Mikä 19" TFT???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä aiheestahan on aiemminkin puhuttu mutta tein nyt kuitenkin uuden jutun 19" näytöille. Eli suunnitelmissa olisi hankkia 19" TFT näyttö. Hintaarajana max ~500 eeroa.

Suositelkaa jotain malleja? Hyväksi havaittuja laitteita?
Miten paljon käytännössä digiliitännästä on hyötyä perinteiseen liitäntään verrattuna? Mitä hyödyllisiä ominaisuuksia laitteisiin tulee lisää kun hinta nousee n. 350-->500???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noissa MPC:n vertailuissa melkein kaikista näytöistä puuttui digiliitäntä mutta toisaalta juttu sanoi että se ei enää olisi niin olennainen vaan analogisen inputin kuvan laatu olisi parantunut ajan myötä. Mua kiinnostaisi kanssa se onko joku verrannut rinnakkain uusilla näytöillä dvi:tä ja analogialiitäntää, itsellä on kiikarissa kanssa ihan samanlainen näyttö ja arvon kannattaisiko maksaa dvi:stä ylimääräistä.

Jos ei tarvisi hinnassa säästellä, niin ehdottomasti DVI liitännällä ja väh. 1600x1200 resolla ja pienellä vasteajalla. Valitettavasti nuo vaan maksaa meikän kukkarolle ihan liikaa :(

Olikos toi benQ joka käytti käytännössä samaa teknologiaa kuin joku tunnetumpi valmistaja (Samsung?)?

työpaikalle ostettiin justiin verkkokaupasta satsi acerin 19". halpoja ovat, jotain 330e. näissä ei tosin ole dvi-tuloa mutta noin muuten varsin päteviä näyttöjä.

metalman sanoi:
työpaikalle ostettiin justiin verkkokaupasta satsi acerin 19". halpoja ovat, jotain 330e. näissä ei tosin ole dvi-tuloa mutta noin muuten varsin päteviä näyttöjä.

Tätä just ite ajattelin että tuolla reilulla kolmella huntilla tuntuu saavan useampaa mallia. Mutta mitähän muuta kun digiliitännän saa jos sijottaa sen parisataa enemmän? Vasteaikana kai sellanen 12ms on ihan riittävä ja sellaista on jo melkein kaikissa näytöissä.

Käyttö olisi mulla nettiselailua ja jonku verran pelaamista.

Tätä olen jo ainakin parissa threadissa hehkuttanut mutta laitetaan nyt tännekin : Hyundai ImageQuest L90D+. Itseni lisäksi parilta kaverilta löytyy tuo ja poikkeuksetta kommentit ovat aina positiivisia. Voittanut testejä vähän joka paikassa, mm Tom's Hardwaressa. Mikromajasta näyttäisi lähtevän hintaan 455 euroa. Lisätään vielä että tuo Odun mainitsema BenQ on kyllä myös ehdottomasti harkitsemisen arvoinen näyttö.

Tässäpä pari vaihtoehtoa lisää: Samsung SyncMaster 913N 19" TFT-näyttö 8ms 384.90 € ja jos laittaa vähän lisää saa DVI-liitännän myös Samsung SyncMaster 913B 19" 8ms 393.90 €.

Acer ja Benq taitavat olla saman valmistajan näyttöjä.

Acer miellettiin vielä muutama vuosi sitten halpamerkiksi ( IMHO ).
Tekivät imagon kohennuksen ja vaihtoivat nimen.

Tuossa googletettua.
Acer Peripherals (Acer CM) Has Changed its Name to BenQ.

Oliskohan tuosta JP:n mainitsemasta Samsungin Syncmaster 913B:stä mihinkään? 19", DVI, 8ms, uusi tuote ja hinta alle 400 euroa. Samsungin edelliset 91x -sarjan näytöt näyttävät pärjänneen kohtalaisesti vertailuissa mutta tämä malli on tulossa myyntiin vasta nyt.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1272

edit: kellään tietoa onko toi tekniikan puolesta vain 913N + DVI, vai onko panelissa yms. jotain eroa?

Minulla on 19" Samsung Syncmaster 913N eli ilman DVI:tä ... ja on erittäin hyvä peli.. hyvä ja laadukas kuva ja kova vasteaika... suosittelen !!

Mainittakoon vielä että minä + 3 kaveria on ostanu tollasen 19" benQ:n, eikä kellään ollu kuolleita pixeleitä. Kävin 4 tft:tä viemässä takas em. syystä. Alkuun kattelin jotain edullisia 17" mutta koko ajan mentiin hinnassa ylöspäin. Tää on ollu mulla nyt vuoden eikä mitään pahaa sanottavaa.

Ite ostin viime viikolla Samsung Syncmaster 913b:n. Tyytyväinen olen ollut paitsi... Yksi kirkkaan punainen kuollut pikseli keskellä ruutua.. No Kyllähän tämä takuuseen menee ja nyt lähi päivinä pitäis tulla uus. Paikallisesta murjusta ostin ja makso 415€ netistä saa halvemmalla ;)

Käsittänyt että ainakin Hyundai 90D+ ja Viervsonicin 191b-mallit olisivat toimivia 19" 8ms littuja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom