STRONGMAN Mika Törrö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jooppe
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Äh. En lähe vänkäämään. Kummallinen meininki on vaan. Kapee tarkottaa etusormet sileen viereen. Ei vaan täsmää tuo nyt yhtään vaikka millä tapaa nostais noita eri penkkejä, huolimatta pakkisvänkäämisestä. Juttu on tahalleen väärin muistettu tai höpöhommaa. Homma menee näin: vinopena 180, kapee 200 ja levee(kisaote) 220kg. Asia on näin ja tästä ei keskustella😉 Jos on toisin tuo suhde niin filmiä pöytään todisteeks.

Kyllä minulla ainakin on kapea penkki selvästi heikompi kuin vinopenkki, ja vinopenkki selvästi heikompi kuin tasapenkki.
Ja noissa on siis isot kymmenien kilojen erot.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Kyllä minulla ainakin on kapea penkki selvästi heikompi kuin vinopenkki, ja vinopenkki selvästi heikompi kuin tasapenkki.

On varmasti yksilöeroja näissä. Itsellä olis kapea penkki yli 90% leveästä ja vinopenkki luultavasti heikoin näistä. Mutta vinopenkissä ei tulisi mieleenkään edes kokeilla kovin kummoista kuormaa yhden rintavamman jälkeen. Toki nuo suhdeluvuthan muuttuu tietenkin jonkin verran ihan sen mukaan mitä eniten tekisi.

Toki nuo suhdeluvuthan muuttuu tietenkin jonkin verran ihan sen mukaan mitä eniten tekisi.
Tämähän se on oleellinen pointti. Ei vinopenkki voi olla kova jos se on vain apuliike jota tehdään pari sarjaa tunnin penkki treenin päälle 🤷‍♂️ Itsellä on vinopena kapeaa kovempi. Voimamies kisa aikoina penkki oli vain 15% vinopenaa kovempi. Syystä että en penkannut ollenkaan. Vinopenkki oli taas pääliike jossa haettiin maximia.

Ketään muuta menossa katsomaan finaalia Alanyaan? Vapaa pääsy tapahtumaan, ja järjestetään Alanyan Cleopatra beachilla, alkaen 5.11 klo 13.

Taidan sitten olla ainut joka pitää 200kg vinopenkkiä niin kiven kovana suorituksena ettei sitä kyllä tee 160kg penkkimies. En tiedä montako 200kg vinopenkkisuoritusta ollette sitten nähneet. Itse en ole nähnyt livenä koskaan. Tunnen yhden jolta tuo onnistuu ja hän on penkannut 250kg normipenkissä. Uskokaa toki mitä haluatte, itse en usko tätä sori. Se kun ei täsmää yhtään. Tollanen suoritus vaatii vitunmoista keskittymistä punnerruksiin ja siinä sivussa on vaikee estää vahvistumasta punnerruksissa joka suuntaan. Voin toki uskoo että jollain voi olla sama vinopenkki kuin kapee, tässä ei ollut kyse siitä vaan toi suhde on ihan hölmö.
Tähän vanhaan kiistaan vielä palatakseni
Nyt myönnän olleeni väärässä
Otin yhteyttä vanhaan kaverini ja hän kertoi että Jykä oli ottanut silloin myös 2×192,5 kapeaa penkkiä ihan kaulalta mutta vinopenkki ena oli tainnut olla peräti 210kg
Niskan takaa ei tainnut sen sijaan mennä kuin 160kg
Jos täällä olisi joku vanha treenaaja Goldsilta niiltä ajoilta niin saattaisi muistaa henkilön.

Erikoista. Mulla on peruspenkki otettu pikkurillit merkeissä ja kapea penkki etusormet karhennuksen reunoilla. Luulen, että sillä on vaikutusta asiaan, mutta saan kapeella n. 5-10 kg vähemmän ku normiotteella.
Vinopenkki taas on aivan paska. Eroa normaaliin penkkiin n. 35kg

Tasapenkin maksimi toistaiseksi 170kg

Mielenkiintoinen tarina on Mikalla ollut ja aika käsittämätöntä, että on päässyt siitä suosta ja niillä korteilla mitkä oli annettu nousemaan vielä huipulle.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom