Miksi minä en koskaan osallistu kilpailuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Katsotaan saanko aloittamani threadin salaisiin... :)

Lopetin yläaste ikäisenä jääkiekon pelaamisen ja siitä asti on ollut palo osallistua kilpailutoimintaan. Eli miksi minä en kilpaile?

Kova halu olisi kilpailla esim. Classic Bodybuildingissa, mutta suurin syy miksi minä en kilpaile on, että pääsi ei kestä tarvittavaa diettaamista. Olen tässä reilun vuoden aikana pudottanut 2 dietin merkeissä n.10kg, mutta minulla ei yksinkertaisesti ole itsekuria tarpeeksi vetää dieettiä läpi kunnialla. Olisi dietti milloin tahansa niin kumminkin sattuisi joku juhla (synttärit jne jne.) missä en voisi vastustaa halua maistaa kakkua. Ei se yksi kakun pala, mutta helposti tulee sitten sallittua itselle turhan usein näitä juhla/erikoisjuttuja missä saa vähän lipsua.

Olen helkatin huonon itsetunnon omaava nuorimies. Vaikka saisin itseni suht hyvään kuntoon millä voisi jo lähteä hakemaan kokemusta niin huonon itsetunnon takia en luultavasti en saisi sitä aikaiseksi.

Oli laji mikä tahansa niin mikä estää sinua yrittämästä kokeilla edes kerran sitä, että olet kilpailu tapahtumassa mukana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma vastaukseni on varmaan aika hyödytön sillä se olisi niinkin yksinkertainen kuin: En omaa kilpailuviettiä.

Vaikea kuvitella tilannetta jossa omaisin halun kilpailla mutta en jonkun tekosyyn varjolla tekisi sitä, uskon että kun on tarpeeksi kilpailuhenkinen niin sitä kyllä tekee vaikka mitä päästäkseen kilpailemaan voitosta, lajissa kuin lajissa.

Kannustus. Jokainen tarvitsee kannustusta. Monet jättävät kilpailematta ihan sen vuoksi, ettei heillä ole ketään joka kehuisi, kannustaisi eteenpäin. Potentiaalia ja halua on monella, mutta uskallusta ei. Tämän voi muuttaa.

Hanki valmentaja, joka auttaa eteenpäin, työntää pikkuhiljaa epämukavuusalueelle, opettaa sekä treenaamista, diettaamista että elämää - antaa eväät henkiseen kasvuun siinä samalla. Aina voi kehittyä - niin fyysisesti kuin psyykkisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom