Mikään lihas ei palaudu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomiii`
  • Aloitettu Aloitettu
Treenaillut 1.5 vuotta, ja viime syksynä alkoi ongelmat hartioiden kanssa. En ole ikinä treenannut niitä erityisesti. Sen jälkeen tuli selkä, ja tänä vuonna sitten kaikki loput lihakset. Eli ongelma on se, että melkein kaikki lihakset ovat kipeät, eivätkä palaudu oikeastaan ollenkaan. Kädet ovat palautuneet aika hyvin.

Lopetin treenamisen kohta 2 kuukautta sitten, ja ongelma vain paheni. Päätä pitää kääntää koko ajan, ettei niska jumiudu, selkää pitää naksautella n. puolen tunnin välein. Osaan venytellä, mutta ei auta kuin hetkeksi. Olen käynyt hieronnoissa n. 10-20 kertaa, ei ole auttanut kertaakaan.

Voitteko suositella jotain hoitoa tähän?

Alkaa häiritä pikkuhiljaa kun ollu jo kohta vuoden kipeät. Esimerkkinä vittumaisuudesta voisin mainita sen että kaupassa kävellessä meni pohkeet "pumppiin", ja olivat viikon kipeät.

Kuinka paljon mahdat istua tietokoneen edessä, jos vika löytyisikin sieltä. Huono ergonomia tämän vehkeen edessä saa koko yläkropan juntturaan!

Aika rajulta tilanteelta kuulostaa. Oletko lääkärillä käynyt? Ehkä kannattaisi käväistä tarkistuttamassa ettei mitään ihmeempää ole taustalla.

En ole käynyt, mutta pakko se on mennä. Ei tälläistä jaksa kauaa. En kyllä usko esim. jonkun ravintoaineen puutettakaan, koska syön ihan normaalisti.

Venyttelyä ja kuntouttavaa aerobista. Mulla meni kans pahaan tilanteeseen rankan reenin jälkeen, joka paikka oli kipee eikä voinu mitää tehä. Pari kk taukoo kevyellä reenillä, aerobisilla ja venyttelyillä ei vielä auttanu, mutta pari kk vielä siihen päälle ni joha alko toeta. Nyt oon reenannu tuon tauon jälkeen kuukauden eikä jumia tunnu. Voimatki on palautuneet jo lähes entiselleen :P

Back
Ylös Bottom