SUPERCARB 1kg -40%

Millaista kameraa luonnossa liikkuvalle?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Jos hintaraja on 100 euroa, suosittelen hankkimaan tavallisen filmikameran.
Tavallisen filmikameran kuvanlaatu on kuin toiselta planeetalta halpaan digitaalikameraan verrattuna.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Snoopie sanoi:
Jos hintaraja on 100 euroa, suosittelen hankkimaan tavallisen filmikameran.
Tavallisen filmikameran kuvanlaatu on kuin toiselta planeetalta halpaan digitaalikameraan verrattuna.
Amen.
Tollasen eos 300:n 28-90mm:n perusobjektiivilla voi saada käytettynä n. sataan euroon. Se objektiivi on tarpeeksi hyvä, vaikka jotkut vannovatkin kiinteäpolttovälisen nimeen, minä en niinkään: zoomien taso on noussut huomattavasti sitten 70-luvun, jolloin niitä haukuttiin. Ja ostamalla kiinteän kakkulan saa ehkä aukon pari lisää valovoimaa mutta aika harva meistä kuvaa maisemakuvia aukolla 2.8 eli se on aika turhaa. Itse kyllä aion ostaa joskus 50mm:n mutta en maisemakuvaukseen.:thumbs:

Kiitosta kaikille vastauksista. Kameransaanti ratkesi kuin itsestään. Ilmeni, että isälläni on varastoissaan hyväkuntoinen Olympus OM-2m (näinkö tuo malli kirjoitetaan?), jonka saan vähintäänkin käyttöön, ellen omaksi. Enpä olisi koskaan uskonut valokuvaamisen olevan nuin kallista touhua, mutta näköjään se on. Onneksi löyty kameraa ja objektiiveja ihan perhepiiristä, ettei köyhiä tällä kertaa täysin kyykkyyn lyöty. :)

kaiveli82 sanoi:
No juu filmi vehkeet erikseen...:nolo:
Itse kuitenkin unohtaisin filmipokkarin jo etsimen takia...:)

Mä taas unohtaisin digipokkarit ihan jo etsimen takia :) On näet yllättävän kivaa, kun etsimestä näkee vaikkapa sellaisen pikkunyanssin, kuin onko kuva oikeasti tarkka vai ei...

Delmonte sanoi:
Mä taas unohtaisin digipokkarit ihan jo etsimen takia :) On näet yllättävän kivaa, kun etsimestä näkee vaikkapa sellaisen pikkunyanssin, kuin onko kuva oikeasti tarkka vai ei...

Sammaa mieltä noilla "pikkuseikoilla" on väliä...:D

Delmonte sanoi:
Digipokkarin syväterävyysalue takaa sen että kuva on aina tarkempi kuin mitä halvan järkän etsimestä vastaavasti näkee.

teemupii sanoi:
Digipokkarin syväterävyysalue takaa sen että kuva on aina tarkempi kuin mitä halvan järkän etsimestä vastaavasti näkee.

Totta digipokkarilla on tylsää kuvata, koska aukkohan ei niissä tunnetusti vaikuta syväterävyysalueeseen juuri ollenkaan. Musta on ainakin ihan mukava saada kuva haluamallani tavalla tarkaksi/epätarkaksi eikä vain ainoastaan tasaisen tarkaksi jokapuolelta.

Back
Ylös Bottom