Mihin oma blogi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Mihin voisi laittaa pystyyn oman bloginsa? Tai mihin kannattaa? En tiedä mitä varten sellaisen itselleni tekisin ja mitä sinne oikein rustailisi, mutta jos vaikka innostuisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anteeksi, kun lainaan ketjua, mutta tietääkö joku palvelua jolla voisi ylläpitää blogia kännykän välityksellä?

-Päivittää tietoja sms/mms -viesteillä? Lähettää kuvia? jne..

Wordpress kannattaa kans tsekata, muutaman kaverin blogia oon lukenu ja ihan fiksulta tuo vaikuttaa. Omakohtaista kokemusta käyttöliittymästä ja käytettävyydestä ei ole, käyttäjien perusteella luulis ihan toimiva olevan.

blogia vailla

Nostellaas vähän...

Eli olen mahdollisesti lähdössä ulkomaille joksikin aikaa ja jonkunlainen blogi pitäis löytää kun en jaksa kaikille kirjoitella maileja, lähisukulaiset ei feisbuukkaa ja minä en mesettele tai skypettele. Lisäksi aikaero pitää huolen ettei reaaliajassa paljon muutenkaan viestitellä.

Tsekkailin nuo aiemmat läpi, ongelma noissa oli kai kuville varattu vähäinen määrä, esim 20-40 megaan ei montaa kuvaa mahdu, myös liikkuvaa kuvaa/ääntä olisi mukava saada upotettua tekstin sekaan. Ei väliä onko suomen/englanninkielinen alusta.

Hyviä ehdotuksia/kokemuksia?

Bloggerin kuvat voi olla flickr sitella. Ei varmasti jää tilasta kiinni. Jos on Nokian puhelin, niin Lifeblog sovelluksella voi suoraan bloggaillla läppäriltä tai puhelimesta niin, että kuvat tallentuvat flickriin ja bloggerissa on tekstit ja paikka kuvalle.

Kuulin, että jollain toistopakko.fi :llä on VIP-jäsenille omat blogit.. :O

Mulla on wordpressissä blogi ja hyvin toimii. Oli aiemmin blogspotissa, mutta tykästyin wordpressiin enempi. Suosittelen. Löytyy signaturesta :)

Tuosta vielä sen verran, että on todella monipuolinen, saa lisättyä "sivuille" kuvia yms. ja kävijätilastot löytyy todella hyvin. On alasivuja, voi piilottaa jotain yms. ja jos tarve vaatii niin useampikin henkilö pystyy niin halutessaan muokkaamaan sivuja jos lisää oikeuksia.

Mulla on sama motiivi kuin CCRyderilla eli kuulumisten välittäminen ystäville ja sukulaisille ulkomailla asuessa. Ihan puhtaasti viihdelinjalla mennään :)

Mutta hei, osaako kukaan neuvoa, miten saan laskurin blogiini, joka on blogger.com:ssa?

Mikä motiivi näillä blogeilla on?

Mulla se oli ainakin se, että kerran kun päätti tehdä jotain suurta, niin se p*rkele kirjoitetaan ylös - alusta asti. Vuodenpäivät menty ja rapiat.

Ei kai tuolla ole suurempaa seksuaalista merkitystä kuin se, että omaksi iloksi kirjoittelee fiiliksiä yms. Jos kävisi vielä niin, että tätä jatkaisi vuosia niin onhan se kiva katella myöhemmin mitenkä sitä alussa koki asiat.

Ja toki, jotta toisetkin saisivat lukea :)

Tsekkailin nuo aiemmat läpi, ongelma noissa oli kai kuville varattu vähäinen määrä, esim 20-40 megaan ei montaa kuvaa mahdu, myös liikkuvaa kuvaa/ääntä olisi mukava saada upotettua tekstin sekaan. Ei väliä onko suomen/englanninkielinen alusta.

Hyviä ehdotuksia/kokemuksia?
Kai noista voi käyttää mitä vain ja heittää kuvat muualle?

Esimerkiksi Photobuckettiin

Tuonne saai gigan kuvia ja videoita ja kaistaa 25gt/kk ilmaiseksi. Videot tietty on sitten flashina eli laatu luokkaa youtube

Mulla on sama motiivi kuin CCRyderilla eli kuulumisten välittäminen ystäville ja sukulaisille ulkomailla asuessa. Ihan puhtaasti viihdelinjalla mennään :)

Mutta hei, osaako kukaan neuvoa, miten saan laskurin blogiini, joka on blogger.com:ssa?
Googlettamalla vaikka "free web counter" löytyy ziljoona tuollaista palikkaa. Koodin voi lisätä blogiin copy-pastella.

Mikä motiivi näillä blogeilla on?
Mä koetan tarjota ihmisille jotain pureskeltavaa ja silloin tällöin myös valmiiksi pureskeltua. Näkemyksiä boksin tuolta puolen, sano.

Mua kiinnostais vaihtaa oma Wordpress pohjaiseksi. Miten mahtaa onnistua?

Nykyinen www.viikate.org/blog pyörii omalla palvelin tilalla mutta sitä hallinnoidaan bloggerin kautta. Onko ensinnäkään mitään toivoa saada arkistoa siirrettyä? Ja minkälaisiin ongelmiin törmään jos vaihdan ja mitä muuta pitäis ottaa huomioon.

En ole mikään koodiguru...

Blogit ovat kyllä hieno keksintö ja helppo tapa perusjampalle kirjoitella ajatuksiaan muiden nähtäviksi. Pakko se on itsekin myöntää, että muutamaa blogia tulee luettua melko tarkastikin ja säännöllisesti.

http://ajatuskatko.wordpress.com

Tuolta löytyy ajatuksia urheilusta ja hieman urheilun vierestä. Blogia päivitetään säännöllisesti ja juttua riittää lajista kuin lajista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom