Mikä automalli 10ke - 15ke, tilaa tarvitaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proteos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sen sijaan normi A6:ia (C6 Avant) alkaa saamaan Saksasta kympin tuntumaan eikä mun mielestä tartte edes järjettömillä kilometreillä ottaa. Siihen päälle noin 5 kilon verot, niin ollaan suunnilleen haarukassa.

Muistaakseni toi mittarin 'viilaaminen' on aika yleistä saksassa ?
Kannattaa ottaa huomioon sekin, että helposti uppoaa +500€ kaiken maailman lokilämmittimien asennukseen ja webastoja ei noissa tuontiautoissa liene, mitkä etelämmästä tulee ?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muistaakseni toi mittarin 'viilaaminen' on aika yleistä saksassa ?
Kannattaa ottaa huomioon sekin, että helposti uppoaa +500€ kaiken maailman lokilämmittimien asennukseen ja webastoja ei noissa tuontiautoissa liene, mitkä etelämmästä tulee ?
Ton "Saksan matkaaja" kaverin kanssa olikin töissä juttua, että ovat aiemmin ostaneet vain sellaisia autoja joissa huoltohistoriat ovat tarkkaan tiedossa. Melkeinpä pienimmilläkin paikkakunnilla on kuulemma merkkiliikkeet ja niihin postia laittamalla saa todella tarkan selostuksen autosta. Kuulemma Saksassa merkkiliikkeillä on tiukempi virhevastuu kuin esim. Suomessa ja syynäävät tarkkaan auton läpi. Pohjois-Saksasta yritetään löytää pirssi joten pitäisi olla talviherkut valmiina. Turkkilaisten häkit jätetään suosiolla väliin...
 
Ton "Saksan matkaaja" kaverin kanssa olikin töissä juttua, että ovat aiemmin ostaneet vain sellaisia autoja joissa huoltohistoriat ovat tarkkaan tiedossa. Melkeinpä pienimmilläkin paikkakunnilla on kuulemma merkkiliikkeet ja niihin postia laittamalla saa todella tarkan selostuksen autosta. Kuulemma Saksassa merkkiliikkeillä on tiukempi virhevastuu kuin esim. Suomessa ja syynäävät tarkkaan auton läpi. Pohjois-Saksasta yritetään löytää pirssi joten pitäisi olla talviherkut valmiina. Turkkilaisten häkit jätetään suosiolla väliin...

Juu, no se on hyvä että on alaa tunteva matkassa.

Jos tuota Saabia miettii, niin eikö Ruotsi olisi aika vahva vaihtoehto myös, samoin varsinkin Volvon kohdalla ?
Onkos noista ruotsin liikkeistä oikein kunnon webbimyyntipalstaa muulla kuin ruotsin kielellä olemassakaan ?
 
Järjettömiä kilometreja noissa Volvoissa. Mulla oli koeajossa, josta laukes turbo koeajossa. Ja se huoltolista oli aivan vitun pitkä, siihen oli 200 tonnin kohdalla vaihdettu kaikki, eli noi ei ole kyllä kovinkaan varmoja ostoksia noilla kilsoilla. Kuka vittu ostaa yli 400 tonnia ajetun auton?

Minä. 426tkm oli ajettu kun ostin ja nytten 530tkm ja ei ikinä ole noin hyvää ja varmatoimista autoa ollut. Ja autona S80 volvo 2.5TDi

pari + ja - asioista

+auton voit ostaa käteisellä, ei tarvi lainaa
+hinta halpa ja hinta ei tipahda montaa tonnia vaikka sen 100tkm työnnätät mittariin lisää mikä käy vähän ajetuissa ja uusissa autoissa.
+Halvalla rahalla sellaista kyytiä mitä et saa edes uudesta pienemmästä/huonompi merkkisestä autosta
-Aina riski kun on paljon kilometrejä, porsiiko vaihdelaatikko yms yms.


Tällä hetkellä haaveissa 400cdi S mersu ja siinäkään ei auta kilometrejä kattoa jos meinaa köyhänä tuommoisella Luxus autolla ajella.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3648397
Tommonenku sattus vielä mustana löytymäåän :kuola:
 
Minä. 426tkm oli ajettu kun ostin ja nytten 530tkm ja ei ikinä ole noin hyvää ja varmatoimista autoa ollut. Ja autona S80 volvo 2.5TDi

pari + ja - asioista

+auton voit ostaa käteisellä, ei tarvi lainaa
+hinta halpa ja hinta ei tipahda montaa tonnia vaikka sen 100tkm työnnätät mittariin lisää mikä käy vähän ajetuissa ja uusissa autoissa.
+Halvalla rahalla sellaista kyytiä mitä et saa edes uudesta pienemmästä/huonompi merkkisestä autosta
-Aina riski kun on paljon kilometrejä, porsiiko vaihdelaatikko yms yms.


