Sen takia, että siinä on enemmän tekniikkaa välissä kuin analogisessa televisiossa. Vanhassa riittää, että muuttaa vastaanotto taajuutta ja uudessa sama + digitaalisen signaalin purku, yms.
Itse hommasin tuollaisen tuossa joulun alla. Ihan hyvin on toiminut muuten mutta kerran onnistuin jumittamaan sen, jolloin joutui ottamaan virtajohdon irti vehkeestä uudelleenkäynnistystä varten. Kuulemma tämäkin ongelma poistuisi päivityksen myötä, mutta se vaatisi joko nollakaapelin hommaamista koneen ja boksin välille tai boksin roudaamista verkkokauppa.comiin jossa boksi ilmeisesti päivitetään ilmaiseksi.
Kanavanvaihtonopeus on ihan hyvä, kunhan muistaa vaan painaa "ok" namiskaa kanavanumeron painamisen jälkeen (boksi jää muuten odottamaan lisää numeroita kanavalle (esim 12), jolloin kanavan vaihtuminen kestää muutaman sekunnin). EPG-ohjelmaoppaasta yms. en osaa juurikaan sanoa mitään, itse kun tykkään tottumuksen takia enempi tekstitv + telkku.com vaihtoehdoista, eikä vertailukohtaa muiden boksien vastaavan ominaisuuden toteutukseen juurikaan ole.
Kaukosäädin on luokkaa "ok": nappulatuntuma on aluksi vähän kökkö mutta siihen tottuu melko nopeasti. Säätimen, tai oikeastaan digiboksin päässä olevan vastaanottimen vastaanottoherkkyys on vähän heikko. Tahtoo sanoa siis sitä että kapulalla pitää osoitella suurinpiirtein boksin suuntaan jos haluaa jotain tapahtuvan. Itselläni tilanne kuitenkin luultavasti paranisi jos boksin sijoittaisi korkeammalle pois hyllyköstä vahvarin alta. Miinusta myös siitä että kapulalle en ole löytänyt koodia jolla sen toiminnot saisi ohjelmoitua vahvistimen kaukosäätimeen, eikä Procasterin tukikaan osannut asiassa auttaa.
Itse valitsin boksin juurikin halvan hinnan ja riittävien liitäntöjen perusteella. Optinen ulostulo äänille kun oli vaatimuslistalla eikä sitä ilmeisesti kaikista kalliimmistakaan malleista löydy (s/pdif toki löytynee). Kaikenkaikkiaan ihan hyvä vehje hintaansa nähden.