Mikä ohjelma Norton Antiviruksen tilalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
ei voi olla totta!! heivasin nortonit huitsinhelvettii ton ^^ viestin jälkeen ja hain avastin ja sygaten koneelle, nyt toimii nettiki satakertaa nopeemmi, ennen tuli netistä tavaraa sellaset 10kt sekunnissa ja nyt tulee 65, oon jo ehtiny sonerallekki soitella et mikä helvetti tässä mättää, en sitte tajunnu tota nortonia epäillä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerio Personal Firewall on hyvin kätsy ja erittäin toimiva palomuuriksi. Myös ilmainen.. Se conffataan käytön mukaan.

Läissy sanoi:
F-Secure tykkää syödä hyvin koneen resursseja esim. verrattuna Avast!iin.

Sygate + Avast! :worship: :5:

Oon kokeillut F-Securen ja McAfeen aikoinaan - molemmat tekee koneesta pahimmillaan äärimmäisen hitaan ja epävakaan. F-Securen erikoisuuksia on vielä se että kun sitten yrität poistaa sitä tietsikalta niin kas, rekisteri saattaa mennä niin paskaksi ettei oo muuta keinoa kuin vetää windowsit sileäksi ja asentaa kaikki uudelleen. Eli kyllä nää softat vaikuttaa sekä tavalliseen ohjelmien pyörittämiseen että myöskin netin nopeuteen........

Läissy sanoi:
Kerio Personal Firewall on hyvin kätsy ja erittäin toimiva palomuuriksi. Myös ilmainen.. Se conffataan käytön mukaan.

Viruksen "poisto" ohjelmien paremmuus järjestyksessä.. (kaikki on moneen kertaa vuosien varrella kokeiltu.. yhteinen sama vika eli poistaa viruksen mutta sehän voi tulla heti takasin..)

1. McAfeen (kevyt), 2. Norton (päivittyvä) 3. F-Securen (muistin syöjä)

Mutta paras viruksen "esto" keino on kunnon palomuuri!

Perustelut: Mitään ei lähde eikä tule koneellesi sinun tietämättäsi (jos vain osaat). Ja järjestyksessä..

1. Kerio Personal Firewall (varma ja toimii) 2. ZoneAlarm (toimii mutta ei kaikkien ohjelmien kanssa)

Mielipiteitä on monia mutta näin pitkän kokemuksen perusteella :thumbs:

zonealarm ja antivir on toiminut tähän mennessä ok. On ainakin madot pysähtyneet ennen vahinkoa...............

Net Virgin sanoi:
Muuriksi smoohtwall ja taaksen nortonkia

Jep jep, kunhan on sekä palomuuri että antivirus niin ei pitäisi olla ongelmia. Mulla on vaan kone sellainen vanha paska että on pitänyt etsiä kaikista pienimmät resurssisyöpöt!

Zonealarm on itellä toiminu todella hyvin. Tämä siis win2k koneella. Kun olen kahteen Xp-koneeseen yrittäny Zonealarmia (uusin versio) sekä F-secure 5.42 asentaa niin olen huomannu etteivät toimi yhdessä nuo ohjelmat. Kone tilttaa heti samantien. Onko kukaan muu todennu saman? Ärsyttävää koska nuo kaks ohjelmaa toimii mun 2k koneessa moitteetta, enkä niitä muihin ohjelmiin vaihtaisi. XP bugi?

HC76 sanoi:
Zonealarm on itellä toiminu todella hyvin. Tämä siis win2k koneella. Kun olen kahteen Xp-koneeseen yrittäny Zonealarmia (uusin versio) sekä F-secure 5.42 asentaa niin olen huomannu etteivät toimi yhdessä nuo ohjelmat. Kone tilttaa heti samantien. Onko kukaan muu todennu saman? Ärsyttävää koska nuo kaks ohjelmaa toimii mun 2k koneessa moitteetta, enkä niitä muihin ohjelmiin vaihtaisi. XP bugi?

ZoneAlarm + Norton toimii ainakin XP:ssä OK (joskin Norton on helvetin hidas, mutta niinhän se on kaikilla alustoilla).

Onhan sulla XP:n oma firewall varmasti pois päältä ja F-Secure + ZoneAlarm nimenomaan XP-versioita?

protsku sanoi:
Panda Platinum vai PC-Chillin vai joku muu? Norton hidastaa selvästi muita tietsikan ohjelmia jos siinä käyttää "File System Realtime Protection" -ominaisuutta ja muutenkin koko tietokoneen skannaaminen kestää ikuisuuden tällä ohjelmalla......

Onkos käyttöjärjestelmä ohjelma? Jos kokeilis vaikka OS kybää. Saattaa tosin olla, että joutuu sitten hieman päivittelemään rautaakin.;)

Macintosh, virukset ja tietoturva

Mac on säilynyt turvassa viruksilta ja madoilta, jotka ovat kiusanneet miljoonia Windows-käyttäjiä. Windows-koneiden suurempi määrä ei ole ainoa syy miksi virukset on kohdistettu Windows-käyttäjien harmiksi. Windowsissa on nimittäin oletuksena portteja auki, joita kräkkerit voivat hyödyntää iskuissaan. Mac OS X:ssä ei ole oletuksena yksikään tietoliikenneportti auki, joten tunkeutuminen systeemiin on huomattavasti vaikeampaa. Mac OS 9 ja aiemmat ovat täysin suojattuina tietoturvaongelmilta, koska niissä ei ole komentoriviä UNIX-järjestelmien tavoin.
Virukset

Mac OS X:lle ei ole lainkaan viruksia. Mac OS 9 -virukset ovat kadonneet lähes tyystin kierrosta. Officen makrovirukset ovat ainoa uhka, josta pääsee pitämällä makrotoiminnot pois päältä Officessa.

Windowsin madot ja sähköpostivirukset eivät aiheuta vahinkoa Macintoshissa, mutta niitä ei kannata lähettää vahingossakaan eteenpäin Windows-käyttäjille vaan poistaa heti postilaatikosta.

Symantec Norton AntiVirus on saatavana Ohjelmajakelusta yliopiston henkilökunnalle (kysy käyttäjätunnus Symantec-kansioon). Ennen asennusta kannattaa varmistaa, että ohjelman versio toimii koneesi käyttöjärjestelmässä. Symantec toimittaa ohjelman uudet versiot viiveellä yliopistolle, joten ennen asennusta kannattaa varmistaa yhteensopivuus Symantecin web-sivuilta. Jos asentaa AntiVirus-ohjelman, siitä ei ole juuri hyötyä ellei päivitä viruskuvauksia, Norton AntiViruksessa on tätä varten LiveUpdate-toiminto.

Mikäli on hankkinut Applen .Mac-jäsenyyden voi käyttää palveluun kuuluvaa Virex-viruksentorjuntaohjelmaa.
Tietoturva

Mac OS X:n UNIX-ytimeen liittyviä tietoturvapäivityksiä ilmestyy melko säännöllisesti. Päivitykset kannattaa asentaa varmuuden vuoksi. Päivitykset imuroidaan ja asennetaan Ohjelmiston päivitys -toiminnon kautta.

Mac OS X:ssä on sisäänrakennettu ipfw-palomuuri, jota hallitaan yksinkertaisella käyttöliittymällä Jako-järjestelmäasetuksista.

(http://www.helsinki.fi/atk/mac/mac-tietoturva.html)

IronMind sanoi:
Onhan sulla XP:n oma firewall varmasti pois päältä ja F-Secure + ZoneAlarm nimenomaan XP-versioita?

No jos XP:ssä on tuo oma firewall defaulttina päällä ni sitten se voikin olla syynä. F-secure ainakin toimii kaikilla alustoilla sama versio, luulisin että myös Zonealarm (?). Menny niin että F-secure asentuu hyvin, ja zonealarmin asennuksen ja buutin jälkeen t.i.l.t.

Ensin on Smoothwall, sitten on omalla koneella vielä Kerio. Kerio lähinnä sitä varten, että jos jonkin ohjelman kylkiäisenä pääsis jostain joku trojalainen tms asentumaan ilman että AntiVir sitä huomaa, niin kerio sitten hälyyttää jos se haluaa nettiin. Tosin mitään paskaa ei ole koneelle tullut, eikä Kerion lokeihin paukkunut, koska Smoothwall hoitaa homman. Saa XP:nki asentaa rauhassa verkkopiuha kiinni. :)

Itse käytän ZoneAlarmia palomuurina ja F-Securen virustutka skannaa koneen aina sen käynnistyessä, joka tapahtuu noin kerran vuorokaudessa. Reaaliaikaisesta ei ole juuri hyötyä ja syö koneen resurssit, mikäli et ole todella vainoharhainen. Eipä ole viruksia koneeseeen koskaan tullut. Tai ainakaan en ole huomannut sillä kone toimii ihan normaalisti.

Otin myös itse toissapäivänä ton Avast!in Täytyy myöntää että tietokone on ihan kuin uusi :) .60 päivän kokeiluversio näyttää olevan, tavallisestihan noi on aina 30 päivän mittasia.

Vielä kun joku kertoisi mitä spywaren poisto softaa kannattaisi nykypäivänä käyttää. Ennen adaware ja spybot toimivat hienosti, mutta nykyään noihin molempiin saa ostettua immuniteetin, eli jos maksat ohjelmistovalmistajalle riittävästi kahisevaa, niin ne eivät enää poista tiettyjäspyware-ohjelmia. Mikä siis tilalle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom