jto sanoi:
"nolla"kaloreilla ei "kasva". ei taatusti. tällöin puhutaan nimenomaan siitä painon yms. ylläpitovaiheesta. jos tulee painoa lisää 0,0001g/pvä, ollaan sen verran plussalla kaloreissakin. täähän on pelkkää fysiikkaa. "
Eikös silloin mennä nollakaloreilla jos tuo 0,0001g on lihasta? Eli saavutettu paino ei ole läskiä? Esim. kropan kulutus on 3800 kcal päivässä ja tähän sisältyy palautumiseen tarvittavat kalorit. Tällöin jos syö 3800 kcal päivässä saa palautumiseen tarvittavat aineet (mikäli syö oikein) mutta ei ylimääräistä? 3900 kalorissa on jo 100 kcal ylimääräistä josta osa muuttuu fläsäksi? Eikös tuo ole sekä fysiikkaa että matikkaa?
"tietenkin kropan olemusta voi muuttaa painon pysyessä samana, eli rasvaprosentti voi pienentyä lihasten kasvaessa, vaikkei syötäisi yhtään ylimääräistä."
Periaatteessa tuota ylläolevaa minä muuten tarkoitin, rasvan määrä ei laske 0 kaloreilla mutta rasva% mahdollisesti laskee?
[/QUOTE]
"kuitenkin aina, jos tulee lihaksia, tulee myös läskiä. "
[/QUOTE]
Käytännössä varmasti kyllä, aina gramma tai pari... Mutta entäs jos pystyy laskemaan kulutuksen ja kalorit niin että syö vain sen mitä kuluttaa? Miksi pitää syödä enemmän kuin mitä lihakset vaativat saadakseen ne kasvamaan? Kulkeeko mopo kovempaa jos työntää 4 litran tankin täyteen + kaataa vielä litran lattialle? Fläsä ei ole tarpeen. Ei podauksessa eikä voimanostossa. Eikä myöskään kuviokellunnassa. Miksei pala kasva jos se saa sen mikä on riittävästi?
Saivarteluhan tämä kirjoittelu on minun puoleltani, vaimokin siitä tykkää :D
En minä tuossa itse onnistu, rasvoissa % on ikävä kyllä isompi kuin kulutusluotossa mutta onneksi vielä pienempi kuin katteessa.