Mikä on vikana kun tuloksia ei näy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja violet
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
fitnesspimu sanoi:
Saisit palautusjuomasta yhden aterian lisää ruokavalioosi ja näin ollen lisää kaloreitakin.

Tämä on todella hyvä pointti, ainakin minulla tuppaisivat kalorit jäämään useinkin liian alhaisiksi, jos en ottaisi palkkaria. Palautusjuomassani on kaloreita yleensä 300-350.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Kävelystä...

Pia-Maria H sanoi:
Mitä ihmettä? :rolleyes:

No se on vain minun mielipiteeni... En saa sykettä nousemaan sitten millään jos kävelen, siis en edes millekkään alarajalle. Ja sauvoja en käytä.

Pienenpieni hölkkä on paljon mukavampaa...

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Emppuli sanoi:
Ei tuo juokseminen aina mikään paras mahdollinen ratkasu tosiaan ole! :jahas: Ite saan aktiivisella juoksemisella+dietillä ne vähätkin lihat katoamaan reisistä ja nopsaan.. :hyper:

Auts! Entäs pyöräily? Kävely... Ei, ei ja ei. Kai joku nyt vetää perään linkin missä todistaa minun olevan totaalisen väärässä, mutta siinähän vetää... Uuh... Ei toimi minulla, ei vaan toimi. :hyper:

Mäyräkoira sanoi:
En saa sykettä nousemaan sitten millään jos kävelen, siis en edes millekkään alarajalle.

Sitten et kävele tarpeeksi lujaa ja/tai vaihtelevassa maastossa. ;)

Mäyräkoira sanoi:
Ja sauvoja en käytä.

Mikset? Äläkä pliis vastaa, että noku se on niinq hölmön näköistä :jahas:

Ei hölkkääminen/juokseminen suinkaan huono aerobisen liikunnan muoto ole, mutta valitettava fakta on se, että se ON vamma-alttiimpi laji kuin kävely - asfaltilla tai ylipäätäänkin kovalla alustalla juokseminen kyllä kipeyttää herkästi ainakin polvet :( Ja kaikilla ei valitettavasti ole mahdollisuutta mennä pururadalle tms. hölkkäilemään.

Pointti: jos joku liikuntamuoto ei itselle sovi ja/tai itseä miellytä, niin en kyllä silti lähtisi tuomitsemaan sitä suoralta kädeltä "mummojen lajiksi" tms. Avoimuutta peliin, ihmiset :)

Gillyanne sanoi:
Sitten et kävele tarpeeksi lujaa ja/tai vaihtelevassa maastossa. ;)

Tuo maasto voi olla se ongelma. Asun keskikaupungilla ja paikalliset "lenkkipolut" ovat tasaista asvalttia.

Gillyanne sanoi:
Mikset? Äläkä pliis vastaa, että noku se on niinq hölmön näköistä :jahas:

Eivät sauvat ole tyhmän näköiset, mutta saan aina vasemman olkapään kipeäksi sauvojen kanssa. Enkä saa sauvoista sykkeen noston kannalta hyötyä. Tekniikka kaipaisi kai korjaamista? :(

Gillyanne sanoi:
Ei hölkkääminen/juokseminen suinkaan huono aerobisen liikunnan muoto ole, mutta valitettava fakta on se, että se ON vamma-alttiimpi laji kuin kävely - asfaltilla tai ylipäätäänkin kovalla alustalla juokseminen kyllä kipeyttää herkästi ainakin polvet :( Ja kaikilla ei valitettavasti ole mahdollisuutta mennä pururadalle tms. hölkkäilemään.

Vammoista pahimmat ovat tulleet allekirjoittaneelle sählyä pelatessa. Sehän on tunnetusti aika vamma-altis laji.

Gillyanne sanoi:
Pointti: jos joku liikuntamuoto ei itselle sovi ja/tai itseä miellytä, niin en kyllä silti lähtisi tuomitsemaan sitä suoralta kädeltä "mummojen lajiksi" tms. Avoimuutta peliin, ihmiset :)

Point taken. Ja kirjoitin kyllä mummolajista hieman huumorilla. Tuhma olin (anteeksi). :rolleyes:

Mutta ap threadin postaaja kyseli miksei tuloksia näy, ja ajattelin että kalorinkulutus saattaisi nousta kepeällä hölkällä hieman tuosta kävelystä... Kokeilu kannattaa aina. Kun vielä juoksin enemmän, kävin sekä pitkää lenkkiä matalalla sykkeellä että lyhyitä spurtteja että joskus sitä sauvakävelyäkin. Kroppa sai enemmän virikkeitä kun reenin kesto ja teho vaihtelivat. Esim. yksi kävely / sauvakävely ja yksi spurttailureeni vaikka urheilukentällä. Eli juostaan, sitten kävellään ja taas juostaan.

Mäyräkoira sanoi:
Eivät sauvat ole tyhmän näköiset, mutta saan aina vasemman olkapään kipeäksi sauvojen kanssa. Enkä saa sauvoista sykkeen noston kannalta hyötyä. Tekniikka kaipaisi kai korjaamista?

Jep, siltä vaikuttaa. Kas tässä: http://www.suomenlatu.fi/lajit/sauvakavely/tekniikka.html. Itse olen havainnut sauvojen käytön nostavan sykettä kymmenisen lyöntia/minuutti, mäkisessä maastossa enemmänkin.

Mäyräkoira sanoi:
ap threadin postaaja kyseli miksei tuloksia näy, ja ajattelin että kalorinkulutus saattaisi nousta kepeällä hölkällä hieman tuosta kävelystä... Kokeilu kannattaa aina. Kun vielä juoksin enemmän, kävin sekä pitkää lenkkiä matalalla sykkeellä että lyhyitä spurtteja että joskus sitä sauvakävelyäkin. Kroppa sai enemmän virikkeitä kun reenin kesto ja teho vaihtelivat. Esim. yksi kävely / sauvakävely ja yksi spurttailureeni vaikka urheilukentällä. Eli juostaan, sitten kävellään ja taas juostaan.

Tokitoki, kyllähän vaihtelevat treenit ovat ehdottomasti aina hyvästä, oli tavoite sitten mikä hyvänsä! Mutta en silti hylkäisi sitä kävelyäkään kokonaan ;)

Rauha? :)

Minä suosin sauvakävelyä, sillä se on tehokkaampaa kuin kävely ilman niitä. Sauvat nostavat ainakin minulla sykettä, joten ne ovat oiva apuväline aerobisessa harjoittelussa. Aivan loistavat esim. mäkisessä maastossa, missä lenkkeilen.

Juoksussa syke nousee yli aerobisen eli en todellakaan halua polttaa työllä ja vaivalla hankittuja lihaksia juoksemisella. Tämä on niin yksilöllistä! Toisella syke nousee helpommin ja toisilla ei. Jokainen löytäköön itselleen parhaimman mahdollisen tavan harjoittaa aerobista kuntoaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom