GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Millainen on persoonallisuutesi?

Pikaisesti mulkaisten näyttäisi siltä, että palstalaisista enemmän on introverttejä kuin ekstroverttejä. Minäkin nyt sitten omalta kohdaltani lisään introverttejen osuutta (olin ISFJ). Ihan mielenkiintoinen testi. Vastaukset varmaan riippuvat vähän päivästä sen mukaan, miltä sillä hetkellä tuntuu.

ISFJ on hiljainen ja ystävällinen, joka haluaa auttaa muita ihmisiä ja saa tyydytystä siitä, että tuntee olevansa tarvittu. Eli kai mä sitten ihan hyvin sovin tänne palstalle... ;)

Minä kuulun sitten niihin 2% vastanneista, eli ESFJ (Ekstrovertti-Havaitsija-Tunteva-Järjestelmällinen)

ESFJ:tä voidaan kuvata lämpimäksi ja avoimeksi ihmiseksi. Hän pitää vilpittömästi muista ihmisistä ja keksii yllätyksiä, joilla voi ilahduttaa läheisiään. ESFJ:lle on tärkeää saada vaikuttaa ihmisten elämään.
Hän on sisimmiltään herkkä.
Ylihuolehtivaisuudesta johtuen hän näkee maailman täynnä vaaroja ja voi tulla epäluuloiseksi.
Työelämässä ESFJ on hyvä asioiden delegoija. Hän on palvelualtis ja odottaa myös saavansa muilta hyvää palvelua.

Tuohon poimin kyseisestä määritelmästä asioita, jotka kertovat hiukan minusta. Lueskelin aiempia viestejä ja kuvuksia, ja sieltä täältä olisi voinut poimia itseään kuvaavia ominaisuuksia. :D

Tässä yksi minua kuvaava ominaisuus suoraan tuosta alta; Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan.

PERSOONALLISUUSTYYPPISI
INFJ (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)

Kuuluisia INFJ-luonteita:
Aristofanes
Goethe
Jimmy Carter
Äiti Teresa
Florence Nightingale
Martin Luther King
Shirley McClain
Tom Selleck
Michael Landon
Carrie Fisher
Richard Gere
INFJ on sekä uneksija että ideoidensa toteuttaja. Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan. Auttamishalunsa ja muita ihmisiä tuntemansa kiinnostuksensa takia häntä voidaan luulla myös sosiaaliseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi, mistä saattaa tulla yhteentörmäyksiä, sillä vaikka INFJ vaikuttaa sympaattiselta, hän valikoi ystävänsä tarkkaan, eikä välttämättä suhtaudu lämpimästi keneen tahansa ensitapaamisella. INFJ on taipumus tarkkailla tilanteiden tunnelmia ja ihmisten motiiveja sekä tehdä huomioita näiden perusteella, joten hänestä saattaa saada vaikutelman, että hän on varautunut ja varpaillaan. Tämän ominaisuutensa ansiosta, vaikka ihmisrakas onkin, INFJ ei ole harhaanjohdettavissa.
Tarkkailutaitonsa, sekä yleensä kielellisen lahjakkuutensa ansiosta, INFJ osaa ilmaista itseään kirjallisesti. Muita hänelle soveltuvia aloja ovat mm. palvelualat, opetusala, sekä politiikka ja uskonto.

17 % testiin vastanneista kuuluu samaan ryhmään kuin sinä.

Jotkut kysymykset oli kyllä sellaisia että teki mieli vastata molempiin... Aika paljon tuosta kuitenkin pitää paikkansa.

:)

Originally posted by JMS-
Hehe... mehä ollaan samallaisia...

;)

Sehän kiva ;) ... mut ne määritelmät eivät ihan täysin meikäläiseen natsannet. Tuohon poiminkin niitä asioita, jotka ovat mua :) ... Ei mua varmaan sit voi luokitella ESFJ:ksi ihan koonaan...joku risteytys taidan olla :rolleyes: :D ...

Ai täälläkin on löydetty tää Jungin teorioista edelleen kehitetty persoonallisuustesti. Mua ainakin se on auttanut ymmärtämään itseäni ja muita. Tyyppini on...

INTJ :evil:

INTJs usually have an interest that stays with them for a long time and are absolutely indifferent to what others say about it. They never endorse their position in life. INTJs live in a world of their own conception. They simply ignore rules, concepts and directives that do not suit them. Most people do not understand INTJs and try to keep away from them.

Olen muuten huomannut ihmisistä, että useimmat introvertit eivät halua tunnustaa olevansa sellaisia. Se tuntuu heistä jotenkin häpeälliseltä. Outoa! :lol2:

Samanlaiset ihmiset viihtyvät yhdessä, kaikki ystäväni ovat enemmän tai vähemmän tyyppiä INxx...

Originally posted by pihvipoju
Olen muuten huomannut ihmisistä, että useimmat introvertit eivät halua tunnustaa olevansa sellaisia. Se tuntuu heistä jotenkin häpeälliseltä. Outoa! :lol2:

Samanlaiset ihmiset viihtyvät yhdessä, kaikki ystäväni ovat enemmän tai vähemmän tyyppiä INxx... [/B]

Mä kyllä ilomielin tunnustan olevani introvertti ja vielä kaiken lisäksi harvinaisen epäsosiaalinen :) Eikä hävetä yhtään.

Mun ystäväni ovat myös suurimmaksi osaksi Ixxx. Niiden muutamien Exxx tyyppien kanssa on tullut lieviä ongelmia. He kun kokoajan hölöttävät ja minä kun olen hiljaisempi ja epäsosiaalinen niin voin käyttäytyä hieman tylysti.

Joihinkin niistä kysymyksistä olisi voinut valita vaikka molemmat! Minua ei ainakaan voi ruoraan lokeroida vain yhteen kyseisistä määritelmistä! :D

Lisäkommentti vielä, olen hämmästynyt että täällä on näin paljon INTJ-tyyppejä. Jonkin tilaston mukaan sen kuuluisi olla toiseksi harvinaisin persoonallisuustyyppi (1% väestöstä) kuudestatoista.

Ahaa, mutta tossa testissä on vaan 36 binäärikysymystä... ehkä se ei olekaan riittävän tarkka. Itse tein seuraavan 100 kysymyksen testin, jossa pitää vielä kertoa tendenssien voimakkuudet:

http://www.ling.rochester.edu/~duniho/ddli/

Persoonallisuusfriikit kirjoittavat usein tyyppinsä siten, että vahvan preferenssin kohdalla on iso kirjain ja heikon preferenssin kohdalla pieni. Esim. minä olen INTj. Jos preferenssi on lähes olematon (kiikun kaakun), korvataan se x:llä. ;)

Originally posted by Missukka
Mä kyllä ilomielin tunnustan olevani introvertti ja vielä kaiken lisäksi harvinaisen epäsosiaalinen :) Eikä hävetä yhtään.

Mun ystäväni ovat myös suurimmaksi osaksi Ixxx. Niiden muutamien Exxx tyyppien kanssa on tullut lieviä ongelmia. He kun kokoajan hölöttävät ja minä kun olen hiljaisempi ja epäsosiaalinen niin voin käyttäytyä hieman tylysti.

Huomaan välillä, joutuessani tällaisen moottoriturvan kanssa tekemisiin, että alan tahtomattani haukotella kuunnellessani hänen yksinpuheluaan :zzzz:. Ei kohteliasta...

Introvertit on eliittiä! Yeah!! Me piiskataan kaikki mikä liikkuu!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Originally posted by MissFlightattendant
Sehän kiva ;) ... mut ne määritelmät eivät ihan täysin meikäläiseen natsannet. Tuohon poiminkin niitä asioita, jotka ovat mua :) ... Ei mua varmaan sit voi luokitella ESFJ:ksi ihan koonaan...joku risteytys taidan olla :rolleyes: :D ...

no jooo ei tietenkään täysin mutta jotain tuttua on ihan selvästi... :D :)

ESTJ Ekstrovertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen

Miten helvetissä minä voin olla muka ESTJ??? :confused:

No tuon testin mukaan olen siis samaa sarjaa Jortsun, Mhon, Äiskän ja Kattilan kanssa. Mielenkiintoista... :)

Jortsu hei camoon... me ollaan näeks vähä niinku veljii tiäksää kato... Mistä seuraavaksi kinastellaan :lol2: :lol2:

INFJ (Introvertti-Intuitiivinen-Tunteva-Järjestelmällinen)

INFJ on sekä uneksija että ideoidensa toteuttaja. Hän tuntee huolta toisista ihmisistä ja tuntee tehtäväkseen auttaa hädässä olevia. Hän omaa lujat mielipiteet elämän arvoista, joiden mukaan hän myös toimii, minkä takia häntä arvostetaan. Auttamishalunsa ja muita ihmisiä tuntemansa kiinnostuksensa takia häntä voidaan luulla myös sosiaaliseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi, mistä saattaa tulla yhteentörmäyksiä, sillä vaikka INFJ vaikuttaa sympaattiselta, hän valikoi ystävänsä tarkkaan, eikä välttämättä suhtaudu lämpimästi keneen tahansa ensitapaamisella. INFJ on taipumus tarkkailla tilanteiden tunnelmia ja ihmisten motiiveja sekä tehdä huomioita näiden perusteella, joten hänestä saattaa saada vaikutelman, että hän on varautunut ja varpaillaan. Tämän ominaisuutensa ansiosta, vaikka ihmisrakas onkin, INFJ ei ole harhaanjohdettavissa.

täytyy sanoa että tuo testi ainakin osui omien mielikuvieni kanssa yks-yhteen.

ISTJ (Introvertti-Havaitsija-Ajattelija-Järjestelmällinen)

Kuuluisia ISTJ-luonteita:
Tuomas - George Bush - George Washington - Jackie Joyner-Kersee - Evander Holyfield

Ensivaikutelma ISTJ-ihmisestä saattaa olla kylmä, koska ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi miellyttää tuntemattomia ihmisiä. Hänen mielestään ystävyys on ansaittava. ISTJ on luonteeltaan tarkka, täsmällinen ja luotettava. Hän on oikeudenmukainen ja omaa tajun oikeasta ja väärästä, joka pohjautuu teoriaan, joka on aiemmin hyväksi havaittu.
Usein ISTJ työskentelee taka-alalla, sihteerinä, virkailijana tai luottamushenkilönä, yleensä establishoituneessa instituutiossa, jossa hän saa toteuttaa tästämällistä ja järjestelmällistä tapaansa työskennellä. Hän on uurastaja, joka saattaa työnsä loppuun, uhrauksista huolimatta. ISTJ ei voi sietää epäjohdonmukaisia tai lupauksia rikkovia ihmisiä. Introvertistä laadusta johtuen hän ei kuitenkaan ilmaise suuttumustaan suoraan, vaan korkeintaan ilmein ja elein. Muita ISTJ:lle sopivia aloja ovat mm. armeija, koulu ja kirkko.

Aika tarkkaan osuu :D . Tarkka, luotettava, oikeudenmukainen raataja, joka näkee punaista mikäli joku syö sanansa. Pinna on erittäin pitkä :jahas:, mutta sitten kun se on venytetty ja vanutettu äärirajoille, sen poikki-napsahduksen saa tuta !
00000612.gif

Eli aikasta hyvin muutamalla kysymyksellä saa suuntaa-antavaa määritelmää persoonallisuudesta. Toisaalta onhan tällainen vain pintaraapaisu. Jahka jaksaisi/ehtisi, voisi käydä testaamassa itsensä tuon pihvipojun mainitseman testin avulla...

PERSOONALLISUUSTYYPPISI
ISTP (Introvertti-Havaitsija-Ajattelija-Spontaani)

Jeps, tuollainen mä oon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom