Mikä konsoli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun ei tolla ulkopuolisella maailmalla nyt ole oikeen mitään tarjottavaa mulle, niin aattelin hankkia jonkun konsolin ja eristäytyä lopullisesti.

Ei ole vaan tullut noita pelikuvioita seurailtua piiiitkään aikaan, niin oon ihan pihalla, että mikä konsoli nyt olis järkevintä ostaa. Peleistä kiinnostais ainakin uusin Toni Haukka skeittaus, joku lumilautailu, morrowind, ja joku Max Paynen tyylinen. Niin ja formula pakollinen.

Elikkä millä konsolilla nyt saa eniten vastinetta rahoilleen - halvimmat pelit jne.?

No itse ostin XBoxin tuossa jonkun aikaa sitten enka ole pahemmin katunut. Teoreettiselta suorituskyvyltaan se on kasittaakseni suhteellisen ylivoimainen muihin verrattuna mutta alan asiantuntijat ovat kertoneet etteivat pelitekijat osaa ottaa peleja laatiessaan kaikkia tehoja irti, tieda sitten miten totta tama on. Pelit tosin maksavat ihan kiitettavasti mutta kun yhden pelin on hinkannut lapi niin vie sen vaihdossa pois ja ostaa uuden tilalle. Tosin onhan XBoxiinkin mahdollista tehda samanlainen muutos kuin vanhaan kunnon pleikkariin jolloin saa poltetut pelit pelittamaan.

Lisaksi uusi urbaaniturbaani-legenda kertoo etta XBox on mahdollista kytkea myos tietokoneeseen siten etta pelit ikaankuin olisivat tietokoneen kovalevylla mutta silti hinkkaisit niita konsolillasi.

Mutta toinen legenda kertoo etta mikali alat hinkkaamaan XBox Livea modatulla konsolilla niin johan tulee tupen rapinat ja livepelaaminen loppuu siihen!

Aika rankasti mutu-pohjaista juttua mutta olkoon...

Noista piraattijutuista tiedä kun tykkään tukea hyvien pelien tekijöitä rahallisesti. Mutta Xbox jos PC- tyyppinen pelaaminen kiinnostaa, Halo, Morrowind jne. rokkaa. PS2 on sitten klassikko ja pelivalikoima sen mukainen. Omasta hyllystä löytyy molemmat. Gamecubesta en sano mitään koska en tiedä siitä mitään muuta kuin että pelivalikoima on vähän edellämainituista poikkeavaa, sieltä kun löytynee Super Mariot sun muut söpöttimet.

- JjP

Muistaakseni Xboxiin saa liitettyä isomman kiintolevyn johon vois ladata pelejä ja pelailla niitä suoraa sieltä kovolta.
Voi vaatia jotain piirien juottoa, en tiedä tarkemmin kun en omista ko. konsolia.

Itselläni on Nintendo GameCube ja olen tosi tyytyväinen. Zelda, Mario, Eternal Darkness, Metroid Prime, Resident Evil.. paljon huippu pelejä. Ja kohtahan sen saa 100eurolla.

Jep, Xbox ja siihen 80GB kiintolevy+asianmukaisilla ohjelmilla höystettynä(DivX-player jne.) :kippis1:

Itselläni on myös konsolin osto edessä. Vaihtoehtoina on ollut lähinnä xbox ja game cube. Tulin siihen lopputulokseen että PC:llä on tarjolla iso osa xboxin parhaista julkaisuista, kun taas game cuben parhaita pelejä ei muilla alustoilla pahemmin nähdä. Olen myös pistänyt merkille, että game cubelle ilmestyy aika ajoin omaperäisiä ja eri tavalla sisältörikkaita pelejä joissa huomaa että ideaan ja laatuun on panostettu raivolla. Ja nyt kun game cuben hinta tipahti sopivasti alle 100 euroon, niin helpottuu ostopäätöksen teko entisestään. :kippis1:

Kannattaa tuota PC = XBox - argumenttia miettiessä ottaa huomioon että toimii se toisinkin päin. Omasta mielestäni taas PC:lle on paljonkin mielenkiintoisia pelejä mutta alan olla näin reilun parinkymmenen vuoden tietokoneiden kanssa pelleilyn jälkeen varsin kurkkuani myöten täynnä konffaamista ja kaatuvia softia. Konsolilla tökkäät levyn sisään, pelaat ja se on siinä. Ja kun vielä XBoxilla pelit ovat usein samaa kamaa kuin PC:llä eivätkä mitään helvatan söpökarvaturrihypipompi- pelejä niin en näe häviäväni juuri muuta kuin hiiri+näppis- interfacen first person shootereissa. Ja Halo jo todisti että sekään ei välttämättä ole maailmanloppu.

- JjP

Jos haukkamiehen tonia haluaa pelailla, niin suosittelen XBoxii! Ja sitten jos on vielä vähän teknisempi kaveri, niin x-boxin aika nopsaan modailee sellaseen kuntoon, että webistä polttelee pelejä siihen!
Mutta ominausuuksiltaan se on muutenki todella hyvä. Etenkin pelit Halo, THPS 4, midtown madness 3 sekä dead or alive 3 ovat todella hyviä pelejä ko. konsolille.

Mulla on Xbox pelikoneena ja toimii helvetin hyvin. Aikaisempina konsoleina on ollut ja löytyy vieläkin pleikkari ja vanha kasi bittinen nintendo. Harkinnassa on kans ton gcuben osto kun hinnat tippu alaspäin. Mun tuntuma on että boxillla peli valikoima on jotenkin aikuisempaan makuun ja ominaisuudet sen myötä. Modaamalla xboxista saa vaikka mitä.

Itellä löytyy jonkun verran historiaa tietokoneella pelaamisesta ja parasta mun mielestä konsolissa on jatkuvan säätämisen loppuminen, varsinkaan kun ei muuten jaksa toi atk säätäminen kiinnostaa. Hyvä ominaisuus on kans toi lähiverkon pystyttämisen helppous. Ennen meni sillai että kun tietokoneiden kanssa alettiin laittamaan lähiverkkoa pystyyn niin piti varata viikonloppu aikaa että sai ensin roudattua raudat samaan paikkaan ja sitten viritettyä verkko. Siinäkin kävi yleensä niin että porukasta pari sälliä teki ja osas homman ja muut veti bissee. Xboxilla otetaan konsoli kainaloon ja ehkä töllö autoon ja se on siinä, pystytys noin 3.4 minuuttia. 10-12 sällin (keski-ikä 30) ahtautuessa kaksioon pelaamaan HALOA salaa perheiltä niin tunnelma aikas tiivis. Ainoo haittapuoli on että joutuu valehteleen vaimolle lähtevänsä baariin että säilyy edes joku katu-uskottavuus. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PS2

mulla on PS2. olen ollut täysin tyytyväinen siihen. pelejä löytyy vaikka millä mitalla ja DVD leffat pyörii ilman mitää ongelmia.
ainoo miinus on sen laitteen melu.

[avautuminen]Ostin tossa kesällä X-Boxin ja kylläpä olen katunutkin jonkinverran. Uskomattoman paskoja pelejä, en voi tajuta miten joku Halo on niin ylivoimainen, ärsyttävää kenttien toistoa koko peli, joka vielä loppuu kuin seinään. En nyt hirveää määrää pelejä ole kokeillut, mutta usko meni laakista ton Halon mukana. Splinter cell taas oli varmasti maailmankaikkeuden homoin peli, ihme saatanan nysväämistä. Joku GT olis siisti tai peräti GTA, mutta ei, jotain vitun Beach wolleyball "hei runkataan kaikki nörtit keskenämme" pelejä kyllä riittää. Ja DOD3, jumalauta voi ärsyttää se seitan siinä joka kentän lopussa, se sen marmatus laittaa niin kiehumaan, että tekee mieli alkaa uskovaiseksi. Menin sitten pari viikkoa takaperin ostamaan NHL2003, ostin varmaan jonkin lasten version, kun vaikeimmallakin tasolla vien jollain Puolan maajoukkueella All stars köörejä kahville. Vähän saatanasti haastetta kun miettii voittaako matsin 15 vai 20-0. Yksi kaunis päivä menin ostamaan peliä ja sain myyjän suositteleman Commandos pelin, hohhoijaa, eipä sekään viipynyt ekaa kenttää pidemmälle koneessa. Ainoa hyvä kokemus oli Medal of honour.[/avautuminen]

Onko boxille siis ollenkaan hyviä pelejä?

Splinter cell on ihan ok, tosin olen pelannut vain pc-versiota. Halo on tosiaan aivan yliarvostettu peli. Minä en kyllä siinä nähnyt mitään kummallista. Hyvä peli sinäänsä, mutta ei kyllä minusta ansaitse nykyistä arvoaan. Halosta olen pelannut sekä pc että xpbox versioita.

Jos minä olisin konsolia hommaamassa niin joka tapauksessa ottaisin Xboxin. Teknisiltä ominaisuuksiltaan se on melkoisen ylivertainen esim.ps2:seen verrattuna. Potkua tuossa riittää tuleviin peleihin pitempään.

Yleisesti ottaen olen samaa mieltä monen kanssa siitä, että konsoli on helppo ratkaisu. Levy sisään ja pelaamaan. Ei tarvitse vaihdella ajureita eikä hakea raakileena ulos päästettyihin peleihin päivityksiä. PC- kuitenkin toistaiseksi vielä kelpaa minulle, vaikka se välilllä hieman säätämistä kaipaakin.

Originally posted by Mike
Splinter cell taas oli varmasti maailmankaikkeuden homoin peli, ihme saatanan nysväämistä.
Lähes kaikki xbox-saitit ovat arvostelleet Metal Gear Solid 2 - Substance pläjäyksen konsolin parhaaksi peliksi so far. Kyseessä -on- hyvä- peli joka tosin vaatii aika saatanasti homonysväämistä jotta sitä oppii pelaamaan, mutta sen jälkeen rokkaa kympillä. Mutta ei tosiaan niille jotka käyvät nyt hakemassa pelin että voivat heti samana iltana pieksättää ja rulettaa.

Onko boxille siis ollenkaan hyviä pelejä?
Mites olisi ajelupelit, joku Colin 4 tms. Itse en ole koskaan niistä innostunut vakavammin (lue: ajelen 5min silloin 10min tällöin enkä jaksa opetella miten ne vaihteet vaihtuvat tai miten tuo kurvi pitäisi optimaalisesti vetää) vaan puoliarcade iskee paremmin. Kunhan siinä on vauhdin tuntua. Hanki jostain vaikka "halpis" kuten Rallisport Challenge ja anna palaa.

EDIT: Kai pelaat kunnon ruudulla? Joku rallihässäkkä vaatii ehdottomasti >=32 tuumasen toimiakseen (imho)

Makunsa kullakin sano koira kun muniaan nuoli. Oletko kokeillut haloa useamman konsolin kimpassa? Minkälaisista peleistä pidät? Pistän heti listan tänne hyvistä peleistä.

Aika vitusti pelanneena ainakin mun Halon hehkutus perustuu juonen, tyylin, toimivuuden, tekoälyn ja grafiikan hienouteen. Voihan se tuntua paskalta jos jollain helpoimmalla vaikeudella pelaa baletti trikoot päällä. :D

Mulla on toi Medal of honour ja ite pidän sitä aika paskana. Ei WW2 realismia, grafiikka niin ja näin, putkimaiset kentät, uber paska moninpeli ja ne vitun lääkelaukut siellä kentällä.

Katki, poikki ja pinoon peleistä ihan ok xboxilla on: Ghost reconit (tosin grafiikka ja pelimoottori alkaa olla vanhentuneita), nyt tullut freedom fighters, buffy1, max payne, hitman 2.
Kauhupeleistä mulla ei ole kuin silent hill2 ja se on ihan ok. Moto gp:tä kaveri kehu hyväksi ajopeliksi. Urheilipeleistä ei ole kokemusta mutta taitaa noi EA sportsin pelit olla aika kärkeä.
Splinter cell ja commandos ovat sarjassaan vitun hyviä pelejä mutta niitä ei "kuularuisku kädessä juosten kenttä läpi" jannut jaksa pelata kun niissä pitää ajatellakkin.

tää jätkä on nintendon miehiä :D

nes,snes,n64,gamecube.... muttamutta

ainoot hyvät pelit nintendolle tekee nintendo ite

joten mä suosittelisin(tosin syvästi masentuneena) pleikka 2:sta sillä on paras pelitarjonta, ja se on loppujen lopuksi se mikä merkkaa, pelit nimittäin. koneessa voi olla vaikka mitä ominaisuuksia mutt jos pelit kusee niin kusee konsoliki.

Originally posted by dogi

EDIT: Kai pelaat kunnon ruudulla? Joku rallihässäkkä vaatii ehdottomasti >=32 tuumasen toimiakseen (imho)

http://koti.mbnet.fi/mtmm/theater.jpg

MGS on pakko kyllä hommata, pidin siitä pleikkarillakin aika helvetisti. Samoin Max Payne 2 on must.

Jos roolipelit maistuvat niin ehdottomasti täytyy hankkia XBoxille Star Wars:Knights of the Old Republic. Peli on saanut kaikilla mahdollisilla sivuilla ylistystä ja eikä turhaan.

Kuten jo jacob mainitsi niin Splinter Cell on ehdottomasti tutustumisen arvoinen peli.

Mike: Ei kannata hankkia EA:n tekemiä NHL pelejä vaan hanki mieluummin Segan NHL2K sarjaa. NHL 2K sarja pieksää EA:n tekeleet mennen tullen niin realistisuudessa kun kaikissa muissakin osalueissa. Kohtapuoliin pitäsi ilmestyä NHL 2K4 (saattaa ilmestyä myös nimellä ESPN NHL Hockey), joten hankippa tuo niin pääset pelaamaan kunnon lätkää.

Itse olen kyllä todella tyytyväinen Haloon. Peliä on tullut väänettyä niin yksinpelillä, kuin co-oppina samalla koneella, lähiverkossa ja netissä, koska se on niin loistava (minun mielipiteeni).

Myös seuraaviin peleihin kannattaa tutustua:

Soul Calibur 2 Ehdoton tappelupelien kuningas.

Freedom Fighters on myös mainitsemisen arvoinen peli, vaikka peli on todella lyhyt niin kyllä yllätti positiivisesti. Viihdyttävää räiskintää.

Suositut

Back
Ylös Bottom