Miksi aloitit tupakoinnin?

Varmaa 7v olin ku ekan kerran kokeilin. Yläasteen alussa tuli jonkin verran polteltua, sitten se jäi. Lukion alussa alkoi uudelleen. 75 minuuttisten tuntien jälkeen mikään ei maistu välkällä paremmalta kun kunnon spaddu.
Lopettaa kerkee sit joskus aikanaan..... jos sillonkaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekat henkoset ala-asteen viidennellä luokalla, oli jännä kokemus. Seuraavan kerran vuotta myöhemmin parit savut kavereiden kanssa koulun lähimetsikössä, jolle oli keksitty jokin jänskä koodinimikin, nyttemmin unohtunut. Seiskaluokalla oli jo tavaksi tullut koulusta palattua kiskaista norttoni ennenkuin porukat tulee töistä kotiin. Tupakat tietenkin vanhempien askista, sieltä folion alta kun otti niin eivät huomanneet. Jossain vaiheessa oli n. 8kk tauko kun oli joku No Smoking Class -kilpailu. Ei meidän luokka sitä voittanut, olis ollu sama tuprutella.
Mopot kun saatiin niin asiat helpottui huomattavasti, päästiin kauemmas taajamasta piiloon tupakalle kun pienessä kylässä asuttiin. Jokainen silminnäkijä oli tuttu, eikä vanhempien korviin saanut kulkeutua että "meidän kiltti pikku Glyptis polttaa hyiyök tupakkaa." (Sisko perkule se sitten meitsin lopulta kusautti. :( ) Kun tuli 16v mittariin niin sai haettua itse tupakat eikä tarvinut lahjoa muita. About näihin aikoihin meitsillä oli nikotiiniin muodostunut jo kunnon riippuvuus, eikä tupakointi ollut enää siistiä tai kovaa.

Kun Häkkinen voitti ekan maailmanmestaruuden niin lopetin polttamisen kun olin niin uhonnut. Kestikö peräti 6 viikkoa. Kännissä repesi.

Fast forward nykyhetkeen. Viime kuussa tuli vuosi täyteen polttamatta, ikää nyt 30v, eikä tällä hetkellä tee tupakkaa mieli todellakaan. Todennäköisesti joskus tulevaisuudessa tulen savut vetäisemään mikäli tarpeeksi käy asiat ahistamaan.

Perkele että alko ihan yhtäkkiä tekemään mieli tupakkaa.

Aloitin tupakoinnin vajaat 10 vuotta sitten, koska olin idiootti teinix. Nykyään olen pelkkä idiootti, kun olen tuota harrastusta jatkanut. Ei siitä enää saa mitään nautintoakaan, edes aamusavuista.
Mutta huomisen jälkeen saa luvan riittää :whip: Tällä kertaa tarkoitan sitä.

Ekan kerran maistoin tupakkia 13-vuotiaana, koska kaverit poltti ja se oli jotenkin niin jännää ja kiellettyä. Noin 16-vuotiaasta lähtien olen polttanut satunnaisesti baarissa tms. ihan vain huvin vuoksi, mutta nyt en ole polttanut melkein vuoteen.

Veljeltä vedin jämät joskus 12-15v. Alko heittää päästä kivasti. Siitä se varmaan pikkuhiljaa lähti.

Olin lopettavinani erään kerran. Olin savuton muutaman vuoden. Kunnes halusin taas kokea nautintoa. Aloitin uudestaan ja sillä tiellä olen yhä. Motiivina on ollut silkka hedonisminen mielihyvä. Osittain psyykkistä ja osittain fyysistä.

Mikään ei voita itse käärittyä kuivaa ja vahvaa sätkää aamuisin kahvin kera. Menempä röökille. :kuola:

Ekan kerran noin 7v. sitten kokeilin kun muutkin poltti ja sille tielle jäin... Nyt viikko taaksepäin laskin että minulla menee kuukaudessa tupakkaan noin 120e :nolo: ja päätin että selvinpäin polttaminen saa loppua! Syt siis poltan tupakkaa vaan viikonloppusin muutaman oluen kera.:kippis1: Tänää tulee eka viikko täyteen ja hyvin on pitänyt! :evil:

Olin 12, en tosiaan muista miksi. Poltin 10 vuotta, josta noin 6-7 askin päivässä (Camelia, ihan lopussa vuoden pari sinistä). Lopetin vuosi ja 2kk sitten ns. vahingossa, tajusin vaan etten ole yli viikkoon polttanut enkä sitten enää viitsinytkään. Kesällä poltin 2 henkosta kaverin röökistä humalapäissäni ja pettymys oli melkoinen, kun olikin ihan sairaan pahaa se. Onnistuneesti olen kieltäytynyt sen jälkeen kun on tarjottu.

Aloitin röökin polton 13-vuotiaana, säännölliseksi se meni about 15-vuotiaana. Kai siinä joku hohto oli tai jotain. Asiaa edesauttoi vanhempien polttaminen, joten kaikki Pakkiksen vanhemmat: Älkää polttako, jos teillä on lapsia! Polttaminen vanhempana EI ole vain oma asia!

Kakskymppisenä olin huimat 8kk lakossa ja hölmö minä aloitin uudelleen...:wall:

Nyt ollut polttamati vajaa 3 kk, ja rööki on joka päivä mielessä, mutta periksi ei anneta! Jos joku asia voi olla ihmisen päähän ohjelmoitu, niin tää on sitä. Mutta jopa kulkee treeni ja ilma paremmin PikkuT:n kropassa... :)

Olin jotain 10-11 kun eka kerran kokeilin kun isoveli tyrkytti(4v vanhempi). Oikeasti rupesin polttamaan yläasteella ja siitä asti jatkunu n.10 vuotta mitä nyt muutaman lakon oon kokeillut. Kunhan löydän jostain kadonneen selkärankani koitan taas lopettaa, sillä on tämä sen verran tyhmää touhua.:nolo:

Aloitin koska kaveripiirissä poltettiin, silloinen tyttöystävä poltti ja alku yskimiseltä selvittyäni havaitsin, että tupakasta menee pönttö sekaisin. 7 vuotta tuli polteltua, pöntöä ei enää saanut sekaisin, aamusavutkaan eivät tuntuneet juuri miltään. Joka talvi sai sairastaa kunnon räkätaudin, joskus useammankin. Kerran olin polttamatta 3 kk mutta retkahdin. Viikkoa ennen armeijaan menoa 07.07.2003 jäin tupakkalakkoon. Lakko jatkuu toistaiseksi. Vaikka lopettaminen oli suhteellisen helppoa on tuo päivämäärä syntymäpäiväni lisäksi ainoa jonka muistan. En tiedä johtuuko tämä tapahtuman merkittävyydestä vai huonosta muististani.

oon tän varmaan kertonukki täällä jossain samaisessa tredissa, mutta itse poltin yläasteella olisko ollu 7 tai 8 luokan, siis noin vuoden taisin polttaa koska olin yksinkertaisesti silloin niin VITUN kova jätkä.

Tajusin lopettaa 9. luokalla, kun aloitin hiljalleel salitreenin, kaverit jatkoivat polttamista ja polttavat edelleen, jotkut vahvempaakin kamaa. Onneksi en koskaan lähteny siihen leikkiin mukaan. Jos en armeijassa ratkea sätkään niin sitten en koskaan.

Baarissa poltan joskus sikarin.

Ekan kerran poltin olisko ollu 12-vuotiaana, kuinkas muutenkaan kun siks että kaikki "kovat" jätkät poltti sillon... Maistu paskalta, mutta oli se hienoa kulkea punanen Lasten Marlboro (L&M) povarissa... Ja savun puhaltaminen oli mukavaa... Pari vuotta poltin satunnaisesti, sitten rupesin oikeasti nauttimaan siitä sauhuttelusta ja rupes kulumaan pahimmillaan aski päivässä. Poltin ainoastaan nautinnon ja tavan takia, lopettaminen ei tuottanut mitään ongelmia, parhaimmillaan vuosi ilman yhtään röökiä kun vaikutti liikaa aerobiseen kuntoon. Nykyään poltan korkeintaan 4 röökiä viikossa, joskus ei sitäkään. Viihteellä enemmän. Polttasin koko ajan jos se ei vaikuttais kuntoon, on se vaan niin mukavaa.

En edes muista kuinka alotin polttamaan vaikka siitä ei olekaan kuin runsas vuosi. Ensin kännissä viikonloppusin ja siitä sitten tuli tapa ihan päivittäin. Nyt onneksi on pikkuhiljaa tullut otettua itteä niskasta kiinni ja polttelu on vähentynyt melkein nollaan.

Täähän on ehkä eniten kysytty kysymys röökaajilta ja aika kliseinen jo...
Vastataan kumminkin rehellisesti: koska olin tyhmä ja ajattelin, että ei tästä tapaa tule...

Pentuna poltettiin teepussipaperisätkiä/koiranputkia ihan vaan mielenkiinnosta. Yläasteella tuli poltettua jos oltiin kaljottelemassa ja joku tarjos. Armeijassa tuli poltettua kun porukka kessutelli ja vitutuskäyrät oli melko korkeella keskellä korpee. Armeijan jälkeen on menny röökii satunnaisesti ja yleensä silloin kun on juhlimassa. Kesällä tulee maisteltua enemmän kuin talvella. Sikarit on kanssa mukavia jos on sellanen fiilis ja ajattelinkin et vois siirtyy niihin kokonaan. Sikareilla on vaan sellanen maine et jos baarissa poltat sikaria, niin muut luulee että yrität esittää jotain. No luulkoot.

13v. Tukka kasvoi, rokkitouhut kiinnosti. Isiliising mopo tuli tuolloin myös ajankohtaiseksi. Jotain kokonaisuudesta jäi silti puuttumaan. 1+1=
smoker.gif
. Muistan millasen kamppailun kävin mielessäni että polttaisko vai eikö polttaisko. Lopulta koin hyväksyväksi tekijäksi sen, että Kotiteollisuuden(joka oli sillon btw kovassa huudossa), Janne Hongistokin polttaa vihreetä L&M:ää. Tosin mä poltin punasta marrrlboroa. Muut on akkojen hommaa. Toisaalta päätöstä puolsi myös suunnaton huomio, jonka osaksensa sai tullessaan röökinkatkuisena silloin vielä ala-asteen luokkaan. Tytöt alkoivat katsokaas myös kiinnostamaan tuolloin, röökinvedon, hevin ja mopolla ajamisen lisäksi. Hyvä että jo nuoresta pitäen ollaan selkeästi jaksettu keskittyä elämisen kantaviin perusasioihin :worship:.

Mielenkuohut laukesivat pääkallopaikalla, seurakuntatalon edessä ennen poikakerhoa, kun kaverilla oli mukanaan tumppipuruista käännetty sätkä. Mitäs siinä epäröimään, pölli naamariin ja tulille. Parit poskarit ja fiilis summattiin toteamalla "vittu tää on jees." Maastatallottujen tumppien puruista imetty hatsi teki tuolloin vielä hoikkaan ja hentoon vartaloon lähtemättömän vaikutuksen.

Heh heh, odotatte varmaan jotain kliimaksia tälle tarinalle, mutta nokkelien sanakäänteiden ja väkinäisellä huumoriasulla kirjoitetun tekstin jälkeen totean loppuun vain että mokomaa kesti pari vuotta vakituiseen ja näinä päivinä sit harvemmin.

Pieni pyyntö keskustelijoille: Lukekaa threadin otsikko ensin ja mittikää sitten mitä postaatte. Threadissa ei mm. kysytä sitä, että miksi ET aloittanut polttamaan.

Kai se ihan kokeilunhalusta lähti tuossa 15v ikäisenä. Tallinnan reissulta piti ostaa ensimmäinen aski ja odottaa ihan suomeen asti sitä polttelua ja sit johonkin sillan alle sauhuttelemaan. Olipas jännää.:rolleyes: Paha olo tuli ja tupakinpoltto oli jonkun aikaa sellasta satunnaista pöllyttelyä. Alussa kävi kyllä päähän ku häkä ja röökin jälkeen oli hetken aika pöllyssä. Kai se oli aikoinaan osittain myös sellanen kova ja jännä juttu. Pikkuhiljaa siitä sellanen riippuvuus ja tapa muodostui. Hyvähän tuo olis lopettaa jossain vaiheessa mutta tällä hetkellä en ota asiasta turhaa stressiä kun tupakkaa kuitenkin menee varsin kohtuullisesti. Ja eihän siitä mihinkään pääse että välillä on varsin rentouttavaa kunnon sauhut vetäistä. Tupakanpoltto on yks niistä monista asioista elämässä missä ei oo vitunkaan järkeä kun tarkemmin ajattelee mutta sitä kuitenkin harrastetaan ja siitä saa jopa mielihyvää.

12v oli kun röppönen rupes palamaan.. kai se on niinkuin kaikilla nuorena alottaa kun pitää kokeilla uusia asioita, tj!
nyt 10v polttanut ja yrittänyt monesti lopettaa.. viimeeksi olin vuoden polttamatta.. nyt oon ollu taas kk polttamatta ja nyt se loppuu:evil: :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom