Mikähän tässä on idea

http://youtube.com/watch?v=YOwOzIbWiNo

Tommosen löysin ja en kyl harrasta itse voimanostoa, mutta sen verran lukeneena luulisin oman arvion osuvan kohdalleen, eli suurin osa niitä "jääkiekko" pylläreitä. Mutta jos nuo on ihan Ok nii meikä tuulettelee täällä henk.koht "oikeita" kyykky enkkoja.

Pyllistelemisiin

Edittii: tais kuulua se merkki hyväksytyissä nostoissa

En nyt oikeen ottanut selvää oliko toi avaus provo vaiko oikeaa tietämättömyyttä, mutta vastataan silti.

Eli suurin osa noista kyykyistä näytti olevan riittävän syviä, kuvakulmat oli vähän mitä oli syvyyden hahmottamiseen. Sääntöhän kuuluu niin, että ala-asennossa reiden yläpinta lonkkanivelen kohdalta on oltava alempana kuin polven yläpinta. Hikisiä pakarankuvia lattiaan ei säännöissä vaadita.

Ja sitten ton merkin kuuluminen, mikäli sillä tarkoitit noita "ylös" ja "merkki" huutoja, niin ne oli huoltajien ohjeistuksia nostajille. Tuomari komentaa kyykyssä ainoastaan "squat" sekä "rack" ja nämä komennot tulevat riippumatta siitä, onko nosto hyväksytty vaiko hylätty.

Ihan hyväksyttyjä kyykkyjähän nuo syvyydeltään olivat. Ei ainakaan minun muistaakseni tuossa ollut korkeita montaa, jos oli ollenkaan. Tuossa jo pelkät varusteet jarruttaa sen verran, että tiukilla trikoilla tuskin pohjakyykkyjä kovin helpolla lähdetään ottamaan ja niin kuin Ghostrider kertoikin tuossa, että ei tarvitse läjäyttää sitä persettään sinne lattiaan asti, kun vähempikin riittää.

Lisäisin sen verran, että syvissä kyykyissä kannattaa katsoa ettei alaselkä pyöristy mikä ainakin meikäläisellä tulee suhteellisen helposti.

Merkeistä sen verran, että tosiaan nuo "muista merkki" huudot oli huoltajien huutamia, että nostaja ei saa hylättyä merkkien takia, vaikka nosto muuten olisi hyväksytty.

Päätuomari sitten taas antaa nuo "squat" ja "rack" komennot ja vilkaisee, että kaikki on ok ennen merkin antamista.

Penkissä merkit on "start", "press" ja "rack". Vedossa ei ole lähtömerkkiä ollenkaan. Yläasennossa pelkästään "down" komento.

Toivottavasti tuo nyt hieman selvitti asiaa.

http://youtube.com/watch?v=YOwOzIbWiNo

Tommosen löysin ja en kyl harrasta itse voimanostoa, mutta sen verran lukeneena luulisin oman arvion osuvan kohdalleen, eli suurin osa niitä "jääkiekko" pylläreitä. Mutta jos nuo on ihan Ok nii meikä tuulettelee täällä henk.koht "oikeita" kyykky enkkoja.

Pyllistelemisiin

Edittii: tais kuulua se merkki hyväksytyissä nostoissa
Suurin osa noista on kyllä niin pohjakyykkyjä kun vaan kisassa voi olla:rolleyes:

Suurin osa noista on kyllä niin pohjakyykkyjä kun vaan kisassa voi olla:rolleyes:

Näinpä. Todella nättejä semmoisia. Se on vaan niin, että kun rautaa tulee lisää, niin ei kyykytkään ole sunnuntaijumppailun näköistä puuhastelua:). Onneksi ei monet edelleenkään suosi ylileveää jalka-asentoa, vaikka IPF säännöt aika leveän salliikin. Sitä on mielestäni vaikeampi tulkita.

Kyllähän nuo ylös tulleet on hyväksytystä syvyydestä. Paikalla olin, nostin, kuvasin nostoja ja vielä nettiinkin oikein laitoin. Kyllä nuo on kaukana "jääkiekkopylläreistä" Ei noista kuvakulmista sitä oikein kunnolla näekkään.

Näinpä. Todella nättejä semmoisia. Se on vaan niin, että kun rautaa tulee lisää, niin ei kyykytkään ole sunnuntaijumppailun näköistä puuhastelua:). Onneksi ei monet edelleenkään suosi ylileveää jalka-asentoa, vaikka IPF säännöt aika leveän salliikin. Sitä on mielestäni vaikeampi tulkita.

Veikkaan, että niin kauan kun mennään itse asentoon ilman monoliftia, niin niitä ylileveitä ei ikinä nähdä :)

Ja on kyllä threadi jos IPF-kisojenkin kyykkyjä jo tarvitsee arvostella :lol2:

Veikkaan, että niin kauan kun mennään itse asentoon ilman monoliftia, niin niitä ylileveitä ei ikinä nähdä :)

Ja on kyllä threadi jos IPF-kisojenkin kyykkyjä jo tarvitsee arvostella :lol2:

Tuossa viteossa 3:20 on jo aika leveä asento. Se on kyllä aivan totta, että yli 300 kyykistelyt pitää katsoa silmät kiinni, jos ottaa ilman monoliftia melkein 2xhartioiden levyisen asennon:thumbs:.

Ja ei täällä kukaan muu ole syvyyttä arvostellut kuin eka postaaja. Hänkin myöntää, että ei voimanostoa harrasta.

Selvennykseksi threadin aloittajalle: pakaran ei tarvitse koskettaa kantapäätä

Kyllähän noista suurimmasta osasta näki selvästi että ovat tarpeeksi syviä, ja iso osa oli vielä reilusti vaadittua syvempiä.

Omat kyykyt, tai siis kyykky yritykset kaatui juuri tuohon että oli reilusti syvempiä. Voi sanoa että kantapäät hipo persettä :D

Kyllähän noista suurimmasta osasta näki selvästi että ovat tarpeeksi syviä, ja iso osa oli vielä reilusti vaadittua syvempiä.

Omat kyykyt, tai siis kyykky yritykset kaatui juuri tuohon että oli reilusti syvempiä. Voi sanoa että kantapäät hipo persettä :D

Ihan sama mitä oot syönyt mut mulle sitä samaa. :hyper:

Tuossa vielä sivusta. Pisteen B pitää käydä pisteen A alapuolella hyväksyttyyn syvyyteen.
squat.gif

Lisäpisteitä ei saa vaikka kävisi lattialla istumassa välillä.

Back
Ylös Bottom