mikseri

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Cakewalk Pro 9 <- ym. cakewalkit... :cool:
Eti vaikka kazaalla....pitäs löytyä...
Itse olen jo muutaman kymmentä biisiä väsännyt kyseisellä ohjelmalla. Raitoja saa kait miltei rajattomasti (256 muistaakseni).

Helppo käyttää ja jonkinlaista tulosta saa ilman miksaajan koulutusta...jopa minunlaiseni tumpelo osaa tuota kait kiitettävästi käyttää... :D

Käytän tilaisuutta hyväkseni ja mainostan samalla
kotisivujani:
*mainos*
http://personal.inet.fi/koti/sami_anttila/
Kaikki tuolta löytyvät biisit on tehty tolla kakkukävelyllä...:evil:

Cakewalkilla wavimatskun miksaaminen on sama kun yrittäis tehdä windowsin mspaintilla jotain uskottavaa. Sitäpaitsi, cakewalk9 alkaa olla vähän vanha. Cakewalk tuoteperheen uusin softa on sonar/sonar2/sonar XL. Niitten wavinkäsittelyominaisuudet on jo ihan toista luokkaa.

Huomattavasti paremmin asiaan soveltuu soveltuu sitten Cubase (cubase vaatii paljon opiskelua). Ja ammattilaisten työkalu (imho ainoa todella kunnollinen ratkasu) on ProTools(tosin protoolsin oma sekvensseri on aneeminen eli midihommat olis parempi hoitaa sonarilla tai cubasella ja sitten importata MIDI format 1:senä tai 0:ana).

Ja sen verran vielä, että helposti ei tuu miksaaminen ja äänittely onnistumaan. Päänsärkyä tulee ja paljon, olettaen että haluaa, että matsku kuullostaa yhtään hyvältä.

Yleisön korva on ankara, vaikka olisti tehny hyvän ja innovatiivisen biisin, jos tekninen toteus ja saundit on paskoja, niin paskaa tulee olemaan feedbackikin. Vrt. huonolaatunen mpg-leffa vs. dvd, taitaa jäädä huonolaatunen mpeg kattomatta....

...pistin Sami feedbäkkiä sun sivujen guestbookkiin

Jees pistetään vinkit korvan taakse... :)
Milläs tota soundia pystys vähän tasapainottamaan kun en itse
ole pahemmin perehtynyt asiaan.
Mikserin puuttumisen takia tuo säätäminen kun on jäänyt "vähän" (olemattomaksi) vähemmälle... :confused:

Et tarvi mitään konkreettista mikseriä, kun tietokoneella teet musiikkia. Ensimmäinen homma olis oman biisin monitorointi, halvimmillaan se tapahtuu hyvälaatusilla kuulokkeilla. Niitten avulla säätää tasot kohdalleen.
(esim. sun biiseissä rumpuja pirusti enemmän esiin (kompressointia ja ekvalisointia) skitoille taas rajua equttamista ja pannaamista äärilaitoihin) nojoo... tästä voisin jatkaa vaikka kuinka paljon, mutta perusjuttu on siinä, että kuuntelet mitä teet ja ihan ensimmäinen juttu on säätää raitakohtaset volyymitasot kohdalleen.

Cakewalkissa on erillinen mikseri-ikkuna, sieltä voi säätää volyymit "liukupotikoista" tai automatisoida ne.

Mä oon ollu suhteellisen tyytäväinen tohon Syntrilliumin Cool Edit Pro 2:een. Raitoja löytyy tarpeeksi. Kitara äänitykset hoituu kerrostalokämpässä Behringer V-Amp 2:sta Behringerin mikseriin, josta koneeseen.
Budjetin niin salliessa, seuraavana hankinnassa DigiDesignin DIGI 001.

Suositut

Back
Ylös Bottom