Mikälie lihaskalvontulehdus forkussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tupla-J
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa tässä sitten vastaan vaihteeksi tällainen vaiva. Tuntuu suurin piirtein siltä, kuin esmes hauiskääntöä duunaillessa kaikki paino lepäisi suoraan kyynärluun päällä, ihan kuin lihas ei tukisi kättä ollenkaan, ja se tuntuu melkoisen ikävältä. Huomenna olen menossa lääkärille näyttämään ja hankkimaan kunnon diagnoosin. Käsi on jokseenkin hyödytön nyt kevyempienkin painojen kanssa, ja töissä pitäisi kyetä nostelemaan ja kantamaan esineitä muutenkin kuin käsi alaspäin roikkuen.

Tästä sitten suivaantuneena, kun edellisen kerran tämän käydessä meikäläiselle kesti paraneminen likemmäs kuukauden päivät (ellei ylikin, siitä on joku pari vuotta aikaa), haluaisin tietää, että löytyisikö pakkiksen iloisilta veikoilta mitään neuvoa nopeuttaa ko. tilasta paranemista?

Olisiko kellään mitään kivaa ideaa tämän vaivan välttämiseen vastaisuudessa? Kun en soisi reistaavan kyynärvarren estävän habatreenejäni, niin vinkkejä olisi kiva saada.

Tupla-J sanoi:
Tulipa tässä sitten vastaan vaihteeksi tällainen vaiva. Tuntuu suurin piirtein siltä, kuin esmes hauiskääntöä duunaillessa kaikki paino lepäisi suoraan kyynärluun päällä, ihan kuin lihas ei tukisi kättä ollenkaan, ja se tuntuu melkoisen ikävältä. Huomenna olen menossa lääkärille näyttämään ja hankkimaan kunnon diagnoosin. Käsi on jokseenkin hyödytön nyt kevyempienkin painojen kanssa, ja töissä pitäisi kyetä nostelemaan ja kantamaan esineitä muutenkin kuin käsi alaspäin roikkuen.

Tästä sitten suivaantuneena, kun edellisen kerran tämän käydessä meikäläiselle kesti paraneminen likemmäs kuukauden päivät (ellei ylikin, siitä on joku pari vuotta aikaa), haluaisin tietää, että löytyisikö pakkiksen iloisilta veikoilta mitään neuvoa nopeuttaa ko. tilasta paranemista?

Olisiko kellään mitään kivaa ideaa tämän vaivan välttämiseen vastaisuudessa? Kun en soisi reistaavan kyynärvarren estävän habatreenejäni, niin vinkkejä olisi kiva saada.

Nopein tapa parantua tosta vaivasta on totaalilepo. Mulla oli sama vaiva joskus vuosi sitten, selvisin vaivasta parin viikon totaalilevolla.
Ei ole tullut levon jälkeen vielä kertaakaan uudestaan.

Ranne- tai kyynärtuista saattaisi olla apua tohon ongelmaan.
Parempi varmaan ottaa kuitenkin taukoa treeneistä.

Mulla tais olla kans pariin kertaan forkut kipeet sieltä "luun vierestä". Teetkö forkkuliikkeitä? Kummallakin kerralla loppui kipu aika nopeesti kun lopetin kokonaan rannekäännöt forkuille. Enää ei ole tullut, johtunee edellämainitusta.

Mulla tais olla kans pariin kertaan forkut kipeet sieltä "luun vierestä". Teetkö forkkuliikkeitä? Kummallakin kerralla loppui kipu aika nopeesti kun lopetin kokonaan rannekäännöt forkuille. Enää ei ole tullut kipeeksi, johtunee edellämainitusta.

Parin viikon levolla oma kipu on parantunut, kannattaa jättää kaikki turhat rasitukset pois, esim. tietokoneen hiiri käy yllättävästi käteen ja näppis molempiin. Leffoja vaan kattelemaan niin pääset treenaamaan kunnolla tai sitten otat tatskan sillon niinkun minä niin pystyt olemaan salilta pois :)

tuollaisia forkku kipuja ilmenee yleensä jos hauista tehdään suoralla tangolla. varma tapa hommata jännetupen tulehdus(tai siis sitä vastaavat oireet) käsiin on tehdä hauista suoralla tangolla, ainakin itselläni.

Tupla-J sanoi:

Käy tsekkaamassa osoitteesta www.scottabel.com Abelin vinkit käsitreeneihin. Auttaa.

Jep jep. Mullakin oli kipuja joku pari kk sitten forkuissa. Olin kyllä tehnyt hauista aina mutkatangolla. Liikaa vaan rasittunut. Penkkipunnerruskin oli tuskaa..

Minullakin oli viime syksynä vastaavaa kipua forkuissa, juuri siinä "luun vieressä". Oikea käsi kipeytyi niin paljon ettei hauiskääntöä voinut edes ajatella. Kävin näyttämässä sitä sitten lekurille ja sain lähetteen fysikaaliseen hoitoon. Kyllä sieltä joku hieno diagnoosikin tuli mutta itselle jäi loppujen lopuksi se kuva, että rasitusvamma mikä rasitusvamma, hoidoksi forkkujen venyttelyjä, jumppautusta ja lepoa. Melkein vuosi meni ilman ongelmia forkkujen kanssa mutta nyt on alkanut tuntua kipua taas ihan riittävästi.

Kerrohan Tupla-J mitä se lekuri sano. Olisko kenelläkään vinkkejä miten näiltä säryiltä vois välttyä? Treenit kulkee muuten ihan loistavasti mutta hauistreeni jää kipujen vuoksi tekemättä. :wall:

neutraali sanoi:
tuollaisia forkku kipuja ilmenee yleensä jos hauista tehdään suoralla tangolla. varma tapa hommata jännetupen tulehdus(tai siis sitä vastaavat oireet) käsiin on tehdä hauista suoralla tangolla, ainakin itselläni.

Toinen varma tapa hankkia tollasia kipuja on vaihtaa autoon kesäkumit ja käyttää lyhyttä ristikkoavainta todella tiukalla olevien mutterien aukaisuun.. :curs:
Palasivat nimittäin tuossa puuhassa vanhat kyynärvaivat eikä oo täysin parantunu vieläkään kun en oo malttanu pahemmin sen takia salitaukoilla. Pari ekaa päivää jomotti käsiä levossakin. :itku:
Itellä kipuilevat oikeestaan joka liikkeessä jossa joutuu puristamaan tangosta tms kovaa.

Back
Ylös Bottom