Millä tämän kaiken saa oikein alas ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pomppu
  • Aloitettu Aloitettu
Soijalesitiinit vedän lusikalla heti aamusta ja mehua päälle, ja ne on laskettu ruokavalioon mukaan.
Eilen syntyi kinaa kotona joten kysyisin punnitsetteko lihan ja kanan raakana vai kypsänä ?
Sitä miksi palautusjuomaa emme mukaan laske johtuu siitä että se on vain ihan hyväksi todettu keino edellinen ukkoni valmentama fitnesskilpailija ei laskenut hänkään ja on pärjännyt ihan suht kivasti paras sijoitus ( SM 6 ) vaikkei ihan voittoon ole yltänytkään, mutta se johtuu muista syistä esim. kropan ei niin sopusuhtaisesta olemuksesta ja liian vähästä lihasmassasta, me kaikki kun emme kasvata lihastaa yhtä helposti.

Originally posted by Trinity
Olis kiva kuulla miksei tarvi laskea? Itse kylla olen laskenut. Jos syon 1600 kcal paivassa niin treenipaivina menee siis 1350kcal + palautusjuoma. Soijalesitiini ja 3 x CLA tekee viela 120 kcal lisaa joten oikeeta ruokaa ei jaa syotavaksi sitakaan... Mutta hyvin on dieetti mennyt eteenpain varsinkin nyt kun tajuaa laskea nuo kaikki! :D Muutama viikko meni nimittain niinkuin harjoitellessa kun en viela tehny aerobisia enka tajunnut nuita lesitiineja ym. edes laskea...:rolleyes:

Ihan uteliaisuudesta kysyn: voisitko, Trinity, laittaa yhden dieettipäiväsi esimerkiksi? Siis mitä syöt, ja milloin? Itselläni dieetin suunnittelu tulee nimittäin todnäk olemaan työn ja tuskan takana, ja olisi kiva saada vähän osviittaa toimivasta ja onnistuneesta dieetistä... :)

Tuo alhainen kalorimäärä vain hirvittää, itselläni tuntuu että jos kalorit laskevat yhtään enempää alle 2000:n niin ei enää oikein tahdo riittää. On koko ajan nälkä, heikottaa jne. Asiaa ei helpota se, että meikäläisellä verensokeri tahtoo heitellä aika lailla, ja sapuskaa on saatava muutaman tunnin välein, että pysyisin edes jollain tapaa toimintakykyisenä...:rolleyes:

EDIT: Tämä olisi siis tietenkin kuulunut pikemminkin tuohon Kevään dieetit- threadiin... *minä puusilmä* Joten jos, Trinity, voisit sinne laittaa sen dieettiohjelmasi, jos siitä ei ole liikaa vaivaa, kiitos! :)

Lihat punnitaan raakana ja riisit ym. myöskin.
Pomppu, mitä sun palautumisjuoma sisältää? Paljonko on protskui ( missä muodossa) ja hiilareita ?

Originally posted by SAFIIRI
Lihat punnitaan raakana ja riisit ym. myöskin.

Miksi liha pitää punnita raakana? Siinähän on paljon nestettä joka haihtuu pois kypsennyksessä. Riisit ja makaroonitkin punnitsen kypsinä. Niiden ravintoarvot kun on saatavilla sellaisinakin, ja on helpompaa koostaa annos kun mittaa aina sen mukaan kun lautasta täyttää. Mittaan myös pakastevihannekset vasta kypsentämisen jälkeen. Olenko siis ollut kokoajan ihan hakoteillä punnitsemisien kanssa? :confused:
(Toimii silti...)

Trinity: taulukoista löytyvät ravintoarvot lihalle, kanalle tms. on laskettu nimenomaan RAA'ASTA lihasta. Samoin esim. riisipaketin kyljessä on kypsentämättömän riisin ravintoarvo. Tai voihan siinä olla kypsällekin riisille, mutta meikä puusilmä ei ole ainakaan huomannut...:p No anyway, itse olen ainakin kokenut helpoksi mitata riisit tms. raakana, jos desi riisiä (siis raakaa) painaa sen 85 g ja kaloreita on 350/100g (raaka arvio) niin siitähän on helppo laskea paljonko pitää keittää, jos tarkoitus on saada vaikkapa 250 kcal riisistä. :)

Kyllä mun käsitykseni mukaan raakana punnitseminen on selkeämpää, jo senkin takia et joka kerta ei välttämättä kanaakaan tuu pidettyy uunis yhtä kauan ja joskus saattaapi kypsennys venähtää ja toki lihasta tulee kuivempaa mitä kauemmin kypsentää joten paino muuttuu kypsennettäessä. Sama juttu kun riisiä keittää, välillä kattila unohtuu liedelle ja riisit/makaroonit on imeny itseensä nestettä paljon enemmän kun lyhyemmällä keittoajalla ja taas se vaikuttaa siihen ruoan painoon. Kun makarooninkin kypsentämättömänä punnitsee niin tulee aina se oikea määrä vaik kattila jäis hetken tavallista pidemmäks aikaa liedelle...mut en sit tiijä. Kai tää on makuasia.

Äkkiähän sen oppii arvioimaan (ellei nyt sitten ihan grammalleen), että minkäverran kypsää riisiä pitäisi lautaselle kasata, että siinä nyt olisi tietty määrä hiilareita. Joka paikassa ei kuitenkaan pääse punnitsemaan. Mutta tietysti lähtökohta on kypsentämättömän tuotteen paino.

Hyödyllisiä voisivat olla nämä diabeetikkojen ohjeet:

10 g hiilihydraattia saat seuraavista: desi keitettyä makaronia, vajaa desi keitettyä riisiä, 20g viipale leipää, yksi kananmunankokoinen peruna tai desi perunamuusia.

Ja kaloreita suunnilleen 50.

Olen käyttyänyt palautumisjuomana Best Wheyn Nutri Plussaa 40 g eli n. 1 dl per kerta ja tietty maltot.

Protskusta tulee seuraavanlaiset arvot

Proteiinia 31.88 g
hiiluja 3.52 g
Rasvaa 2.6 g

malton arvot on aika liki

Protsku 0,05 g
Hiilut 47,25 g
rasvaahan siinä ei olekkaan

Tämmönen siis satsi treenin jälkeen, en osaa tarkkaan sanoa miksi jätämme sen laskematta, mutta valmentaja käski joten näin minä teen, katotaan nyt kun otamme harjotusdietin miten käy jos tuntuu että ne pitää laskea niin sitten teemme niin.

Originally posted by SAFIIRI
Kyllä mun käsitykseni mukaan raakana punnitseminen on selkeämpää, jo senkin takia et joka kerta ei välttämättä kanaakaan tuu pidettyy uunis yhtä kauan ja joskus saattaapi kypsennys venähtää ja toki lihasta tulee kuivempaa mitä kauemmin kypsentää joten paino muuttuu kypsennettäessä. Sama juttu kun riisiä keittää, välillä kattila unohtuu liedelle ja riisit/makaroonit on imeny itseensä nestettä paljon enemmän kun lyhyemmällä keittoajalla ja taas se vaikuttaa siihen ruoan painoon. Kun makarooninkin kypsentämättömänä punnitsee niin tulee aina se oikea määrä vaik kattila jäis hetken tavallista pidemmäks aikaa liedelle...mut en sit tiijä. Kai tää on makuasia.

Joo no kyllähän tuon ymmärtää. Mutta kun esim. riisiä keitetään yleensä isompi satsi, siitä kun syö muutkin kuin minä, niin kypsänä on huomattavasti helpompi punnita. Finelistä löytyy kyllä keitetyllekin riisille kaikki arvot.
Lihan punnitsen tästedes raakana... Aina oppii jotain uutta kiitos Punttimimmien!! :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom