Millä listiä/karkoittaa linnut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
Ampuminen on ihan hyvä idea, jos osuu ja on tilaa ampua. Tai oikeastaan paras keino. Eiköhän noi kaikki loukut ja myrkytykset oo raaempia keinoja verrattuna yks laukaus ja laaki tyyliin.

BTW, onkos kettutytöillä rauhoituskaikaa vai saako niitä koko ajan metsästää.... :haart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen täällä maalla hätistelin harakoita pihalta.No tänä aamuna olivat repineet roskapussin "kostoksi" terassille palasiksi. :thumbs:
Tietysti tässä rivarissa on peltikatto,mutta siellä ropistelevat naakat aamuisin.
Onneksi on hyvät unenlahjat ja harvoin herään niiden käyskentelyyn.
En edes ala sotimaan,koska lopputulos on tappio joka tapauksessa. :(

Onkohan tätä vielä ehdotettu.

Pistä kattoon jotain tahmeaa ainetta, joka liimaa linnut kiinni. Aineen on kuitenkin hyvä olla sellaista, että se on helppo pestä pois.

Anna lintujen kitua pari päivää. Heitä ruokaa katolle, että varmasti mahdollisimman paljon lintuja tulee samaan ansaan.

Mene katolle ja hakkaa linnut kirveellä kuoliaaksi. Mitä enemmän verta roiskuu ja mitä useampi naapuri näkee, sen parempi. Ota koko tapahtumasta video ja laita se nettiin nimellä Perheenisän_taisto_lintuja_vastaan_RAAKA.mpg

Ihminen on luovimmillaan keksiessään entistä vittumaisempia keinoja tuhota :)

gnut sanoi:
Onkohan tätä vielä ehdotettu.

Pistä kattoon jotain tahmeaa ainetta, joka liimaa linnut kiinni. Aineen on kuitenkin hyvä olla sellaista, että se on helppo pestä pois.

Anna lintujen kitua pari päivää. Heitä ruokaa katolle, että varmasti mahdollisimman paljon lintuja tulee samaan ansaan.

Mene katolle ja hakkaa linnut kirveellä kuoliaaksi. Mitä enemmän verta roiskuu ja mitä useampi naapuri näkee, sen parempi. Ota koko tapahtumasta video ja laita se nettiin nimellä Perheenisän_taisto_lintuja_vastaan_RAAKA.mpg

Ihminen on luovimmillaan keksiessään entistä vittumaisempia keinoja tuhota :)

:lol2:

Aikani kuluksi voisin kertoa ansoista, joita nuorempana rakentelin aika ahkerasti mökillä.

Yksi oli muunnelma perinteisestä rotanloukusta, jossa rotta joutuu syömään langan pois pienen kulkuväylän tieltä päästäkseen syöttiin käsiksi. Juju on siinä, että lanka kannattelee raskasta taakkaa, joka liiskaa rotan, joka seisoo kulkuväylällä. No, minä muunsin loukkua niin, että vaihdoin sen raskaan taakan vanhaan leipäveitseen, johon hitsasin kiinni kilon rautamöhkäleen. Leipäveitsi tuli kaaressa ja osui rotan päähän suoraan edestäpäin ja repi rotan kahtia tehden ihanan veristä jälkeä. Rotta ei voinut väistää koska tunneli oli niin kapea.

Toinen systeemi, joka tosin jäi vähän kesken, oli 5hv vanha veneen moottori, johon hitsasin 2m pitkiä teroitettuja, kuparilevystä tehtyjä "sapeleita". Moottori oli tarkoitus kaivaa maahan ja houkutella lintuja (tai ihan sama mitä elukoita) tälle pallon muotoiselle alueelle ja käynnistää moottori. Siitä olisi tullut veristä jälkeä. Ongelmaksi muodostui se, etten saanut moottoria käynnistettyä kovin kaukaa -> linnut eivät tulleet.

metalman sanoi:
ei ole kissan vika tietenkään, enkä käsitä miten joku voi olla niin sydämetön että menisi ja tappaisi kissan tai koiran joka tulee omille mailleen.

Minulla on itselläni kaksi kissaa, enkä missään vaiheessa pitäisi niitä vapaana luonnossa...

Jep. Mulla oli aikoinaan pari kissaa ja ne oli ulkona vapaana. Sitten ne katosi jonnekkin ja kuulin jostain että naapuri olisi ampunut kissoja. No otin luurin käteen ja soitin naapuriin, esittelin itseni ja:

Minä: Oletko mennyt ja tappanut mun kissat?
Naapuri: Olen ampunut, ja useita.
Minä: No helvetti, mitäs jos mää tapan sut?

Kekustelu loppu siihen. Kutsu tuli käräjille ja mut "tuomittiin" laittomasta uhkauksesta ja kotirauhan häiritsemisestä, sakkorangaistus.
Eipä ole mulla kissoja ollut sen jälkeen :thumbs:

55DSL sanoi:
Kekustelu loppu siihen. Kutsu tuli käräjille ja mut "tuomittiin" laittomasta uhkauksesta ja kotirauhan häiritsemisestä, sakkorangaistus.
:thumbs:

Sun olis kans pitänyt tehdä rikosilmoitus siitä, että naapuri on tuhonnut sun omaisuutta ilmeisen tietoisena siitä että ne kissat on sinun... lisäksi henkiset kärsimykset mitä lemmikin menettämisestä tulee.... olisit pistänyt naapurin maksamaan.

55DSL sanoi:
Jep. Mulla oli aikoinaan pari kissaa ja ne oli ulkona vapaana. Sitten ne katosi jonnekkin ja kuulin jostain että naapuri olisi ampunut kissoja. No otin luurin käteen ja soitin naapuriin, esittelin itseni ja:

Minä: Oletko mennyt ja tappanut mun kissat?
Naapuri: Olen ampunut, ja useita.
Minä: No helvetti, mitäs jos mää tapan sut?

Eipä ole mulla kissoja ollut sen jälkeen :thumbs:

Meikäläisen vanhempien entinen naapuri ampui vanhempieni kissan. Asia hoidettiin poliisien kanssa ja naapuri joutui maksamaan korvauksia.

Tähtityttö sanoi:
Ihan mielenkiinnosta, antaa palaa vaan. :D
Ei sillä väliä, onko ensimmäinen vai toinen argumentti, hyvä että on argumentteja ylipäätään. Rikkoisitko sinä lakia? Tiesithän, että myös lain rikkomisen yllyttämisestä voi seurata sanktioita?

Mistäs tiedät? Tuskinpa lokkien vihaaja muuttaa merenrannalle, TAI jos kuitenkin vihastaan huolimatta näin tekee, hänelle ei varmasti myönnetä poikkeuslupaa lokkien hävittämiseen, vaan hänen täytyy elää ongelman kanssa. Susia pelkäävä tuskin muuttaa susirajalle. Eri asia on tietysti, jos on jo kauemmin asunut paikalla, ja sitten yhtäkkiä ne linnut päättivätkin pesiytyä' juuri siihen. Mutta niinkun sanottu, yllä on esitetty lukuisia (laillisia ja eläinystävällisiä) keinoja pesimisen tms. estämiseksi.

Mä en näe.. :hyper: Salliiko se, että tredin aloittajan hermot menee, sen, että lintuja saa ammuskella kun siltä tuntuu? Tähän et vielä vastannut, sillä vastauksia ei ole kuin yksi: Ei salli. Ellet sitten muuta lakia, mutta jotenkin epäilen sun valtuuksias.. ;)

Ensivaikutelmasi on siis kovin väärä. Ja mitä luonnottomuuskeskusteluun tulee, voit lukea siitä lisää juhannuskuolema-tredissä. Luonnoton ja kielletty ovat kaksi täysin eri asiaa. Ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. Muurahaisia, samoin kuin hyttysiä olen tappanut. Mutta katsos, ne eivät ole rauhoitettuja. Miksi se ei käy vasta-argumentiksi? Ja hyönteisetkin ovat sööttejä. Kalatkin ovat sööttejä, ja kalastan niitä silti. Mutta en rauhoitettuja lajeja. Enkä alamittaisia. Mitäs siihen sanot?!?

Taidan painua pehkuihin ennenkuin ne pupuliinit :lol2: aloittavat säksätyksensä. Mene sinäkin, Aleley, nukkumaan, niin kasvat nopeammin miehen mittoihin!

Edelleen en jaksa. Se jutun idea oli siinä, että loppujenlopuksi n. 80% asioista mitä sinäkin teet on jollakin tapaa luonnosta vieraaantunutta. Eli se on paska argumentti. Ja en tiedä ymmärsitkö sen itsekkin mutta sitten aloit puhumaan lakisäädöksistä. Ymmärtäisitkö jo vihdoin että tässä ei ole kyse mistään lain rikkomisesta, vaan siitä että sun pointti kiteytyi hyvin tuohon "olette vieraantuneet luonnosta." Eli sua ei vituta pohjimmiltaan tässä mikään muu kuin se että niitä lintuja ylipäätään yritetään harventaa.

Hei kamoon, ihan oikeasti. Voiko kenelläkään olla niin syviä sanktioita jotain eläinlajia kohtaan ettei muuta jonnekkin? Siis jos nyt kyse ei ole mistään erityistapauksesta.

Kelataanpa tätä threadia vähän taaksepäin. Otit tähän ensimmäisena kantaa juuri tuolla "luonnosta vieraantumisella." Sitten aloit puhumaan laista. Mutta minäpä en ole siihen puuttunut, takerruit nyt vain siihen kuin mainitsin sanan "harakka." Unohda nyt edelleen se harakka ja laki, olen periaatteessa samalla kannalla siitä että rauhoitettuja eläimiä ei saa ampua.

Juhannusthreadin olen toki lukenut, mutta sitä en näe tarpeeelliseksi tähän vetää, enkä tajua miten se liittyy mihinkään. Tuon hyönteis/muurahaisvertauksen idea meni sulta ihan ohi, enkä siitä jaksa nyt enempää selittääkkään. "Rauhoitettu" ei käy, koska kysyin esitin kysymyksen "eikö se ole aika luonnosta vieraantunutta?"

Ja viimeinen juttu mikä yleensä verkon takana tapahtuvan väittelyn jälkeen tehdään, ennen siitä poistumista on vetoaminen toisen ikään. Mutta onneksi tässä sentään on toinen osapuoli oikein kyspä ja aikuinen.

Aleley sanoi:
Edelleen en jaksa. Se jutun idea oli siinä, että loppujenlopuksi n. 80% asioista mitä sinäkin teet on jollakin tapaa luonnosta vieraaantunutta. Eli se on paska argumentti. Ja en tiedä ymmärsitkö sen itsekkin mutta sitten aloit puhumaan lakisäädöksistä. Ymmärtäisitkö jo vihdoin että tässä ei ole kyse mistään lain rikkomisesta, vaan siitä että sun pointti kiteytyi hyvin tuohon "olette vieraantuneet luonnosta." Eli sua ei vituta pohjimmiltaan tässä mikään muu kuin se että niitä lintuja ylipäätään yritetään harventaa.

Mistä sinä tiedät mitä tarkoitin kommentillani? Se ei ole yhtään paskempi kuin mikään muukaan argumentti. Sä et tunne mua, joten et voi tehdä syvempiä analyysejä siitä mitä milläkin tarkoitan. Yleensä sanon asiat suoraan, jos ei kelpaa, niin ei voi auttaa. Sä et tiedä mikä mua vituttaa tai ei, etkä myöskään mun elintavoista mitään sanoaksesi, kuinka ja missä määrin olen/en ole luonnosta vieraantunut.

Hei kamoon, ihan oikeasti. Voiko kenelläkään olla niin syviä sanktioita jotain eläinlajia kohtaan ettei muuta jonnekkin? Siis jos nyt kyse ei ole mistään erityistapauksesta.

Jaa-a, miksipä ei. Mutta tehdän tästä oma topic, jos haluat aiheesta keskustella.

Kelataanpa tätä threadia vähän taaksepäin. Otit tähän ensimmäisena kantaa juuri tuolla "luonnosta vieraantumisella." Sitten aloit puhumaan laista. Mutta minäpä en ole siihen puuttunut, takerruit nyt vain siihen kuin mainitsin sanan "harakka." Unohda nyt edelleen se harakka ja laki, olen periaatteessa samalla kannalla siitä että rauhoitettuja eläimiä ei saa ampua.

Jaa nyt olet samalla kannalla? No eipä vaan edellisistä käynyt ilmi. Mistä tässä pitäisi sitten puhua, jos harakka eikä laki käy? Niistä minulla oli asiaa. Sulla ei ilmeisesti ole muuta tarkoitusta kuin inttää jostain asiasta, mistä en oikein ota kyllä nyt selkoa. Ensin sanoit että ammu vaan, ja nyt sanot että periaatteessa ei saakaan ampua. Älä sitten ole periaatteitasi vastaan.

Juhannusthreadin olen toki lukenut, mutta sitä en näe tarpeeelliseksi tähän vetää, enkä tajua miten se liittyy mihinkään. Tuon hyönteis/muurahaisvertauksen idea meni sulta ihan ohi, enkä siitä jaksa nyt enempää selittääkkään. "Rauhoitettu" ei käy, koska kysyin esitin kysymyksen "eikö se ole aika luonnosta vieraantunutta?"

Juhannustredissä keskusteltiin luonnottomuudesta. Kysyit: "eikös se ole aika LUONNOTONTA". Siksi mainitsin juhannustredin. Mutta ei siitä sen enempää. En tiedä kuinka luonnosta vieraantunutta on tappaa hyttynen. Sitä en kuitenkaan ajanut takaa sanoessani, että ihmiset ovat vieraantuneet luonnosta. Mutta tästä saakin sitten jo ihan toisen topicin, joten en jatka enää tästä.

Ja viimeinen juttu mikä yleensä verkon takana tapahtuvan väittelyn jälkeen tehdään, ennen siitä poistumista on vetoaminen toisen ikään. Mutta onneksi tässä sentään on toinen osapuoli oikein kyspä ja aikuinen.

Joidenkin mielestä kyspä, toisten mielestä kyrpä :lol2: ja tuskin kenenkään mielestä kypsä. Ja enpä usko että olen kirjoittanut täälläkään mitään, mitä en myös kasvotusten sanoisi. Toivottavasti et sinäkään.

Koska tämä ei etene mihinkään ja ajautuu ihan muille raiteille, lopetan keskustelun osaltani aiheesta "rauhoitettu" ja "harakat" tähän. Jos joku haluaa lisää, privailkoon.

Ja vielä niille, jotka vertasivat kettutyttöön: Kiitos, mutta ei kiitos. Ikinä en ole tajunnut, miksi sellaista tehdään.

Amen. :worship:

Tähtityttö sanoi:
Tiedätkös, Aleley, mitä sana rauhoitettu tarkoittaa? Se ei koske suinkaan vain uhanalaisia eläimiä! Jos joku eläin on rauhoitettu, se on, eikä sitä silloin ammuta seurauksitta (vaikka valitettavasti näinkin tapahtuu).

Tähän on pakko tarttua :rolleyes:
Tiedätkös Tähtityttö miksi esim. harakat,varikset ja räksät on nykyään rauhoitettu?....
Siksi kun nämä kaupungissa asuvat ei luonnosta erkaantuneet ja EU:n teoreetikot pääsivät päättämään näitä lakeja.
On jo vuosia tiedetty että varis,harakka ja monet muut kannat ovat lisääntyneet aivan liikaa ja näiden aiheuttamat tuhot ovat varsin suuria esim. monille pesiville muille linnuille ja esim. metsästäjän kannalta katsottuna sorsa ja kanalintu kannoille.
Nämä teoreetikot ovat valmiita puolustamaan ja itkemään jonkun variksen perään joka kyllä selviää luonnossa juuri ihmisen jätteiden avulla ja siinnä sivussa sitten tuhoaa aivan huvikseen muiden lintujen pesintää. Samoin jos nämä teoreetikot kävisivät joskus kuuntelemassa esim. maanviljelijöiltä mielipidettä siitä että kuinka paljon varikset tekevät tuhojaan rehupaaleille jne. niin loppuisi tuollainen paasominen. Mutta kun tuolla kaupungissa vaan elelee ja näkee vain urbaaneja haittalintuja niin ne vaikuttavat niin söpöiltä että kyllähän niitä pitää kukkahatulla suojella.

ps. tiedätkös muuten kuinka moni varis,harakka ja räksä pääse tänä kesänäkin hengestään ilman että ketään päättää ja viranomaista se liikuttaa mutta joillekin kukkahattutädeille sehän vie teen väärään kurkkuun :curs:

pss. muuten riistahoito yhdistykset antavat erikoislupia esim. mansikkaviljelmille jotta saavat ampua räksiä ja muita räähkiä pois jos niistä on haittaa.

Tähtityttö sanoi:
Jos kissa riehuu vapaana, kannattaa ottaa yhteys eläinsuojeluyhdistykseen, josta käyvät kissan sitten hakemassa talteen. Tällainen riehuminen ei ole ihan normaalia, ja jos omistajaa ei edes kiinnosta, voidaan kyllä katsoa, että kissa on jätetty heitteille.

Ei millään pahalla, mutta tytön jutut ovat uskomattomia. Jos joku tässä on "vieraantunut luonnosta", se on kyseinen henkilö. Ihan kiva ilmaista mielipiteensä, mutta jos ei tiedä luonnosta mitään, niin varmaan kannattaisi unohtaa koko aihe.

Yhteys eläinsuojeluyhdistykseen... :lol2: Toimisko toi edes Hesassa. Ja tollanen riehuminen juuri on normaalia varsinkin kollikissalta! Paitsi tietysti kaikkitietävien stadilaisten kissoilta, jotka elävät koko elämänsä 30 neliön vankilassa...

Ei helvetti näitä "luonnonsuojelijoita" ja kukkahattuja.
Vaimokkeeni oli muutama viikkoa sitten lapinlahden juna-asemalla odottelemassa sukulaistaan, kun oli huomannut porukan (kolme miestä ja kaksi naista kaikki noin 25-30 vuotiaita) ihmettelemässä jotain. Räksän poikaset olivat lähteneet pesästään ja kaksi oli sattunut hypäämään vähän huonommin suoraan asfalttiin ja toinen oli kuollut heti ja toiselta mennyt niska paskaksi ja siinä sitten pää riipuksissa rääkyi. Ei ollut kuulema äijillä kanttia tappaa ja päästää kärsimyksistään tuota räksää, vaikka sitäkin vaihtoehtoa olivat siinä joukolla miettineet. Sitten kun vaimoke oli ottanut ison kiven mennyt tekemän mitä enää tehtävissä oli niin olivat estäneet ja sanoneet, että eläinsuojeluun on soitettu ja soittavat sieltä pian takaisin ja antavat ohjeita. Niinköhän alkoivat lauantaina yhdessä eläinsuojelun kanssa pelastaa tuon räksän. Itse jos olisin siellä puhelimessa, jonne tuollaisia soitetaan niin saattaisi parit naurut irrota. :hyper:

alumiini sanoi:
Yhteys eläinsuojeluyhdistykseen... :lol2: Toimisko toi edes Hesassa. Ja tollanen riehuminen juuri on normaalia varsinkin kollikissalta! Paitsi tietysti kaikkitietävien stadilaisten kissoilta, jotka elävät koko elämänsä 30 neliön vankilassa...

Ihan kokemuksesta tiedän, että juuri näin se toimii. Siis Helsingissä nimenomaan.

Ja se, että pitää kissan kiinni, ei tarkoita, että se eläisi elämänsä 30 tai 50 neliön vankilassa. Katsos kun on aidattuja pihoja, jossa sen voi pitää, ja/tai valjaita, joissa niitä voi ulkoiluttaa kuin koiria ikään.

Täytyy sanoa että sympatiat on aivan täysin ketjun aloittajan puolella... Itse kärsin lähinnä lokkiongelmasta oman ja vastapäisen talon (kerrostaloja) katoilla. Siinä ne pikku paskiaiset kailoittaa illalla myöhään ja aloittavat aamulla aikaisin. Ikkunan jos pitää kiinni niin on kuuma ku hitossa ja jos pitää auki, herää muutamaa tuntia liian aikaisin infernaaliseen mekkalointiin ja kekkalointiin.

Mitä luontoon ja sen kiertokulkuun tulee, keväämmällä lokit nussivat tuossa katolla. Vähän aikaa sitten sinne ilmaantui sitten lokinpoikasia vetämään sitä jatkuvaa ininäänsä.

Joku kirjoitti ihmisen oikeudesta suojella omaa pesäänsä... Täyttä asiaa. Samoin se, että kaupunkialueilla nuo kaatopaikoilla sikiävät linnut ovat todellinen ongelma.

Mutta yksi keino ei sattunut silmään, eli katon reunalle jos virittää 10 sentin päähän reunasta jekkulankaa, niin kuulemma karkoittaa ainakin jotkut lajit kun eivät pysty siinä reunalla napottamaan.

Aamuyön tunteina on tosin kyllä enemmän tai vähemmän laillisia keinoja tullut pohdittua. Tuo katto on tosin sellainen ettei siellä todellakaan ole muita elukoita kuin siivekkäitä, ja no ehkä oravia. Joten myrkky vois olla aika hyvä.

Joka tapauksessa Madventuresin ajatuksin: fuck the animals! (Ja ennen kuin joku hermostuu tuosta, niin katsokoon jakson jossa lause syntyi...)

japa sanoi:
pss. muuten riistahoito yhdistykset antavat erikoislupia esim. mansikkaviljelmille jotta saavat ampua räksiä ja muita räähkiä pois jos niistä on haittaa.

Jep, työkaveri harrastaa metsästystä ja ne käy joka vuosi paukuttamassa paikalliselta kaatopaikalta jonkun sata varista hengiltä. Niille jopa maksetaan paukut tähän leikkiin ja saavat vissiin vielä tyyliin kahvit ja pullatkin vaivanpalkaksi. Ja ihan siis luvalla räiskivät menemään.

Timba79 sanoi:
Jep, työkaveri harrastaa metsästystä ja ne käy joka vuosi paukuttamassa paikalliselta kaatopaikalta jonkun sata varista hengiltä. Niille jopa maksetaan paukut tähän leikkiin ja saavat vissiin vielä tyyliin kahvit ja pullatkin vaivanpalkaksi. Ja ihan siis luvalla räiskivät menemään.

Ja kaatopaikoilla ei edes seuraavana päivänä huomaa että edellisenä päivänä on niitä ammuttu pois. Kuopiossa on yhtenään juttua siitä kuinka kaatopaikan läheisyydessä asuvat ihmiset kärsivät lokkien ja varisten aiheuttamista ongelmista. Eräskin henkilö kertoili lehdessä että kerran oli joku toistasataa päinen parvi lokkeja tullut hänen pihalleen sieltä kaatopaikalta ja joka paikka terassi,grilli,laituri jne olivat aivan lokin paskassa jne...(ja nämä asukit kuitenkin asuvat jotain 5km päässä kaatopaikasta)
Noiden varisten ja monien muiden lintujen kannat ovat kasvaneet aivan liian suuriksi juuri noiden rauhotusten takia. Samasta syystä myös monet lajit ovat liikaa tulleet asutusten läheisyyteen koska omat elintilat luonnossa ovat liian ahtaat. Jonkin verran on ollut juttua metsästysalan lehdissä että niin monia tällä hetkellä aivan turhaan rauhoitettuja lajeja pitäisi taas uudestaan rueta metsästämään rajoitetusti juuri niiden aiheuttamien ongelmien takia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom