Mikä paita? +paitareenien aloitus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voitkos Salomaa vähän selventää mulle ku en tiiä oikein noita paidan virittely niksejä että mite ne hihat oikein käännetään ku sanoit tuossa aikasemmin että: "Kun hihat on käännetty sisäänpäin niin se työntää aika voimakkaasti niitä myös kylkiin. ??" ja sit toisekseen että miten paljon sisään noi F6 hihasaumat kannattaa kääntää? Kyynäpään kohdalle?:)

Niin ja saa tietty muutkin vastata jos jaksaa..

ProjectX sanoi:
Voitkos Salomaa vähän selventää mulle ku en tiiä oikein noita paidan virittely niksejä että mite ne hihat oikein käännetään ku sanoit tuossa aikasemmin että: "Kun hihat on käännetty sisäänpäin niin se työntää aika voimakkaasti niitä myös kylkiin. ??" ja sit toisekseen että miten paljon sisään noi F6 hihasaumat kannattaa kääntää? Kyynäpään kohdalle?:)

Siis F6 hihasaumat käännetään sisäänpäin kun esim Furyssa ne pistetään tuohon ojentajajänteen kohdalle.

Kuvassa näkyvä on valkoinen viiva on kohta mihin sauma pistetään Furyssa. Punainen taas merkkaa sitä mihin sauma pistetään F6:ssa. Se siis käännetään siitä ojentajalta aika reilustikkiin sisään päin. Auttaa huomattavasti pidemmälle nostaessa.

KUVA: http://www.liftinglarge.com/getting_the_most_o.htm

Edit. Lisäsin toisen kuvan mistä näkee paremmin mihin se sauma pistetään.

Liitteet

• 4-f6%20seam.webp
    4-f6%20seam.webp
    11,7 KB · Katsottu: 180
  • hauis.gif
    hauis.gif
    9,8 KB · Katsottu: 226
Hmm, ehkä hiukan tyhmä kysymys. Mut jos mä teen ihan bodyreeniä 4-jakoisella ohjelmalla, niin onko typerää hankkia penkkipaita jos haluaisin aina joskus vähän kisailla ? Teen penkin 2 kertaa viikossa, kapealla otteella (ojentajatreenissä) ja normipenkin. Kummassakin siis 2x6. Tällä TITAN Fury NXG+ paita irtois noin 50 euroon ja kiinnostaisi. Ja jos nyt hommaisin sen paidan, niin voisinko jatkaa tuolla 2x6 menetelmällä, ja ottaa vaikka kuukauden tai parin jälkeen ns. piikkauksen ykköstä varten, jonka aikana juuri käytettäisiin tuota paitaa ? Toivottavasti joku tajust jotakin :rolleyes:

Salomaa sanoi:
Siis F6 hihasaumat käännetään sisäänpäin kun esim Furyssa ne pistetään tuohon ojentajajänteen kohdalle....etc.
Kyllä minä pyörittelisin hihoja ihan ulkokautta. Eli kun se sauma olisi ensin normaalisti kyynerluun kohdalla niin pyöritetään hihaa ulkokautta jengoille.

Zone-sarja -42%
bodypena:mikä ettei kannattaisi, onhan kisaaminen ihan kivaa puuhaa. Toki voi ilman paitaakin käydä nostamassa jollei hirveän tosissaan voittoa tavoittele.

Virveli sanoi:
Kyllä minä pyörittelisin hihoja ihan ulkokautta. Eli kun se sauma olisi ensin normaalisti kyynerluun kohdalla niin pyöritetään hihaa ulkokautta jengoille.

Kokeiltu on ja itselläni se ainakin pilasi noston. Useimmat käsittääkseni kääntää ihan sisään ne saumat.

RRKalle sanoi:
bodypena:mikä ettei kannattaisi, onhan kisaaminen ihan kivaa puuhaa. Toki voi ilman paitaakin käydä nostamassa jollei hirveän tosissaan voittoa tavoittele.

Jep, tosiaan löytys korkkaamaton TITAN Fury NXG+ noin 50e hintaan. Sen verran vielä, että kun tuo myynnissä oleva paita on kokoa 42, ja se soveltuu kuulemma noin 85-90kg nostajalle. Mun mitat tällä hetkellä 80kg/181cm. Et toi vois käydä sen puolesta, että paitanostoa aloittelevalle se paita saakin olla vähän isompi ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salomaa sanoi:
Kokeiltu on ja itselläni se ainakin pilasi noston. Useimmat käsittääkseni kääntää ihan sisään ne saumat.
Ite olen kääntänyt (ja useat pro-puolen nostajat) esim. oikean käden hihaa itsestä katsoen vastapäivään, eli ulkokautta sisälle. Voi olla, että puhuttiin samasta asiasta, mutta eri sanoin(?).

Virveli sanoi:
Ite olen kääntänyt (ja useat pro-puolen nostajat) esim. oikean käden hihaa itsestä katsoen vastapäivään, eli ulkokautta sisälle. Voi olla, että puhuttiin samasta asiasta, mutta eri sanoin(?).

Luulen näin.

Bodypena sanoi:
Eli vähän iso?

Riippuu toki ruuminrakenteesta. Luulisin, että toi Fury olisi hyvä ekaksi paidaksi.

Bodypena sanoi:
Jep, tosiaan löytys korkkaamaton TITAN Fury NXG+ noin 50e hintaan. Sen verran vielä, että kun tuo myynnissä oleva paita on kokoa 42, ja se soveltuu kuulemma noin 85-90kg nostajalle. Mun mitat tällä hetkellä 80kg/181cm. Et toi vois käydä sen puolesta, että paitanostoa aloittelevalle se paita saakin olla vähän isompi ?

42 on taulukon mukaan -75 kilosten paita. eli se on sulle aika passeli. koska olet kohtuullisen pitkä 80 kiloseksi. jos haluat löysän paidan niin älä tuota osta

Mulla on 54 koon Metal Viking Bencher, ja sillä oon oppinu mielestäni yllättävän hyvällä tekniikalla nostaan. Painoa on 102kg ja pituutta 190cm, taulukon mukaan tuo paita on 90kiloselle..vähän ehkä löysä mulle :)

Salomaa sanoi:
Siis F6 hihasaumat käännetään sisäänpäin kun esim Furyssa ne pistetään tuohon ojentajajänteen kohdalle.

Kuvassa näkyvä on valkoinen viiva on kohta mihin sauma pistetään Furyssa. Punainen taas merkkaa sitä mihin sauma pistetään F6:ssa. Se siis käännetään siitä ojentajalta aika reilustikkiin sisään päin. Auttaa huomattavasti pidemmälle nostaessa.

Ohhoh, pitääpä kokeilla kääntää nuo saumat noin. Mites tuo kaulus? Eikö se tule aika kurkulle, kun hihat on noin paljon sisäänpäin käännetty?

Marica sanoi:
Ohhoh, pitääpä kokeilla kääntää nuo saumat noin. Mites tuo kaulus? Eikö se tule aika kurkulle, kun hihat on noin paljon sisäänpäin käännetty?

Kaulus vedetään alas ja lukitaan vyöllä paikoilleen. Itselläni ei ainakaan tule kurkulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom