Lämppä ja jäähyttely jää helposti liian vähille. Myös itselleni. Ostin korvanapit ja kuuntelen äänikirjoja tai podcasteja jolloin kuntopyörällä polkeminen on paljon mielekkäämpää. En ole ikinä tykännyt soutulaitteesta. Itse vedän nykyään vähintään 15 minuuttia kuntopyörää tms. Välillä polkien hetkittäin seisaaltaan. Siten että saa kunnon hien pintaan eli hiki todellakin valuu. Siihen päälle sen lihasryhmän aktivointia, jota aikoo treenata. Jos kyykkyjä niin kyykkään syvään ilman painoja, venytän lonkkia, jne.... Ja tietysti auttaa kun alkuun tekee riittävästi lämmittelysarjoja. Itse osittain ulkoistan lämmittelyä itse liikkeeseen ja aloitan vähän ylikevyellä ja teen sitten yhteensä jopa 10 sarjaa, joista 4-5 on lämmittelyä. Ja tietty lopuksi usein myös ns. jäähyttelysarjaa eli painoista pois 50% tai jopa enemmän ja saman liikkeen toistoa, puhtaalla tekniikalla, isoilla liikeradoilla. Ja yrittäen saada lihakset muistamaan ns. puhtaan suorituksen eikä sitä viimeistä ehkä hieman epäpuhdasta sarjaa isoilla painoilla.
Jos sali on uimahallin yhteydessä, suoritan loppuverkan uimalla. On aivan loistava laji siihen käyttöön. Joskus kovien treenien jälkeen käynyt talvella avannossa, toki saunan kera. Itsellä tuntuu kuuma kylmä vuorottelu auttavan palautumiseen todella paljon.
Harvemmin tulee saavuttua salille fillarilla. Mutta aina kun niin tekee, huomaa että salilla alkulämppää ei tarvi tehdä juurikaan ja loppuverryttelykin sujuu kotimatkalla. Treeni kulkee ihan eri tavalla, mutta logistisista syistä ja laiskuudesta johtuen, liian usein tulee ajettua salille autolla.