STRONGMAN Mika Törrö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jooppe
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Se että urheilija kilpailee ns. testatun liiton alaisuudessa ei tarkoita että urheilija olisi naturaali. Testeissähän jää kiinni lähinnä hölmöt ja ne joilla ei ole tarpeeksi resursseja peittää käyttöään. Sitten kun on rahaa ja asiantuntevat lääkärit taustalla, kärystä ei ole kovinkaan suurta pelkoa. Itse en ainakaan usko että esim. hirmutuloksia kuulassa työntävät jenkkimörssärit olisivat puhtaita.
Haluaisin kuulla lisää millä keinoin Suomalainen voimaurheilija välttelee käytöstä kiinni jäämistä nykyaikana. Malliesimerkit on tasoa "No katsos kyllä nämä valtionjohtoiset dopingohjelmat mukana olevat välttelee missä käytetään korruptiota hyödyksi". Näissäkin esimerkeissä vain yksi liitto ja helvetisti enemmän rahaa liikkeellä, eikä mahdollista reiluun urheiluun doupaten ilman testejä.

Kyllä Suomessa kärkinimet on puhtaita ja käryjä tulisi, koska heitä testataan todella aktiivisesti. Ja siis mä näen käryt aina hyvänä asiana. Aina jonkun pitää kuitenkin ilmiselviä asioita toistaa ja negatiivista mielikuvaa luoda testatuista urheilijoista.

Tässä ketjussa ollaan kuitenkin vahvamieslajien kontekstissa Suomessa, ja näen outona tuoda yleisurheilussa huipulla tapahtuvan douppauksen tähän keskusteluun

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Ja siis painotetaan, että ilomielin auttaisin itsekin lajia näkyvyydessä, mutta ite saa mennä Vertin kanssa veivaamaan säkkiä saatana että jotain matskua saa. Oon tehnyt Paavon kanssa lajivideoita, podcasteja, Jessen salilla monasti vierailemasssa jne. Mutta kyllä liiton pitäis olla se, joka näkvyyttä edistää. Joo mä tiedän että tähän perään vähätellään miten paskoja ne videot on ja sitä sun tätä, mutta että mä tykkään lajista.

Itse en oikein näe järkevänä kilpailla ns. rautalajien keskuudessa mitä mm. kehonrakennus ja vahvamieshommat mulle on. Jokainen laji mikä tuo henkilöitä salille on hyvä juttu, ja vie kaikkia kyseisiä lajeja eteenpäin. Molemmat Mikat varmasti toistensa lajeihin esim. tuonut ihmisiä kun alkuun mentiin bodaamaan ja sitten löydettiin voima sekä toistenpäin.

Se on kiinni halusta, ei osaamisesta tai vaivasta. Liitto ei selkeesti halua eikä ole aikomustakaan kasvattaa lajin näkyvyyttä. TV-sopparit pitäisi heti muuttaa saman tuotantoyhtiön striimeiksi kun ne kerran ovat kuvaamassakin paikanpäällä. Mutta koska ollaan jumitettu ajatteluun, että dinosaurus televisio on kuningas, niin mitään ei tule koskaan tapahtumaan.
En ole aivan varma mihin liittoon viittaat, kun niitä on Suomessa useita. Siitä olen samaa mieltä, että kisat pitäisi striimata, koska ne striimit kasvattaisivat lajin suosiota ja sitä kautta rahallista tulosta pitkällä tähtäimellä. Jos jätetään suorat TV lähetykset pois laskuista, ei Suomen tason striimeistä iso yleisö tiedä ja jotta ne tietäisivät tarvitaan markkinointia ja vaivannäköä. Jos striimi olisi telkkarissa katsoisi sitä järkevä määrä ilman kovaa panostusta markkinointiin. Sen verran olen selvittänyt asiaa, että jos on striimi netissä ja haluaa rinnakkaislähetyksen telkkariin maksaa se noin 500 euroa, mikä ei ole kovin iso summa. Siinä tulee kuitenkin se vastaan, että mikä kanava ottaa ohjelmistoon 4 tuntia kestävän lähetyksen, kun sitä ei tahdo jaksaa seurata edes paikanpäällä vaikka olisi asiasta kiinnostunut. Olen nähnyt niin monta kertaa Suomessa, kun yleisöä lähtee kesken kisan pois. Ja jos haluaa kansainvälisen striimin ei sitä saa suosituksi ilman osaamista ja vaivannäköä ja lisäksi se maksaa paljon.

Miettinyt samaa että hiljaista on vaikka telkkarista välillä tulee kisat. Mikä Törrö on välillä uutisissa mutta jos lajissa ei ole karismaattisia henkilöitä niin ketään ei kiinnosta jos muuten ei seuraa lajia

Onko näillä eri liitoilla nettisivuja, jos on, niin linkatkaa, tai jos siis löydätte semmoiset.

Tuossa pari yhdistystä. SCL:llä ei taida olla Suomen kielistä sivua, mutta kansainvälinen on alla.

Lisään vielä, että Suomen Vahvin Mies ry on aktiivinen Facebookissa ja on niillä myös Youtube kanavakin. SCL on sosiaalisessa mediassa ja Voimalajiliito myös.

En siis väitä, että näiden kolmen tiedotustoiminta olisi täydellistä, mutta halusin kuitenkin tuoda nämä tiedoksi, niin voi sitten jokainen muodostaa oman mielipiteen.

Kuten Jesse sanoi liittoja ja reittejä on muitakin 🙂 Suomen oikeasti kovimmat eivät kilpaile testatussa svm kisoissa. Törrö poislukien.
Älä jauha paskaa. Viimeiseen 13 vuoteen maailman vahvin mies kisat on voittanut kerran alle 190cm ukko. Eikä top 3 sijoillakaan ole oltu kuin 3 kertaa. Eli 3/39 mitalisijoista vienyt alle 190cm ukko. Sama suomen vahvinmies kisoissa. Lyhyet ovat olleet mitaleilla vain kun pidemmät mestarit eivät ole osallistuneet kilpailuihin. Jenkkien omille kisoille en anna painoarvoa. Siellä lajit tehdään maksimivoimaa suosiviksi joissa pituus ei ratkaise. World strongest man on kuninkuusluokka.
Novikov, Licis, Lalas, Pudzianowski (vielä 2. 2009). Onko muita alle/max 190cm ollut top 3? Lalas 178cm pituudella 2. vuonna 2012.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Novikov, Licis, Lalas, Pudzianowski (vielä 2. 2009). Onko muita alle/max 190cm ollut top 3? Lalas 178cm pituudella 2. vuonna 2012.
Voin varmuudella sanoa että Eddie ei ole varmasti 190cm myöskään, tai sitten mä olen 2 metrinen 😄

Haluaisin kuulla lisää millä keinoin Suomalainen voimaurheilija välttelee käytöstä kiinni jäämistä nykyaikana. Malliesimerkit on tasoa "No katsos kyllä nämä valtionjohtoiset dopingohjelmat mukana olevat välttelee missä käytetään korruptiota hyödyksi". Näissäkin esimerkeissä vain yksi liitto ja helvetisti enemmän rahaa liikkeellä, eikä mahdollista reiluun urheiluun doupaten ilman testejä.

Kyllä Suomessa kärkinimet on puhtaita ja käryjä tulisi, koska heitä testataan todella aktiivisesti. Ja siis mä näen käryt aina hyvänä asiana. Aina jonkun pitää kuitenkin ilmiselviä asioita toistaa ja negatiivista mielikuvaa luoda testatuista urheilijoista.

Tässä ketjussa ollaan kuitenkin vahvamieslajien kontekstissa Suomessa, ja näen outona tuoda yleisurheilussa huipulla tapahtuvan douppauksen tähän keskusteluun
Sen verran voin vastata, ettei se käryjen välttely ole sen vaikeampaa vahvamiehillä kuin kuulantyöntäjilläkään. Satuin vain nyt ottamaan nuo kuulamiehet esimerkeiksi. Tässä vuosien varrella muistan ainakin neljän tuttuni kärynneen. Kaikissa oli se yhteinen piirre, että he pitivät kovaa meteliä puhtaudestaan.
Sitten on taas yksi erittäin menestynyt olympialajin tuttuni, joka on uransa päätyttyä kertonut useille kavereilleen käyttäneensä koko uransa ajan dobingia. Heidän varakas liittonsa vaan hoiti asian niin, että käry ei käynyt. Piristeiden käytön näkee taas eräälläkin herralla siitä, että alaleuka lähtee melkein lentoon kun hän antaa lausuntoja. Tämä on tietysti minun mielipiteeni ja havaintoni, enkä koe tarvetta kimpoilla jos joku on toista mieltä.

Miten tommosta vahvamieskisaa edes striimaa mielenkiintoisesti. Kestää jonku 10h ja tulee taukoja ja säätämistä, ihan varmaa aikataulut vähän elää.
Paras optio ois et seuraavana päivänä tulis joku nopea leikkaus

Sen verran voin vastata, ettei se käryjen välttely ole sen vaikeampaa vahvamiehillä kuin kuulantyöntäjilläkään. Satuin vain nyt ottamaan nuo kuulamiehet esimerkeiksi. Tässä vuosien varrella muistan ainakin neljän tuttuni kärynneen. Kaikissa oli se yhteinen piirre, että he pitivät kovaa meteliä puhtaudestaan.
Sitten on taas yksi erittäin menestynyt olympialajin tuttuni, joka on uransa päätyttyä kertonut useille kavereilleen käyttäneensä koko uransa ajan dobingia. Heidän varakas liittonsa vaan hoiti asian niin, että käry ei käynyt. Piristeiden käytön näkee taas eräälläkin herralla siitä, että alaleuka lähtee melkein lentoon kun hän antaa lausuntoja. Tämä on tietysti minun mielipiteeni ja havaintoni, enkä koe tarvetta kimpoilla jos joku on toista mieltä.
Tuot esille käryjen välttelyn helppouden, mutta molemmat esimerkkisi liittyy sellaisiin resursseihin mihin vahvamiehillä ei ole varaa. Tahtoisin vain kuulla jonkun selkeästi hyötyä tuovan protokollan mikä huomioi henkilöiden resurssit (ei ole rahaa korruptioon) sekä yllätystestit. Näitä helppoja ja varmoja tapoja on monet sanoneet vuosien ajan,mutta ikinä yksikään ei ole tälläistä pystynyt kertomaan tarkemmin kun tälläistä olen kysynyt. Mielipiteitä asioista toki voi olla, ja ihan tässä samalla yritän itseänikin sivistää.

Tutuissasi on 4 kärynyttä kuulantyöntäjää? Aika vanhoja pappoja ovat kaverisi sillä Tiisanojan jälkeen (2006) ei näytä kuulamiehiä kärynnyt. Ylipäätään Suomessa ei ole wikipedian mukaan kärynnyt kuin 4 kuulamiestä ja nämä vuosina 1991, 1996 ja 2006. Kaikki kavereitasi?

Ja sitten noi kaverit jotka kertoo vetäneensä roinaa aina ja läpäisseensä testit rahalla voi työntää juuri sinne missä ei aurinko paista. Yleensä niitä levittelee roinakauppias tehostaakseen bisnestään "kaikkihan näitä vetää, eikä käry käy kuin idiooteilla".

Eli olikohan tää "erittäin menestynyt olympialjin tuttusi" sattumoisin myyntipuuhissa?

Tuot esille käryjen välttelyn helppouden, mutta molemmat esimerkkisi liittyy sellaisiin resursseihin mihin vahvamiehillä ei ole varaa. Tahtoisin vain kuulla jonkun selkeästi hyötyä tuovan protokollan mikä huomioi henkilöiden resurssit (ei ole rahaa korruptioon) sekä yllätystestit. Näitä helppoja ja varmoja tapoja on monet sanoneet vuosien ajan,mutta ikinä yksikään ei ole tälläistä pystynyt kertomaan tarkemmin kun tälläistä olen kysynyt. Mielipiteitä asioista toki voi olla, ja ihan tässä samalla yritän itseänikin sivistää.
Siina olet t
No juu, kyllähän resurssit ja raha varmasti auttavat siihen käryjen välttelyyn. Ja ehkä sekin, että tämä käryt välttänyt kaverini on lähes kansallissankarin asemassa. On muuten alustavasti luvannut tulla Jurvan Häjypoweriin katsomaan kädenvääntöä, niin ehkä siellä on mahdollista kuulla totuuksia urheilun raadollisuudesta, etenkin parin oluen jälkeen.

Tutuissasi on 4 kärynyttä kuulantyöntäjää? Aika vanhoja pappoja ovat kaverisi sillä Tiisanojan jälkeen (2006) ei näytä kuulamiehiä kärynnyt. Ylipäätään Suomessa ei ole wikipedian mukaan kärynnyt kuin 4 kuulamiestä ja nämä vuosina 1991, 1996 ja 2006. Kaikki kavereitasi?

Ja sitten noi kaverit jotka kertoo vetäneensä roinaa aina ja läpäisseensä testit rahalla voi työntää juuri sinne missä ei aurinko paista. Yleensä niitä levittelee roinakauppias tehostaakseen bisnestään "kaikkihan näitä vetää, eikä käry käy kuin idiooteilla".

Eli olikohan tää "erittäin menestynyt olympialjin tuttusi" sattumoisin myyntipuuhissa?
Ei olleet kuulamiehiä ne kärynneet. Ja vapaasti saat uskoa puhtaaseen urheiluun sinäkin.

Siina olet t

No juu, kyllähän resurssit ja raha varmasti auttavat siihen käryjen välttelyyn. Ja ehkä sekin, että tämä käryt välttänyt kaverini on lähes kansallissankarin asemassa. On muuten alustavasti luvannut tulla Jurvan Häjypoweriin katsomaan kädenvääntöä, niin ehkä siellä on mahdollista kuulla totuuksia urheilun raadollisuudesta, etenkin parin oluen jälkeen.
En koe että mulla on tietämyksessä puutteita urheilun raadollisuudesta tai harhoja kaman käytön yleisyydestä. Samalla kuitenkin koen, että osa näkee asiat liian mustavalkoisesti, koska esim. maailmalla huiput käyttää Olympialaisissa testeistä huolimatta. Kuten missä tahansa asiassa niin yleistäminen ei hirveän hyvin toimi aikakaudesta, maasta ja lajista ym. toiseen.

Nyt ehkä tässä on se että sinä puhut lajeista ja henkilöistä valtavilla resursseilla ja me puhutaan suomalaisista vahvamiehistä 2022. Haluaisin kuulla sen protokollan mitä Suomalaiset vahvamiehet tai voimanostajat 2022 käyttäisi millä saa tuloksia eikä varmasti jää kiinni testeissä vaikka Adams poolin urheilijana.

Niin ja todettakoon etten pidä sitä mahdottomana, mutta haluaisin kuulla vaan sen protokollan, kun aika moni erityisesti kulmakuppiloissa ja lajin ulkopuolella tuntuu tietävän.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom