Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuvittelitko siis että lainan takaisinmaksu ois ollu jotenkin mukavaa? =)fish sanoi:Olisinpa uskonut faijan neuvoja kun se aikoinaan sanoi, että älä ota opintolainaa, vituttaa maksaa takaisin.
En uskonut faijaa, ja taas se saatana oli oikeassa.
Kuluttaja-asiamiehemme on ottanut kulutusluottoa?Hippa sanoi:Opintolainalla maksan kulutusluoton pois. Puolitan korot.
D.Yates sanoi:Kuluttaja-asiamiehemme on ottanut kulutusluottoa?
Hippa sanoi:Tyhmäähän lainan ottaminen on, mutta se on minun valintani. En tosin suosittele kenellekään samaa, varsinkaan kulutusluottoja.
fish sanoi:Olisinpa uskonut faijan neuvoja kun se aikoinaan sanoi, että älä ota opintolainaa, vituttaa maksaa takaisin. En uskonut faijaa, ja taas se saatana oli oikeassa.
protsku sanoi:Todella vitun ihanaa elää työttömänä ollessa alle kaikista pienimmän Suomen Kansalaisille säädetyn toimeentulonormin. Sosiaalitoimisto ei ota opintolainanlyhennyksiä huomioon missään laskelmissa!
Hippa mä toivon että sä kuitenkin vielä harkitset vakavasti sitä vaihtoehtoa ettet ota opintolainaa. Se 10.000 mummon markkaa vuodessa voi helposti näyttää siltä että "jippii nyt me ostetaan uusi sohva ja tietokone" mutta sitten kun lähdet useamman lainan nostaneena maksamaan rahoja takaisin voi tulla suru puseroon - riippuen siitä oletko töissä vai et.
Inska sanoi:Jotain 50000 mk sitä taisi tulla nostettua ja se meni kyllä kirjaimellisesti elämiseen. Eikä mua ainakaan vituta että tuli tuhlattua se. Julistan uudeksi jeesukseksi sen ketä pystyy elämään 4 vuotta pelkällä opintotuella.
protsku sanoi:Tässä yhtälössä kusee se että kun opiskelemallani alalla ei ole suhdanteista johtuen avoimia työpaikkoja niin opintolainat joutuu maksamaan työttömän peruspäivärahasta.
PunttiOskari sanoi:Mitäs alaa Protsku on opiskellut, jos saa kysyä?
protsku sanoi:Mike muuten sanoi jossain tredissä että hänestä 3 vuotta ammattikoulussa oli hukkaan heitettyä aikaa kun sitä vertaa siihen duuniin mitä hän tekee nykyään. Muistanko oikein? Mä olen kanssa sitä mieltä että jos ihmiset on mahdollista saada suoraan työelämään ilman ylimääräisiä kouluhärdellejä niin se on oikea tie. Tämä koko yhteiskunta on vaan rakennettu sillä tavalla että koulutkin työllistää ihan pirusti jengiä kun on opettajien lisäksi kaikki sihteerit ja hallintopäälliköt tekemässä hienoja opetussuunnitelmia.