mihin saisi kissat jouluksi hoitoon

Ikä
39
meillä olisi 2-vuotias leikattu kolli ja puoli vuotias leikkaamaton tyttö ja tuon kollin hoitotäti peruutti jouluksi sovitun hoitopaikan.. olisko ideoita että mihin laittaa kissat kun kotiin en voi niitä viedä ja eläinhoitola on jo jouluna täynnä..
kenties ilmoituksia rappukäytäviin naapureille..?:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nahkoistahan saisi hyvän joululahjan, anopille karvarukkaset? :D

Mutta vakavasti: Jouluhan on vain viikonloppu, kissathan pärjäävät raksuilla ja vedellä yhden viikonlopun hienosti?

Huppe sanoi:
Mutta vakavasti: Jouluhan on vain viikonloppu, kissathan pärjäävät raksuilla ja vedellä yhden viikonlopun hienosti?

No tuskin ne nyt nälkään tai janoon kuolevat viikonlopun aikana, mutten itse siitä huolimatta jättäisi kissojamme yksin joulunpyhiksi. Yleinen suositus on ymmärtääkseni, että kissa pärjää ilman hoitajaa vuorokauden, ja tätä olemme ainakin omien karvakuonojemme kohdalla noudattaneet. Kissakin kaipaa nimittäin omistajiensa seuraa, ja useamman kissan kyseessä ollessa hiekkalaatikkoakin pitää siivota useammin.

Tuota 4H-kerhoa olisin itsekin ehdottanut.

ne dogsitterit taitaa olla sellaisia jotka vaan käy kotona katsomas lemmikkiä ja tuo mies ei oikein luota siihen että kämpäs kävis vieraita ihmisiä.. eli pitäisi saada sellainen joka voisi ottaa omaan kotiinsa.

Plastique, oletko kysellyt kissa-aiheisilta keskustelupalstoilta? Hieman hakuammuntaa kieltämättä, mutta saattaisihan sieltä joku löytyäkin. Vaikkapa täältä: http://www.incat.fi/

Koita sanoa miehellesi, että kissojen kannalta on HUOMATTAVASTI parempi, jos ne saavat olla tutussa ympäristössä - reissaaminen ja vieras paikka vieraine ihmisineen on valtava rasitus kissoille. Ja tuo 4H-kerhon hoitaja on kuitenkin varsin turvallinen vaihtoehto mielestäni.

kyllä mä olen laitellut vähän joka paikkaan ilmoituksia.. jospa sais tuon miehen pään kääntymään siitä että omaan kotiin tulisi joku hoitamaan.
niin harvoin käyn kotona että aion olla siellä enemmänkin kuin kaksi päivää, joten kissoja en jätä yksinään

meillä on pari päivää olleen "pojat" kahdestaan, ja fyysisesti pärjäävät hyvin, mutta sitä saakin sitten aika aktiivisesti silitellä niitä pari seuraavaa päivää. Pidempi aikaisia traumoja ei oo tullut.

Meiän kissat ollu jopa viikonkin yksin kotona, vieläpä tuommosessa tilavassa kylpyhuoneessa koska repivät muuten paikat. Tosin naapurin täti kävi joka toinenpäivä päästämässä ne jalottelemaan ja vaihtamassa hiekat ja ruokkimassa, kyseinen naapurin lapset hoitivat taas leikittelyn.

nCh sanoi:
Meiän kissat ollu jopa viikonkin yksin kotona, vieläpä tuommosessa tilavassa kylpyhuoneessa koska repivät muuten paikat. Tosin naapurin täti kävi joka toinenpäivä päästämässä ne jalottelemaan ja vaihtamassa hiekat ja ruokkimassa, kyseinen naapurin lapset hoitivat taas leikittelyn.

No siis toki meidänkin kissamme ovat siinä mielessä yksin, kun olemme itse reissussa, ettei paikalla ole koko ajan jotakuta ihmistä. Mutta tarkoitin itse aikaisemmin sitä, että jos olemme poissa pitempään kuin vuorokauden, hommaamme aina hoitajan, joka käy päivittäin ruokkimassa, vaihtamassa vedet, putsaamassa hiekkikset ja leikittämässä jne.

Meilläpä kisut lähtee yleensä aina mukaan, jos on hippasen pidempi aika (2vrk=>)kysymyksessä. Millään raaski niitä jättää :haart: :love:
Joulun tienoilla matkustellaan junalla taas n.350 km... Jos illalla matkustetaan ei oo mitään onkhelmia (nukkuvat koko matkan), mutta aamupäivisin kuuluu jos minkämoista "mielenosoitusta"... Ja päämäärä palkitsee ressimatkan=> rakastavat temmeltää täysillä anoppilassa, jossa yli 100 neliöö enempi tilaa kuin meillä :hyper: Poitsut ovat kai tottuneetkin reissaamiseen, koska ei oo mitään ongelmia ollut, vaikka maisemat/tönö vaihtuu=> hyvin sopeutuvat ja löytävät aina laatikolle :)

:offtopic:
Gillyanne sanoi:
... ja useamman kissan kyseessä ollessa hiekkalaatikkoakin pitää siivota useammin.

Tuota 4H-kerhoa olisin itsekin ehdottanut.

Täällä huushollissa on kaksi kissaa. Eipä ne montaa päivää yksineen ole ollut, mutta hiekkalaatikko on ollu tyhjentämättä viisikin päivää (järkyttävä laiskuus). Kämppähän toki haisi sanoin kuvaamattomalle. Tiedän, tiedän, järkevää tuo ei ole ihan hygieenisistä syistä jne. Ja pakkohan se oli tyhjentää, kun kissatkaan eivät tahtoneet enää siellä käydä.
:offtopic:

Mutta itse asiaan; kyllä ne kissat pari päivää ruokineen ja vesineen pärjää. Onhan niile toisistaan seuraa.

Eläinhotelli tms.? IMO, vitun ärsyttävää kun ihmiset hankkivat elukoita ja sitten hyysäävät niitä naapureiden, sukulaisten tai muiden luokse. jos sen koiran/kissa tai hamsterin hankkii niin sitten sitoutuu hoitamaan sen itse. tai hankkimaan sille kunnollisen hoitopaikan reissujen ajaksi.
nim. tyttöystäväni hoitaa kaikkien sukulaisten elukoita kun ei kehtaa kieltäytyä

näin kaupan seinällä ilmoituksen, että dogsitter kurssin käynyt 22-vuotias nainen olisi halukas hoitaan lemmikkejä, no otin yhteyttä ja sovittiin alustavasti että käy joulun aikaan katsomas kissoja kaks kertaa päivässä.. mieleen vaan tuli se että miten voi oikeastaan luottaa vieraaseen ihmiseen kun toisen kotiin tulee.. kyselin kyllä kaikenlaista ja sovittiin että tulee joskus käymään, saa sitten paremman kuvan millainen ihminen on. sellainen epäily on ollut myös että entäpä jos joku kolkkaa kyseisen henkilön matkalla tänne, ottaa avaimet ja talo on tyhjä sitten kun me tullaan kotiin.. ehkä hieman harhaluuloista kuitenkin.

plastique sanoi:
näin kaupan seinällä ilmoituksen, että dogsitter kurssin käynyt 22-vuotias nainen olisi halukas hoitaan lemmikkejä, no otin yhteyttä ja sovittiin alustavasti että käy joulun aikaan katsomas kissoja kaks kertaa päivässä.. mieleen vaan tuli se että miten voi oikeastaan luottaa vieraaseen ihmiseen kun toisen kotiin tulee.. kyselin kyllä kaikenlaista ja sovittiin että tulee joskus käymään, saa sitten paremman kuvan millainen ihminen on. sellainen epäily on ollut myös että entäpä jos joku kolkkaa kyseisen henkilön matkalla tänne, ottaa avaimet ja talo on tyhjä sitten kun me tullaan kotiin.. ehkä hieman harhaluuloista kuitenkin.

Ja sit se kolkkaaja saa avaimet... mitä sitten? Senhän tarttis saada vielä tieto, että missä asutte? :D Vai oletteko laittaneet avaimenperään osoitteen, että muistatte missä asutte? Joillain on auton avaimissa rekisterinumero... voi jeesus :eek:

Itse tekisin ton Hupen ratkaisun... (jos en uskaltais riskejä ottaa)

Gillyanne sanoi:
No siis toki meidänkin kissamme ovat siinä mielessä yksin, kun olemme itse reissussa, ettei paikalla ole koko ajan jotakuta ihmistä. Mutta tarkoitin itse aikaisemmin sitä, että jos olemme poissa pitempään kuin vuorokauden, hommaamme aina hoitajan, joka käy päivittäin ruokkimassa, vaihtamassa vedet, putsaamassa hiekkikset ja leikittämässä jne.

Sama homma meillä. Kaikista helpoin ratkaisu on varsinkin kerrostalossa tai rivitalossa asuvalla, että hommaa kaverikseen jonkun samassa yhtiössä asuvan kissanomistajan ja hoitaa sitten niitä lemmikeitä vuoronperään. Meillä asuu jopa samassa rapussa nyt kaksi mahdollista hoitajaa, eipä tosta paljon ole vaivaa käydä pari kertaa päivässä tossa kerrosta ylempänä antamassa ne sapuskat ja leikittämässä ja silittämässä kissoja. Sama homma toimii aina toisinkinpäin. Vuorokausi on meilläkin se aika jonka ylittyessä hommataan hoitaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom