Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kipi I sanoi:Oli kyllä vajaa mielestäni ja paljon!
juha79 sanoi:Yhtä vajaa kyykky kun on kyykkääjätkin..
Keiko- sanoi:Tietääkö joku mikä liitto oli kyseessä?
kaakamo sanoi:Luin toiselta foorumilta, että kyseessä ois
"IPA, jonka linjaukset on jotain... no, sanotaan vaikkapa erikoisia."
Eli ipaan vaan tekemään "kunnon" romuilla pylistyksiä
Gillyanne sanoi:"Jalkakyykyssä nostaja asettaa tangon hartioille ja nostaa tangon pois telineestä. Saatuaan päätuomarin merkin, taivuttaa nostaja polviaan ja laskeutuu niin syvälle kyykkyyn, että reisien yläpinta lonkkanivelen kohdalta on alempana kuin polvien yläpinta. Nostaja voi nousta vapaasti ylös kyykystä noston loppuasentoon, jossa nostajan on seistävä polvet suoraksi lukittuna ja tuomarin merkin jälkeen palautettava tanko telineeseen." (lähde: http://members.surfeu.fi/tampereenvoimanostajat/voimanosto.html)
Eli ei kai tässä nyt pitäisi olla mitään epäselvyyttä siitä, että melkoisen vajaa suoritushan tuo oli? Julmat raudat tottakai, ja valtaosa meistä toki lyyhistyisi jo paljon pienemmänkin kuorman alla, mutta se ei silti tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että tuo Millerin suoritus ei ollut sääntöjenmukainen jalkakyykky.
Keiko- sanoi:Tää on sinänsä aika perseestä, että koko laji teilataan yhden tai muutaman paskaliiton takia jotka päästää läpi mitä tahansa kunhan on nimekäs nostaja ja paljon rautaa. Kaikki lajin eikä liiton haukkujat vois mennä omilla saavutuksillaan kokeilemaan IPF:n kyykkylinjausta.
Asia nyt vaan on yleensä niin, että lajia arvostellaan sen "parhaiden" suoritusten valossa, joita tässä tapauksessa ovat suurimmat hyväksytysti nostetut raudat. Toki IPF pitää säännöistä kiinni, mutta on silti lajin kannalta sääli, että näitä "paskaliittoja" ylipäätään on olemassa. Tämä johtaa muun muassa siihen, että eri liittojen tulokset ovat entistä vertailukelvottomampia keskenään. Ei liene epäselvää, miten tämä vaikuttaa lajiin sekä harrastajan että ulkopuolisen näkökulmastaKeiko- sanoi:Tää on sinänsä aika perseestä, että koko laji teilataan yhden tai muutaman paskaliiton takia jotka päästää läpi mitä tahansa kunhan on nimekäs nostaja ja paljon rautaa. Kaikki lajin eikä liiton haukkujat vois mennä omilla saavutuksillaan kokeilemaan IPF:n kyykkylinjausta.
E. 400 postia
Gillyanne sanoi:No niinpä... Tämä on yksi syy, miksi itse nostan tiukasti RAW:na (ja IPF-hyväksyttyjä nostoja ofkoos). Eipähän pääse kukaan kiukuttelemaan varustepelleilystä :D
Salomaa sanoi:Noh noh.. Ei niitä IPF-varusteita kannata pelkää. Jos menestyä haluaa niin onhan ne aika pakolliset.
Gillyanne sanoi:Juujuu, toki näin. Mutku mää olen jääräpäinen ja mulla on pöhköjä periaatteita ;)
Gillyanne sanoi:Juujuu, toki näin. Mutku mää olen jääräpäinen ja mulla on pöhköjä periaatteita ;)
Olakinte sanoi:Taas on rapakon takana laitettu kyykyn ME uusiksi:
http://www.powerliftingwatch.com/video/Mike-Miller-1220Squat.WMV
Jokainen nettituomari voi kertoa mielipiteensä "kyykyn" syvyydestä.