Mikä ero "Massakauden" ja "Treenikauden" ravinnossa?

Moro!

Olen uusi näissä asioissa ja olen kuullut puhuttavan paljon ns. massakaudesta ja treenikaudesta. Onko näiden "kausien" ruokavaliolla eroa? Tuntuu että kaverit mättää mitä tahansa kun on ns. massakausi ja kun treenataan niin ei syödä muuta ku kanaa ja riisiä ja protsku juomaa joka päivä.

Kiitoksia jo etukäteen :)

No ei massakaudella syödä ihan mitä tahansa, massakaudella syödään vain paljon sitä "oikeaa" ruokaa. Ja tietääkseni rasvaakaan ei vedetä kauheita määriä massakaudella?

- - - Updated - - -

Ja tietääkseni tänkin olisi voinut pistää tonne aloittelijoiden kysymyksiin eikä tehdä uutta ketjua ;)

Massakausi = treenikausi. Massakaudella eli bulkilla syödään plussakaloreilla. Toisin sanoen syödään enemmän kuin kulutetaan, jotta lihaskasvu on mahdollista. Sitten on erikseen dietti eli miinuskalorijakso, jolloin syödään vähemmän kuin kulutetaan. Silloin poltetaan rasvaa.

Massakaudella syödään enemmän kuin kulutetaan-->painoa/massaa tulee lisää. Myös massakaudella olisi enemmän kuin suotavaa myös "treenata", en tosin tiedä sinun kavereista.. Lueppa noita aloittelijoiden osuudessa olevia ketjuja läpi.

Moro!

Olen uusi näissä asioissa ja olen kuullut puhuttavan paljon ns. massakaudesta ja treenikaudesta. Onko näiden "kausien" ruokavaliolla eroa? Tuntuu että kaverit mättää mitä tahansa kun on ns. massakausi ja kun treenataan niin ei syödä muuta ku kanaa ja riisiä ja protsku juomaa joka päivä.

Kiitoksia jo etukäteen :)

Joo pienellä vaivalla olisit saanut vastauksen itsekkin selvittämällä.

Monet pitävät niin sanottua massakautta eli bulkkia. Sen tarkoitus on kasvattaa lihasmassaa plussakaloreilla. Massakausi on siis vain plussakaloridieetti, pääasiassa hiilihydraatteja on paljon enemmän.

Kiitoksia. Katselin tuota aloittelijoiden osiota ja ihan sitä oikee vastausta en saanut sieltä ongittua. Vissiin ovat sitten kaveritkin olleet hakuteillä kyseisten asioiden suhteen. Eiköhän nämä pari vastausta ala selventämään asioita :)

Back
Ylös Bottom