Tällä hetkellä haaveissa 400cdi S mersu ja siinäkään ei auta kilometrejä kattoa jos meinaa köyhänä tuommoisella Luxus autolla ajella.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3648397
Tommonenku sattus vielä mustana löytymäåän :kuola:

Tossakin on asiaa, jostain tommosesta volvosta ei hirveesti tarvii maksaaa kun on tarpeeks kilsoja ja sitten ei arvokaan putoa, ainoa mistä tarttee pitää huolta onkin sitten ylläpito. Yhtään ei tarvitse vittuuntua kun tulee kilsoja. Tollanen W220 S-sarja taas ei ole mitenkään edullinen ylläpidettävä kun joku airmatic -säädettävä ilmajousitus hajoaa... Hieno muuten kyllä, toisaalta W140 on hienompi :D
 
Pasuuna http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/?id_vehicle_type=1&id_fuel_type=2&pto=16000&yfrom=2003&show_search=1&mileageTo=255000 todella halvalla paljon tilaa saa myös viimeisimmässä vectrassa. Jos jotain XC90 tai allroad ym. volvoja tai audeja haluaa tohon hintaan niin saa ostaa todellakin aika sahatun yksilön, varsinkin dieselinä, mutta kai niidenkin kanssa pärjää :rolleyes:
Saab 9-5 myöskin ihan tilava ja halvempi kun V70. Itseasiassa ainakin takapenkillä tilavampi kuin V70, parempi ajaakin, toisaalta ennen 2004 oli niitä moottoriongelmia monissa bensakoneissa.

..ja Saab 9-5 ennen tuota -04vm. huohotuksen ongelma (turbo ei huohota ja kerää smetanaöljyä) poistuu huohotinpäivityksellä ja parilla letkulla...(osat 100e pintaan, 45min asennustyö)..saab 1000 kertaa parempi ajettava kuin traktorivolvo ja jos panostaa niin ottaa Aeron (220-260hv)...ruotsi autonhakumaana varteenotettava vaihtoehto...saabforumilla tarinoita saabinhakumatkoista ruotsista...
 
TLP:

saab forumilla (laadukkain autoforumi suomessa imo) juttua saapinhakumatkoista ruotsista...ja jättäkää nyt vittu nuo volvot..100km kääntösäteellä kunnon diisseli ni vot :)
 
http://www.nettiauto.com/audi/a6/3566152 - Jotain ton tyylistä settiä siis haussa Saksan maalta. Isoimpana erona se että kone tulee olemaan 2.0 d (tai ehkä 2.0 bensa) ja tällöin autoveron osuus aiempien tapausten mukaan noin 4500e. Noissa isompi koneisissa on päästöt sitten ihan eri luokkaa kuin tässä pienimmässä dieselissä ja autoverokin pompsahtaa kummasti... Mennee tosin ensi vuoden puolelle, jotta saan halutun budjetin kasaan. Pari tonttua täytyy kiristää vielä.
 
Kuka hullu saapin laittaa kun ei tiiä onko koko perkeleen merkkiä enään olemassa.

Mikä siinä niin hullua olis? Varsinkaan tossa 10-15k hintaluokassa. Halvemmalla saa enemmän autoa verrattuna vaikka samanhintasiin volvoihin. Ehkä jos käy vaan jossain länsi-auton ym. merkkihuolloissa ja pelkää että ne hävii jos merkki hävii. Sitäpaitsi eipä se merkki ole vielkään hävinnyt.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://www.nettiauto.com/audi/a6/3566152 - Jotain ton tyylistä settiä siis haussa Saksan maalta. Isoimpana erona se että kone tulee olemaan 2.0 d (tai ehkä 2.0 bensa) ja tällöin autoveron osuus aiempien tapausten mukaan noin 4500e. Noissa isompi koneisissa on päästöt sitten ihan eri luokkaa kuin tässä pienimmässä dieselissä ja autoverokin pompsahtaa kummasti... Mennee tosin ensi vuoden puolelle, jotta saan halutun budjetin kasaan. Pari tonttua täytyy kiristää vielä.

Paljos tuohon tuo Quattro lisää kokonaishintaan ?
 
Mikä siinä niin hullua olis? Varsinkaan tossa 10-15k hintaluokassa. Halvemmalla saa enemmän autoa verrattuna vaikka samanhintasiin volvoihin. Ehkä jos käy vaan jossain länsi-auton ym. merkkihuolloissa ja pelkää että ne hävii jos merkki hävii. Sitäpaitsi eipä se merkki ole vielkään hävinnyt.

ja perkelettäkö sitten jos saab häviäisi nyt..mitä ei tosin tee, voi hyvin ja spykerillä hyvässä hoidossa, m. bemu käy valmistamaan motteja...tohon meikän vm.99 ruoskaan luvattiin sillo lopetusuhan aikoihin 10v:ksi varaosia..ton hintaluokan auto mitä topiikissa etsitään on 10v päästä ajettu jo mereen...
siis nyt saabien hinnat ruotsissa (kruunun tilanne) ainakin vuoden alussa ja lopetusuhan tiimoilla törkeen alhaiset..tai jossain e-saksassa jossa merkki ei kovin yleinen...aeroon kun sijoittaa saa 220-260hv esim. perhefarkun...tosin eihän se ole tylsääkin tylsempi audi 1.8 turbolla, jollainen on kaikilla keskituloisilla...
no vitsi vitsinä...itsekään en pitänyt itseäni minään merkkimiehenä paria vuotta sitten mut kyllä tää saabin omistus on tehny saabimiehen meikästä...ajettavuus ja suorituskyky on hunajata ja itse merkillä on jotenkin arvostettu maine ja on tavallaan yleinen pirssi mutta harvinainen ja katsottu samaan aikaan...pääasia että autovalinta miellyttää itseä eikä tule pommeihin sorruttua, koska kyse on sentään 10-15k:sta
 
...tosiaan jos audin ostaa niin quattro ehottomasti mukaan..senverta on merkkihintaa mukana että ilman nelikkoa halvemmallakin pääsee..nelikon etu taas tuo niin paljon plussaa että ostopäätöstä voi itselleen jotenkuten perustella...turboaudeissa kannattaa varautua talvella huohotusongelmiin...
 
Järjettömiä kilometreja noissa Volvoissa. Mulla oli koeajossa, josta laukes turbo koeajossa. Ja se huoltolista oli aivan vitun pitkä, siihen oli 200 tonnin kohdalla vaihdettu kaikki, eli noi ei ole kyllä kovinkaan varmoja ostoksia noilla kilsoilla. Kuka vittu ostaa yli 400 tonnia ajetun auton?
Lueskelin TM ja silmääni osui joku Nissanin malli ja aina noissa koeajoissa on mainittu se lista varusteista jne.
Siinä on myös mainittu huoltokirja ja moneenko tkm se on.
Nissanissa näkyi huoltokirja olevan 200tkm astin:rolleyes:
Ei oo Japanin poijaat varmaan ajatelleet, että jotkut ajavat jopa yli 200tkm autoilla:D
 
no vitsi vitsinä...itsekään en pitänyt itseäni minään merkkimiehenä paria vuotta sitten mut kyllä tää saabin omistus on tehny saabimiehen meikästä...ajettavuus ja suorituskyky on hunajata ja itse merkillä on jotenkin arvostettu maine ja on tavallaan yleinen pirssi mutta harvinainen ja katsottu samaan aikaan...pääasia että autovalinta miellyttää itseä eikä tule pommeihin sorruttua, koska kyse on sentään 10-15k:sta

Kovin on subjektiivista tekstiä. Kyllä esim. juuri vihaamaasi Volvoa yleisesti kuitenkin arvostetaan enemmän ja en ole kyllä kuullut juuri kenenkään puhun Saabista erityisen arvostettuna merkkinä tai edes harvinaisena. Itse en ole fanaattinen minkään merkin suhteen ja voin kertoa että Saabia pidetään meillä päin lähinnä pienen erityisryhmän (Saabistit) suosimana automerkkinä ja taitaa se ulkonäkökin lähinnä heitä itseään miellyttää. Ja tottakai suositummilla merkeillä on enemmän volyymia markkinoilla ja siten myös loppuunajettuja pommejakin ja enemmän korjausthreadeja foorumeilla jne. jne.
 
Kovin on subjektiivista tekstiä. Kyllä esim. juuri vihaamaasi Volvoa yleisesti kuitenkin arvostetaan enemmän ja en ole kyllä kuullut juuri kenenkään puhun Saabista erityisen arvostettuna merkkinä tai edes harvinaisena. Itse en ole fanaattinen minkään merkin suhteen ja voin kertoa että Saabia pidetään meillä päin lähinnä pienen erityisryhmän (Saabistit) suosimana automerkkinä ja taitaa se ulkonäkökin lähinnä heitä itseään miellyttää. Ja tottakai suositummilla merkeillä on enemmän volyymia markkinoilla ja siten myös loppuunajettuja pommejakin ja enemmän korjausthreadeja foorumeilla jne. jne.

Tota just ihmettelinki, syynä varmaa onnistunut mainonta ja sun kaltaset tyypit jotka perustaa siihen että "se nyt vaan on suositumpi". Lisäksi luulen että monella volvofaijalla on ollut joku ooppeli ennen volvoa ja päätynyt siihen kun muillakin on niin onhan se varmaan ihan hyvä. Enkä nyt puhu itsekään mitenkään saabin kannalta vaan ihan yleisestikään en tajua noiden suosiota.
 
Zone-sarja -42%
Tota just ihmettelinki, syynä varmaa onnistunut mainonta ja sun kaltaset tyypit jotka perustaa siihen että "se nyt vaan on suositumpi". Lisäksi luulen että monella volvofaijalla on ollut joku ooppeli ennen volvoa ja päätynyt siihen kun muillakin on niin onhan se varmaan ihan hyvä. Enkä nyt puhu itsekään mitenkään fanaattisena saabistina, ihan yleisesti vaan.

No helvetti just luin mielipide kyselyn pari päivää sitten missä Volvo oli 3. arvostetuin ja Saabbia tuskin koko listalla. Esim. siihen perustan väitteeni. Pitäisikö sitten vaan vastaavasti uskoa Saabistien "Saabbi on vaan parempi" -tekstejä? Muutenkin työpaikalla lojuu autolehtiä vinot pinot, joissa lähes poikkeuksessta Volvot vertailun kärkipäässä ja arvosteluissa positiivista tekstiä. Mutta en todellakaan rupea nyt sulle kaivamaan faktaa aiheesta, luulekaa mitä luulette ja minä luulen omiani :D Ei suomalaisten kanssa jaksa automerkeistä alkaa väittelemään, vähän sama asia kun alkaisi hihhuleille Jessestä puhelemaan... En olisi edes vastannut koko ketjuun, mutta rupesi vaan ärsyttämään tuo turha fanaattiseen sävyyn kirjoitettu ennakkoasenteisiin ja yksittäisiin huonoihin kokemuksiin perustuva Volvojen lyttääminen. Korostan vielä, etten itsekään ole mikään tietyn merkin mies.

Ja turha vetää mitään Opel-korttiakaan esiin, olen kyllä kokeillut paria +100k hintaluokassa pyörivää autoakin joten tiedän kyllä millainen on oikeasti hyvä... Mutta niistä tuskin kannattaa alkaa 10-15k käyttöautoketjussa jauhamaan tämän enempää. Alkaa lähtemään aika pahasti sivuraiteille tämä keskustelu, toivottavasti jatkossa palataan aiheeseen :rolleyes:
 
Mulla ei ole Volvoa, mutta miksi olen siitä kiinnostunut on sen mukavauus minun käytössä ja kokemuspohjaa on n. 3000km ajosta kahdelta viime syksyltä ja vm.06 V70 D5 on ollut auto.
Onhan se vähän laajakääntöinen taajamissa, mutta mun ajosta aika vähän tapahtuu kaupungissa. Sinne nyt muutoinkin ostaisin erilaisen auton.
Matka-ajossa se on juuri sitä mitä sen voi odottaa olevan, kuin juna. Mukavan leppoisa ajettava. Erinomaiset valot (Xenon) ja riittävästi potkua niihin ohituksiin mitä tuli tehtyä (D5). Ergonomia kunnossa kuskin paikalla ja naftaakin meni hyvin maltillisesti kuskin raskaahkosta kaasujalasta huolimatta. Lisäksi kaverin ajamana +150tkm ei siitä ole tarvinnut korjailla mitään. Lisäksi siinä on erinomaisesti tilaa pidemmänkin reissun varustelulle.

Kuitenkaan ko. ajoneuvo ei ehkä oikein sovi tähän hintaluokkaan, varsinkaan kun allekirjoittanut sen haluaisi XC70 D5 mallina, koska syksyisin tulee harrastusten vuoksi kierrettyä aika paljon hiekka- ja metsäautoteitä. Lisäksi jos investoin n.10-15k€ autoon, on sen oltava neliveto. Asia jossa en enää anna periksi =)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom