Miksi hammaslaminaatti irtoilee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Kyrsittää niin sikana, että tekisi mieli heittää joku seinään. Prkl.

Tarina menee näin. Syyskuussa tai lokakuussa 2008 sain vihdoin ja viimein vuosia haaveilemani hammaslaminaatin korjaamaan kauneisvirhettä purukalustossani. Olin niin iloinen, kun vihdoin ja viimein pystyn hymyilemään huoletta. (Kukaan muu kuin minä ei huomannut eroa vanhaan hymyyn, heh ;) )

No anyway. Tuossa toukokuussa rupesi tuntumaan oudolta ja se irtosi parin päivän oudolta tuntumisen jälkeen. Ei muuta kuin hammaslääkärille ja se laittoi sen takaisin. Elämä oli oikein mukavaa, kunnes söin sämpylää kesäkuussa. Ihmettelin, että mitä himskatin kovaa siinä sämpylässä on. No sehän oli se laminaatti! Taas hammaslääkärille käymään.

Saman koin tänään.

Nyt alkaa jo vituttaa. Voiko mun suussa, hampaassa, syljenerityksessä olla joku syy, miksi se ei pysy vai onko vika valmistajassa tai kiinnityksessä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Soita sille hammaslääkärille ja vaadit ilmaiset hoidot niin kauan että saavat pysymään (korvaukseksi paskasta työstä). Osaa se varmaan vastata siihenkin, miksei pysy.

Saanko udella paljon laminaattien laittaminen maksoi kokonaisuudessaan ja kauan toimenpide kaiken kaikkiaan kesti? Kiinnostaisi itseänikin mutta kun pitäisi alahampaisiinkin laittaa niin loppulasku huitelisi lienee pilvissä.

Anix, mä saan ne korjaukset ilmatteeks, mutta on tää silti tosi turhauttavaa juosta siellä vähän väliä korjaamassa sitä.

Kuljetusala, maksoi yhteensä noin 300e ja vaati kolme käyntiä. Ekalla käynnillä katsottiin, että sellainen voidaan laittaa ja tehtiin muotit. Tokalla kerralla en enää muista, mitä tehtiin, mutta vein siitä muotit sinne laminaatin valmistajalle ja sitten kolmannella kerralla laitettiin se paikalleen.

Vaikuttaa siltä, että oman hampaasi pinta ei ole hiottu riittävän tarkasti laminaattia vastaavaksi. Tästä aiheutuu se, että liimauskaan ei kestä tuon pidempään. En oikein usko vian löytyvän kiinnitysmassasta.

Ymmärtääkseni ne ei pahemmin pysy kenelläkään suussa kovinkaan kauaa?

Kyllähän noiden kestossa on kyse vuosista eikä viikoista. Jos hammaslääkäri olisi kertonut, että tää kestää semmoisen puoli vuotta, jonka jälkeen irtoilee kuukauden välein hautaan asti niin en olisi todellakaan ottanut.

Kyllä laminaattien tulisi kestää vähintään kymmenen vuotta ilman irtoamisia. Huonoa työn jälkeä melko varmasti. Missäs päin kävit laitatuttamassa laminaatit?

Anteeksi tietämättömyyteni, minkä takia niitä laminaatteja yleensä laitetaan edes?

Esteettisistä syistä ne kai suurimmalta osin laitetaan. Mua on ikäni vaivannut se, kun yksi hammas on ollut hitusen taaempana kuin muut ja kävin siksi tuon ottamassa, kun hymyileminen inhotti. Laminaatin jälkeen on ollut helpompi olla.

Edelbrock, Helsingissä Plusdent-nimisessä paikassa. Oletko muuten minkä alan väkeä eli kun saan sen hammaslääkäriajan niin voinko sanoa, että asiantuntija sanoi, että pitäisi 10 vuotta pysyä vähintään? :)

Edelbrock, Helsingissä Plusdent-nimisessä paikassa. Oletko muuten minkä alan väkeä eli kun saan sen hammaslääkäriajan niin voinko sanoa, että asiantuntija sanoi, että pitäisi 10 vuotta pysyä vähintään? :)

Kyllähän tuota alaa on tullut katseltua aikamoisen pitkä aika.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom