mietteitä mitsun (1.8 GDI) huollosta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weeboom
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
11.4.2003
Viestejä
2 979
Tuossa äippä oli asioinut huollossa auton kanssa. Auto on 2000 vuoden Mitsu Spacestar 1.8 Gdi-koneella. Auto pätki ajossa, joten eiku merkkihuoltoon.

Huollossa tehtiin joku mystinen "päivitys". Tämän jälkeen auto ei enää pätki, mutta tarkkana ihmisenä äippä huomasi että auto söi jatkuvasti 1,5l/100km enemmän kuin ennen. Ajo ihan samanlaista, ja huollon jälkeen selvä hyppy ylöspäin. Myös ajon jälkeen haisi bensa selvästi auton ulkopuolella.

Otettiin yhteyttä huoltoon. Huollon "hiukan" kyseenalainen mielipide: "täysin normaalia, että uudella päivityksellä syö 1,5litraa enemmän (wtf :eek: ) ja bensa haisee (wtf :eek: )". Ehdotettiin, että vanha ohjelma takas, ja tutkikaa nyt se oikea vika. Ei kuulemma onnistu takaisinpäin, pitää vaihtaa jotain bokseja, ja kuulemma kallista.

Mitään ei muuta oltu autoon tehty, ja mitään mielipiteitä "hienoista" päivityksistä kyselty. Hintaa lystillä 130 euroa.

Mitenhän auto yhtäkkiä vaatii päivityksiä viiden vuoden toiminnan jälkeen, ei nää nyt vielä mitään windowsseja oo, helvetti.:david:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihme touhua. Kannattaa painaa päälle vaan lisää, eikä antaa periksi. Mikä saatanan huolto toi tollanen on? Bensan kulutus kasvaa ja bensa haisee? Siellä on pojat nyt, jotenkin sekoittanut sen bensan syötön. Uskallan väittää, että jatkossa teillä on ongelmia. Voi olla, että auto käy nyt liian rikkaalla ja nokeaa tulpat. Noissa vehkeissä se voi entisestään vaikeuttaa tyhjäkäyntiä ja lisätä bensankulutusta, kun kaikenmaailman hienot seoksen säädöt jne...

Noi Mitsun GDI vehkeet on kuuleman mukaan aika herkkiä karstoittumaan muutenkin.

Vastaavia kokemuksia mulla on Mersun merkkihuollosta. Paskaa palvelua ja hirveetä mutuilua. Naisia yritettiin armottomasti kusettaa siellä. Sitten ku meni itse mukaan ja sano vastaan ni ääni muuttui kellossa hyvin nopeesti ja vikojakin rupesi "yllättäin" löytymään.

Edit: onko lähistöllä toista merkkihuoltoa, josta voisi saada toisen mielipiteen asiaan? Kolmannen osapuolen en tarvi puolustella tekojaan, joten sieltä vois saada vastauksia.
 
Otan tuon nyt asiakseni kun tuntuu että nyt viedään tosiaan asiakasta oikein kunnolla. Soittelen toiseen merkkihuoltoon huomenna, ja vaikka maahantuojalle.
 
Tee se. Kyllä sen pitäisi mennä siellä perille ilman suurempaa suunsoittoa. Naisia usein yritetään kusettaa autojen kanssa.

Lycka till. :thumbs:
 
Zone-sarja -42%
kannattaa lueskella tuosta gdi-koneen huollosta täältä www.mitsubishiclubfinland.com . siellä on paljon asiaa. Läppäkotelon putsaus tai vastaava on yksi juttu mikä aiheuttaa tuollaista nykimistä. todennäköisesti tuolla päivityksellä on voitu yrittää peitellä tuota putsausta.
 
Blobbarin linkistä poimittua:
GDI:n imusarjan ja kaasuläpän putsaus -> lue ekan postin alkua "kosmeettisesta puhdituksesta" jota huolloissa harrastavat.

GDI:N tyyppiviat englanniksi, mutta siellä sanotaan "kevyen kaasun sytytysviasta" (light throttle misfire) joka aiheuttaa varmasti pätkimistä.

Yksi Mitsu-foorumin ohje kaasuläppäkotelon putsaukseen:
"-Irrota yhdysletku
-Avaa kaasuläppä täysin auki
-Aseta kangasta tms. alareunassa olevien joutokäyntikanavien päälle
-Suihkuta puhdistusainetta kaasuläpälle ja anna vaikuttaa hetken aikaa
-Harjaa läpän alue puhtaaksi esim. hammasharjalla (älä käytä metallisia harjoja)
-Huuhtele liat puhditusaineella ja toista kunnes läppä puhdas

15 000km välein olisi hyvä suorittaa tämä toimenpide. "


Kysyppä huviksesi onko puhdistus tehty ja MITEN se on tehty. :)

Poikkeuksetta tuolla foorumilla on pojilla GDI koneet pätkiny.

Edit: typoja.
 
Joo toi kaasuläpän "karstoittuminen" on noissa gdi koneissa ongelmana. Isännällä on tommonen mitsu ja se nyki 100km/h vauhdeissa ja ongelma korjaantu tuolla kaasuläpän puhdistuksella (hammasharja tosi kätevä tohon).
Huolto on kai laittanut seoksia rikkaammalle tai jotn ton takia? En millään usko, että ei onnistus vanhan softan laittaminen takas. Menkää kyselemään toisesta mitsun merkki huollosta miten asia on.

Tuntuu todella epäpätevältä toi huolto mihin veitti mitsunne. Eiköhän toikin ongelma ihan kaasuläpän puhdistuksella ois ratkennu.. (ellei sitä ole ihan just tehty).
 
Eikö tuota pakokaasujen takaisinkierrätystä saisi disabloitua?
 
D.Yates sanoi:
Eikö tuota pakokaasujen takaisinkierrätystä saisi disabloitua?
Tuskin. Vaikka saisikin niin siinä saattaa mennä koko moottorin toiminto sekaisin. Vähän sama kuin jos vanhemmissa autoissa rupee leikkimään huohotusletkujen kanssa. Mulla on kerran tullut koneesta öljyt pihalle öljytikun reiästä, kun paineet vähän nousi koneen sisällä. :down:
 
D.Yates sanoi:
Eikö tuota pakokaasujen takaisinkierrätystä saisi disabloitua?


saa, ainakin -95 gti:ssä...alipainekellosta letku irti ja tukkoon, se on siinä.
ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään, clubilla jotkut kyllä puhuvat että tyhjäkäynti ei enää seilaisi yhtään mutta tiedä siitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom