STRONGMAN Mika Törrö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jooppe
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
No mites on mennyt maailmalla suomalaisilla, ovatko kilpailukykyisiä? Kiri ja Ahola ja kumppanit oli. Ja tiedätkö Jesse mikä vaikutus lajin mielenkiintoon on silllä kun suomalainen pärjää? Sä et nyt halua faktoja myöntää, dopingtestaus on puhdasta paskaa voimalulajeissa ja syö niistä kaiken terän. Päivänselvää.
Vastasin näihin edellisissä viesteihin enkä jaksaisi monesti asioita kirjoittaa uusiksi. Annoin myös hyvän esimerkin siitä miksi suoraan 90-luvu vertaus 2022 lukuun on hölmöä.

Suosittelen lukemaan ne ajatuksella. Tuliko testaus siis Kirin ja Aholan jälkeen, vai vasta 2017? 2017 vs esim. edeltävät 5 vuotta kansainvälinen kisamenestys on ollut parempaa ja tulevaisuuden näkymät hyvät, että lisämenestystä tulee. Listasin myös monia muita tärkeitä asioita mitkä parantuneet 2017 jälkeen.

Mä en tiedä mihin sä perustat faktat, mutta itse tykkään faktoista puhuessa objektiivisesti mittareista enkä mututuntumasta. Objektiiviset mittarit on sen puolella, että ADT:n jälkeen laji on kasvanut Suomessa selkeästi.

Meinaatko että Suomesta olisi tullut Maailman Vahvin Mies ilman SVM ADT:ta joka tuli 2017?

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Tuntuu että Törröä ei kovin paljon arvosteta tällä palstalla.
No tietysti kun perustaa uransa natuudelle eikä näin voi olla maailman kärjessä ja kuuluisuudesta.
Sinällään on hyvin hyvät syyt miksi hän tekee näin ja on hyvin kunnioitettavaa että pysyy linjassaan.
Pahimmassa tapauksessa jossain kaduilla riehuisi roinaa vetävä hirvittävän vahva kaveri piri päissään ja silloin tulisi ruumiita.
Ois kyllä kiva jos roinaajatkin antaisi Törrölle vähän kunnioitusta.
Ei se keltään pois ole vaikka Törrö on monia roinaaviakin vahvempi.
Kyse on kyllä ihan luonnon lahjakkuudesta ja jos olisi aloittanut nuorempana olisi vieläkin parempi.
Toivottavasti jaksaa vielä tehdä uraa ja jatkaa jatkossakin lajin parissa vaikka valmentajana.

View: https://www.facebook.com/1868189470171158/posts/pfbid0gC7gMDjZA9pn1M31TJMQpyNSqnTjXocT4FCGxm1aU6hDWHCcBiy3y4WH6jev9bfql/

Luin päivällä tämän viestin ja olin tulossa vastaamaan, mutta täällähän on täysi sota päällä 😔 Iteltä lähtee ainakin 100% respectit Mikalle. Hieno mies, tarina ja ura. Ja natuudelle pelkkää 👍
Varmaan lajin yleisestikin huono näkyvyys tekee hallaa Suomen voimamies-skenelle. Ei oo enää semmoinen buumi, mitä silloin joskus oli.

Vastasin näihin edellisissä viesteihin enkä jaksaisi monesti asioita kirjoittaa uusiksi. Suosittelen lukemaan ne ajatuksella. Tuliko testaus siis Kirin ja Aholan jälkeen, vai vasta 2017? 2017 vs edeltävät 5 vuotta kansainvälinen kisamenestys on ollut parempaa ja tulevaisuuden näkymät hyvät, että lisämenestystä tulee. Listasin myös monia muita tärkeitä asioita mitkä parantuneet 2017 jälkeen.

Mä en tiedä mihin sä perustat faktat, mutta itse tykkään faktoista puhuessa objektiivisesti mittareista enkä mututuntumasta. Objektiiviset mittarit on sen puolella, että ADT:n jälkeen laji on kasvanut Suomessa selkeästi.
suomi on kansana vähä vieläkin sellainen, että rehdisti perkele, tai ei ollenkaan! Eli toimiva ADT saattaa todellakin auttaa kansallisella tasolla ja ilmeisesti on auttanutkin. Se tv homma oli kyl perseestä, ei sellaiseen aikaan edes pysty oleen tv äärellä, kun se tuli.

kansainvälisellä tasolla se vaatisi sen kunnon testomörön hallitsemaan, mutta eiköhän se pääsisi sinne isoihin kisoihin kulkematta svm kisojen kauttakin

Vastasin näihin edellisissä viesteihin enkä jaksaisi monesti asioita kirjoittaa uusiksi. Suosittelen lukemaan ne ajatuksella. Tuliko testaus siis Kirin ja Aholan jälkeen, vai vasta 2017? 2017 vs edeltävät 5 vuotta kansainvälinen kisamenestys on ollut parempaa ja tulevaisuuden näkymät hyvät, että lisämenestystä tulee. Listasin myös monia muita tärkeitä asioita mitkä parantuneet 2017 jälkeen.

Me puhuttiin kokoajan siitä miksei laji kiinnosta, mitä väliä sillä on mitkä mittarit kasvaa kun koko lajia ei missään nää. Promootio ei ole kasvanut mihinkään, niin piilossa kun olla voi koko laji.

Okei.
Kiitos Mike että selvensit asioita.

Eli voimanoston ja vahvamies kilpailujen näkymättömyys johtuu siis näiden liittojen toiminnasta jossa ei vissiin Suomessa vieläkään ymmärretä miten näkyvyyttä pitäisi hankkia.
Näkyikö aikoinaan edes Smulterin kisa jossa tämä punnersi 400kg?

Onhan jonkun verran ihmetyttänyt kun ei oikein missään ole Suomen vahvamies kilpailuja nähtävissä eikä niitä pahemmin rummuteta.
On tuolla Törröllä kyllä jonkun verran seuraajia ainakin Facebookin osalta mutta se nyt onkin jo meidän vanhojen ihmisten pöytäradio.
Sinällään onhan hänet valittu ainakin kolme kertaa Pohjois-Karjalan parhaaksi urheilijaksi ja palkittu urheilugaaloissa jms.
Kun tausta on tuollainen ja siitä kerrottu ja kirjakin kirjoitettu niin onhan se luonnollisesti vaikuttanut suosioon.
Kun toisinpäin menneistä tarinoistakin kirjoja ja elokuvia rustataan.
Kuitenkin on se myös vaikuttanut siihen että myös vahvamies kilpailukin mielletään urheiluksi.
En tiedä miten paljon se Pertti Peruspaavon ajattelussa korostuu se että Törrö kertoo olevansa naturaali ja kisat ovat testauksen alla.
Tai mitenkä se vaikuttaa lajin suosioon.
Tuskin kovin paljon
Olihan se suosittua muinoin Riku Kirin ja Ilkka Nummistonkin aikoina.
Tosin Nummisto oikein hakkasi nyrkkiä pöytään tv:ssä ja väitti kiven kovaan olevansa puhdas urheilija ja yritti vihjailla Kirin roinaamisesta.

Kyllä aikoinaan myös näytettiin voimanostoakin tv:ssa ainakin kansainvälisiä kisoja kokonaisuudessaan.
Silloin ei tainnut olla kuin yksi liitto
Jotenkin tuntuu että sekin oli suositumpaa silloin.
En tiedä missä mennään maailmalla mutta varmaan hyvää tiliä Eddie Hallit ja Thorit tekevät ja ovat kyllä esillä ja Jenkeissä taitaa voimanosto olla hyvinkin suosittua.

Tämä liittojen into saada lajejaan testaukseen johtuu niistä kunnianhimoisista haaveista saada niistä Olympia kelpoisia lajeja ja siten valtiovallan erityiseen suojelukseen.
Siksihän on tärkeää luoda hyvin dopingvastainen imago jonka jälkeen voitaisiin sitten feikkinatuina antaa kansalle sankareita.

Sinällään kiitos myös Mike kun en lähtenyt suolaamaan minua vaikka vähän roinakortilla härnäsinkin.

En ole roinavastainen mutta en kyllä kovin myönteinenkään ja niille jotka tuolla muuta huutelevat voin sanoa olevani jo ehtoopuolen ihmisiä ja moni täällä ei ollut syntynytkään kun kävin salilla ja monenlaista on tullut tehtyä ja nähtyä ja nykyään jopa pohdittua.
Ei kannata siis minuakaan tuntematta kovin henkilökohtaisesti laukoa mielipiteitään ainakaan minusta.
Etenkään kuvitella tietävänsä mitä minä ajattelen

Me puhuttiin kokoajan siitä miksei laji kiinnosta, mitä väliä sillä on mitkä mittarit kasvaa kun koko lajia ei missään nää. Promootio ei ole kasvanut mihinkään, niin piilossa kun olla voi koko laji.
Lajia ei missään nää paitsi somessa, perinteisessä mediassa ja televisiossa? Vielä paljon enemmän nykyisin kaikista näistä kuin ennen ADT 😅😅

Laji kiinnostaa ihmisiä kaikilla mittareilla Suomessa enemmän kuin ennen viimeisenä 20 vuotta ennen ADT.

Lajia ei missään nää paitsi somessa, perinteisessä mediassa ja televisiossa? Vielä paljon enemmän nykyisin kaikista näistä kuin ennen ADT 😅😅

Laji kiinnostaa ihmisiä kaikilla mittareilla Suomessa enemmän kuin ennen viimeisenä 20 vuotta ennen ADT.
No sittenhän ei mitään kannata muuttaa. Ei muutaku eteenpäin vaan ja 6kk päästä sitten jännää ihmiset telkkarista miten käy kisassa, se on nykyaikaa se. TV takas perkele! Nyt ymmärrän miksi laji on niin marginaalinen, koska sen suurin näkyvä persoona on samanlainen kuin ne jotka sen tohon on ajaneet. Muutosta ei haluta eikä perkele sallita. Telkkari forever. Ei pahalla, mut tää on mun mielipide. Ihme kun maailmalla ei telkkarissa näytetä vaan striimataan, on se kumma juttu, vaan suomalaiset ymmärtää telkkarin arvon, ainakin eläkeläiset.

suomi on kansana vähä vieläkin sellainen, että rehdisti perkele, tai ei ollenkaan! Eli toimiva ADT saattaa todellakin auttaa kansallisella tasolla ja ilmeisesti on auttanutkin. Se tv homma oli kyl perseestä, ei sellaiseen aikaan edes pysty oleen tv äärellä, kun se tuli.

kansainvälisellä tasolla se vaatisi sen kunnon testomörön hallitsemaan, mutta eiköhän se pääsisi sinne isoihin kisoihin kulkematta svm kisojen kauttakin
Ihmisiltä kuten Mikeltä jotka eivät lajia hirveän hyvin tunne menee myös se ohitse, että paras reitti suoraan maailmalle Suomesta ei ole SVM vaan SCL.

SVM estaus ei estä kenenkään kansainvälistä menestystä ja roinaamista tai maailman vahvin mies tittelin voittoa.

Ei meil olisi mörssäreitä sen enempää vaikka Suomen Vahvin ei olisi testattu.

Kaikki on niin suhteellista, mä muistan kun 90-luvulla käytiin katsomassa jäähalleissa voimamieskisoja. Hallit oli aivan täynnä yleisöä, kadunmieskin tiesi kuka on Nummisto tai Kiri. Mun mielestä tää nykyinen touhu on aika aneemista siihen verrattuna.

No sittenhän ei mitään kannata muuttaa. Ei muutaku eteenpäin vaan ja 6kk päästä sitten jännää ihmiset telkkarista miten käy kisassa, se on nykyaikaa se. TV takas perkele!
En tiedä onko tämä tietoinen defenssi, mutta taas luot olkiukkoja. Pysytään taas siinä, kun väitit ADT:n pilanneen vahvinlajit Suomessa. Kaikki on joskus hieman sivussa mielipiteensä kanssa varsinkin jos kyseinen aihe ei ole se vahvin tietämyksen suhteen. Se on ikävä piirre jos ei voi näkemystään faktojen valossa muuttaa. Voit toki olla siis edelleen ADT:ta vastaan, mutta samalla voit todeta, että tässä hetkessä oli hyvä asia lajin kasvulle että ADT tuli SVM, tai että se ei ainakaan lajia haitannut.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
En tiedä onko tämä tietoinen defenssi, mutta taas luot olkiukkoja. Pysytään taas siinä, kun väitit ADT:n pilanneen vahvinlajit Suomessa. Kaikki on joskus hieman sivussa mielipiteensä kanssa varsinkin jos kyseinen aihe ei ole se vahvin tietämyksen suhteen. Se on ikävä piirre jos ei voi näkemystään faktojen valossa muuttaa. Voit toki olla siis edelleen ADT:ta vastaan, mutta samalla voit todeta, että tässä hetkessä oli hyvä asia lajin kasvulle että ADT tuli SVM, tai että se ei ainakaan lajia haitannut.
Mä en tiedä voiko tota enää edes pilata. Aivan vitun onnetonta touhua, mistä näkee esim SM-kisat jotka käytiin tänä vuonna? Kiva tietää että hirveesti kisoja Ypäjällä, Kiuruvedellä, Pytäällä jne, mutta kun ei niitä nää ikinä mistään. Mitä se lajin kasvaminen on, muuta kuin liiton kassaan kilpailumaksuja jos semmoisia on.

Kaikki on niin suhteellista, mä muistan kun 90-luvulla käytiin katsomassa jäähalleissa voimamieskisoja. Hallit oli aivan täynnä yleisöä, kadunmieskin tiesi kuka on Nummisto tai Kiri. Mun mielestä tää nykyinen touhu on aika aneemista siihen verrattuna.
Tiedän, mutta en puhunut 90- tai 80-luvusta. Aika rientää ikävästi 😅
Tässä myös taas edeltävästä viestistäni lainaus.

"Mielestäni epäreilua verrata 90-luvun tilaa nykyiseen. Ajatellaan, vaikka et Suomessa olisi ollut super hyvä hallitus 90-luvulla jonka ansiosta kaikki hiton hyvin, ja sitten väliin tulee 20 vuoden huonojakso. Tämän jälkeen 2017 aletaan taas tekemään asioita "oikein" jolloin kaikki mittarit näyttää ylöspäin, mutta absoluuttisesti ollaan alle 90-luvun. Tästä sitten vedetään johtopäätös, että 2017 tullut hallitus olisi paskaa, koska absoluuttisesti ollaan matalammalla kuin 90-luvulla, vaikka kaikki käyrät näyttää oikeaan suuntaan huonomman 20 vuoden jälkeen."

Mä en tiedä voiko tota enää edes pilata. Aivan vitun onnetonta touhua, mistä näkee esim SM-kisat jotka käytiin tänä vuonna?
Noh onneksi kisaajat, järjestäjät ja yleisö vaikuttaa olevan eri mieltä. Sun tekstit vaikuttaa hieman katkerilta. Äsken ADT pilasi, ja nyt ei ollutkaan mitään mitä pilata. Mä argumentointi siitä, et adt ei pilannut vahvin lajia Suomessa. Olen samaa mieltä, että monia muita asioita voi parantaa

Suomessa kansallisesti vahvin skene voi paremmin kuin pitkään aikaan. Ei anneta Miken mielipiteen muuttaa faktoja, tilastoja ja tiukkoja analyyseja. Ei kannata toki tähän tyytyä vaan pyrkiä positiivisella asenteella parantamaan lajia entisestään ja sen näkyvyyttä

Sun tekstit vaikuttaa hieman katkerilta
Ja mistä mä nyt katkera olisin? Mua harmittaa se, ettei noita kisoja edes nää mistään, kun samalla katson aina maailman vahvinmieskisat. Mutta sulle selkeesti on ihan ok, ettei niitä oikein nää. Sähän et missään nimessä nää mitään tossa systeemissä. Varsin outoa, kato maailmalle, etkö yhtään nää miten piilotettu tää Suomessa on.

Ja mistä mä nyt katkera olisin? Mua harmittaa se, ettei noita kisoja edes nää mistään, kun samalla katson aina maailman vahvinmieskisat. Mutta sulle selkeesti on ihan ok, ettei niitä oikein nää. Sähän et missään nimessä nää mitään tossa systeemissä. Varsin outoa, kato maailmalle, etkö yhtään nää miten piilotettu tää Suomessa on.
Mike, taas sä menet pois raiteilta ja väität mun väittäneen sellaisia mitä en ole tehnyt. Olen tästä jo kolmessa viestissä maininnut 😅

Mä näen montakin kehitettävää aluetta, mutta edelleen puhuttiin siitä kun väitit ADT:n pilanneen vahvinlajin Suomessa.

Ps: Suomen vahvin mies kisat näkyy nopeammin televisiossa Suomessa(~2kk) kuin Maailman Vahvin Mies kisat Briteissä(~9kk) ja about samaan aikaan kuin Jenkeissä (~2-3kk). Mistä sä maailman vahvin mies kisat katsot nopeasti? Toki siis YouTubesta voi katsoa 2020 tällä hetkellä WSM kanavalta.

WSM some tiimi on toki parantanut hitokseen viimeisen parin vuoden aikana.

Parempi valinta WSM sijaan olisi tässä vertailussa Rogue, Arnold Classic tai GL kisat. Eikö nimenomaan WSM ole tässä kontekstissa paskin esimerkki kaikista isoimmista kisoista 😅

mutta edelleen puhuttiin siitä ku väitit ADT:n pilanneen vahvinlajin Suomessa
No dopingtestaus nyt on melko huono juttu tuloksille lähes joka lajissa sekä toki ehkäisee aika tehokkaasti kansainvälisen menestyksen, mutta sä nyt oot oikeessa etkä hyväksy mitään muuta mielipidettä, niin olkoot sitten niin. ADT ei ole pilannut mitään.

No dopingtestaus nyt on melko huono juttu tuloksille lähes joka lajissa sekä toki ehkäisee aika tehokkaasti kansainvälisen menestyksen, mutta sä nyt oot oikeessa etkä hyväksy mitään muuta mielipidettä, niin olkoot sitten niin. ADT ei ole pilannut mitään.
Olisin hyvinkin valmis vaihtamaan mielipidettä jos olisi jotain hyviä perusteluja, sekä vaikka jotain tilastoja sitä vastaan kun tarkastelujaksona käytetään ADT:tä edeltäviä 5 / 10 vuotta vaikka ja sen jälkeisiä vuosia.

ADT voi toki jotain pilata, mutta vaikuttaa siltä että se on lajille kokonaisuudessaan ollut Suomessa tällä hetkellä hyvä vaihtoehto Suomen Vahvin Mies kisoissa.

Olen siis sitä mieltä että ADT ei korkealla todennäköisyydellä toimisi jos se nyt otettaisiin WSM. Lisäksi tietyissä maissa ei myöskään toimisi vahvinskenessä. Tavallaan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Tähän keskusteluun en tosin tänä iltana rn jaksa lähteä 😄 Kiitoksia tästä illasta kaikille

Viimeksi muokattu:
Saako Suomenvahvinmies RY nyt tukea valtiolta kun on ADT alainen? Se on tietysti luonnollinen selitys miksi se olisi hyvä asia. Törrö persoonana on hyvin mielenkiintoinen ja sympaattinen, se on hyvä asia ja siksipä miehen edesottamuksia seuraan mielenkiinnolla.

Siis kyllähän ADT on kasvattanut varmasti kilpailijamääriä Suomen Vahvin Kisoissa ja se tosiaan on hyvä juttu niiden kilpailijoiden kannalta ja heidän jotka sinne tähtää juurikin sillä ehdolla, että ne on ADT-kisat, mutta siihen se sitten sillä jääkin eikä sieltä tule varteenotettavia maailmalle lähtijöitä.

Hienot tapahtumat ja skabat keskenään, ihmisiä on paikalla runsaasti ja makkarakojua riittää.
Kyllä ne on sellasia suuria kylätapahtumia, mutta ei siellä mitään elämää suurempaa nähdä eikä sieltä ponnisteta maailmanluokkaan, koska siellä kilpailu on aivan toisella tasolla sen vuoksi, koska kaikki keinot on käytössä.

Kaukana ollaan siitä, että Suomesta tulisi tasaiseen tahtiin WSM:n mestareita ja kärkikilpailijoita niinkuin ennen on tullut. Siihen aikaan kun niitä tuli, niin ADT loisti poissaolollaan. Yhtäkaikki, niin ei tuo lajille tosiaankaan huono ole, että siellä kilpaillaan täysin ilman dopingia, mutta ne on vaan sellasia suuria kylätapahtumia vähän kuin koiranäyttelyt tai traktorinvetokilpailut yms. Ei mitään erikoista siis ikinä tapahdu, mutta hienoja yhteisöjä kuitenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom