkeaa resoluutiota vai Hz. Itse kyllä arvostan paljon enemmän korkeaa Hz lukemaa, eli 120/144. 1080p on kuitenkin peleissä varsin passeli, ja tehovaatimus tipahtaa vs 1440p. Tuommonen 780 Ti kun ei myöskään jaksa pitää keskiverto FPS edes 100 paikkeilla korkeammilla graffoilla, puhumattakaan sitten lähemmäs 120 FPS jos on siis 120Hz näyttö. :)

Tosin, jos "oikea" valmistaja toisi markkinoille ihan kunnollisen 2560x1440 ja 120Hz+ niin menisi kyllä hankintaan. Liian usein tulee noissa idän ihmeissä vastaan kaikkea random ongelmaa että uskaltaisin tilata, plus voi hieman syödä miestä palautella noita. Sitten pitäisi toki myös hankkia samaan syssyyn SLI/CrossFire kokoonpano. Hintaa alkaisi jo olee ku pitäisi ostaa 2x 290X + 1440p 120Hz. :D

Ei tarkoitus trollata, kunhan vain tuli mieleen tuosta. :)

On kyllä niin makuasia kumpaa arvostaa, korkeaa resoluutiota vai Hz. Itse kyllä arvostan paljon enemmän korkeaa Hz lukemaa, eli 120/144. 1080p on kuitenkin peleissä varsin passeli, ja tehovaatimus tipahtaa vs 1440p. Tuommonen 780 Ti kun ei myöskään jaksa pitää keskiverto FPS edes 100 paikkeilla korkeammilla graffoilla, puhumattakaan sitten lähemmäs 120 FPS jos on siis 120Hz näyttö. :)

Tosin, jos "oikea" valmistaja toisi markkinoille ihan kunnollisen 2560x1440 ja 120Hz+ niin menisi kyllä hankintaan. Liian usein tulee noissa idän ihmeissä vastaan kaikkea random ongelmaa että uskaltaisin tilata, plus voi hieman syödä miestä palautella noita. Sitten pitäisi toki myös hankkia samaan syssyyn SLI/CrossFire kokoonpano. Hintaa alkaisi jo olee ku pitäisi ostaa 2x 290X + 1440p 120Hz. :D

Ei tarkoitus trollata, kunhan vain tuli mieleen tuosta. :)

Ton saa kellotettua sinne 120Hz nurkille. Vähintää 94 menee heittämällä, katotaa nyt mitä sieltä tulee. Sellanen 300e toi maksaa ovelle tuotuna, vähä testimielessä tuo tuli ostettua.

edit: jos ei yksi GTX riitä niin pistetään kaksi :D

Oletteko koskaan mitanneet kauan teillä kestää että kone käynnistyy? Siis siihen että voi avata esmes Internetin :)
Joskus, mutta nyt aika hidasta kun poistin Windows 8 hibernate tiedoston viemästä tilaa mun SSD:ltä ja Windows 8 käyttää sitä nopeaan käynnistykseen.

Plus mun emo ja/tai ajurit hidastelee jotain ja en jaksa selvittää.

Ei oikein kiinnosta se aika kun kone päällä aina. :-)

Näemmä 50 sekuntia menee siitä hetkestä kun painan restart siihen hetkeen että oon kirjautunut sisään (kestää muuten vammasen kauan Win 8) ja selain auki.

Ei järin nopeeta, jotain tarvis säätää.

Näemmä 50 sekuntia menee siitä hetkestä kun painan restart siihen hetkeen että oon kirjautunut sisään (kestää muuten vammasen kauan Win 8) ja selain auki.

Ei järin nopeeta, jotain tarvis säätää.

Kyllä Windowsin takia moni yritys kaatuu maailmalla :D omassani meni jotain 3 minsaa.

Jäin nyt arpomaan tuota näyttistä. Saksasta saisi HD 7990 kortin 540e~ Tuo olisi tehokkain minkä emolevyyn saa tungettua kun ei ole kun yksi PCI-E näyttispaikka. Luin vaan tuosta että ajuriongelmia on vieläkin vaikka päivityksiä on tullut. Onpas tää nyt taas vaikeeta.

Jäin nyt arpomaan tuota näyttistä. Saksasta saisi HD 7990 kortin 540e~ Tuo olisi tehokkain minkä emolevyyn saa tungettua kun ei ole kun yksi PCI-E näyttispaikka. Luin vaan tuosta että ajuriongelmia on vieläkin vaikka päivityksiä on tullut. Onpas tää nyt taas vaikeeta.
En kyllä itse ostaisi tuota korttia. En tiedä, ei ihan vakuuta nää dual gpu viritykset. Plus on vanhempaa kaartiakin vielä. SLI/CrossFire kyllä kelpuutan sitten kun tunnen tarvitsevani kahden kortin vääntöä, joka ei ole ainakaan ihan heti ja etenkin jos se single GPU on tämän hetken high-end. Sulla tietenkin eri kun tommonen monsteri reso ja korkealla Hz.....

Kyllä se 780 Ti on aika kova sana. Itse ottaisin 290X sitten kun tulee non-reference tuulettimella varustetut OC mallit, tosin mun kohdalla ihan BF4 takia. :)

Enää pari viikkoa Mantle rajapintaan, jos developereiden +20% on totta niin huh. Jotain hyvää siinä on, Mantle kelkkaan kun lähti just lisää pelejä ja tekijöitä.

Intel Core i7 4770k (@4,2GHz), 32GB RAM, 768GB SSD (2x256GB RAID0, 1x256GB standalone, Samsung 840 Pro), / 2TB HDD (RAID1) HP LP3065.... Windows 8.1 x64 Enterprise.Virtapainikkeen näpäytyksestä, kun kone täysin sammuksissa, niin n. 12s ja selain on jo auki (sisältää käyttäjätunnuksen salasanan kirjoituksen)

Päheet on SSD:t.

Pyörittelen aika paljon virtuaalikoneita, niin tarvii IO:ta. Yksi SSD on käyttöjärjestelmälle ja loput virtuaalikoneille. Mekaanisilla levyillä loppuu heti potku, kun access timet on mitä on. RAID0 ei SSD -käytössä sinänsä hyödytä kuin isompien tiedostojen liikuttelussa, mutta itse hain myös sitä, että sain niputettua kaksi erillistä SSD:tä yhdeksi loogiseksi kokonaisuudeksi. Windows 8/8.1:n kanssa on kiva, kun saa deduplikoinnin käyttöön data-levyille pienellä kikalla (normaalisti vain Windows Server 2012 feature), niin menee kivasti virtuaalikoneita tuohon 512GB:n SSD tilaan.

En kyllä itse ostaisi tuota korttia. En tiedä, ei ihan vakuuta nää dual gpu viritykset. Plus on vanhempaa kaartiakin vielä. SLI/CrossFire kyllä kelpuutan sitten kun tunnen tarvitsevani kahden kortin vääntöä, joka ei ole ainakaan ihan heti ja etenkin jos se single GPU on tämän hetken high-end. Sulla tietenkin eri kun tommonen monsteri reso ja korkealla Hz.....

Kyllä se 780 Ti on aika kova sana. Itse ottaisin 290X sitten kun tulee non-reference tuulettimella varustetut OC mallit, tosin mun kohdalla ihan BF4 takia. :)

Jos on köyhä, niin Raato 290 custom-jäähyllä. Nythän osan saa flashattua x-malliksi, jos on onnea. AMD on vitun homo-firma, kun piti julkaista 290-sarja susipaskalla coolerilla ja vielä laitettiin varoaika, ettei saa myydä muuta kuin refuna.

- - - Updated - - -

Intel i7 4770k 3,5ghz, 8gb ram, radeon 7900 hd 2gb , 2tt kovo.

Itselle varmaan sama prossu, mutta Gayhorse GTX 770 tullee näyttikseksi. Tosin R9 280x on myös harkinnassa 3 Gb muistin ja mantlen vuoksi.

Jos on köyhä, niin Raato 290 custom-jäähyllä. Nythän osan saa flashattua x-malliksi, jos on onnea. AMD on vitun homo-firma, kun piti julkaista 290-sarja susipaskalla coolerilla ja vielä laitettiin varoaika, ettei saa myydä muuta kuin refuna.

- - - Updated - - -

Itselle varmaan sama prossu, mutta Gayhorse GTX 770 tullee näyttikseksi. Tosin R9 280x on myös harkinnassa 3 Gb muistin ja mantlen vuoksi.

Enpäs oo lukenu noista uusista raadoista. Miten ne on ryssiny ne referenssituulettimet? Ennen AMD:ssa oli tosi hyvät. 6850 itellä eikä mitään valittamista referenssituulettimesta.

Enpäs oo lukenu noista uusista raadoista. Miten ne on ryssiny ne referenssituulettimet? Ennen AMD:ssa oli tosi hyvät. 6850 itellä eikä mitään valittamista referenssituulettimesta.
Niin, no noissa on eri referenssidesign... Se vakio ny vaan käy vähän kuumana ja pitää muutaman desibelin liikaa mökää. Ainakaan lämpö ei ole ikinä hyvä jos aikoo sitä itse rankoa.

Kun tulee ei-referenssit niin paranee varmasti lämmöt, mutta noissa on usein myös kovia kelloja. Kattokaapas mitä Palitin Jetstream teki tolle 780 Ti: Palit GTX 780 Ti JetStream OC Review (1600p, Ultra HD 4K) | KitGuru

Aijoo mutta noi 290 on kyllä aivan liian kalliita omaan makuun, luulisin että 270 ja 280 ei oo samoja ongelmia, eivät lämpene varmaan yhtä paljoa. Pelatessahan sillä mökällä ny mitään merkitystä oo kun siellä huutaa prossun ja powerin tuuletin kilpaa sen näyttiksen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom