Millä tämän kaiken saa oikein alas ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pomppu
  • Aloitettu Aloitettu

pomppu

Tehtiin ruokavaliota ukon kanssa jotta saatais nämä syömiset kuriin.Tällaista saatiin aikaiseksi:

Aamupala

60 g Elovena +
30 g protskua
1 omena
1dl tuoremehua

Välipala

250 g rahkaa
1 prk ananasta
2 näkkäriä

Lounas

100 g riisiä
200 g kanaa

Välipala

1 pussukka Elovenahetki puuroa
20 g protskua
1 siivu tempoa

Ennen treeniä

1 viipale tempoa
2 siivua kalkkunaleikettä
1 omena

Päivällinen

100 g riisiä
200 g kanaa

Iltapala
20 g protskua
1 Omena

Näitten lisäksi tarttis vielä rasvaakin saada joten joudun lesitiinirakeiden ja möllerin omega 3 lisäksi vetämään 6 rkl oliivioljyä ( yäk )

Kysymys siis kuuluu miltä kuulostaa näin välikausiruokailuksi ja millä ilveellä tämän kaiken saa alas. päivän satsissa on n. 2 200 kcal mitä lisäravinteita kantsis mukaan tyrkätä sillä olen sen verran kookas 175 cm n. 65 kg jos dietin alotukseen tarttis saada n. 3000 kcal

Tulipa pitkät sepustukset, mutta ottaisin mielelläni hieman apuja vastaan, sillä toi ruokamäärä todella tökkii enkä meinaa millään saada kaikkea alas tiedän sen jo nyt.

Helposti menisi minulla :D No, sen kummempia vinkkejä ruokamäärän alas saamiseen en osaa antaa, itselläni kun ei tuollaisia ongelmia ole. Jotenkin tuossa listassa kuitenkin pisti silmään proteiinin suuri osuus. Oletko varma, että tarvitset sitä ihan noin paljon? Jos nuo kanat ovat tosiaan "puhdasta" kanaa 200 grammaa, tuntuu määrä jo mielestäni melkoiselta. Oletko laskenut, kuinka suuri osuus tuossa tulee hiilareista ja kuinka suuri proteiineista?

Mun laskujeni mukaan tuossa on ihan hyvin proteiinia (noin 200, ellen ihan väärin laskenut)..

No ehkä vähän liikaa, jos aattelee, että 2g/painokilo on tarpeeksi.

Itse olen ajatellut lisätä proteiinin määrää ja muutenkin syömisen määrää ruokailuissani.

Joo laskettu on protsujen ja hiilujen osúus, niin että protskuja 40 hiiluja 50 ja rasvoja 10.

Tuon määrän saan ehkä juuri ja juuri alas mutta on se paljon ateriaa kohden kuitenkin 200 g kanaa on n. 2 filettä punnitsen tietty ennen kuni laitan ja se kammottava riisin osuus 100 g on n.1 1/2 dl kuivaa kamaa täysjyväriisiä.

Entäs sitten kun tarttee saada 3000 kcal alas tuntuu aivan suunnattomalta määrältä, tässä vaiheessa usein mietin oliko nyt sittenkään ihan viisas päätös tämä ala ???!!!

Ok. Minä lisäisin varmaan rasvojen määrää ihan rohkeasti, niiden suhteellinen osuus voisi tuosta kymmenestä prossasta ihan hyvin nousta. Rasvasta saa myös helposti kaloreita lisää :)

Olin just kirjottamassa, että rasvasta tulee tujusti lisää kaloreita. Jepjepjep.

Ihan hieno ruokavalio sulla. Itse en tuohon pystyisi, kun en nykyään saa enää kanaa kurkusta alas :(

Nyt on pakko kysyä että meinaatko Pomppu vetää noi kanat ja riisit siis sellaisenaan (eli rintafileet ilman mitään kaupan ja/tai omaa marinadia) ja siis ei MITÄÄN sweet&sour tyylistä 0,2% kastiketta tmv.?

Mä en meinaan ihan heti keksi mitään sen kumisempaa taikka kamalampaa kuin "neutraali" kanan rintafile ja kuiva riisi!!! Mulla jäis kyllä kurkkuun pyörimään, varsinkin nuo määrät.

Musta noi marinadit on aika turhia ja niissä on jonkun verran ylimäärästä rasvaa, ainoa mitä oikeestaa riisin sekaan laitan on sellanen tortilla soosi ( sillon tällön )mutta muuten aika kuivaa kamaa on.
Yritän vältää voita turhia sooseja, niitä kun on pidemmän päälle aika hankala laskeskella, ja laiska kun olen niin en viimeksi jaksanu edes laskea niin että toisella aterialla vetäis vaikka sitä 7 % naudan j-lihaa.
Tonnikalaa mua ei saa syömään elävä erkkikään tuli meinaa joskus opiskeluaikoina syötyä liikaa sama on makaronin kanssa ei meinaan uppoa ei millään.
No nyt on tullu tota kanaakin vedettyä ihan kiitettävästi joten sekin varmaan tulee kohta korvista ulos mutta niin kauan sitä vedetään, se kun on niin helppolaittaa ja syödä.

Kun kyse on välikausiruokailusta ja tarkoitus saada paljon kaloreita niin just nuo kastikkeethan nostaa helposti määrää. Helppo laskee kun esim purkki on 200g ja syö puoli purkkia ni on tietty 100g... Ja vihanneksethan on myös tosi tärkeitä!!
Mutta miten jaksatte laskee noin pirun tarkasti kaiken myös massakaudella?? Ihan tarpeeksi viilaamista ja kuivan riisin syöntiä dieetilläkin... :rolleyes:

Joo ja kun1 jakaa kahtia siitä tulee 1/2

Hiilut ja muut jutut tarvii kanssa laskea purkista ja silloin menee kaikki uusiks jos meinaa pitää 10, 40, 50 linjan. Enkä jaksais ruveta jokakerta soosia punnitsemaan vaa'alla

Mun tarkotus on kuiteskin syödä mahdollisimman puhtaasti ja ottaa kalorit rasvat sun muut oikeasta ruoasta, kyllähän sitä saisi helposti aika paljonkin kaloreita jos söisin vaikka kilon piparia tai paketin voita.

No ehkä hieman turhan karrikoitua mutta näin se vaan on, heti jos jotain muuttaa saa taas laskea loppupäivän uusiksi.

Tarkotus on harjotella tulevaa diettiä varten ja saada kaikki kohalleen ja tsekata miten mun kroppa toimii kantsiiko tehä hiilutankkauksia sun muita, kisoihin kun olen menossa niin teen sen sitten kunnolla ja aion seisoa finaalissa heti ekassa kisassa, puolikuntosena en viitti mihenkään lähteä, ja ruveta arvailemaan sitten ennen kisaa dietatessa mikä on hyvä ja mikä ei.

Kuulostaa rankalta mutta helppoa sen ei tarkoitus ole ollakkaan, ja vierestä olen yhen kaverini kisaan lähtöä ja kisaa seurannut niin helppous hupi ja hauskuus on itseasiassa kaukana tästä jutusta.

Tarkoitus ei ollut loukata ketään tai arvostella, joten anteeksi jos kuulostan kamalalta mä olen vaan ehkä himpunverran liian tosissani tämän hommani kanssa, mutta tavotteet on tosi korkealla, samoin motivaatio, mistä puolet pelkästään näyttämisen halua entisille arvostelijoille ja seläntakana naurajille, joita on pienessä kylässä riittänyt tällaisen harrastuksen omaavalle.

Syömisistä...

Periaatteessa näyttää ihan hyvältä tuo esimerkkiruokavaliosi. MUTTA: kuten Trinitykin jo sanoi, missä ovat vihannekset? Vai ovatko ne sinulla ns. vapaata syötävää, eli et merkitse kurkkuja, salaatteja tms. ollenkaan ylös? Vihanneksissa, varsinkaan vihreissä ei juurikaan kaloreita ole, joten jo ihan aterian piristämiseksi/"värittämiseksi" niitä kannattaisi kyllä mielestäni popsia runsaasti päivittäin!

Ihan pakko on kuitenkin todeta, että ethän ole unohtanut sitä että ruoka on kuitenkin muutakin kuin polttoainetta? Eli mielestäni ruoasta saa ja pitääkin nauttia, vaikka kuinka kehoa rakentaisi/dieettaisi/kaloreita ja hiilari-protsku-suhteita laskisi. Sitäpaitsi, jos pakotat itsesi puoliväkisin syömään sellaista mikä ei oikeasti maistu, voi se pitemmän päälle aiheuttaa ruokahaluttomuutta, makeanhimoa/mässäilykohtauksia, motivaation hiipumista... tai pahimmillaan johtaa jopa syömishäiriöihin. En halua pelotella, mutta itselläni on noista syömisongelmista sen verran kokemusta, etten toivoisi niitä KENELLEKÄÄN.

Pointtini on: en usko, että lusikallinen tai pari jotain rasvatonta kastiketta suuresti ruoan ravintoarvoa heilauttaisi, saatikka hyvin suunniteltu ruokavaliota "tuhoaisi" - sen sijaan ruoan maistuvuutta se lisäisi hyvinkin suuresti :) Minunkaan tarkoitukseni ei kuitenkaan ole arvostella tai loukata ketään, ja toki pitää ottaa huomioon että minun tavoitteeni eivät ole kilpalavoilla, vaan punttaan ihan vain omaksi ilokseni.

Siis kukin tyylillään.

Joo se 1/2 ei siis ollu mitään kettuilua... ;)
Mutta ymmärrän hyvin pointtisi. Mahtavaa kun on noin paljon motivaatiota ja halua menestyä!! Onnea muuten kisoihin.
Yhdyn kuitenkin täysin Gillyannen ajatuksiin.

EDIT: Ei liity aiheeseen mutta mun kone näyttää yhtäkkiä ääkköset oikein!!! Toivottavasti myös mun jutut näkyy nyt teille niinkuin pitää...

No mun on pakko myöntää kyllä että olette osaksi oikeassa, ja joo ne vihannekset kyllä autuaasti unohtu tosta listalta, syön niitä kyllä lähinnä sekavihanneksia suoraan pakastimesta ja kurkkua, tomsku ei mee kun rakot tulee suuhun.

Kiitoksia kommeteistanne, tästä on taas hyvä jatkaa !:D

Unohtui vallan...

... tuo kysymyksesi lisäravinteista. Oletan, että otat palautusjuoman, vaikkei sitä tuossa listassa ollut? Tai jos et ota, niin se nyt ainakin kannattaa ottaa ohjelmaan. Jokin monivitamiinivalmistekin olisi varmasti paikallaan. Lisäprotskuista, siis jauhemuodossa otettuna muutoin kuin palautusjuomassa, en käy sen enempää kommentoimaan kun en ole aiheeseen perehtynyt, itse en "jauhoja";) käytä kuin tuossa palautusjuomassa.

Viisaammat jatkakoot tästä aiheesta...

Ihan mielenkiinnosta - oletko Pomppu laskenut natriumit? Meinaan, tuleeko tarpeeksi? Jos eliminoit kaikki mausteet(ei kastikkeita, soijaa, suolaa yms) jo "välikaudella" ruokailuistasi, voi dieetin loppupuolella tulla ongelmia vähentämisen kanssa. Lisäksi, kun vettä pitäisi aina juoda paljon, varsinkin dieetillä, riittävä natriumin määrä on tärkeää, muuten uhkaa kaikenlainen "kiva": dieetin jumitus(ummetus jne ), nesteen kertyminen, huimaus, palelu kun mineraalitasapaino on sekaisin...Ei muuten, mutta kokemusta aiheesta on! Ekalla dieetilläni silloin joskus tuli täysi tenkkapoo kun luulin tehneeni kaiken oikein ja dieetti vain ei edistynyt. No, sain eräältä "gurulta" ohjeen tuolloin lisätä kunnolla mausteita safkaan tasapainottamaan juomaani suurta vesimäärää. Minä onneton kun olin offillakin lähes kokonaan eliminoinut suolan ruuistani, eli vaje oli jo pitkäaikaista perua :( Kun sitten uskaltauduin noudattamaan ohjetta, alkoi tapahtua! Dieetti eteni taas....Ja tuolloin päätin, etten enää kuuntele tav. tallaajille (lue: ei paljon urheileville) annettuja ohjeita suolattomuuden/vähäsuolaisuuden terveellisyydestä.

Näytti vain äkkikseltään melko vähäsuolaiselta/mausteiselta tuo ruokavaliosi. Muuten kyllä hyvä :cool:

Lisää rasvojen määrää, samalla saat kaloreita vähemmällä syömisellä. Heivaa oliiviöljy pois jos ei maistu ja vaihda kotimaiseen kylmäpuristettuun rypsiöljyyn. Sen voi sekottaa vaik puuroon tai riisiin. Kasvikset olis hyvä juttu, kurkkuu, herne-maissi-paprikaa riisin sekaan ym. ja mausteita ei tarvi vältellä.
Osan sapuskasta voi hyvin korvata lisäravinteilla, ei o kiva jos väkisin joutuu änkkää sapuskaa eli hyödyntää lisäravinnetarjontaa huoletta. Ja hedelmistä kannatta myös banskuja käyttää ovat aika energia paukkuja. Muutenkin se ruoka saa ja pitää maistuu hyvältä vaikka kurinalaisesti söiskin, ja kyllä jos aineenvaihdunta hyvin pelaa ja elimistö tottuu rytmiin niin se ruokakin maistuu.

Paljonkohan 2200 on kilojouleina, kun sain tuosta sen himpun vajaa 10000 kJ? Mulle riittäisi tukin lihomiseen, veikkaisin.

Marinadin voipi tehdä rypsiöljyyn, esim. reilusti curryä, kurkumaa ja sitruunamehua. Siinä tuloo sitä terveellistä rasvaakin eikä tarvii kuivaa kanaa vetää.

En viitsi vihanneksista mainita, kun en itsekään niitä syö talvisaikaan. Ainoa kasvisruokani lienee hillo...

Otan kyllä palautusjuoman mutta sitä en ruokavaliooni laske, enkä ajatellut laskea dietilläkään, tästä asiasta on monenlaisia mielipiteitä, mutta "valmentajani" on sitä mieltä että sitä ei tarvitse laskea.

Protskua vedän aamulla puuron kanssa 30 g, välipalalla juomana 20 g iltapalalla vielä juomana 20 g.

Jonkinmoisia mausteitakin käytän,joten kyllä tota natriumiakin varmaan tulee ihan kivasti, lisäksi juon tavallista vissyä duunissa puolisen litraa päivässä, mutta kiitos vinkistä täytyy seurailla tilannetta ja korjata jos siltä tuntuu.

Originally posted by pomppu
Otan kyll� palautusjuoman mutta sit� en ruokavaliooni laske, enk� ajatellut laskea dietill�k��n, t�st� asiasta on monenlaisia mielipiteit�, mutta "valmentajani" on sit� mielt� ett� sit� ei tarvitse laskea.

Olis kiva kuulla miksei tarvi laskea? Itse kylla olen laskenut. Jos syon 1600 kcal paivassa niin treenipaivina menee siis 1350kcal + palautusjuoma. Soijalesitiini ja 3 x CLA tekee viela 120 kcal lisaa joten oikeeta ruokaa ei jaa syotavaksi sitakaan... Mutta hyvin on dieetti mennyt eteenpain varsinkin nyt kun tajuaa laskea nuo kaikki! :D Muutama viikko meni nimittain niinkuin harjoitellessa kun en viela tehny aerobisia enka tajunnut nuita lesitiineja ym. edes laskea...:rolleyes:

Pomppu, heipsan!

Lähde kokeilemaan tuolla valiolla ja tarkkaile elimistöäsi ja olotilaa miltä tuntuu. Kehomme ei ole kone, joten jokaiselle ruokavaliokin on aika henkilökohtainen.
Itse neuvoisin, että nyt kun samalla olet laskenut kaloreita,täytähän myös ruokapäiväkirjaa ja merkitse päivän loppuun aina fiilikset, miltä tuntui. Kokemalla ja kokeilemalla oppii parhaiten.

Rasvat, hyvälaatuisina, tosiaan kannattaisi nostaa korkealle. Itse olen mitoiltani 153/50, ja syön kaloreita aika reilulla kädellä ja rasvat saattavat nousta päivässä jopa 50-70g. "vatsalihakset erottuvat":) ja olo koko ajan energinen ja kotoisan täysi. En kovin tarkkaan kaloreita laske, enemmän taidan syödä kun sinä-vaikka alussa on hankalaa, voi pojat, kyllä siihen pian tottuu ja nälkä kasvaa syödessä.:)

Kuuntele omaa kroppaasi ja tee tutkimusta sen kustannuksella. Jos tuntuu että kana menee alas ilman mitään, an mennä, niin kauan kun toimii.Ainahan kaikki toimii aikansa:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom