Migreeni ja treenaus?

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Migreeni on kyllä sen luokan sairaus, että ei sitä ihan Buranalla hoideta. Migreenin hoitoon on ihan omat lääkkeensä, jotka ei edes muihin päänsärkyihin tehoa. Itselläni diagnostisoitiin tuo sairaus muutama vuosi sitten. Lääkäriin menin varmana siitä, että mulla on joku aivokasvain, kivut oli niin helvetillisiä. Sittemmin luin jostain apteekista löytyneestä oppaasta, että ensioireisiin reilusti Buranaa jos ei tehoo, niin sitten migreenilääkettä. Oma lääkärini suositteli kuitenkin ottamaan täsmälääkettä välittömästi. Jos lääkkeen ottaminen viivästyy seurauksena on (ainakin mulla) kohtauksen uusiutuminen jonkun ajan kuluttua. Joskus näitä kohtauksia voi tulla monena päivänä peräkkäin. Viisikin päivää pimeessä huoneessa, arkana kaikille äänille ja valolle hirveissä tuskissa...jee! Se joka kehottaa välttämään lääkkeitä, ei varmaan ole migreeniä sairastanut...

Migreeni on kyllä sen luokan sairaus, että ei sitä ihan Buranalla hoideta. Migreenin hoitoon on ihan omat lääkkeensä, jotka ei edes muihin päänsärkyihin tehoa. Itselläni diagnostisoitiin tuo sairaus muutama vuosi sitten. Lääkäriin menin varmana siitä, että mulla on joku aivokasvain, kivut oli niin helvetillisiä. Sittemmin luin jostain apteekista löytyneestä oppaasta, että ensioireisiin reilusti Buranaa jos ei tehoo, niin sitten migreenilääkettä. Oma lääkärini suositteli kuitenkin ottamaan täsmälääkettä välittömästi. Jos lääkkeen ottaminen viivästyy seurauksena on (ainakin mulla) kohtauksen uusiutuminen jonkun ajan kuluttua. Joskus näitä kohtauksia voi tulla monena päivänä peräkkäin. Viisikin päivää pimeessä huoneessa, arkana kaikille äänille ja valolle hirveissä tuskissa...jee! Se joka kehottaa välttämään lääkkeitä, ei varmaan ole migreeniä sairastanut...

Samaa mieltä. Tai ei ainakaan ole ikinä saanut kunnon kohtausta. Onneksi lääkärit ovat ainakin minun kohdallani suhtautuneet vakavasti migreeniin, eikä mitään "no kato vähemmän telkkaria" tai "ulkoile"- ohjeita tullut, vaan sain heti kunnon lääkkeitä, jotka ovat tehonneet hyvin. Tietenkin lääke tehoaa parhaiten, jos sen ottaa heti, kun ensioireet ilmaantuvat, mutta ovat tehonneet mulla kyllä kohtauksen jo päästyä kunnolla vauhtiin.

Tällä hetkellä mulla on käytössä triptaania (nimeä en tähän hätään muista) ja tulehduskipulääkettä.

Kohtauksen aiheuttaa mullakin monesti raskas liikunta, nimenomaan aerobinen sellainen, sali ei oikeastaan. Stressi, tai sen laukeaminen on toinen aika varma punaviinin lisäksi. Koska en noita kaikkia pysty / halua välttää kokonaan, hyvät migreenilääkkeet ovat aivan must ja miksi niitä ei saisi käyttää, kun niitä kerran on olemassa? Toki, jos päänsärky menee ohi jollain niskahieronnalla, niin mikäs siinä, mutta oma migreenikohtaukseni ainakin vetää minut täysin toimintakyvyttömäksi ja kipu on tosiaan niin kova, ettei sitä voi oikein sanoin kuvailla..

Migreeni on kyllä sen luokan sairaus, että ei sitä ihan Buranalla hoideta.

Ei ehkä hoideta mutta jos pystyy ennakoimaan sen tuloa niin ennaltaehkäisevänä se voi toimia ainakin lievään migreeniin. Eli toisin sanoen burana pitää ottaa sen verran ajoissa että migreeni ei vielä laukea.

Ei ehkä hoideta mutta jos pystyy ennakoimaan sen tuloa niin ennaltaehkäisevänä se voi toimia ainakin lievään migreeniin. Eli toisin sanoen burana pitää ottaa sen verran ajoissa että migreeni ei vielä laukea.

juu... voipi olla näin. Lähinnä pisti silmään tuo aiempi kommenttisi että "pari 600mg Buranaa huiviin pitäs kuulemma auttaa migreeniin ja sen vaivoihin". ...on meinaan tullu noita Burana kuureja kokeiltua ennenkuin löysin nykyisen lääkärini (joka muuten itsekkin sairastaa migreeniä) ja lääkkeet. Ohjeeksi sain:"täsmälääkettä (triptaani) välittömästi oireiden ilmaannuttua". Mulle tää on ollu tärkeä neuvo, koska olen erinomaisen lääkekammoinen ihminen :eek:
aiemmin tuli sinniteltyä Buranan kanssa "että jos tää ei nyt ookkaan migreeni / jos tää nyt ihan menis tästä täl Buranalla"...ja sitten jossain vaiheessa kohtaus menee niin pahaksi että mihinkään ei kykene. Mut kaipa noita migreenejä on monelaisia, en tiä... halusin vaan rohkaista migreenistä kärsiviä käyttämään sen hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä. Ennaltaehkäisy on sitten asia erikseen...:)

Tuollaisen ennaltaehkäisevän ohjeen sain lääkäriltäni. Vaikka ei olisi kyllä eka kerta kun joku valkotakkinen puhisi höpöjä :D mutta yhtä kaikki: nykyisin en ole kärsinyt päänsäryistä ja jos migreenioireita ilmenee, ei haitaksi toki ole kokeilla paria buranaa. Helppoahan se on jos siten pystyy ennalta ehkäisemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom