Mikä mättää maastavedossa?

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Pexi87 sanoi:
Itellänikään ei meinannut painot millään irrota maasta, mutta se johtui sellaisesta typerästä jutusta, etten riuhtaissut painoja tarpeeksi "aggressiivisesti" irti maasta.
Kuten raven jo sanoi, ei kannata riuhtoa. Nimenomaan se on typerä juttu.sellainen tasainen puristus ja sitten kun tanko irtoaa maasta niin täysillä! :hyper:

Pecman sanoi:
Kuten raven jo sanoi, ei kannata riuhtoa. Nimenomaan se on typerä juttu.sellainen tasainen puristus ja sitten kun tanko irtoaa maasta niin täysillä! :hyper:

No en mä nyt varsinaisesti riuhdo. Ei tuo mun tekniikan muutos varmaan voinu pahastakaan olla kun ennen sain tietyllä painolla tehtyä kuus toistoa mutta seuraavalla viikolla uuden tyylin avulla sain tehtyä kakstoista... :)

Pexi87 sanoi:
No en mä nyt varsinaisesti riuhdo. Ei tuo mun tekniikan muutos varmaan voinu pahastakaan olla kun ennen sain tietyllä painolla tehtyä kuus toistoa mutta seuraavalla viikolla uuden tyylin avulla sain tehtyä kakstoista... :)

Ei se sitä tarkoita että jos saat enemmän toistoja, niin sulla on hyvä/oikea tekniikka. Pyydä jotain henkilö katsomaan sun tekniikkaa joka asiasta tietää hieman enemmän. Ei sitten tule turhia selkä ongelmia jatkossa.

Raven sanoi:
Ei se sitä tarkoita että jos saat enemmän toistoja, niin sulla on hyvä/oikea tekniikka. Pyydä jotain henkilö katsomaan sun tekniikkaa joka asiasta tietää hieman enemmän. Ei sitten tule turhia selkä ongelmia jatkossa.

Kyl yks tyyppi ainaki sano et ihan hyvä tekniikka mulla on, mut voinhan mä pyytää tsekkaamaan vielä uudemman kerran et onko ok. :)

pexi, tai pyydät jonkun toisenkin katsomaan tekniikkaa. =P

maastavedossa puhutaan monesti apuliikkeiden merkityksestä ja sanotaan että jokainen terve mies vetää 200 kiloa vain heikkouksia vahvistamalla. sanokaapa miten tärkeitä todellisuudessa heikkouksien vahvistaminen on ja mistä se kannattaisi aloittaa?

- miten treenaatte takareisiä? yhdellä jalalla laitteessa vai sjmavena?
- entä puristusvoimaa?
- tai selänojennusta?
- entä tukeeko sivutaivutusten harjoittelu selkärankaa? mikä merkitys maksimivedolle?
- rinnalleveto, auttaako paljon räjähtävyyteen?

olisikohan mitään mieltä panostaa hetki pelkästään apuliikkeisiin ja jättää raskas veto hetkeksi syrjään?

nevahood sanoi:
- entä puristusvoimaa?
- tai selänojennusta?
- entä tukeeko sivutaivutusten harjoittelu selkärankaa? mikä merkitys maksimivedolle?

Takareisien suhteen tuskin kannattaa mennä mihinkään hilavitkuttimiin, vaan kunnon sjmavea tai jullea. Nämä saattavat auttaa ehkä hieman myös alaselän kanssa, jolle tuskin kannattaa tehdä selänojennuksia. Rinnalleveto auttaa varmasti räjähtävyyteen erittäin paljon. Treenaat sitä jonkin aikaa, niin varmasti nousee maasta helpommin.

nevahood sanoi:
- entä puristusvoimaa?
- tai selänojennusta?

olisikohan mitään mieltä panostaa hetki pelkästään apuliikkeisiin ja jättää raskas veto hetkeksi syrjään?
-koukistukset eivät varmasti ole kovin oleellisia maastavedon apuliikkeenä, sillä liike on erilainen. Ovat toki hyviä täydennysliikkeitä, pitäähän koko takareiden olla vahva. Suorinjaloin- ja romanialainen maastaveto vahvistavat takaosastoa melkeimpä tehokkaimmin vetoa silmälläpitäen. Myös maastavedot, joissa tanko on ala-asennossa polvien korkeudella tai vähän alempana, saavat ainakin minulla takareidet tosi kipeiksi. Reverse hyper -laite olisi hyvä olla, mutta taitaa olla aika harvinainen julkisilla saleilla
-staattisista puristusvoimaharjoitteista yksi parhaista lienee roikkuminen. Esim. jos tangon laittaa voimatelineen päälle, se pääsee pyörimään ja roikkuessa joutuu todella puristamaan ns. sormiroikkumisen sijaan. COC jousipuristimet ovat myös todella kehuttuja
-selänojennusta ei ole tullut tehtyä muuten kuin lämmittelynä vähään aikaan, mutta on ihan kelpo liike. Vielä jos laittaa tangon penkin eteen ja ottaa sen käsiin kun menee ylös, niin meillä on OK apu-/täydennysliike vetoon. Ote mahdollisimman leveä, jolloin liikeratakin on pidempi
-sivutaivutuksista ei itselläni ole vielä kokemusta, mutta ajattelin opetella liikkeen joskus. Ehkäpä helpoin tapa saada vinoihin vatsalihaksiin maksimivoimaa ja staattinenkin työ onnistuu
-rinnallevetoa on ainakin täällä kuulutettu parhaaksi vedon nopeusharjoitteeksi nopeusvetojen ohella. En näe miksi näin ei olisi

Apuliikkeisiin ei välttämättä kannata tyytyä ainakaan, jos on tottunut tekemään maastavedon joka viikko. Myös vedon muunnelmat on hyvä muistaa ja tehdä, jos joku osa-alue heikentyy. Vedot erikorkuisilta korokkeilta tai painot korokkeilla/pukeilla/voimatelineessä ovat mainioita liikkeitä vahvistamaan tiettyä osaa vedosta

edit: apuliikkeitä, mukana tuo selänojennus tangolla

Ei liity mitenkään tekniikkaan tai apuliikkeisiin, mutta kengilläkin on väliä. Ostin vähän aikaa sitten Conversen Chuck Taylorit ja huomasin heti ekalla vetokerralla, että maasta irrotus oli helpompi. Niiden kenkien kanssa on sellanen pieni takakeno, joka ainakin meikäläistä auttaa.

Mulla on ollu sellaset tasapohjaset "normi-kengät" mut kohta on kyllä uusien kenkien osto edessä kun ovat kuluneet aika paljon.

Mä teen vedon joka viikko, paitsi joskus teen sen tilalla rinnallevedon. Tuntuu helvetin hyvältä liikkeeltä maven vahvistamiseen kunhan tekniikan oppii! Apuliikkeitä en oo maastavedolle tehny, ellei sitä hilavitkutin-takareisilaitetta lasketa ;)

Mitenkäs toi haara-asennon leveys vedossa? Ittellä tuntuu parhaalta vetää sellasella "keskileveällä", eli about 30-40cm väli kantapäästä toiseen. Kapeammallakin olen koettanut, mutta ei vaan tunnu niin luontevalta. Eli mitä käytännön vaikutusta pitemmällä tähtäimellä kehitykseen vetoleveydellä on, vai onko?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
chuck tayloreissa on littana pohja, eikä korkoa lainkaan. siks saattaa tuntua, että ne kaataa taaksepäin, vaikkei näin käytännössä tapahdukaan :) hyvät kengät myös mm. kyykätessä leveeltä.

kaira: kaikilta oteleveyksiltä on kiskottu hirveitä kasoja rautaa. nostajan omista vaihvuuksista riippuu, millanen itelle sopii. jos susta tuntuu, että eddy coan- leveys toimii, hyvä homma. hra ite nosti sillä tyylillä paljon!

lantion ja lähdön osuus korostuu, mitä leveemmältä vedetään. kapee veto taas tapaa pysähtyä polviin. välityksistä kiinni siis aikalailla, mikä tyyli sopii. periaatteessa pitäisin perinteisen vedonkin ohjelmassa vaikka suorin jaloin versiona tms. antamassa hyvää yleisvoimaa.

Joku jo mainitsikin että Aholan Joken tyylillä tarvitsee irroitusvaiheessa vahvoja takareisiä ja pakaroita. Eli Joken kuten itsenikin tyyli on jalat melko suorina ja paljon selkä mukana nostossa. Tyyli sopii kun selkä selvästi jalkoja vahvempi. Itse esim. kyykkään vain n. 220kg, mutta "vedän selällä" 295kg. Enemmän jaloilla nostettaessa eli kun ikäänkuin tekisi kyykkyä onkin sitten vahvat etureidet tarpeen aloitusvaiheessa. loppuojennukseen molemmilla tyyleillä tarvitseekin sitten jo reilusti alaselän voimiakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom