Miksi kantapäät maahan penkkipunnerruksessa?

Ei nimittäin minulla millään tavoin tukevoita asentoa, päin vastoin - makaan penkillä lahnana enkä saa selkää jämäkäksi jos väännän väkisin kantapäät maahan.

Onko kokeneita ja menestyneitä voimanostajia jotka punnertavat vain päkiät maassa?
Edellytetäänkö säännöissä kantapäät maahan?

Säännöt sanoo että kantapäät pitää periaatteessa olla maassa. Tai oikeastaan riittää että molempien jalkojen toiset sivut ovat koko matkaltaan kiinni lattiassa. Nyt puhuin SVNL:än säännöistä, FPO:sta en tiedä.

PS: lue toi posti moneen kertaan jos et ymmärrä, en osaa muotoilla tota paremminkaan :)

tapsaattori sanoi:
Onko kokeneita ja menestyneitä voimanostajia jotka punnertavat vain päkiät maassa?
Edellytetäänkö säännöissä kantapäät maahan?
Mulla on sellainen käsitys, että ammattilaisliitoissa saa nostaa vain päkiät maassa, mutta IPF:n puolella tuota ei sallita. Jotkut nostajathan näkyy nostavan "ankkatyylillä" varpaat sivulle, jolloin jalkapohja koskettaa maata, mutta saa vietyä jalat paremmin alle ja isomman kaaren.

EDIT. korjaan. kuten twinlap sanoi, niin jalkapohjan toinen sivu on maassa.

No, kokeileppa tällästä jos auttais:

Istut penkin päähän niin että on jo ote tangosta ja jalat maassa. Istut siis selkä suorassa, jalat (kantapäätkin) juntattuna lattiaan. Sitten pidät jalat paikallaan, työnnät vatsan ja rinnan tangon alta ja painat sen jälkeen yläselän penkkiin, kaari on näin ollen valtava ja kantapäät pysyvät maassa eikä tee edes mieli nostaa niitä ilmaan. Näin mä sen teen jos ei meinaa asento pysyä.

Ps. jos tunnet jomotusta ja huimausta asentoa ottaessasi, olet kumauttanut pääsi tankoon, ensi kerralla rauhallisemmin :kippis1:

Back
Ylös Bottom