Miken Penkkikoulu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pedrix
  • Aloitettu Aloitettu
Minua (ja varmasti muitakin rimaranteisia runkkupenkkaajia) kiinnostaisi tietää vieläkö on tarkoitus järjestää penkkikouluja vaikkapa pääkaupunkiseudun alueella?

Voisin jopa ajatella maksavani lystistä mikäli joku asiaan vihkitynyt osaisi neuvoa ja kertoa mitä parannettavaa/ muutettavaa tyylissäni on? Kaikella kunnioituksella PTrainereita ja saliohjaajia kohtaan, mutta ottaisin mieluusti ohjeita vastaan tyypeiltä jotka todistetusti oikesti osaavat penkata, enkä kuunnella tarinaa siitä kuinka "Eerikkälän urheiluopiston kuntotesteissä oli tehty 60 etunojapunnerrusta minuutissa ja kyllä sitä vaan perustreenillä saa vaan kummasti rautaa liikkeelle kun jaksaa punnerrella ja tehdä vatsoja..":zzzz:

Yritin käyttää söörtsiä mutta en löytänyt mitään aiheeseen viittaavaa tuoretta materiaalia... Mutta jos aiheesta on vasta keskusteltu, voi thredilla modejen toimesta pyyhkiä vaikka virtuaaliper**ttä :piis:

Lukaise aluksi tämä artikkeli, niin tulee ainakin perusasiat tutuiksi:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459808

(joku voi nyt mussuttaa että ohjeet on tarkoitettu vain kisaaville paidallanostajille mutta useimmat asento- ja tekniikkaohjeet toimivat ihan samalla tavalla kaikille muillekin)

Ihan asiallinen artikkeli, kiitos siitä. Sen perusteella perustekniikka on oletettavasti jotenkin välttävästi hallussa, mutta kyse onkin siitä että sitä on itse kovin sokea omille virheilleen. Se että saan lavat yhdessä ja perse penkissä rykäistyä reilut 135 kg ylös ei ole kummallinen juttu, mutta kyse on enemmänkin siitä että tekniikka pitäisi olla täysin kohdillaan ja iskostuneena selkärankaan siirryttäessä isompiin romuihin -enkä tarkoita tuolla pelkästään penkkiä vaan ylipäätään mitä tahansa liikettä. En vain osaa itse kiinnittää huomiota kaikkiin seikkoihin siinä vaiheessa kun maksimit on otettu telineestä irti.

Kyselin penkkikoulua ainoastaan koska siitä on ollut puhetta vanhoissa thredeissa ja ajattelin että kiinnostuneita osallistujia olisi varmaankin ollut.

Mikeä en uskalla alkaa vaivaamaan yksityisviestillä mokoman takia, kaverilla on varmaan muutenkin tarpeeksi hommaa ilman että tarvitsisi antaa yksityisopetusta jollekin :david: :lle.

Paras vaihtoehto lienee videoida koko pelleily.

Back
Ylös Bottom