Mikä väri autoon?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aina joku lässyttää siitä likastumisesta. Mitä sitten? Ainahan ne autot likastuu :).

No kyllä se ketuttaa pestä sitä autoa joka toinen päivä, kun pienikin paska näkyy kuin paskakasa lumessa. Mulla on musta auto, onhan se makee, mutta kesällä se tanan siitepöly tekee heti sellaisen ah niin kivan keltaisen kerroksen siihen päälle ja auto näyttää taas ihan perseelle.

Samoin kaikki kivien, nastojen yms hakkaumat näkyy myös. Ei siinä, tuskin koskaan mustaa vaihdan, mutta kyllä se ketuttaa niin fyysisesti kuin myös rahallisesti pestä autoa 2-3 kertaa viikossa. (tosin tuokin riippuu ihan ihmisestä, mua v*tuttaa/hävettää ajaa likaisella autolla) :)

Tosin tilanne olisi aivan toinen, jos olisi oma pesupaikka, silloin voisin mielelläni pestä autoni useammin. Saisi rauhassa pestä ja kiillotella :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Petei sanoi:

Onhan se noin, mutta yhtälailla ne kaikki autot likastuu, toisissa se vaan näkyy paremmin. Kyllä muakin häiritsee jos auto on likainen. Talvellakin pesen auton kerran viikossa vaikka tietäisinkin, että seuraavana päivänä on loskakeli. Kyllä se auto välillä kannattaa pestä muutenkin kuin siinä toivossa, että saisi ajella sillä täysin puhtaana pari viikkoa.

Ymmärrän kuitenkin huolesi, itsellä ihan samanlaisia ajatuksia. Mutta kauneuden eteen joutuu kärsimään, vai miten se sanonta menee :D.

Kyllä se metallihohto harmaa vain on loistava väri. Se pysyy puhtaimman värisenä pisimpään ja muutenkin tyylikäs väri. Yksi miinus on vain että joka kolmas auto on jo sen värinen...

Itsellä auto on helmiäismusta ja kyllä se on puhtaana pirun hienon näköinen, mutta ei se pysy tosiaan kun päivän kaksi hyvänä.. :(
Kyllä kesällä sitä on mukava pestä, mutta sitten kovilla pakkasilla tai loskakeleillä ei oikein kiinnosta. Ja ei ne autopesulatkaan ilmaisia ole.

Onhan se noin, mutta yhtälailla ne kaikki autot likastuu, toisissa se vaan näkyy paremmin. Kyllä muakin häiritsee jos auto on likainen. Talvellakin pesen auton kerran viikossa vaikka tietäisinkin, että seuraavana päivänä on loskakeli. Kyllä se auto välillä kannattaa pestä muutenkin kuin siinä toivossa, että saisi ajella sillä täysin puhtaana pari viikkoa.

Ymmärrän kuitenkin huolesi, itsellä ihan samanlaisia ajatuksia. Mutta kauneuden eteen joutuu kärsimään, vai miten se sanonta menee :D.

Joo siis kyllä autot likastuu, ei siinä, mutta mustassa se lika näkyy niin häiritsevän hyvin.

Kyllähän sitä kauneuden eteen joutuu kärsimään :). Nytkin auto on hallissa erittäin paskaisena ja koko ajan mielessä pyörii vaan ,että pitäs pestä auto :D . Mä ostin auton toukokuun alussa ja tähän päivään mennessä oon vahannut sen jo about 5 kertaa, eli kyllä sitä haluaa, että auto kiiltää almost koko ajan :nolo:

Kyllä kesällä sitä on mukava pestä, mutta sitten kovilla pakkasilla tai loskakeleillä ei oikein kiinnosta. Ja ei ne autopesulatkaan ilmaisia ole.

Kesällä mukava pestä joo, mutta just nää talvikelit on persiistä, kun ei oikein kovilla pakkasilla viitsi märkää autoa heittää halliin. Pesulat ei tosiaan ilmaisia ole.
Mulla on duunin hallissa pesupaikka, mutta se on aika paska, koska 20centillä saa aina vettä about 1-2min, ja sit taas uutta kolikkoa, eli se on vähän sellaista jökittämistä koko pesu :) . Plussaa siinä tosin on se, että duunin halliin voi jättää yön yli kuivumaan, koska hallissa koko ajan yli +10.

Talvipakkasilla kun käy pesemässä auton niin jos sitä ei saa minnekään omaan talliin tms., niin kannattaa viedä jonnekin kaupan parkkihalliin kuivaamaan (eipä ole sitten ovet jäässä aamulla).

Talvella itse pesen usein jo senkin takia, että tuota pirullista suolapaskaa on joka reikä täynnä. Talvipakkasilla se auto vasta makeelta näyttääkin kun on kunnolla puhdas.

Talvipakkasilla kun käy pesemässä auton niin jos sitä ei saa minnekään omaan talliin tms., niin kannattaa viedä jonnekin kaupan parkkihalliin kuivaamaan (eipä ole sitten ovet jäässä aamulla).

Talvella itse pesen usein jo senkin takia, että tuota pirullista suolapaskaa on joka reikä täynnä. Talvipakkasilla se auto vasta makeelta näyttääkin kun on kunnolla puhdas.

Pakkasilla puhdas musta auto on makeen näköinen :)
Kauas auton pitäisi antaa kuivata jossain lämpimässä, ennenkuin voisi heittää ulkohalliin?

Hopeanväriset autot huomataan paremmin, kuin muun väriset ja siksi hopeenvärisillä autoilla ajavat ajavat vähemmän kolareita kuin muut (jossain oli joskus tutkimus asiasta) :arvi:

:offtopic: Olipa hyvä että lukas tän ketjun! Nyt on pakko lähtä pesettään auto hetimiten! Se on niin musta että sinistä ei näy kun vähän keulasta :nolo: .
Kylläpä pojat huolehtii autojen puhtaudestaan :eek: ? Itellä tulee varmaan kerta kesään ja kerta talveen käytyä jossain naarmuttavassa ale-pesussa mutta nyt siihen tuli muutos, prkl! Kiitos taas pakkis!:thumbs:

Hopeanväriset autot huomataan paremmin, kuin muun väriset ja siksi hopeenvärisillä autoilla ajavat ajavat vähemmän kolareita kuin muut (jossain oli joskus tutkimus asiasta) :arvi:
Luin saman tutkimuksen. Myöhemmin tuli mieleen, että onkohan tutkimusmaassa ajovalopakko, kuten Suomessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakkasilla puhdas musta auto on makeen näköinen :)
Kauas auton pitäisi antaa kuivata jossain lämpimässä, ennenkuin voisi heittää ulkohalliin?

Eikä pelkästään vain se musta auto ;).

Omien kokemuksien mukaan sellainen pari tuntia pitäisi riittää, riippuu tietysti vähän tallin lämpötilasta.

mölliskö sanoi:
Kylläpä pojat huolehtii autojen puhtaudestaan :eek: ?
Kyllähän se on pestävä säännöllisesti :). Kun pitää siitä kiinni, niin ei se ole edes paha käydä pesemässä. Itse pesen aina käsin, tulee paaaaaaljon parempaa jälkeä.

Kun pitää siitä kiinni, niin ei se ole edes paha käydä pesemässä. Itse pesen aina käsin, tulee paaaaaaljon parempaa jälkeä.

Olen käyttänyt muutaman kerran auton shellin deluxe pesussa ja se tekee yllättävän hyvää jälkeä. Kuivalla autolla on kiva lähteä ajelemaan pakkaseen.

Olen käyttänyt muutaman kerran auton shellin deluxe pesussa ja se tekee yllättävän hyvää jälkeä. Kuivalla autolla on kiva lähteä ajelemaan pakkaseen.

Kyllähän noilla joillain pesuillakin tulee ihan asiallista jälkeä. Mutta se vaan tuppaa olemaan niin, että kunnes pesutulos on edes tyydyttävä, se maksaa melkoisesti.

Itse kun pesee ja tuhtaa niin on sitten ainakin joka kolo puhdas. Kyllä se välillä kysyy vähän sisua pestä auto.

Ainiin, näin eräs päivä kirkkaanpunaisen mersun - se ei todellakaan ollut hyvä väri siihen. Ja ei, se ei ollut A-sarjalainen.

Mites mustan auton omistajat, tuleeko harjapesusta miten pian pyörrejälkiä?

Kun katsoo puhdasta mustaa autoa läheltä, niin lähes poikkeuksetta näkyy sellaisia pyörrejälkiä jotka tulevat varmaankin konepesusta. Vaikka pakko kait sitä on käyttää, kun ei ole itsellä talvisin pesupaikkaa.

:offtopic:

Mitä te skitsoilette auton pesemisellä! Itse pesin kesällä viimmeksi ja seuraavaksi ensi kesänä. :D Kyllä kunnon kesä, kevät, syksy sateet sen pesee.. ja talvella ihan sama, kun rapa lentää.

Mites mustan auton omistajat, tuleeko harjapesusta miten pian pyörrejälkiä?

Kun katsoo puhdasta mustaa autoa läheltä, niin lähes poikkeuksetta näkyy sellaisia pyörrejälkiä jotka tulevat varmaankin konepesusta. Vaikka pakko kait sitä on käyttää, kun ei ole itsellä talvisin pesupaikkaa.

Joo mä huomasin noita jälkiä omassa autossa, kun konepesussa tuli pari kertaa käytettyä. Vahaamalla onneksi ei näy :)

Autoo pitää kohdelle yhtä hyvin kuin naisiakin, tai ainakin melkein :)

Kertaakaan en oo konepesussa autoo käyttäny, aina hellästi käsin pesetän vähintään kerran kahdessa viikossa, + pinnotukset vuosittain + vahausta.
Konepesussa vaan pilaat autos, ja mielelläni maksan hyvin tehdystä työstä ihmiselle, kun jollekin fakin koneelle.

Mitä isompi auto, sen tummempi pitää olla ;) Metallinhohto tummansininen on kyllä hieno poikkeuksetta autoon kuin autoon. Riippuen tietenkin sävystä.

Zone-sarja -42%
Riippuu niin paljon autosta, mutta en ole nähnyt yhtään autoa johon musta ei olisi sopinut. Varmin vaihtoehto, kuten tummat värit yleensäkkin. Sitten jos oikein riettaaksi käy, niin valitsee sen mistä itse pitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom